Met gemak voorbij Télépéage France Liber-T Abonné (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: mri
, Datum:
12.07.2011 17:23
O ja, en hier is de badge vandaag binnen gekomen. Dus heeft er precies een week over gedaan (naar NL).
Geplaatst door: jan
, Datum:
12.07.2011 17:53
Nee, nou niet gauw allemaal weer in onze rij gaan staan! Dat is eten van twee walletjes. Jullie kiezen voor de badge, dan ook in de rij voor de badge. Kunnen wij lekker door, hahaha!
Geplaatst door: Henk
, Datum:
12.07.2011 21:11
Wij rijden met een Combi Camp vouwwagen met de fietsen er boven op,Nu heb ik zitten rekenen en kom ongeveer op een hoogte uit van 2.20 mtr. Geeft dit problemen bij de door gang? Met deze pas?
Henk
Geplaatst door: Geert
, Datum:
12.07.2011 22:25
@Henk, dat denk ik niet. Er staat max. 2.00 meter.
10 centimeter hoger zou nog kunnen, maar of 20 cm meer er onder door kan, dat lijkt mij niet.
Geplaatst door: mri
, Datum:
13.07.2011 08:17
Jawel hoor. Aan de linkerkant van een tolstation zijn poortjes met een oranje T met een hoogtebalk van 2 meter. Daar kan je dus niet doorheen. Maar er zijn ook poortjes met een oranje T zonder zo'n balk (vaak aan de rechterkant). Die moet je dus hebben. Zie ook deze website, onderaan de eerste pagina staan wat foto's die de boel duidelijk maken:http://www.tolltickets.com/country/france/libert.aspx?lang=nl-NL&mnu=c
Bestellen bij de APRR is het goedkoopste (zie linkje in het eerste bericht van dit topic). Je betaalt eenmalig 10 euro en dan wordt ie aangetekend bij je afgeleverd (bij ons dus in precies een week). En dan 1,50 alleen in de maand(en) dat je hem gebruikt. En dan natuurlijk je tolgeld. Er is nu trouwens een aanbieding bij de APRR. Als ik het goed begrepen heb wordt ook de 1,50 gebruikskosten niet in rekening gebracht tot december van dit jaar.
Geplaatst door: Belgske
, Datum:
17.07.2011 16:58
Net terug van twee weken vakantie in zuid frankrijk! tweede jaar op rij T badge gebruikt open combinatie bmw x1 en dakkoffer van 43 cm hoogte. Totale hoogte 2m 05 cm. En jawel we konden de poortjes van telepeage gerbuiken zonder problemen. Op de meeste plaatsen zijn de hoogtebegrenzers weggehaald . Soms hangen er kettingen maar je rijdt er traag door dus ook hier zonder probleem of schade aan je dakkoffer.
Op andere poortjes zijn de middenste kettingen weggehaald en kan je er met je dakkoffer perfect door. Gisteren anderhalf uur tijdswinst met telepeage te gebruiken . Andere auto 's stonden rijen dik aan de 'gewone' betaalpoortjes aan te schuiven en wij reden door het linkse poortje met dakkoffer, geen file voor of achter ons.
Groeten
Belgske
Geplaatst door: Sofie 
, Datum:
27.07.2011 11:43
Badge 22 juli besteld en zat 25 juli al in de bus! Is deze onmiddelijk actief of moet je nog iets doen? Wil niet voor aap staan aan het tolpoortje met een badge die het niet doet..
Waar kan je een volledig overzicht vinden van de tarieven geldig voor de badge, de activeringskosten, de kosten bij verlies of diefstal,... ik heb een badge van Aprr
Alvast bedankt voor de info!
Geplaatst door: lisa
, Datum:
27.07.2011 12:12
Sofie: dat hadden wij dus, moe van een lange reis rijdt mijn man per abuis naar een hokje voor abonnees. Meteen een vrachtwagen achter ons en muurvast stonden we. Vreselijk traumatisch. Wij allemaal zwaaien naar een man in een hokje verderop maar die kwam niet. Gebaren naar vrachtwagen etc etc. Uiteindelijk ging hij toch achteruit en gelukkig was het niet druk want dan gaat dat niet meer. Moesten we wel draaien en in andere rij keren voor de aanstormende auto's. Nu hebben we wel een beetje een toltrauma volgende keer. En het was niet eens in Frankrijk maar in Belgie.
Geplaatst door: Lowie
, Datum:
27.07.2011 12:27
Lisa : tol in België ? Dat kan dan alleen maar in de Liefkenshoektussen geweest zijn, en daar moet je toch niet langs ?
