Geplaatst door: Car2
Datum: 07.12.2011 23:09
Mijn vorige post was voor Jan bedoeld
Geplaatst door: Silvia
Datum: 08.12.2011 01:21
Kan niet wachten tot eind volgend jaar, 1 landelijk e.book bibliotheek!!Wat lijkt me dat handig!
Geplaatst door: Jen
Datum: 08.12.2011 08:28
Inderdaad Silvia, een prima plan. Sinds ik ongeveer een maand een E-reader heb lees ik veel meer boeken en ik lees ook veel sneller, zo lijkt het. Zo.n bibliotheek is dus een uitkomst(om het betaalbaar te houden). Wel de dood in de pot voor de echte blibliotheken op den duur natuurlijk.Dat zou toch wel jammer zijn.
Geplaatst door: loes
Datum: 08.12.2011 11:11
Valt denk ik wel mee Jen, je hebt toch nog altijd mensen die liever het papieren boek hebben, ikzelf bv. Net zoals met kranten en tijdschriften zal het naast elkaar blijven bestaan hopen we dan maar.
Geplaatst door: Irene1
Datum: 08.12.2011 12:43
In ons dorp gaan al alle filialen in de kerkdorpen dicht, bezuinigingen. Voor veel mensen zou het e-readen dan wel een oplossing kunnen zijn.
Informatieve boeken heb ik liever fysiek, maar leesboeken is ideaal via de reader.
Geplaatst door: Marcel
Datum: 08.12.2011 12:57
Helemaal gerust ben ik er niet op. Een tablet met internet toegang zonder bescherming??
Wat de tablet van de aldi betreft. Het is een Chinees product. Medion (duist) is over genomen door Levenco (China). Zij gaan nu onder de merknaam Medion dit apparataa op de europese markt brengen. Ik zal zeker niet zegen dat het slecht is. Het is in ieder geval maar 7 tientjes goedkoper dan de Samsung tablet. De garantie van medion is echter weer 3 jaar.
Geplaatst door: Silvia
Datum: 08.12.2011 13:17
Hier hebben we dus al lang geen bibliotheek meer, maar komt er 1 keer per week een bibliobus.
We kunnen wel digitaal boeken reseveren bij de provinciale bibliotheek, en ook verlengen, dus een groot probleem is het niet, maar e.books lene, lijkt me helemaal iedeaal.
Dan hoef je waarschijnlijk ook minder lang te wachten, wat nu vaak wel het geval is bij een populair boek, dan zijn alle exempmaren er van uitgeleend, kan soms maanden duren voor je dan aan de beurt bent.
Geplaatst door: yvonne
Datum: 08.12.2011 14:07
Bibliotheken zijn vaak ook plaatsen waar je kunt studeren,internetten en tot rust kunt komen tussen de boeken.Iedere grote stad heeft er wel 1 en dat zou zo moeten blijven. Vaak zijn ze ook historisch, ze heeft de bibliotheek van Utrecht een enorme collectie 550.000 boeken en het is een genot daar te zijn. Zulke bibliotheken horen bij het cultureel erfgoed van een stad net als een museum. Ik moet er niet aan denken dat dat zou verdwijnen. Dat niet iedere kleinere stad straks nog een bibliotheek heeft is denk ik onvermijdelijk. Hoewel ik het voor de jeugd toch zonde vind. Gelukkig heeft de school waar ik werk nog een ouderwetse schoolbibliotheek en ik werk erin en er wordt nog veel gelezen en geleend. Hoewel we natuurlijk ook computers hebben. In Frankrijk loop ik ook altijd even binnen bij de dorpsbibliotheek. Zelf reserveer ik alles via internet en haal het vervolgens even op. Dan kan hier ook in een servicepunt.
Geplaatst door: Marcel
Datum: 08.12.2011 17:16
Geen bibliotheek meer in de buurt lijkt me helemaal geen probleem.
het gaat toch om uitlelen van e-books ??
Dan gaan ze dat toch doen via de digitale biblioteeh lijkt me!?
probleem opgelost.
Geplaatst door: Jan
Datum: 08.12.2011 22:45
E-reader lijkt wel leuk en er kunnen ook een heleboel boeken op als je op vacantie gaat.
Ik lees graag en mijn vrouw ook en ook mijn 2 kinderen.
Dit betekend dat ik 4 van die dingen moet kopen.
