Geplaatst door: K@rin
Datum: 10.06.2011 20:23
Geplaatst door: Car2
Datum: 10.06.2011 20:27
@Karin: past de Sony 650 in deze?
Ik ga morgen meteen bij de Hema kijken, net op tijd, want ik zou net mijn internetbestelling voor een andere afronden.
Geplaatst door: K@rin
Datum: 10.06.2011 20:41
Car ik heb geen idee. Ik heb zelf (nog) geen ereader, was aan het zoeken en kwam deze tegen, gezien de vragen erover dacht ik het even onder de aandacht te brengen.
Geplaatst door: Car2
Datum: 20.06.2011 21:55
Voor de andere Sony prs650 bezitters: Ik heb inmiddels een hoesje besteld via de Hema (10 euro), maar deze past niet.
Geplaatst door: yvonne
Datum: 20.06.2011 22:15
Ik wilde er ook 1 aanschaffen maar nu blijkt mijn bieb geen e-boeken uit te lenen dus moet je alles kopen. Of illegaal downloaden, daarom wacht ik nog maar tot de bibliotheek zo ver is.
Geplaatst door: Christina
Datum: 21.06.2011 08:50
Ik weet inmiddels waarom de bibliotheken (bijna) geen ebooks uitlenen.
Dit heeft te maken met de digitale leenrechten, leenrecht op papieren boeken zijn geregeld maar digitaal schijnt veel lastiger te zijn. Er wordt hard aan gewerkt maar dit gaat helaas niet zo snel.
Vandaar dat er vrijwel alleen oudere boeken zijn waar geen leenrechten (meer) op rusten
Recente boeken kunnen we dus voorlopig niet als ebook lenen bij de bibliotheken.
Geplaatst door: Jojo
Datum: 21.06.2011 10:41
Ik heb inmiddels een ruime week een bebook club en tot nu toe bevalt deze goed. Geen dik zwaar boek meer in handen. Lees met een hoes er om maar deze vouw ik tegen de achterkant aan. Mis niet echt "het" boek belevings gevoel.
Geplaatst door: Marie
Datum: 21.06.2011 10:43
Ik lees sinds kort op de ipad.
Leest heerlijk, maar is wel wat aan de zware kant.
Geplaatst door: yvonne
Datum: 21.06.2011 11:43
Christina: Daar kwam ik dus ook achter en ik baal er enorm van.Het kan best nog een tijd duren voor het zover is. Een misser voor bibliotheken vind ik. En ik heb gewoon geen zin om op jacht te gaan op internet om dan toch het nieuwste boek dan maar illegaal te verkrijgen. Dat vind ik ook weer oneerlijk voor de schrijvers. Mijn man is journalist dus ik weet hoe belangrijk auteursrechten zijn en hoe vervelend het is als jouw verhalen of boeken gratis worden verspreid. Dus dit jaar gaat gewoon de stapel boeken nog mee.
Geplaatst door: isa
Datum: 24.06.2011 11:49
Daphne heeft hier al gemeld dat je na aanschaf van de bebook club direkt een software-update moet doen. Ik had dat dus eigenwijs nog niet gedaan (had geen zin om gelijk te gaan "rommelen"). Maar .... doe dat echt!!! Ik heb namelijk vorige week last gehad van een bekend euvel, op google kom je regelmatig dezelfde klacht tegen. Van het ene op het andere moment is je accu ipv vol helemaal leeg, slechts het blauwe opstartlampje blijft branden. Ook resetten heeft geen enkele zin, je kunt er niets meer mee. Op te lossen door aan te laten staan, blauwe lampje laten branden en helemaal uit laten gaan, dit kan nog zeker een dag duren. Daarna kun je pas weer opladen en alles weer doen, maar direkt na het opladen updaten!!! Kan alleen met een geheugenkaartje. Hij doet 't nu weer als een zonnetje. Ik meld het hier omdat het mij heel vervelend lijkt als zoiets tijdens je vakantie gebeurt.
Geplaatst door: hani
Datum: 24.06.2011 15:14
Heb ook de bebook club.Mijne gaf bovengenoemde storing maar ik had deze wel ge-update, gelijk toen hij nieuw was.Hij bevalt goed maar dit was wel jammer.Ik ben hem drie weken kwijt geweest.Op internet heb ik gelezen dat je dit kunt verhelpen door de accu los te koppellen.Maar dan is je garantie verlopen dus daarom had ik m terug gestuurd.
Geplaatst door: ® daphne
Datum: 24.06.2011 17:23
Ik heb met BeBook supportclub hierover contact gehad, maar zij hebben niets gezegd over het vervallen van fabrieksgarantie bij het loskoppelen van de accu. Ik heb dat dus wel gedaan en ik kon direct weer aan de slag.
Nu zal het niet meer voorkomen, met de update van mei 2011 zou dit opgelost moeten zijn.
Geplaatst door: john
Datum: 24.06.2011 18:35
ik heb net via amazone.com de kindle besteld
Is een e inkt e reader heel goed te lezen in direkt zonlicht kost 138 euro inclusief verzenden en de hele mikmak op woensdag besteld en op maandag al binnen via Amerika heeft ook een browser dus je kunt er oon mee online je em ail ophalen ideaal produkt ben er heel blij mee
Je moet enkle je boeken converteren van het epub formaat naar het mobi formaat maar dat gaat heel makkelijk met het gratis programma calibre. Je doet een maand met een batterij lading
kortom een aanrader je moet enkel een account maken bij amazone.com
Geplaatst door: john
Datum: 24.06.2011 19:15
wie boeken wil moet maar ff mailtje sturen heb er duizenden
Geplaatst door: Ger
Datum: 25.06.2011 13:44
Kun je op een e-book ook foto's/filmpjes vanaf een digitale videocamera zetten?
Dan hoef ik mijn laptop namelijk niet mee te nemen op vakantie.
Geplaatst door: Anita
Datum: 25.06.2011 14:45
Hoesjes bestellen? Ik heb afgelopen week hoesjes besteld voor de sony 350 bij www.geckocovers.nl. Een stuk goedkoper dan een hoesje in de winkel. Ze hebben hoesjes voor vele soorten e-readers.
Geplaatst door: ® Irene 1
Datum: 01.07.2011 15:29
In mijn enthousiasme heb ik een verkeerde maat hoes gekocht. Ik heb nu een echt leren bruine hoes liggen voor de bebook one. Zelf heb ik de neo, en die is groter. Iemand interesse om hem over te nemen?
Geplaatst door: ® Irene 1
Datum: 02.07.2011 14:19
Wat een superforum is dit toch, de kaft is inmiddels verzonden. Vanaf nu gaan er weer veel digitale boeken chique verpakt mee naar Frankrijk ;-)
Geplaatst door: janet
Datum: 04.07.2011 21:46
Weet iemand ook waar je tijdschriften kan downloaden voor de ereader?
Geplaatst door: Annies
Datum: 04.07.2011 22:05
Welke tijdschriften zoek je?