Met gemak voorbij Télépéage France Liber-T Abonné (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: .
, Datum:
06.06.2011 14:13
Geplaatst door: Janny
, Datum:
09.06.2011 00:08
ook wij hebben een Liber-t badge besteld. We hebben een mail ontvangen met de gegevens:1 badge Liber-T Balade, faktuur op papier enz.
Nu begrijp ik uit de mail dat er binnen een aantal dagen een brief komt met bevestiging voor de betaling.
Kan iemand mij vertellen of het dan (na overmaking) allemaal automatisch loopt? Of moet er dan nog meer ingevuld worden?
Ik hoop dat er iemand is die ons wil helpen, we komen er zelf niet ui!.
Met vr.groet,
Janny
Geplaatst door: ® Dick 
, Datum:
09.06.2011 16:52
@Janny
Ben erg nieuwsgierig wat er in die brief staat, laat je dat nog even weten, desnoods de integrale franse tekst...?
Komt best goed..
Geplaatst door: Janny
, Datum:
09.06.2011 18:12
Dick
bedankt voor je reactie.
zodra de brief binnen is laat ik weer van me horen.
Janny
Geplaatst door: zjef
, Datum:
11.06.2011 17:45
wij hebben een paar weken geleden een liber-t balade aanvraag gedaan vis aprr , de badge zou eind van de week binnen zijn maar ....vooalsnog niets gezien,vreemd toch..
Geplaatst door: Annies
, Datum:
11.06.2011 18:08
Die badge deed er bij ons best wel lang over.
Toch wel een dag of 18.
Geplaatst door: zjef
, Datum:
14.06.2011 21:18
mijn bestelde badge liber-t balade is gearriveerd!
Geplaatst door: Mowee
, Datum:
14.06.2011 22:16
Ja en die van mij ook.
Zullen we nu ophouden met deze topic?
Anders staan we met z'n allen alsnog in een lange rij voot de T-liberte tolpoort..
Geplaatst door: rob van oosterom 
, Datum:
04.07.2011 09:14
Ik heb ook een badge besteld bij Tolltickets.com. Ik heb meerdere malen gevraagd of er ALTIJD een poortje is met een T waar je met een caravan door kan. Zij stellen dat er ALTIJD banen zijn zonder hoogte beperking en met een T voor vrachtwagens en caravans.
Geplaatst door: rob van oosterom
, Datum:
06.07.2011 11:04
Ik krijg nu het volgende bericht van het Franse verkeersbureau:
Beste heer van Oosterom,
Hartelijk dank voor uw e-mail.
De informatie die u is doorgegeven was ons nog niet bekend. Zij beschikken over de meest actuele informatie, dus u kunt volgens ons van hun antwoord op aan gaan. Wij zullen z.s.m. de informatie ook op onze website aanpassen.
Met vriendelijke groet,
Tiffany Verpoorte
Afdeling Informatie / Service Information
Geplaatst door: marie-josé 
, Datum:
07.07.2011 23:53
We hebben net een badge besteld in vertrouwen van de 72 uurs levering , nu hopen dat dat klopt want we vertrekken woensdag!
We kregen wel direct bevestiging per mail en hebben per visa betaald.
Geplaatst door: ® Gerrit 
, Datum:
09.07.2011 19:24
Hallo,
Ik heb nog wel een vraag
Je stopt nu geen kaartje meer in de automaat!
Hoe weet het KASTJE en TOLPOORT nu of ik 10 km of 100 km
heb gereden op de autoroute?
Gr Gerrit
Geplaatst door: ® Adriaan
, Datum:
09.07.2011 20:58
Gerrit,
We zijn zojuist terug van vakantie en hebben veel gemak gehad van de badge.
Het gaat als volgt: Op het moment dat je de tolweg nadert, pakken andere vakantiegangers een kaartje. Als je autocombinatie lager is dan 2,00 meter*) neem je het meest linkerpoortje waar een oranje T boven staat. Jouw badge zit dan als het goed is, tegen de voorruit (of je houdt hem er even tegenaan). Bij het poortje wordt jouw badge gescand en dat is duidelijk hoorbaar omdat je badge een piepje geeft.
Op dat moment is je startpunt dus geregistreerd. Wanneer je de tolweg verlaat, dan neem je weer het poortje met de oranje T en wordt je badge weer gescand. Daarmee is meteen duidelijk welke lengte en traject je afgelegd hebt. Als je enkele dagen later inlogd op de website van de verstrekker van je abonnement zie je een fraai overzicht van de gereden trajecten en de kosten.
Het kán niet fout gaan.
Adriaan
*) Als de auto(combinatie) hoger is dan 2,00 meter kan je niet door het linkerpoortje, dan moet je het poortje nemen waar ook de vrachtauto's door heen gaan.
Geplaatst door: Gerrit
, Datum:
09.07.2011 21:15
Dank je wel, ik begrijp nu hoe het werkt
Ik ben indedaad hoger dan 2 meter dus begrijp dat
ik een T poort moet nemen die hoger is.
Gr Gerrit
Geplaatst door: Marie-José 
, Datum:
11.07.2011 19:29
Onze badge is verstuurd 8-7-2011, maar of die nu of binnen 72 uur in Belgie afgeleverd word??? iemand positieve ervaring hiermee?
Geplaatst door: mri
, Datum:
11.07.2011 19:47
Marie-Jose, ik heb de badge op 05/07 besteld bij de APRR. Ook via Visa betaald en gelijk een bevestigingsmail ontvangen. Tot op heden is de badge nog niet binnen, ook nog geen bericht ontvangen dat ie onderweg is. Heb jij daar nog een apart bericht over ontvangen? Omdat je schrijft "onze badge is verstuurd 8-7-2011". Mocht dat zo zijn, dan moet ik ze maar eens een mailtje sturen.
, Datum:
11.07.2011 21:27
Ik heb vandaag een mailtje gestuurd met de vraag of de badge op tijd geleverd zou worden en kreeg antwoord dat ie 8-7-2011 verstuurd is. Gezien de 72 uur zou het moeten lukken om die nog binnen te hebben voor woensdagmiddag ook via APRR. Echter de berichten hier lezend schat ik de kans op op tijd leveren in Belgie maar klein in.
Er zijn natuurlijk erger dingen in het leven he, dus geen badge??? dan schuiven we maar aan in de intussen misschien iets kortere rij no-badges;-))
, Datum:
12.07.2011 11:26
Yesss onze Badge is binnen, echt onverwacht goed gelukt even ter info besteld 7-7-2011, verstuurd 8-7-2011, binnen 12-7-2011. bonne vacances
Geplaatst door: Mia
, Datum:
12.07.2011 14:38
Wij hebben ook een liber-T-badge aangeschaft,
maar STEL dat er om een of andere reden (iemand met pech bv) een langere file staat aan de télépéage-poorten dan aan de gewone poortjes, kunnen we die gewone poortjes dan ook nemen zonder dat onze badge gevalideerd wordt ? Ik veronderstel dat je op dat ogenblik dan zowel in als uit door de gewone poortjes moet ?
Geplaatst door: mri
, Datum:
12.07.2011 17:06
Er zijn altijd wel voldoende poortjes waar een oranje T boven staat. Maar stel dat er toch een probleem is en je bij de ingang een kaartje hebt getrokken ipv met de badge erdoor, dan ga je als je de tolweg weer verlaat naar een poortje waar een bediende zit en die geef je dan je kaartje samen met je badge. De bediende zorgt er dan voor dat e.e.a. goed verwerkt wordt (of je betaalt gewoon contact).