Laten we het voorlopig maar bij het papieren leesmateriaal houden.
Geplaatst door: ® marie
Datum: 09.12.2011 06:37
Geplaatst door: ® Irene 1
Datum: 09.12.2011 09:10
Hebben jullie dezelfde leesinteresse Jan? Vier kratten boeken mee is ook een halve aanhanger vol ;-) Maar het is dan idd duur in de aanschaf, eerlijk is eerlijk.
Geplaatst door: ® daphne
Datum: 09.12.2011 09:35
Jan, je kunt natuurlijk ook vast met 1 ereader beginnen. Zo hebben wij het ook gedaan. De kinderen nemen nog wel steeds boeken mee. Maar dat wij geen boeken meer mee hoeven te nemen, scheelt echt heel veel.
En eerlijk gezegd, lezen wij thuis nu eigenlijk ook alleen maar op de ereader en niet meer uit echte boeken. Het is gewoon makkelijker. En ik neem 'm vaker mee, om in wachttijden te gaan lezen (ziekenhuis, lunchpauze)
En als je wordt gevraagd wat je voor je verjaardag wil, dan kun je natuurlijk een ereaderfonds oprichten...... ;)
Datum: 09.12.2011 15:11
Vandaag een reader bij mediamarkt in de aanbieding voor 69 euro. (dagaanbieding)
Geplaatst door: yvonne
Datum: 09.12.2011 21:23
Irene: maar zou dat dan wat zijn? Volgens mij is er erg veel verschil tussen de readers wat betreft gebruikersgemak.
Datum: 10.12.2011 14:41
Van een ander forum geplukt:
Als het de AV701 is: die heb ik. Leuke reader, wel sneller leeg dan een e-ink heb ik het idee. Deze kun je echter ook gebruiken als hij aan het opladen is, je kunt dus wel doorlezen (mits je een stopcontact in de buurt hebt ;)).
Je kunt de lichtsterkte van het scherm zelf wat helderder zetten als je dat wilt. Geeft wel een bak licht moet ik zeggen, als je in bed leest en je hebt iemand die het graag wat gedempter wil hebben is dat even lastig/wennen. Lettergroottes kun je tot 3x vergroten, ligt overigens wel aan de manier waarop de epub is gemaakt moet ik zeggen, bij sommige boeken werkt het niet.
Leuke reader voor beginners, lekker groot scherm (7") en als er AV-701L staat krijg je de beschermhoes er gratis bij. Extra software is niet nodig, vanuit Calibre of de verkenner kun je je boeken er zo op zetten. Ik vind het wel jammer dat de reader niet de volledige titels laat zien trouwens, als je nu bv de 3 dubells erop zou zetten dan zie je het volgende:
Dübell, Richard - [Duivels....
(en dat dus 3 keer, je moet dus gokken welk deel je aanklikt).
De covers van de boeken worden ook niet gelijk "herkend", je zult eerst het boek moeten openen voor deze reader de cover in de boekenkast laat zien (overigens geen idee hoe dat met de andere readers is gesteld).
Als bovenstaande je allemaal niet uitmaakt zou ik zeggen: leuk voor onder de boom, of voor je kinderen om op te lezen.
Geplaatst door: ® RiannePp
Datum: 11.12.2011 17:47
Mss dat iemand dit weet: kun je die boeken behalve op een E-reader niet ook op je I-pad zetten?
Eigenlijk is dat dan toch nòg makkelijker?
Geplaatst door: bolke
Datum: 11.12.2011 18:11
met de juiste app is een I-pad ook een ereader
Datum: 11.12.2011 19:10
Epub, het formaat waar veel e-boeken in staan, kun je inderdaad ook op een tablet zetten en zo je boek lezen. Over het verschil in lezen op reader en/of tablet zijn de meningen zeer verdeeld.
(zie dit draadje) Ik durf, als boekenwurm, te zeggen: ben je een echte lezer, kies dan voor een goede reader. Lees je er wat bij, dan is een tablet wellicht een betere keuze. (onderbouwing in voorgaande pagina's)
Geplaatst door: ® daphne
Datum: 11.12.2011 20:12
Het is idd handig dat je op een Ipad of ander tablet ook e-books kunt zetten. Maar als je leesgenot wenst, dan is het beter om voor een ereader met een e-inkscherm te kiezen. Maar daar is al voldoende over geschreven.