Geplaatst door: Lowie
, Datum:
27.07.2011 12:29
sorry, LiefkenshoekTUNNEL
Geplaatst door: lisa
, Datum:
27.07.2011 16:38
Lowie, was inderdaad bij de tunnel, wij rijden daar altijd langs en dat was op zich heel goed want de hele ring stond vast en je buigt dan net voor de file af. Je komt dan vlakbij Bergen op Zoom uit en daar wonen wij ook. Ook als je trouwens bij Rotterdam of zo woont is de tunnel een uitkomst. We hebben al zo vaak meegemaakt dat voor de rest alles vast stond. En daar dus nooit.
Geplaatst door: rob
, Datum:
03.08.2011 08:33
Net terug uit spanje met de caravan.
Ik ben via de route du soleil gereden met de badge.
Echt geweldig. Dikke rijen aan de bemande poortjes en wij konden gewoon doorrijden. Dit heeft me veel tijd bespaard.
Geplaatst door: RB
, Datum:
16.08.2011 08:17
De eerste keer was even zweten, maar het werkt echt. Bij Lyon dikke rijen voor de tolpoorten, binnen een minuut het tolstation passeren, zonder problemen met caravan!
Geplaatst door: willie
, Datum:
16.08.2011 10:25
Wij hebben dit jaar geluk gehad zonder badge. Zowel heen- als terugreis geen rijen bij de peage gehad. Ook lekker door kunnen rijden. De terugreis vanaf Argeles hebben we in 1 keer goed kunnen halen, ruim 1300 km. in 13 uur met pauzes.
Geplaatst door: ® Eric 
, Datum:
19.08.2011 05:58
Ik lees bij alle aanbieders dat er toch alleen voertuigen < 2="" meter="" (classe="" 1)="" door="" de="" poortjes="" kunnen="" met="" een="" liber-t="">
Lees in reacties hierboven dat het met een caravan < 3="" meter="" (classe="" 2)="" toch="" ook="" gaat....="">
Dan neem je dus het poortje met de "t" zonder hoogtebeperking.
Maar, hoe weet je dat je dan niet aangeslagen wordt als vrachtwagen? (classe 4)
Laatste vraagje: zijn er al aanbieders die ook de 10 euro de activeringskosten niet berekenen of heb je die altijd?
TXS!
Geplaatst door: Martine
, Datum:
19.08.2011 09:47
Eric, wij zijn dit jaar met een grote caravan (7,5 lang x 2,5 m breed) door de poortjes gegaan met onze badge (ook bij APRR aangeschaft) en er is keurig tarief 2 in rekening gebracht. Dit kan ik namelijk op elk moment online bekijken met mijn inloggegevens bij APRR. Aan het eind van de maand wordt het pas van onze creditcard afgeschreven. Volgens mij zit er boven de tolpoort een scanner of zoiets. Geen idee hoe het precies gaat, maar het werkt prima.
Ik ben alle aanbieders nagegaan, maar bij de APRR is het volgens mij het goedkoopste. Je betaalt inderdaad 10 euro voor het opsturen van de badge. Dit is inclusief het aangetekend verzenden van de badge (dit kost ze alleen al EUR 7,80 volgens het poststempel). En dan betaal je alleen 1,50 in de maand dat je de badge gebruikt. Maar deze maand is er nog een aanbieding dat als je hem aanschaft je tot het eind van dit jaar die 1,50 niet hoeft te betalen. Bovendien is de APRR razendsnel met antwoorden op vragen. Ik had via e-mail een vraag gesteld in m'n beste Frans, en binnen een half uur had ik in keurig Engels een antwoord terug. Heb van meer mensen gehoord dat er altijd snel gereageerd wordt.
Wij vonden het "betalen" met de badge erg makkelijk. Geen gedoe met kaartjes trekken en bij verlaten van snelweg weer kaartje invoeren/creditkaart invoeren etc. Even de badge tegen de voorruit aanhouden (wij hadden hem niet vastgeplakt), badge zegt "biep" en slagboom gaat open. That's it.
Geplaatst door: ® Dick 
, Datum:
26.08.2011 17:34
Maar nu de hamvraag (en wellicht al eerder gesteld en/of beantwoord) moet je een rekening hebben bij een franse bank (in frankrijk) of wordt betaling/inning van de tolgelden via je nederlandse (ANWB) VISA creditcard geaccepteerd??
, Datum:
26.08.2011 17:59
Ik heb een Visa Card via de Abn Amro en daar worden de kosten vanaf geschreven. Badge besteld via de website van de APRR.
Geplaatst door: ® Dick 
, Datum:
06.09.2011 17:16
Op 29-08 via internet een ballade besteld en op 05-09 ontvangen.
Moest hiervoor tekenen op een TNT post formulier.
Moet ik nu ook de kaart die op de envelop zit (franse ontvangstbevestiging) terugsturen?
, Datum:
06.09.2011 18:16
Bedoel je dat rose formulier "avis de réception"? Ik heb daarover een mailtje gezonden naar de APRR en het antwoord was dat dat niet geretourneerd hoefde te worden. En de badge werkte inderdaad gewoon.