Geplaatst door: ® marie
Datum: 23.03.2011 08:16
Ik gebruik mijn boeken ook om de caravan stabiel te laden. Enkele vooraan, enkele links en rechts en achteraan. Natuurlijk blijft het eerste doel, ze gewoon te lezen. Maar soms kan je ze ook als stabilisator gebruiken.
Geplaatst door: K@rin
Datum: 23.03.2011 09:03
Nemen jullie je e-reader ook mee naar het strand?
Ik heb er zelf nog niet een maar ben wel geïnteresseerd door de positieve berichten hierover.
Ik denk dat dit ook de toekomst gaat worden voor school boeken, kluisjes op scholen kunnen dan afgeschaft worden (het boek dat ze nodig hebben om een toets te leren ligt soms net in het kluisje) en geen zware rugtassen meer mee naar school.
Je hebt nu natuurlijk ook de ipadapparaten, mijn idee is dat dit net het begin is, en dat het vele goedkoper wordt in de toekomst. Ik wacht er nog even mee om aan te schaffen.
Geplaatst door: yvonne
Datum: 23.03.2011 11:04
Toevallig deze week bij de Volkskrant in de bijlage een stuk over e-readers. De schrijver vraagt zich af waarom hij nooit ergens iemand ziet met een e-reader,bv in de trein. Alleen maar met I-pads maar daarop lees je minder prettig.Zelf heeft hij 2 readers maar is teruggevallen op boeken o.a. omdat:
Hij eerst moet bepalen wat hij wil lezen, vervolgens moet uitzoeken of dit beschikbaar is, daarna het bestand zien te krijgen en dan ook nog ervoor moet betalen. Terwijl hij veel ongelezen boeken heeft staan, die hij zo kan pakken. Het argument van gewicht telt voor hem niet,hij heeft plaats zat.
Hij stelt ook dat het aantal e-boeken traag groeit, 200.000 op een aantal van 45,5 miljoen boeken. Leuk artikel met plussen en minnen.
Geplaatst door: ® obelix
Datum: 23.03.2011 17:44
een boek is toch veel mooier dan een e book. het is substantieel met een mooi cover en de dikte verraadt hoelang je er wel mee bezig kunt zijn. Spanning. Hoe gaat het worden. Je kunt het wegleggen ( met een mooie bladwijzer) en al liggend herken je het boek weer dat je er nodig weer verder in moet. Echte letters en bladzijden die omslaan. het geluid van de voortgang Heerlijk !
Geplaatst door: lisa
Datum: 23.03.2011 19:51
Obelix: helemaal mee eens. Wat ik me nog afvraag, is het niet storend als je steeds maar een stukje tekst ziet en dan moet doorschuiven om verder te lezen? Want ik neem aan dat je niet de hele pagina ziet?
Geplaatst door: Jan
Datum: 23.03.2011 20:40
Bij een E book zit ook een cover
Bij een boek zie je aan de dikte hoelang je er mee zoet bent. Bij een reader wordt het aantal pagina`s weergeven. Met een ereader kun je meerdere bladwijzers aanbrengen. Als je de reader uitzet en vervolgens weer verder wilt lezen opent deze op de laatst gelezen bladzijde.
Met een ereader zie je geen klein stukje tekst maar de hele bladzijde en het omslaan kan dmv een druktoets of een touchscreen.
Het scheelt mij in ieder geval een zware tas boeken maar iedereen moet natuurlijk zelf weten wat ie doet maar ik vind het een zeer prettig apparaatje
Geplaatst door: Marianne(junior)
Datum: 23.03.2011 20:52
Als echte boekenwurm kan ik niet zonder echte boeken.Er gaat altijd een flinke voorraad mee in de auto ( vanwege het gewicht.)Ben lid van de bieb en neem het max aan boeken mee als we op vakantie gaan, daarnaast lees ik graag uit de campingbieb, alleen is het aanbod daar soms erg stoffig, figuurlijk gesproken.
Geplaatst door: Wammel
Datum: 23.03.2011 21:21
Die mening was ik tot voor kort ook toegedaan. Je moet gewoon iets door je handen kunnen laten gaan. Het mag best beduimeld zijn. Dat ademt historie uit. Wellicht zijn velen jou voorgegaan.
Even terugpakken! Hoe had de schrijver het ook al weer gezegd. Of misschien besmuikt even verder kijken...omdat je de spanning niet meer aan kunt. Zo moet je met een boek omgaan. Om het dan vervolgens weer aan iemand door te geven. Tot voor kort...toen ik mijn Bebook Neo aanschafte. Sindsdien ben ik behoorlijk verknocht aan mijn E-reader. Hoef ik niet meer met zware boeken in mijn tas mijn nekwervels geweld aan te doen. Heb ik de keuze uit 2000 titels. Leg ik ook met gemak een boek weer terzijde. En daar heb je gelijk de keerzijde van de medaille. Als het boek je niet direct pakt...dan ben je al snel geneigd aan een nieuw boek te beginnen. Al die boeken hebben je immers niets gekost..dus waarom zou je je er voor inspannen. Van de andere kant hoef je ook niet meer te balen wanneer je een saai boek hebt gekocht. Zo heb ik met hangen en wurgen Dan Brown het verloren symbool gelezen. Zelden zo'n slecht boek gelezen. Pretentieuze rommel. En zie daar het voordeel! Je hebt niets betaald, delete het van je E-reader en gaat vrolijk verder met je volgende uitdaging.
Maar het gevoel van een echt boek..en het idee dat je er geen insecten mee dood kunt meppen..zal de E-reader altijd een achterstand geven.
