Geplaatst door: Car2
Datum: 13.04.2011 22:56
Ik neem sowieso een laptop (+ externe HD) mee.
Daar kun je ook boeken op lezen, doe ik thuis al jaren.
Alleen kun je niet in de zon op een laptop lezen.
Maar dit jaar gaat er ook een e-reader mee.
Plus een stapel tijdschriften die ik nog niet gelezen heb.
Misschien in het allerergste geval een e-book lezen op je mobiel. Maar één boek kun je toch wel mee smokkelen in een leeg pak macaroni?
Geplaatst door: ® daphne
Datum: 13.04.2011 23:31
Mijn man heeft ook de BeBook Club. Afgelopen weekend op de camping volop gebruikt en een vastloper gehad. Er zit een resetknop op. Dan komt het weer goed. Neem anders ook een extra SD-kaart mee. Mocht je een storing hebben op de kaart, kun je wisselen.
Voor de zomervakantie kopen we nog een ereader erbij voor mij. Ik heb op even een lcd-scherm zitten lezen, maar in de zon was dat heel vervelend. Heb toen maar weer een gewoon boek gepakt, maar keek toch af en toe jaloers naar manlief die zonder leesbril op de ereader kan lezen.
Geplaatst door: Silvia
Datum: 14.04.2011 14:43
Bedankt voor die link Annies, daar heb ik wat aan!
Geplaatst door: Arnhem
Datum: 14.04.2011 17:59
Voor geinteresseerden in de omgeving Arnhem: Woensdag 20 april van 10-11.30 uur is er in de bieb in winkelcentrum Kronenburg een uitleg/demonstratie van e-readers. toegang gratis
Geplaatst door: irmgard
Datum: 14.04.2011 22:12
@Car2: hahaha, dank je voor de "smokkeltip", ga ik wel doen!
En @Daphne: ook bedankt voor de tip van het extra SD kaartje!
Is het SD kaartje van Scandisc het beste? Blokker heeft deze week een aanbieding van een ander merk: Semtec, 7,49 euro voor 4 GB.
Geplaatst door: Annies
Datum: 15.04.2011 19:20
Voor alle overige vragen over ereaders bestaat er ook dit forum.
Hier heb ik zelf erg veel aan gehad.
http://www.ereaders.nl/forums
Succes!
Geplaatst door: ® ina1
Datum: 15.04.2011 20:21
Ik heb mijn E reader ook in huis.
Er staan al zoveel boeken op dat ik die niet uit ga krijgen deze vakantie,
Downloaden doet manlief gelukkig. Voor bijna niets en alle recente titels.
Helemaal blij.
Datum: 15.04.2011 21:19
@irmgard,
sorry van merken SD kaarten heb ik geen verstand.
Als je vragen hebt over je bebook of als je ergens niet uitkomt, kun je het ook op mybebook.com vragen. Je krijgt snel antwoord.
Geplaatst door: ® Irene 1
Datum: 25.05.2011 18:09
Sinds gisteren heb ik ook een bebook. Er staat pas 1 boek op en een 2e heb ik gedownload. Vanavond eens kijken hoe ik dat erop ga zetten. Wat is het prettigste/makkelijkste: op een sd-card of op het interne geheugen?
Geplaatst door: isa
Datum: 25.05.2011 19:06
Irene, zou jij jouw ervaringen willen laten weten. Ik sta op het punt er een te kopen. Momenteel heb ik een sony prs600 te leen van de bieb, maar deze spiegelt nogal. Heeft jouw Bebook wifi? Ik twijfel nu tussen een Bebook en een Icarus Sense (met wifi) die momenteel voordelig door free record shop wordt aangeboden.
Datum: 25.05.2011 19:54
De sony vond ik ook teveel spiegelen. De neo heeft internet, maar dat is mijn doel echt niet. Hooguit een keer een boek binnenhalen, maar dan moet de nood groot zijn. De bediening wijst zichzelf, al vond ik die van de Sony nog eenvoudiger.Bij diverse boekhandels en bibliotheken kun je er diverse proberen, dat vergelijkt lekker. Ik heb zojuist even in de volle zon gekeken, maar bebook neo spiegelt echt niet. Blijft prettig lezen. De uitstraling van de Sony vond ik wel chiquer, maar deze voelt zeker wel stevig. Het gewicht maakt elkaar weinig uit. Onze bieb heeft de sony 600. Nadeel van de reader vind ik wel dat ik de titel nu slecht onthoudt. Bij een boek zie je hem liggen en prent je de voorzijde beter in.
