Met gemak voorbij Télépéage France Liber-T Abonné (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: MiekeB
, Datum:
01.07.2015 08:22
Via de link die Annette geeft kom je op de site van ANWB. Daar staan 2 linken naar Nederlandstalige info, eentje ANWB badge (2,5 euro per maand bij gebruik) en ook eentje rechtstreeks naar AREA zelf (1,7 euro per maand bij gebruik). Strijk ANWB dan zelf een klein percentje winst op per klant?
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
01.07.2015 14:19
Wij hebben de houder wel op de voorruit bevestigd. Ideaal en mocht de bijrijder net even slapen, dan werkt het ook. Ik ben niet zo bang voor een inbraak in de auto, gezien half frankrijk een tolbadge heeft. Als we 'm niet gebruiken, gaat ie weer in het dasboardkastje. De houder zelf zie je aan de buitenkant nauwelijks zitten, omdat het glas daar donkergetint is.
Geplaatst door: ® PWB 
, Datum:
04.08.2015 14:03
Wij zijn terug van onze zalige reis, en eerste maal gebruik van de badge.
Wat een gemak! Vooral bij fille!
Nu heb ik net eens via bipandgo gekeken of alles wel klopt.
Blijkbaar is er alleen op onze doorreis geregistreerd, en 1 kost van 1,90 op de ring van Lyon op de terugreis.
Wij hebben op de terugreis echter wel niet via de A6 gereden, wel via de A42, A39 en zo naar Metz.
Op de terugweg hebben we ook peage tegengekomen, waar we steeds de badge gebruikt hebben.
Die heeft eerlijk gezegd niet gepiept, maar de bareel ging wel steeds open en we hadden steeds groen licht...
Iemand ervaring mee?
Geplaatst door: Frank 
, Datum:
04.08.2015 16:15
Als je terugreis in augustus viel zal deze aan het einde van deze maand gefactureerd worden.
Geplaatst door: ® leegwater 
, Datum:
04.08.2015 16:40
Toch hadden wij gister bij de peage van Arras, dat de poort niet open ging, zelfs na even opnieuw aanrijden deed hij het niet, gelukkig zat er een dame achter het loket, die onze tolbadge ff activeerde binnen, en hopla daar ging de poort toch weer open, dit is ons maar 1 x overkomen hoor, andere keren ging het prima!!
Geplaatst door: ® PWB 
, Datum:
04.08.2015 16:52
Terugreis was 31/7 en volgens michelin zouden we toch ongeveer 17€ peage moeten betalen via deze weg...
Ik heb steeds voldoende ruimte gelaten met mijn voorganger.
Vind het toch raar dat ik steeds kon dorrijden, maar nu niks is aangerekend...
Geplaatst door: ® bolke 
, Datum:
06.08.2015 09:01
Wees maar niet bang PWB het wordt zeker geïncasseerd ;-)
Geplaatst door: Herman
, Datum:
14.08.2015 08:45
Dit jaar weer veel plezier van ons "ANWB" badge gehad.
Werkt probleemloos en voor die paar euro weer heel veel lol, gemak en een beetje tijdswinst gehad.
Geplaatst door: Pecheur
, Datum:
17.08.2015 19:04
Ik heb slechte ervaringen met Bip and Go, begin juli besteld, nog steeds niet binnen op 17-8; inmiddels waren de kosten van de badge wel afgeschreven. Die heb ik gestorneerd, maar nu krijg ik betalingsherinneringen. Correspondentie gaat deels in Frans, deels in Engels. Zeer gebrekkig.
Geplaatst door: Renee
, Datum:
20.08.2015 16:38
Oh bij ons ging bip&go juist heel goed, met 2 dagen binnen, op de website in het nederlands inloggen en activeren, en in 1 keer doen. Ideaal
Geplaatst door: Sören 
, Datum:
29.08.2015 19:49
wij hebben een volvo xc60 met een elektrische verwarmde voorruit. en we weten uit ervaring dat bvb een coyote maar moeilijk gps signalen vindt. Dit waarschijnlijk door de voorruit. Binnen 3 weken vertrekken we ook naar het zuiden van frankrijk. Zouden we het wel op het raam kunnen kleven? (zo een zwart gepikkelde zone is er immers niet).
Hopelijk werkt deze :D
Geplaatst door: ® itsjustme 
, Datum:
30.08.2015 09:37
In onze auto, met extra dik veiligheidsglas, werkt het niet als we de badge achter het raam plakken. Wij hebben hem dus gewoon los in de auto liggen en houden hem even buiten het raam als we bij het poortje zijn, alleen even onhandig als het net heel hard regent :-)
Geplaatst door: ® jan52 
, Datum:
30.08.2015 17:31
Ik sluit mij aan bij alle positieve ervaringen hier omschreven.
Geplaatst door: psychoman 
, Datum:
31.08.2015 12:36
dan denk ik dat we best gewoon proberen hé. Het voordeel is dat we 's nachts vertrekken. Dan rijden er meestal niet te veel auto's achter ons (voor moest het even niet lukken) en veel mensen verliezen snel hun geduld :) we zien wel ;D
Geplaatst door: ® ina1 
, Datum:
07.09.2015 20:37
Net terug uit Frankrijk.
Eerste keer dat we de badge geprobeerd hebben.
Omdat we niet wisten waar precies de badge te bevestigen gewoon los meegenomen.
Eerste tolpoortje nee
Waren misschien een beetje hyper bezig.
Maar daarna gewoon op goede plaats op voorruit gehouden en piep, slagboom open
In onze auto is dat geen fijne plaats dus gaat badge gewoon los in dashbordkastje.
Maar het werkt perfect.
Geplaatst door: car
, Datum:
02.10.2015 14:41
hoe werkt het met camper ? kun je dan ook zo,n card aanvragen ?
Geplaatst door: javi
, Datum:
02.10.2015 18:02
Natuurlijk kan dat ook met een camper. Vrachtauto's hebben hem ook. Kies wel de juiste poort.
, Datum:
02.10.2015 23:03
waar kun je zo,n card kopen ? en welke tolpoort moet je dan hebben ?
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids 
, Datum:
03.10.2015 00:11
Het kan ook voor de camper en je koopt m gewoon op Internet (google even op telepeage) of in NL bij de ANWB'. Bij de tolposten kies je de poorten met de oranje T van Telepeage, behalve als daar een hoogtebalk voor hangt. Als er een T-poort is met een snelheidsbeperking tot 30 of 50 per uur, kun je daar in ieder geval passeren. Doorgaans moet je bij de grote tolstations uiterst rechts zitten, tenzij met borden aangegeven wordt dat je juist helemaal links moet zitten. Bij de afslagen moet je de poorten met de groene pijl hebben, ook daar werkt je telepeage-badge gewoon.
, Datum:
03.10.2015 15:44
dankje peter. ik ga kijken. overigens heb jij ook een prachtige site met veel info. een genot om te lezen, net zoals camping frankrijk. beiden dank hiervoor.