Geplaatst door: ® marie
Datum: 31.05.2011 13:26
Thx Car2 :) , en nee ik had het niet gelezen, ben een ongeduldig typje :(
Geplaatst door: lisa
Datum: 31.05.2011 15:12
Is het niet makkelijker gewoon lid te worden van de bieb zoals Monique doet en ze dan te lenen? Dan kun je precies uitzoeken wat je wilt.
Geplaatst door: MoniqueH
Datum: 31.05.2011 17:55
@Monique, dank voor je info, goed om te lezen dat het je als lezer bevalt. (En eigenwijs als ik ben denk ik toch ook voor de iPad te kiezen....!)
Geplaatst door: Car2
Datum: 31.05.2011 18:19
@Irene1: ...Ik werk met planet en heb gewoon kpn aangevinkt....
Dat kan kloppen, Planet is door KPN overgenomen.
Geplaatst door: ® Irene 1
Datum: 31.05.2011 19:40
Voor wie bedoel je dit Lisa?
Zelf ben ik al sinds mijn jeugd lid van de bieb en heb het grootste abonnement dat ze hebben. ebooks hebben ze nog maar beperkt en daar ging de tip vervolgens over.
Tevens blijft het een sport om andere sites wel te snappen en ermee kunnen werken.
Geplaatst door: lisa
Datum: 31.05.2011 20:01
Voor Marie, volgens Monique kun je je via de bieb aanmelden bij netlibrary, ik neem aan dat zij wel veel titels hebben?
Geplaatst door: Monique
Datum: 31.05.2011 22:02
MoniqueH iPad is een onwijs gaaf ding wij zijn er allemaal verslaafd aan ligt de hele dag binnen hand berijk. S'avonds. Lees ik boeken over dag kijken kids internet buienradar. Heb er alle muziek van m'n iPod op staan en kan er ook vakantie foto's via extern blokje zo vanaf m'n foto toestel opzetten.leuk om gelijk te kijken. En meeste campings hebben gratis wifi kun je ook kijken wat er in omgeving te beleven is.
Geplaatst door: ® marie
Datum: 01.06.2011 07:31
Ja bij mij gaat dit jaar ook de ipad mee, ipv de laptop en een stapel boeken. Lezen doe ik toch nooit in de zon, en een ipad is echt een superhandig multi purpose ding.
Geplaatst door: ilse
Datum: 01.06.2011 11:02
Onze bieb heeft iets nieuws, zogenaamde e-sticks, dat zijn usb sticks met daarop 5 boeken over een bepaald onderwerp/thema die je kunt lenen en vervolgens overzetten : De eBooks zijn per thema geplaatst op een usb-stick en zijn over te zetten op uw computer, eReader, iPhone of iPad.
Deze eBooksticks zijn uitgegeven en beschikbaar gesteld door Uitgeverij De Rode Kamer.
Iedere maand verschijnt er een usb-stick met 5 boeken van een bepaald thema.
Ik ga zelf voorlopig nog niet overstag, ben teveel verslaafd aan mijn papieren boeken en we hebben plaats zat.
Geplaatst door: Annies
Datum: 01.06.2011 13:48
@ Evelien.
Dank je wel het is gelukt.
Datum: 01.06.2011 19:26
Ook hier de boeken binnen. Geweldig, met dank voor de geboden tips!
Geplaatst door: Jojo
Datum: 03.06.2011 14:02
Ik ben al eventjes zoekende naar een e-reader en twijfel nu tussen de Bebook club 6 inch of de sony prs 350 5 inch of toch de duurdere prs 650 met 6 inch scherm.
Sony heeft een pearl scherm schijnt dat je dan nog beter in de zon kunt lezen. Maar is het zo dat je dan met de normale eink schermen niet in de zon kunt lezen. Al zal echt niet veel in de zon lezen, zoek al snel de schaduw op.
De bebook heeft daarnaast ook de mogelijkheid om mp3 af te spelen en dat vind ik misschien ook wel een handigheidje al kost dat natuurlijk wel meer accu.
