Met gemak voorbij Télépéage France Liber-T Abonné (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Dick 
, Datum:
21.06.2015 12:29
bij elke McDonalds heb je gratis wifi en meestal ook bij de hele grote grootgrutters......dus daar even de juiste gegevens inladen....
het staat je vrij om deze app aan te schaffen.....sommigen zien er niets in, anderen zullen er dankbaar gebruik van maken.....precies zo als met de tolbadge...
Geplaatst door: Bert
, Datum:
21.06.2015 13:48
Ik heb de app Peago geïnstalleerd, maar deze werkt totaal niet.
Loopt steeds vast na enkele handelingen, je met hierbij telkens op 'volgende' klikken, maar dat vlot helemaal niet.
Bijgevolg app maar geannuleerd en bedrag van €3,99 netjes teruggestort gekregen van Google Play.
Mijn ervaring is dus negatief en ik zal deze tol betalen zoals het hoort.
Die enkele euros zullen heuse het verschil niet maken, toch niet voor mij.
Voor de handige jongens gaat het natuurlijk om de harde knikkers.
Geplaatst door: Boudewijn 
, Datum:
29.06.2015 20:07
Over 2 weken vertrekken wij naar Frankrijk, nu ben ik toch van plan een liber T batch te kopen bij de ANWB winkel. Onze auto, Zafira met dakkoffer is meer dan 2 meter hoog. Nu zie ik op internet de nodige foto's van tolpoorten voor batch houders waarbij de maximale doorrij hoogte 2 meter is.
Is dit op de route du soleil ook het geval? Aan welke kant bij de tolpoorten zit de doorgang met onbeperkte hoogte voor batch houders?
Geplaatst door: ® jan52 
, Datum:
29.06.2015 20:25
Alle poortjes die geen hoogtebeperking hebben.
Dat zijn de poortjes aan de rechterkant dus het beste is gewoon rechts houden.
Links zijn de poortjes met hoogtebeperking.
Dat wordt ook op tijd aangegeven (serrez a gauche).
, Datum:
29.06.2015 21:19
Als ik het goed begrijp zijn links de tolpoorten met hoogte beperking, en aan de rechterkant de poorten voor Telepeage zonder hoogte beperking. Als ik een "normaal" poortje moet nemen, moet ik eerst achteraan sluiten en heb ik niet zo heel veel voordeel van mijn batch.
Geplaatst door: ® susan3 
, Datum:
29.06.2015 21:20
Wat is het handigst mbt het bevestigen van de badge. Deze aan je voorruit bevestigen of er los voor houden op het moment dat je door het poortje gaat?
Geplaatst door: Martijn severin 
, Datum:
29.06.2015 21:43
Boudewijn meest linkse baan is voor badg daar kan je meestal met 30 km p uur door . Rechts is voor vrachtwagens caravans . Midden us voor iedereen. Badge credit card cash.. met badge kan je 99% vd tyd gewoon doorryden . In de ry staan heb ik in 2 jaar niet gedaan
, Datum:
29.06.2015 22:13
Dank Martijn, met onze Zafira met dakkoffer waarvan de hoogte ruim boven de 2m is, kunnen we dus de linkerkant aanhouden met onze batch.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids 
, Datum:
30.06.2015 00:21
Eh, doe even voorzichtig, lang niet overal kun je aan de linkerkant met je badge doorrijden ongeacht je hoogte. Let alsjeblieft op de borden!
Poortjes zonder hoogtebeperking, waar je met 30 (soms zelfs 50) worden altijd aangegeven met een oranje T in combinatie met die snelheidsbeperking. Staat die snelheidsbeperking er niet bij, dan is er wel een hoogtebeperking.
Kun je zonder hoogtebeperking links doorrijden, dan wordt vooraf bovendien altijd met borden SERREZ A GAUCHE (links voorsorteren) aangegeven. Overigens kun je ook probleemloos de vrachtwagenpoortjes gebruiken. Die pakt normaal gesproken de goede categorie en duurder dan categorie twee (caravans en de meeste campers) kunnen ze je op op je badge toch niet aanslaan (voor vrachtwagens is er een ander systeem).
