Geplaatst door: janet
Datum: 04.07.2011 22:16
tijdschriften over fietsen, computers evt kck enz maar dan wel in het nederlands.
Geplaatst door: Esmee
Datum: 04.07.2011 22:29
Janet,
Wt moet je met tijdschriften op de ereader?
Het leuke van tijdschirften is de afwissleing van verhalen en leuke KLEURafbeeldingen etc.
Een ereader kent toch aleen nog zwart/wt/grijstinten=
Lijkt me niet zo leuk
Geplaatst door: Annies
Datum: 04.07.2011 22:36
Geplaatst door: ® Irene 1
Datum: 04.07.2011 23:05
Tijdschriften is meer voor op de Ipad hebben ze mij in de winkel bij Selecyz verteld.
Geplaatst door: ® ina1
Datum: 04.07.2011 23:47
Ben terug van vakantie
Nog nooit zoveel gelezen.
En alles op de Be Book Club.
Ik kan het iedereen aanraden.
Geplaatst door: Car2
Datum: 04.07.2011 23:51
Bedankt voor de link Annies. Ik heb geen IPad, maar je kunt ze ook lezen via PC.
Mijn meest favoriete tijdschriften die ik weleens los koop, staan er nog niet tussen, maar ze gaan nog uitbreiden.
Het handige van digitale versies, dat je kunt zoeken op trefwoord (verwacht ik). Blz kunt printen.
Soms herinner ik mij dat ik iets ergens heb gelezen, heb dat weer nodig en dan moet ik eerst een paar nummers door bladeren. Zoeken in een digitale lijkt mij een groot voordeel.
Ze zijn ook nog goedkoper.
Geplaatst door: ® daphne
Datum: 05.07.2011 00:03
Fijn dat het goed bevallen is Ina. Sinds mijn man en ik de Bebook Club hebben, lezen we ook thuis nog meer dan we al deden.
Datum: 05.07.2011 08:02
Fijn Ina! Ook hier wordt meer gelezen, maar ook makkelijker van boek gewisseld sinds de e-reader in huis is.
Geplaatst door: Jacky Vanderkroft
Datum: 08.07.2011 16:36
Veel van onze bezoekers lopen nog erg te twijfelen over de aanschaf van een ereader. Om die reden hebben wij een Ereaders gebruikers Club opgezet waar ervaren ereader gebruikers niet alleen hun ervaringen kunnen plaatsen maar ook een foto van "ik en mijn ereader" de leukste wordt uiteindelijk gekozen door de bezoekers. Kijk en doe AUB mee. Help al die twijfelaars!!!!
Kijk bij http://www.eboekenhuis.com/ereader_gebruikers_club.html
Datum: 09.07.2011 12:06
Mijn zoon zou graag de film van amelie poulain kijken. Welke formaat is het juiste: DivX, dvd 5 of Dvd3. Deze termen zeggen ons niets....
Geplaatst door: kromme tenen
Datum: 11.07.2011 20:41
Weet iemand een tablet-pc die hetzelfde kan als een e-reader?
Het lijkt me toch handig als ik naast lezen ook andere dingen kan doen op zo een ding.
Ik lees hier dat mensen een lampje nodig hebben om te lezen op zo een e-reader... >< dan="" gaan="" mijn="" tenen="" krom="">
Kun je met zo een ding niet de helderheid regelen zoals een beeldscherm?
Geplaatst door: Marjo
Datum: 11.07.2011 20:51
Ik vind een tablet-pc niet handig om te lezen. Het spiegelt teveel en buiten lezen is dan bijna onmogelijk. Ik heb alle twee gebruikt in de E reader leest veel prettiger.
Geplaatst door: K@rin
Datum: 11.07.2011 20:53
Je kunt een app downloaden om e-boeken te lezen op een tablet pc. Een tablet doet niet zo lang met een batterij als een e-reader (gem. 3 tot 4 uur) maar je hoeft er weer geen lichtje op te zetten. Je kunt er mee internetten (via WIFI) en spelletjes op doen. Ook kun je ermee skypen enz dus veel mogelijkheden met een tablet.
Datum: 12.07.2011 00:35
Hou wel even rekening met de kosten. Veels apps kosten (wat) geld. Toch tikken al die geintjes aardig aan. 8x 3 euro is ook veel geld.
De batterij van mijn bebook doet het nu al 14 dagen probleemloos en is nu halverwege. Sinds vrijdag heb ik vakantie en is mijn aantal leesuren fors toegenomen.
Zojuist zat ik lekker buiten met een boek collums en mijn e-reader. De laatste won het glansrijk met lezen onder lamplicht. Veel rustiger.
Wijntje erbij, open haard(je) aan, heerlijk ;-)
Geplaatst door: monique
Datum: 12.07.2011 08:24
ik heb zelf sinds kort een Archos 70b ereader. Ben hier erg tevreden over en hij heeft ook wifi en je kan er apps opzetten. Ik heb geen lampje nodig om 's avonds te lezen en de prijs is maar 118 euro
Datum: 13.08.2011 11:37
Nu alweer veel mensen terug zijn van vakantie, ben ik benieuwd naar de ervaringen en gebruik van de e-reader. Beviel het lezen ermee? Hield de batterij het? Liepen je boeken niet vast of waren ze te openen?
