Geplaatst door: Jan
Datum: 25.03.2011 20:33
Irene tijdschriften lezen via een Ereader is niet of slecht mogelijk. Een tijdschrift bestaat voor een groot deel uit foto`s en een ereader doet eigenlijk alleen datgene waarvoor hij is ontworpen nl. dmv elektronische inkt een boek lezen. Voor tijdschriften moet je eigenlijk een Ipad of Samsung Galaxy kopen.
Geplaatst door: yvonne
Datum: 25.03.2011 22:14
Zo zie je wel dat je best een leuke discussie kunt voeren zonder zuur of beledigend te worden.
Geplaatst door: Annies
Datum: 25.03.2011 22:39
Gelukkig wel. Het heeft geen enkele zin om beledigend te doen. Idereen heeft recht op haar/zijn mening. Ik heb al een paar mensen kunnen voorzien van tips, daarom ben ik graag op dit forum. Gebruikmaken van alle reacties/tips die men schrijft.
Als het vervelend wordt haak ik af.
Geplaatst door: ® Irene 1
Datum: 25.03.2011 23:02
Dank je Jan
Geplaatst door: Silvia
Datum: 06.04.2011 14:20
Wij overwegen om voor de vakantie een E-reader aan te schaffen. Scheelt kilo's in gewicht.
Alleen nu ben ik me een beetje aan het orienteren wat er allemaal als e-boek te verkrijgen is, en dat valt erg tegen. De gratis te downloaden boeken die ik kan vinden zijn uit het jaar 0. En anderen, bv bij Bol.com, vind ik behoorlijk prijzig. De boeken die ik zou willen zijn allemaal boven de € 15,-, of ik heb ze al gelezen.
Het hier genoemde spotnet, eeeh hoe zie je daar e-books? Ik kom bij een site waar vanalles op staat, maar heb nog geen e-book kunnen vinden daar. Of is het de bedoeling dat ik daar eerst vanalles download? Wie weet hoe het werkt, of weet andere site's met betaalbare e-books, of gratis, maar dan geen boeken van minstens 50 jaar oud! Hoorde van iemand dat je op ilegale muziekdownloadsites moet zijn, maar die wist me ook geen namen te noemen, ik weet die zelf ook niet.
Geplaatst door: ® Jan
Datum: 06.04.2011 18:05
Mail me even krijg je info
Geplaatst door: Car2
Datum: 06.04.2011 19:42
@Sylvia: Kijk eens bij de bibliotheek bij de computerbladen.
In sommige bladen worden dit soort zaken uitgelegd.
Ik meende dat enige weken geleden iets van Spotnet in de Computer Idee stond. (Niet in het laatste nummer)
Als een ouder nummer wilt door bladeren, zie voorblad, dan moet je daar even naar vragen, die liggen vaak achter soort klepladen, tenminste bij ons in de bieb.
Geplaatst door: ® irmgard
Datum: 06.04.2011 22:54
Hoi Jan!
Zou je deze info aan mij willen mailen? Alvast hartelijk dank!
Geplaatst door: digi-oma
Datum: 07.04.2011 00:18
Hiervoor las ik dat iemand het had over "inscannen" van boeken voor een E-reader. Misschien zie ik het simpel, maar dat zijn toch al vaak digitale bestanden... zeker de huidige schrijvers zenden hun manuscript digitaal (internet en destijds op CD's) naar uitgevers en drukkers. Oude boeken zijn ook dikwijls al gedigitaliseerd aanwezig in (Universiteits)bibliotheken. Het kan best zijn dat ik het verkeerd zie; ik heb geen E-reader.
Geplaatst door: MK
Datum: 07.04.2011 09:03
Ik download via nieuwsgroepen mijn e-books. Aan onderstaande site heb ik veel gehad, misschien leuk om te lezen voor de liefhebbers.
http://www.binaries4all.nl/beginners/
Geplaatst door: Car2
Datum: 07.04.2011 11:05
@Digi-oma
Er zijn mensen die vakbladen, boeken, handleidingen inscannen en het gescande product verspreiden via internet. Dit is natuurlijk niet altijd legaal (auteursrechten)
Op internet zijn speciale websites, waar wordt uitgelegd hoe je dit het beste kunt, bijvoorbeeld rekening houden met resolutie en formaat, etc
Zelf een boek inscannen kan voor sommige mensen een uitkomst zijn. Stel dat je niet kunt lezen (visueel gehandicapt, dyslectisch) en er bestaat geen digitale versie. Dan kun je met een ingescande versie in combinatie met voorleessoftware toch "lezen"
Geplaatst door: ® Silvia
Datum: 07.04.2011 15:36
Jan, ik heb je een mail gestuurd.
Er komt hier een bibliobus, geen idee of ze daar computerbladen hebben, zal eens zoeken. Een grotere bibliotheek, is hier 20 km. vandaan, daar kom ik maar af en toe.
Van inscannen weet ik niks.
En die link van MK even vluchtig doorgekeken, maar snaop ik ook nog weinig van.
Daar moet ik me nog eens goed in verdiepen.
Geplaatst door: lisa
Datum: 07.04.2011 16:23
Ik heb ook vriendinnen met e-readers en zij hebben dezelfde klacht, nl dat boeken of duur of niet recent zijn. Soms zijn er wel sites maar die verdwijnen steeds weer, heeft inderdaad te maken met auteursrechten. Pas als die er niet meer zijn mag je een boek gratis verspreiden.
Geplaatst door: Annies
Datum: 07.04.2011 16:31
Oke. Bij deze nog een site om gratis boeken te downloaden. Wel aanmelden en 7 boeken per dag gratis downloaden. Redelijke recente boeken. Ik download al bijna een jaar van deze site. Nou Richard, je kan nog meer bezoekers verwachten.
http://samson-dimov.nl/
Succes
Geplaatst door: irmgard
Datum: 07.04.2011 23:18
Nog een vraag voor de kenners: een gewoon boek kan ik avonds bij ons kampeerlicht lezen. Geldt dit dan ook voor de e-reader of moet je daar een speciaal lampje nog opklikken om goed te kunnen lezen?
Geplaatst door: MK
Datum: 07.04.2011 23:27
Met de e-reader kun je bij een lamp gewoon lezen. Het maakt niet uit of je een boek leest of een e-reader.
Geplaatst door: Jan
Datum: 08.04.2011 14:48
Ik heb bij de ereader een Belkin Led leeslampje gekocht. Deze klem je op de ereader. Weegt bijna niks en zeer goed licht
Geplaatst door: Anita
Datum: 09.04.2011 17:59
Ik heb een ereader Sony 650, bevalt prima. Ook documenten reisverslagen, route beschrijvingen in pdf of word kunnen op de reader.
Geplaatst door: irmgard
Datum: 13.04.2011 22:24
Ik heb een e-reader besteld (Bebook club) en krijg hem morgen binnen! Jawel! Dan maar eens kijken of het lukt om er boeken op te krijgen...
Nog een vraag: stel, ik heb er al mijn favorieten opgezet, verheug me op het lezen, het ding werkt.....tot het moment lekker voor de tent gezeten en HIJ DOET HET NIET!!!! Wie van jullie neem toch nog stiekem een dikke pil mee voor het geval dat?
En laat mijn man dit NIET lezen!!
Geplaatst door: lisa
Datum: 13.04.2011 22:51
Haha Irmgard, ik zou dat dus doen, en niet 1 dik boek maar een hele stapel want zonder boeken is mijn vakantie verpest. En ik zou gewoon bang zijn dat hij stuk ging of zoiets, of dat de kinderen er cola overgooien etc etc.