Met gemak voorbij Télépéage France Liber-T Abonné (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids 
, Datum:
03.10.2015 16:22
Dank voor het compliment, zegt het voort:-)
Geplaatst door: Dick 
, Datum:
11.01.2016 10:39
Heeft iemand al eens een nieuwe badge besteld vanwege ouderdom batterij en zo ja hoe doe je dat eventueel met de juiste franse besteltekst...
, Datum:
11.01.2016 21:03
Log in op de espace client van je provider en zoek naar de link commander un badge (of iets vergelijkbaars), dan wijst de rest zich vanzelf.
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
11.01.2016 21:28
Onze badge (van APRR) was afgelopen zomer 4 jaar oud. Dus zijn we even gestopt bij een APRR-kantoor bij de tolpoorten. Hier heb ik gevraagd of we een nieuwe badge konden krijgen c.q. kopen, omdat we volgend jaar niet het risico willen lopen dat de badge niet meer werkt. Ik kreeg te horen dat we de badge kunnen omwisselen, zodra de batterij leeg is. Niet het antwoord waar ik op gehoopt had dus. Of het via de website wel eerder kan, heb ik nog niet uitgezocht.
, Datum:
12.01.2016 14:11
Log in op de espace client van je provider en zoek naar de link commander un badge (of iets vergelijkbaars), dan wijst de rest zich vanzelf.
@Peter
Niet iedereen is even handig, niet iedereen is de Franse taal voldoende machtig, vandaar mijn vraag naar een uitgebreide (stap voor stap) info.
Ik wil liever geen 2e badge bestellen (commender).
, Datum:
25.01.2016 11:31
Geplaatst door: Richard
, Datum:
25.01.2016 19:01
Dan maar nog niet druk maken.
Wil je t zeker weten dan tijdens de vakantie het allereerste poortjes met telepeage EN creditcard/bemand nemen.
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
25.01.2016 22:10
Bedankt voor het uitzoeken Dick! We nemen de gok dan maar. We gebruiken de badge natuurlijk, in verhouding tot die 2000 x, bijna niet. Ik ga ervan uit dat wij die 7 jaar dan ook makkelijk halen. En anders zien we waar wel waar het schip strandt, we hebben altijd een CC en contant geld bij ons. ;-)
, Datum:
17.02.2016 17:00
van de site van APRR:
Si votre badge télépéage n’est plus détecté lors de votre passage aux barrières, c’est peut-être que sa pile, d’une durée de vie de 5 à 7 ans minimum, est déchargée. Or ces piles ne se changent pas. Que faut-il faire si la barrière refuse de se lever ?
- Vérifiez tout d’abord que le badge soit bien positionné dans son support fixé au pare-brise. Si votre voiture est équipée d’un pare-brise athermique, il doit être correctement placé dans la zone délimitée par des pointillés, près du rétroviseur central.
- La barrière du péage ne se lève toujours pas ? Soit la pile est déchargée, soit il s’agit d’un dysfonctionnement. Dans les deux cas, rendez-vous dans un Espace Clients APRR ou AREA ou contactez votre Service Client (coordonnées sur votre facture). Un nouveau badge vous sera fourni gratuitement.
Geplaatst door: ® Ronald3 
, Datum:
23.04.2016 11:55
Met het gebruik van Chrome kun je met de rechter muisknop simpel tekst vertalen. Niet 100% maar toch goed leesbaar.
Geplaatst door: Leeneke 
, Datum:
26.05.2016 08:55
Eys kan je de badge combineren? Daarmee bedoel ik, wij vertrekken met een camper 2 weken op reis, paar weken later gaan we met de auto door frankrijk, kan je dezelfde badge daarvoor gebruiken?
, Datum:
26.05.2016 11:56
Dat is geen enkel probleem.
Geplaatst door: ® Jeroen6 
, Datum:
20.06.2016 14:54
Hallo, dit voorjaar een badge aangeschaft na het lezen van het gebruiksgemak en tijdswinst.
Ik reis deze zomer met de camper (hoogte 2,95m) naar Castellane.
Nu las ik op de website van Liber-T dat het onmogelijk is om met een camper die groter is dan 2m en kleiner dan 3m de automatische tolpoorten te gebruiken.
Kan ik de doorgangen voor vrachtwagens nemen zonder hoogtebeperking en niet de tol betalen van een vrachtwagen, maar Categorie 2(camper, caravan)?
Iemand ervaring met camper die mij wat meer uitleg kan geven?
Alvast bedankt,
Groeten Jeroen
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
20.06.2016 16:38
We hebben geen camper maar een caravan en gebruiken altijd de T-poorten aan de rechterzijde. Dat zijn inderdaad de vrachtwagen-poorten. En het tarief klopt altijd. Volgens mij wordt dat automatisch gedetecteerd. Zie ook https://www.bipandgo.com/nl/le-telepeage/faq/website-FAQ.1 Daar wordt uitgelegd hoe het werkt bij caravans en campers.
Geplaatst door: d.roog 
, Datum:
20.06.2016 17:19
@jeroen6: inderdaad, je kunt de rechter vrachtwagen-rijstrook nemen. de correcte combinatie (auto solo, caravan, camper, of wat dan ook) wordt automatisch herkend en daarvoor word je aangeslagen.
, Datum:
20.06.2016 20:04
Vrachtwagenpoortje rechts kun je gewoon nemen, behalve als er een bodje staat dat telepeage links voor moet sorteren (Telepeage, serrez à gauche). Gaat bijna altijd goed met tarief (zou in theorie zelfs altijd goed moeten gaan want telepeage is niet bedoeld voor vrachtwagens, die hebben ander systeem), maar grensgevallen schijnen toch probleem te kunnen zijn. Via de helpknop om tariefklasse twee vragen, of anders achteraf via de mail geld terugvragen. Doet men niet moeilijk over.
Geplaatst door: ® Jeroen6 
, Datum:
22.06.2016 17:24
Hallo,
iedereen bedankt voor de info!
ik kan met een gerust hart op reis vertrekken!
Prettige zomer
Groeten Jeroen
Geplaatst door: Cornee
, Datum:
22.06.2016 17:50
Vandaag m'n lege badge opgestuurd.
Kan iemand mij vertellen hoelang het ongeveer duurt voordat ik m weer terug heb.
Bedankt.
, Datum:
23.06.2016 14:40
Hoe lang had je de badge voordat de batterij leeg was?
Had je eerst contact gehad met APRR voordat je hem opstuurde?
Geplaatst door: Broziet
, Datum:
23.06.2016 14:55
Ik leen de badge van m'n zwager?lijkt mij ook geen probleem.