Datum: 23.03.2011 21:51
Marianne: heel herkenbaar.Al weken voor de vakantie ga ik kijken welke van mijn favoriete schrijvers nieuwe boeken hebben.Die reserveer ik dan en haal ik af bij de bieb. Ze staan in een draagzak in de gang. Uiteindelijk zo'n 12 tot 15 boeken.Af en toe haal ik ze eruit gewoon om te bekijken en voor de voorpret. Geen gesjouw verder want ze gaan gewoon in de auto en op vakantie meteen naast mijn bed op het nachtkastje (mobilhome). Dan voel ik me een rijk mens met zo'n grote stapel boeken, thuis heb ik weinig tijd om te lezen.
Wammel: de meeste boeken die ik lees zijn vrij nieuw en nog niet veel door handen gegaan dus, dat is voor mij ook geen voorwaarde.Ik heb dus ook alle boeken gratis, soms leen ik wel een toptitel, die kosten 1,50. Ik denk dat het gratis aanbieden van digitale boeken uiteindelijk wel verboden zal worden. Je schendt tenslotte auteursrechten, schrijvers gaan dat echt niet pikken.
Geplaatst door: Annies
Datum: 23.03.2011 23:15
Muziek kan je ook nog steeds (illegaal) downloaden.
Ze beginnen steeds weer onder een andere naam zoals bv Spotnet.
Ik denk dat dit moeilijk te stoppen is.
Ik wil best betalen voor een ebook maar ik vind het in geen verhouding staan tot een Pboek. Het scheelt soms maar een paar euro.
Geplaatst door: daphne
Datum: 23.03.2011 23:34
Je kunt met een e-reader ook insecten doodmeppen. Alleen lukt dit waarschijnlijk maar 1x per e-reader........
Geplaatst door: fam bomei
Datum: 24.03.2011 10:34
Krijgt niemand ruzie op vakantie wanneer je allebei tegelijk wilt lezen? Wij lezen vaak allebei een boek, 2 e- readers lijkt me nogal duur.
Geplaatst door: Silvia
Datum: 24.03.2011 12:13
Met 1 erader en wat boeken is dat op te lossen. Je hoeft dan toch een srtuk minder boeken mee te nemen. Of anders 2 ereaders
Datum: 24.03.2011 17:37
Ik weet het niet Annies, Google heeft deze week wel een verbod gekregen om nog verder boeken in te scannen en te plaatsen:
http://tweakers.net/nieuws/73389/rechter-verklaart-googles-schikking-over-e-books-ongeldig.html
Daarbij download ik niet graag illegaal, ook geen muziek, af en toe slaan ze ineens door en heffen hoge boetes en daar heb ik echt geen zin in.
Ik denk toch dat als je allebei leest 2 readers zult moeten aanschaffen, ik zie niet in hoe je dat anders kunt doen,of je moet om beurten lezen.
Datum: 24.03.2011 18:41
@ Yvonne.
Als ik mijn downloadsites bekijk is daar nog niets van te merken.
Geplaatst door: Jen
Datum: 24.03.2011 19:52
Technisch zou het onmogelijk moeten zijn of worden dat je illegaal kan downloaden. Want het is natuurlijk een vorm van diefstal(waar ik me ook wel eens schuldig aan heb gemaakt), (muziek). Dat houdt de prijzen kunstmatig hoog.Want zoals al eerder opgemerkt zou de kostprijs uiteraard een stuk lager moeten liggen. Ik ben geen techneut maar hopelijk vindt iemand er ooit iets(ingewikkelds) op.Dan onstaat er een normale (digitale) markt, naast de bestaande markt, waarbij een ieder krijgt waat hij recht op heeft.
Utopie??
Datum: 24.03.2011 20:06
Helemaal mee eens Jen, maar ik denk niet dat dat er gaat komen, er worden voortdurend sites verwijderd maar dan komen er weer andere voor in de plaats. En het is inderdaad een vorm van diefstal. Ik vraag me trouwens wel af wie die boeken eigenlijk op internet zet. Voor muziek is dat makkelijk te doen, maar zo'n boek inscannen is volgens mij heel veel werk en je krijgt er niks voor terug. Wie heeft er zin om al die moeite te doen en waarom vraag ik me dan af. Heb je enig idee??
In ieder geval wordt het ook tijd dat bibliotheken aan de slag gaan met e-boeken, ze hebben daarmee veel te lang gewacht.
Datum: 24.03.2011 22:42
Dit is wel off topic maar je mag nog steeds (il)legaal downloaden voor thuisgebruik.
Geplaatst door: Car2
Datum: 24.03.2011 22:55
Die beveiligingen is een verloren strijd.
Ik zou zeggen maak de e-books (bijna) gratis (1 euro) en klap er een aantal advertenties in, plus een prijsvraag of zoiets om de lezer naar een website te lokken. (Dat is nog goedkoper dan een krant en die gooien we zomaar weg)
Klaar, auteur ook een paar centen.
Je gaat toch niet voor een euro allerlei websites afstruinen om illegale te zoeken met de kans op virus/hackers/spyware/etc
Koop je ook vaker een e-book, als het boek niet leuk is, dan ben je niet veel geld kwijt.
Tjonge, ik realiseer mij net, dat als je een 15 euro-boekenbon krijgt, je wel 15 e-books kunt kopen.
Geplaatst door: ® Irene 1
Datum: 25.03.2011 18:42
Zijn er al tijdschriften die je leest via e-reader?