Geplaatst door: Ruud
Datum: 30.11.2011 18:46
Bedankt voor al die reacties.
Car 2 dit gaat mij iets te ver, maar ook bedankt.
Irene 1 ik heb het al op twee verschillende pc's geprobeerd
Morgen gaat het Bebook naar Dixons en ik hoop dat die met een goede oplossing komen.
M'n schoonmoeder mist het Bebook nu al en wij gaan maandag ri Zud-Spanje (zonder een kast vol boeken, maar met tig schitterende ebooks op onze Bebooks, heerlijk).
Geplaatst door: Car2
Datum: 30.11.2011 18:53
@Ruud
Als je de programma's te ingewikkeld vind, kun je mijn "voorkeursoptie" uit proberen. Dat lijkt moeilijk, maar dat is het echt niet.
Ik heb daarmee al heel veel USB-sticks weer levend gemaakt
Geplaatst door: ® Irene 1
Datum: 30.11.2011 20:10
Car2, zit jij in de ICT?
Ruud, je blijft toch wel een nachtje, of langer, in Frankrijk? Ik wil ook ;-)....
Datum: 30.11.2011 20:22
Ja, dat is ongeveer mijn vakgebied
Datum: 01.12.2011 18:27
Car2, We wonen al ruim drie jaar in een camper, huis verkocht en heerlijk rondreizen. Vanaf begin sept. tot vorige week hebben we lekker in Frankrijk rondgetrokken. O.a. Moustiers. Gorges du Verdon,in Fréjus hebben we een week regen gehad (gelukkig stonden we hoog en droog),verder Arles in de voetsporen van van Gogh (geweldig).
Daphne: support@mybebook.com reageerde vandaag al met de volgende boodschap:
Wanneer u de BeBook verbindt via de USB vraagt de BeBook wel via een pop-up of u wil verbinden met uw PC? Mocht dit niet gebeuren wordt dit probleem veroorzaakt door een hardware probleem dan wel aan de BeBook of aan de USB kabel. Zou u voor de zekerheid nog een andere USB kabel kunnen proberen?
Mocht de pop up wel verschijnen kan u een aantal dingen proberen:
1) De computer opnieuw opstarten terwijl de BeBook verbonden is met de PC
2) Een andere USB portal op uw computer proberen
3) De e-reader formatteren (dit kan in het instellingen menu door 'format flash' te selecteren)
Ik heb dit helaas niet uit kunnen proberen, want we zijn maar even hier en het Bebook is door een familielid vandaag al naar Dixons gebracht. Ik weet nog niet hoe dit is afgelopen. Misschien heeft iemand anders nog iets aan de oplossing.
Datum: 01.12.2011 19:08
Ik begrijp er uit, dat de reader het nog wel doet?
Dan zal er inderdaad in het menu van de reader een format optie zijn.
Anders moet je hem formatteren volgens de stappen zoals ik eerder heb beschreven
Datum: 01.12.2011 19:21
Car2, Inderdaad deed het Bebook het nog, je kon nog boeken lezen.
Wat ik als leek niet begrijp, er staan toch een soort van stuurprogramma's op het Bebook. Als je gaat formatteren is toch helemaal alles weg?
Even een vrolijke mededeling: Ik hoorde net van mij zwager dat Dixons het opgelost heeft: HIJ DOET HET WEER!!!!!!!!!!!!!
Geplaatst door: ® Irene 1
Datum: 01.12.2011 22:36
@Ruud, gelukkig! En anders heeft Car2 echt goede tips, kun je gerust volgen.
Ruud, woon je echt het gehele jaar in jullie camper? Vertel, vertel, je maakt me echt nieuwsgierig, wellicht in een ander draadje.
Datum: 01.12.2011 22:52
Ja Irene 1 aug. 2008 hebben we ons huis verkocht en trekken zo'n beetje van noord naar zuid. Het eerste jaar rondje Spanje en Portugal, NL en Zweden. Tweede jaar Italië en overwinterd op Sicilië. Ook weer de zomer NL en Zweden. Afgelopen winter zaten we in Spanje en was het erg koud. We hebben ons toen over laten halen naar Marokko te gaan (helemaal geweldig). We hebben daar twee en een halve maand rondgetrokken. Deze zomer zijn we van half april tot begin sept. in NL geweest. We zijn nu even terug uit Z-Frankrijk en gaan begin volgende week weer naar Zuid-Spanje. Het is een heerlijk leventje en houden dit nog wel even vol, hoop ik. Groetjes Ruud
Datum: 02.12.2011 07:34
Ja, dat klopt. Maar drivers en installatie-software zijn altijd te vinden op internet. Stellen de leveranciers beschikbaar via internet, anders worden ze knettergek van de gebruikers met allerlei software-problemen.
Mijn Sony-reader heeft 2 "drives". Op de ene staan mijn boeken en op de andere de software voor het app. Deze software heb ik ook (als reserve) naar mijn harde schijf opgeslagen.
Maar je hebt 2 readers, dus de andere zou je dan als backup kunnen gebruiken, ik neem aan dat ze gelijk zijn.
