Geplaatst door: mri
Datum: 26.05.2011 12:34
Ook ik heb de Sony PRS 650. Goed BOL.com in de gaten gehouden en soms zijn ze er gewoon weer voor een paar dagen. Snel besteld en de volgende dag in huis. Denk dat ze af en toe een partijtje binnen krijgen.
De schermen die door veel e-reader fabrikanten gebruikt worden zijn van het merk e-ink (www.eink.com). De nieuwste Sony PRS 650 gebruikt het e-ink Pearl scherm, en spiegelt daarom niet meer. De PRS 600 heeft een "ouder" type e-ink scherm.
Boeken downloaden doe ik vanuit nieuwsgroepen (dankzij een tip hier op het forum). Heeft me een middagje zweten gekost, maar nu snap ik hoe het moet en het werkt perfect. Overigens gebruik ik ook Calibre om de boeken te beheren.
Geplaatst door: Evelien
Datum: 26.05.2011 21:42
Vandaag eens even naar aanleiding van een berichtje hier op spotnet gekeken.
Hier vond ik een bestand te downloaden met 4518 boeken ten grote van 2,6 gigabyte.
Een heel aantal boeken weer toegevoegd aan mijn bebook.
Hier zitten de nieuwste boeken bij, van Kluun tot Dan Brown, en vele andere bekende schrijvers. Laat de vakantie maar komen!!
Overigens heb ik mijn bebook al dik 2 jaar en al vele boeken met dit apparaat gelezen. Heerlijk in de zon, want hij schittert niet.Nee ik mis het papieren boek echt niet hoor.
Veel leesplezier allemaal
Geplaatst door: ® Irene 1
Datum: 26.05.2011 23:04
Evelien, waar op spotnet heb jij ze gevonden? Ik heb vanmiddag daar rondgekeken, maar dit niet gevonden.
Gelukkig al enkele erg lieve aanbiedingen om een kaartje per post te ruilen, met boeken erop.Geweldig forum is dit!!!
Datum: 26.05.2011 23:15
Gevonden! Ik heb op snelrennen gezocht.
Geplaatst door: irmgard
Datum: 26.05.2011 23:35
Ik ben inmiddels ook de blije en tevreden bezitster van een Bebook Club en het bevalt t.n.t goed! Wat zal het schelen aan gewicht en massa aan boeken deze zomer! Ook zo handig mee te nemen in je tas, fijn voor in een wachtkamer enz.Moest wel even wennen aan de omgang met dit ding maar het werkt en het leest plezierig. Ook ik zat met het downloaden maar heb ook hulp gehad via het forum hier.
Via Spotnet wil ik het toch ook zelf gaan proberen maar ik moet daar even rustig de tijd voor hebben en dan gaat het vast wel een keer lukken en anders wil ik ook wel graag een beroep doen op jouw pasverworven vaardigheden, Irene1 ??
Komen daar ook steeds nieuwe/nieuwste boeken bij: hoe gaat zoiets? Hoe snel is een boek als e-book verkrijgbaar bij bijv. Spotnet?
Datum: 26.05.2011 23:40
Zit te vechten met het toevoegen van filters.
Geplaatst door: Monique
Datum: 29.05.2011 18:42
Ik ben lid van de bibliotheek en via de bibliotheek kun je een account aan maken bij THE netlibrary en daar kun je dan voor 21dagen een boek downloaden gratis na 21dagen is de licentie verlopen en verdwijnt het boek vanzelf ik lees op een iPad.
Groetjes monique
Datum: 29.05.2011 19:04
Dank je voor je tip! Onlangs heb ik een reader geleend via de bieb, dat was zeer leerzaam. Zeker in de aanloop naar de aanschaf van een eigen exemplaar.
helaas heeft onze bieb maar 9 ebooks te leen. En de titels spreken me echt niet aan: management o.a.
Op hun reader stonden een paar aardige titels, maar het gros had ik al gelezen.Het is duidelijk nog een markt in opkomst en ik ben zeer benieuwd hoe bibliotheken hierop in gaan spelen.