In bed las hij ook lekker. Het is wel even wennen met anders vasthouden en op je zij liggen.(mijn favoriete leeshouding in bed). Nu, na ruim een dag is dit natuurlijk een erg kort vergelijk, maar de 1e indruk is zeker niet verkeerd.
Datum: 25.05.2011 19:56
Ik vergeet de omslag, die gaat lekker snel. De oyo (medion) via Selexyz ging net wat trager, maar dat stoorde mij enorm. Wel iets om op te letten! Heb je al reviewen gekeken van de Icarus?
Ik zocht op deze site o.a.: http://www.ereaders.nl/review_bebook_club_instapmodel_ereader_met_clubgevoel
Geplaatst door: ® marie
Datum: 25.05.2011 20:05
Ik heb de afgelopen Mei-vakantie een boek gelezen op de ipod- touch! Ging prima :) Ik heb er niet mee buiten gezeten, dus dat kan ik niet beoordelen. Maar het feit dat het scherm klein was heeft mij absoluut niet gehinderd.
Geplaatst door: Ina
Datum: 25.05.2011 20:42
Ik heb sinds half april de Bebook Club. Deze bevalt heel goed. Hij heeft geen wifi maar ik gebruik hem alleen maar om erop te lezen dus dat vond ik niet nodig.
Het lezen in de zon gaat heel goed, vond het zelfs prettiger dan een papieren boek (niets geen spiegeling).
Wat hier net werd genoemd dat je de titel sneller vergeet daar ben ik het wel mee eens.
Ik heb alle boeken op een sd card staan, in mapjes per schrijver gesorteerd (kan misschien wel anders maar weet nog niet hoe), het op de card zetten gaat heel makkelijk, gewoon erheen copieren.
Ik heb hem besteld bij bol.com, ging heel makkelijk en snel.
Datum: 25.05.2011 20:51
Mijn echtgenoot had al een Bebook club en ik heb sinds enkele weken ook een Bebook club. Helemaal super. Inmiddels 2 boeken gelezen en het is echt heel erg fijn.
Met een leren omslag heb je iets in handen en geeft toch nog een beetje 't boekgevoel.
@Irene1: ik vind een SD-kaart handig. Alle boeken die we hebben staan op m'n netbook en de SD-kaart kan ik hierin opladen. Maar in gebruik maakt het niets uit of de boeken op de ereader of op een sd-kaart staan.
Datum: 25.05.2011 20:54
O ja, iets heel belangrijk vergeet ik te vermelden: ik hoef geen leesbril meer op!!!!!! Echt heerlijk om zonder bril een boek te lezen.
Geplaatst door: isa
Datum: 25.05.2011 21:56
Ben er nog niet uit. Irene, is dat touchscreen ook echt waardevol? De Icarus sense heeft het ook en heeft verder ook goede reviews. Bij FRS is ie nu 149 euro, de Sony en de Bebook Neo zijn enigszins vergelijkbaar maar wel een stuk duurder. De sony die ik nu leen is heel licht en dat leest zeker in bed (ik op op mijn zij) heel goed. Sowieso leest een reader veel gemakkelijker in bed dan een papieren boek. Ik mis bij de reader wel een stuk romantiek, een (gebonden) boek vind ik vaak al heel mooi om te zien. Maar dat gevoel had ik ook sterk toen we van LP naar cd gingen.
Datum: 25.05.2011 22:35
Lastig Isa, ik kan je daar niet echt op antwoorden, heb'm nog tekort.Ik kocht'm erg voordelig op Marktplaats, met garantiebon.
Datum: 25.05.2011 22:46
Daphne dank je!
Ja, het gevoel is echt anders. Een boek roept een andere emotie op. Maar vooruit, ik kan er nu heel veel mee op vakantie nemen, heerlijk!
Geplaatst door: Car2
Datum: 26.05.2011 12:06
Ik heb een nieuwere reader van de Sony, nl Sony prs650, geen last van spiegeling.
prs 650 is lastig te verkrijgen, ivm productie e.o. aanleveringsproblemen van de schermen. Zo nu en dan komen er weer een paar binnen bij Bol.com
Ik gebruik hem in combinatie met het (gratis) Calibre-programma:
http://calibre-ebook.com/demo#tour