Bekijk de "werkende reader" maar eens via "mijn documenten", misschien zie je daar mappen die iets van "setup/instal" aan boord hebben.
Readers zijn net zoals USB-sticks gewoon te benaderen.
Zijn ze niet hetzelfde, dan proberen via de downloadrubriek van je reader-leverancier.
Maar misschien lost Dixons het voor je op, dan hoef je ook zelf niet zitten te modderen.
Kan mij er wel iets bij voorstellen dat, als je niet thuis bent in die materie, je niet altijd weet hoe te handelen en je wilt het niet erger maken.
Ben benieuwd hoe het opgelost wordt
Ben wel een beetje jaloers op je rondreizen.
Datum: 02.12.2011 07:51
Niet goed gelezen, lees net dat het al opgelost is. Top!
Het vervelende is als je een app wegbrengt, dat hij soms opgestuurd moet worden. Je weet nooit hoe lang duurt. Soms komt een app na enkele weken terug en dan blijkt hij nog niet te werken.
Gelukkig is het met reader niet zo gegaan ;-)
Zag in gedachten al een hoogbejaarde dame zonder haar leesplezier.
Datum: 02.12.2011 09:09
Toch blijf ik nog met één probleem zitten, zoals ik al eerder schreef: Kan de opdracht niet uitvoeren door een fout in een I/O-apparaat. Ik kon dus niet bij de bestanden op het Bebook komen.
Geplaatst door: yvonne
Datum: 07.12.2011 21:20
Ik las dit bericht in de krant:
E-books landelijk vanaf eind 2012 te lenen DEN HAAG - Er komt een landelijke, digitale bibliotheek, waar alle leden van openbare bibliotheken toegang toe hebben. Iedereen die lid is van de plaatselijke bibliotheek kan vanaf eind volgend jaar elektronische boeken lenen uit de digitale collecties van bijna alle bibliotheken.
Geplaatst door: Marcel
Datum: 07.12.2011 21:57
Even een vraag die mij bezighoud.
Je hebt ereaders met een wifi-functie waardoor je ook op internet aan de slag kan. Bij een PC weet iedereen dat je veiligheidssoftware (virusscanner etc) moet installeren.
Hoe komt het dat ik nooit iets over lees bij ereaders en tablets.
Daar hoor je toch ook dergelijke maatregelen te nemen?
Maar de standaard beschermingsprogrammas voor een pc zijn veel te zwaar voor e-reader/tablets.
Wie kan daar wat zinnigs op zeggen? Ik twijfel heel erg of ik wel een tablet moet aanschaffen.
Datum: 07.12.2011 22:19
Voor zover ik weet (toekomst kijken kan ik niet) zal een reader met Wifi geen virus bevatten. De meeste virussen worden gemaakt voor Windows. Readers hebben geen "Windows" aan boord
Een pdf-bestand kan wel schadelijke JavaScripts bevatten, maar dit zal geen effect hebben op je reader. Adobe was hier mee bezig om dat lek te dichten, maar ik weet op dit moment niet de stand van zaken.
De tablets gebruiken app's software uit de Markets en die door de Markets (Android, GetJar, Amazon) beschermd zijn. Tenzij je dit via vage download-omgevingen gaat doen.
Voor mijn reader zal ik niet op zoek gaan naar een virusprogr.
Mocht ik in de toekomst toch nog een tablet aanschaffen, dan zou ik in een Market een anti-virus voor opscharrelen.
Hmmm, risicofactor...ik denk dat ik meer kans heb, om een aanrijding met de auto te krijgen. Veroorzaakt door mij of de andere bestuurder
Geplaatst door: Jasper
Datum: 07.12.2011 22:28
Toch blijft het even opletten als je zo'n e-book wil binnen halen. Via je pc dan. Zie mijn waarschuwing 2 blz. terug.
Geplaatst door: Jan
Datum: 07.12.2011 22:48
De Aldi heeft er een vanaf zaterdag in de aanbieding.
Iemand bekend met dit model.
Datum: 07.12.2011 22:59
Hele vervelende virussen kunnen er zijn.
Maar via http://www.avgthreatlabs.com
heb ik die website gecheckd. Er zijn geen bedreigingen gevonden de afgelopen 30 dagen.
Soms worden websites (servers) gehackt, om virussen hun werk te laten doen. De eigenaar van de website is vaak ook "een slachtoffer" en (nog) niet bewust van die ellende die veroorzaakt wordt.
Het is altijd oppassen en goed lezen van gekke meldingen.
Als je twijfelt kun je beter de computer gewoon uitzetten ipv de melding wegklikken. Dat sluit-klikken/wegklikken, dat willen de virusmakers graag, want dan wordt het geactiveerd.
Geplaatst door: yvonne
Datum: 07.12.2011 23:04
Daarom vind ik het fijn dat ik ze straks legaal via de bieb kan huren. Loop je geen kans op virussen en het is eerlijker voor de auteurs.
Datum: 07.12.2011 23:08
Nee. Maar Aldi heeft wel altijd zeer goed Medion-apparatuur. Bovendien geven ze 3 jaar garantie!
Maar welk apparaat je ook koopt, volgend jaar is er weer een betere, snellere mooiere en zo blijft het doorgaan