Datum: 30.05.2011 13:47
http://www.netlibrary.com/ als je hier kijkt en je aanmeld (kan gratis via de bieb waar je zelf lid van bent) kun je gratis boeken lenen.
Geplaatst door: ® MoniqueH
Datum: 30.05.2011 18:41
@Monique: hoe bevalt het lezen op de iPad jou? Ik ben een leesverslaafde en zeul elk jaar kratten boeken naar Frankrijk die dan drie weken door de tent slingeren.
Heb wat zitten lezen op de iPhone maar dat is me toch te klein. Ik zit te denken om de iPad2 te kopen (ik ben 14 juli jarig dus lijkt me een goed kado voor mezelf!) Lees mn. 's avonds en in bed en tijdens de vakantie ook lekker languit bij de rivier. Hoe zou dat zijn qua licht? Ben erg benieuwd!.
Geplaatst door: not pad
Datum: 30.05.2011 19:26
de Ipad is geen e-reader. Je hebt last van zonneschijn en is geen e-inkt systeem. dat laatste leest als een boek. ik vind de ipad niet geschikt voor een e-reader
Datum: 30.05.2011 19:52
Hoi moniqueH op een iPad kun je in de zon eigenlijk niets zien. Maar in de schaduw binnen en in bed kun je er prima boeken op lezen. Kan ook bij sommige apps om boek te lezen kiezen voor zwarte pag met witte letters.en je kunt ook de scherpte van het wit instellen bij witte pag.
Ik neem hem ook mee als e-reader op vakantie dan hoef ik niet zoveel boeken mee te nemen.
Geplaatst door: Annies
Datum: 30.05.2011 22:08
@ Evelien.
Heb je misschien een naam van het bestand of kan je misschien uitleggen waar je op heb gezocht want ik zit ook op spotnet en heb dat boekenbestand nog niet kunnen vinden. Ik heb wel een bestand van 4200 boeken maar dat is al ouder.
Alvast mijn hartelijke dank
Datum: 31.05.2011 00:17
Ga naar spotnet, selecteer boeken en ebooks. Dan hou ik er 1016 over. Maar daarbinnen filteren lukt me niet meer.
Datum: 31.05.2011 09:38
Ik heb gezocht bij onderwerpen en dan 4518 ingetoetst, dan krijg je het bestand te zien. aanklikken en downloaden maar, je hebt ze dan allemaal. en moet daarna als je ze op je computer hebt staan selecteren wat je ervan wilt hebben, de rest verwijderen of houden!! veel succes
Datum: 31.05.2011 09:45
Nog even verduidelijking:
Ga naar spotnet,
selecteer boeken en bij zoeken vul je in 4518
dan zoeken.
en je ziet dan een bestand, Ebook - vanmij - 4518 Nederlandse ebooks.
dan dubbelklikken en dan opent zich een downloadscherm.
klik op de blauwe pijl die groen wordt als je er met je aanwijzer bij komt.
Na het downloaden zie je nog een keertje uitpakken, verzamelen. als hij compleet aangeeft, dan kun je hem openen en selecteren waar je het wilt opslaan.
Geplaatst door: ® marie
Datum: 31.05.2011 10:18
Beste mensen ik snap niets van dat spotnet. Ik heb het gedownload, en dan moet ik een provider invoeren en mn account + wachtwoord? Gaat dat om je email account? Wie weet raad?
Geplaatst door: lisa
Datum: 31.05.2011 10:24
Ik denk dat je een account moet aanmaken Marie. Ik weet niet of spotnet wel legaal is trouwens.
Geplaatst door: Car2
Datum: 31.05.2011 11:40
Handleiding wel gelezen? http://www.snelrennen.nl/spotnet/configureren.php
Je moet in een veld je newsserver opgeven. De naam van je newsserver staat in je providerdocumentatie, waar ook je wachtwoord etc in staat.
Voorbeelden namen newsservers:
news.planet.nl
news.kpn.nl
Geplaatst door: Irene1
Datum: 31.05.2011 12:37
Ik werk met planet en heb gewoon kpn aangevinkt. Daarna kon ik moeiteloos het programma in.
Tip van 4518 ga ik morgen proberen.