Geplaatst door: raz
, Datum:
30.06.2015 14:49
@Susan3
Ik houd de badge met de hand omhoog ter hoogte van de spiegel. Soms een beetje mee zwaaien :)
Voor de rest ligt hij in een vakje.
Geplaatst door: ® susan3 
, Datum:
30.06.2015 16:03
Bedankt voor je reactie raz. Dan gaan we hem niet vastmaken aan het raam maar doen we dit ook zo.
Geplaatst door: Dick 
, Datum:
30.06.2015 16:18
ik snap dat niet, waarom maak je hem niet vast aan het raam?
de houder bevestig je net naast de spiegel op het raam, heb je de badge nodig dan schuif je hem in de houder, is hij niet meer nodig dan uit de houder verwijderen en veilig opbergen....maar ja een losse badge, waar laat je die in de tussentijd van tolpoort naar tolpoort ?
Geplaatst door: Wendy
, Datum:
30.06.2015 16:39
Gewoon, in het bakje bij de versnellingspook.
Geplaatst door: Frits
, Datum:
30.06.2015 18:55
@Peter van Het Hurktoilet, begrijp ik het goed dat je bij borden met SERREZ A GAUCHE met een hoogte boven 2 meter ALTIJD het meest linker LiberT poortje kan nemen? Dus dat er dan geen hoogtebeperking is?
Geplaatst door: ® jan52 
, Datum:
30.06.2015 19:20
Wees toch niet zo onzeker, u kunt ruim op tijd zien welke poortjes u mag en kunt nemen.
De aanwijzingen volgen en dan rustig daar naar toe sturen.
Het is echt niet moeilijk.
De poortjes met hoogtebeperking zijn heel duidelijk zichtbaar, ook op verdere afstand.
En laat u zich vooral niet gek maken door die Fransen die als mieren om u heen krioelen om maar de meest gunstige doorgang te nemen.
Geplaatst door: jan
, Datum:
30.06.2015 19:42
Je betaalt 2.50 per maand in de maand dat je hem gebruikt dus half juli weg en in augustus terug is2 keer 2.50.
Geplaatst door: MiekeB
, Datum:
30.06.2015 22:16
APRR/ AREA Is goedkoper! 1.70 euro per maand dat je de badge gebruikt.
http://www.aprr.fr/fr/telepeagelibert/particuliers/offre-occasionnels
Uiteindelijk vorig jaar slechts 2,5 euro betaald voor de badge, thuis geleverd en wel. Aanbod gevonden op de Belgische Touring website. Ik snap niet waarom jullie hem allemaal bij ANWB willen gaan halen, uiteindelijk kom je toch in Frankrijk terecht om alles af te handelen ANWB is maar een tussenpersoon.
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
01.07.2015 06:57
Wij hebben ook de badge (3 jaar geleden) via APRR besteld. Ik moest € 10,00 betalen, maar die kreeg ik ook weer retour. Verder idd € 1,70 per maand dat de badge wordt gebruikt.
Geplaatst door: Annette
, Datum:
01.07.2015 08:06
Geplaatst door: ® Neel 
, Datum:
01.07.2015 08:12
Wij hebben vorig jaar de tolbadge via de ANWB aangeschaft, gewoon ophalen, lekker gemakkelijk. En ja, nu inderdaad 80 cent per maand duurder, maar we gebruiken hem maximaal 2 maanden dus dat valt wel mee. We hebben de tolbadge houder niet op het raam bevestigd, maar ik hou 'm gewoon voor het raam en dat werkt uitstekend. Tussen de tolpoorten door ligt hij gewoon in het dashboard kastje. De reden daarvoor is dat we niet het hele jaar dat ding op het raam willen hebben en ook om dieven niet op het idee te brengen dat er een tolbadge in de auto ligt. Het lijkt me nogal een gedoe als hij gesloten wordt, mijn Frans is niet zodanig dat ik dat dan ff regel.