Hier overwegend positieve ervaringen. Drie weken houdt de batterij het met gemak (bebook one). Het opstarten duurt een 20 seconden, soms best lang als je net voor het eten nog een paar bladzijdes wil lezen. Veel boeken gelezen, overdag in volle zon, s avonds met een lampje erbij (hoofdlampje met leds van Xenos, en in bed dankzij de harde kaft kon ik de boel als een tentje neerzetten en zo lekker lezen.
Veel boeken met plezier gelezen, enkele erg mooi. Sommige verhalen willen je niet boeien en dan is het wel erg luxe dat er nog zomaar tig boeken aanwezig zijn.
1 boek wilde niet openen en 1 boek met plaatjes vertekenden de foto's omdat ik het formaat op een groter lettertype had gezet. Omdat het foto's betroffen van gerechten, wilde ik ze graag helemaal zien. Dus dan klikte ik even terug naar 100% leesformaat. (150 is voor mij een prettige stand).
Al met al ben ik erg blij met het apparaat. Ik moet nog wel steeds een beetje wennen aan een decadent gevoel, maar dat heb ik met een laptop ook ;-)
Om tussen 2 boeken in mijn hoofd leeg te maken, had ik enkele tijdschriften mee. Een prima combi.
Datum: 13.08.2011 12:34
Wat ben ik blij dat ik een e-reader aangeschaft heb.
Ik heb ontzettend veel gelezen met mijn Sony prs650. Na 3 dagen had ik nog maar 1 blokje stroom ;-)
Stroomverbruik is volgens mij ook afhankelijk van je al acties op dat ding. Dus veel zoeken, zappen, woordenboekgebruik en slaapstand zal meer stroom verbruiken.
Omdat ik geen NL-boeken er op had staan, was het woordenboek ook zeer nuttig. Nam nu de moeite om even uit te zoeken wat het woord betekende. Dubbelklikken met de vinger op het woord en de omschrijving komt te voorschijn.
Met een echt boek moest ik dan de moeite nemen om het dikke woordenboek uit de kast te halen. Dat bleef er weleens bij.
Eerst deed ik maar wat met Calibre (gratis beheerprog.), maar heb mij nu helemaal verdiept in Calibre. Ben nu alle boeken aan het organiseren: labels, omschrijving, auteurs.
Enkele boeken bevatten een verkeerde karakterstring (serie tekens), dus ipv een aanhalingsteken bijvoorbeeld, stond er &rdop; of zoiets overal in het hele boek.
Met Calibre "zoeken en vervangen" gebruikt en hup overal weer aanhalingsteken op de juiste plek.
Werkelijk een superfantastisch programma! Als je geen e-reader hebt kun je ook met dit programma prima e-books lezen op de PC etc.
Van de week ga ik mij nog even verdiepen in "nieuwslezen" in het programma.
Voor de nieuwsgierigen, in het blad Computeridee nr16 staat een uitleg hoe en wat.
Moest van de week nog even een ander boek kopen, ik baalde dat hij niet als e-book beschikbaar was.
Vraag: zijn er hier ook mensen die de portable Calibre gebruiken, zo ja wat zijn je ervaringen.
Geplaatst door: hani
Datum: 13.08.2011 15:37
ik heb de bebook club.Na anderhalve week ieder vrij moment hebben liggen lezen had ik nog twee streepjes en heb ik m opgeladen, stel je voor dat ik halverwege een boek op moet laden ;-) Ik vond het super, ook in de felle zon, heb in 3 weken 9 boeken gelezen....ook prettig dat als je het boek niet zo leuk vond als verwacht ik wel weer een ander bij me had.Ik heb alleen positieve ervaringen ben er echt superblij mee.
Datum: 13.08.2011 17:35
Thanks voor de tip car2, ik ga maandag de computeridee nr 16 lenen bij de bieb.
Die woordenboeken, waar heb je die gedownload? Ik wil er graag nog eentje op mijn reader zetten.
Datum: 13.08.2011 17:58
@Irene1: Die zaten standaard geïnstalleerd op mijn Sony.
Maar op jouw Neo heb je helemaal geen woordenboeken?
Ik lees ergens dat Bebook Neo en de reader Boox verwant zijn.
Op deze site kun je meer vinden: http://booxusers.com/viewtopic.php?t=6
Ik heb alleen de 1e pagina gelezen, maar bij de één na laatste reactie van de poster "Magnesus" kun je misschien wat mee. Ook Stardict wordt aanbevolen.
Ik zou voor de zekerheid ook even de volgende pagina's bestuderen, want het begint met januari 2010.
Misschien deze ook nog even:
http://goodereader.com/forum/showthread.php/1477-Dictionary-Support-on-the-Neo
Goed voor je hersens ;-)