Prijstechnisch zeg ik de bebook mits je daar fatsoenlijk buiten mee kunt lezen.
Datum: 03.06.2011 14:58
Sony ondersteunt de volgende bestandsformaten:
EPub eBook, Adobe PDF, Microsoft Word, TXT, RTF, BBeB, JPEG, GIF, PNG, BMP, mp3, ACC
EPUB eBooks (Adept), BBeB eBooks (Marlin)
Dus ook MP3
Sony heeft ook woordenboeken aan boord
Sony 650 prs is heel slecht verkrijgbaar. Misschien valt er niet te kiezen als je op korte termijn ééntje wilt aanschaffen.
Geplaatst door: Jan
Datum: 03.06.2011 15:18
Jojo de Bebook is mijns inziens voldoende enkele tips:
koop er gelijk een Belkin ledlampje voor de ereader bij.Deze klem je op de Ereader en heb je voldoende verlichting. Kost 24,99 bij www.chear.nl
Koop ook een universele oplader voor mini USB. Is handiger dan opladen via de PCen koop 2 reserve SD kaartjes waarop je je boeken zet. Wil je meer infof of boeken hebben mag je me altijd even mailen.
Datum: 03.06.2011 15:38
@Jan:
Ik heb een sony, maar nog geen oplader
Is de universele oplader voor mini USB ook geschikt voor de Sony?
IK begrijp nl. niet wat je bedoelt met mini-USB.
Weet je ook hoe het zit met de reader in combi met de universele oplader voor mini USB in een land met 110V?
Geplaatst door: Andrea
Datum: 03.06.2011 16:42
Misschien een tip voor degene die een goedkope e-reader zoeken, wij hebben twee van deze e-readers:
www.ereaderstore.nl/product/73050/foxit-eslick-ereader.html
Hij kost maar 99 euro en er is echt perfect mee in de zon te lezen. Wordt geleverd in een leren hoes en met usb lader, kan alle formaten aan. Wij vinden het allebei een fijne reader. Welliswaar een minder bekend merk maar daar is de prijs dan ook naar.
Geplaatst door: ® Jan
Datum: 03.06.2011 17:35
Car
De Ereader laadt je normaal gesproken op aan je pc via de USB.
Je maakt dan gebruik van een bijgeleverde USB kabel. De Ereader is voorzien van een mini USB. Er is ook een auto lader beschikbaar. Deze zijn universeel en passen dus op de ereader met mini USB. De Bebook heeft een mini USB,TomTom.Of de Sony ook een mini USB heeft weet ik niet.
Dus het is gewoon handig om voor op reis een universele USB thuislader of autolader aan te schaffen.
Google maar eens wat en kijk anders even op onderstaande link
http://www.telefoonlader.nl/usb/mini-usb.html
Datum: 03.06.2011 17:44
@Jojo,
Ik heb sinds 2 weken een bebook (neo). Is echt super lezen in de zon! Geen schittering te zien.(dit weekend heel goed kunnen testen) Heb in de volle zon en in de schaduw gelezen, maakt echt niets uit.
Datum: 03.06.2011 20:31
@Jan, bedankt voor je info en de link
Ik heb niet zo'n mini-USB-lader.
Ik noemde zo'n ding altijd oplader. Volgens mij heb ik nog ergens eentje liggen van een ander apparaat, dus dan kan ik die wel gebruiken.
Ik moet alleen nog uitzoeken hoe dat zit met 110V, aangezien we dit jaar ook nog ergens op vak. gaan met dit soort Voltage
Geplaatst door: jojo
Datum: 03.06.2011 20:53
Dank voor jullie reacties.
gezien het feit dat de bebook prima in de zon te lezen is wordt het zeer waarschijnlijk toch de bebook, scheelt toch een paar tientjes met de sony 350 met pearl scherm wat nogal top schijnt te zijn, die je ook niet met extra geheugen kunt uitbreiden en misschien is dat ook wel helemaal niet nodig hoor maar toch.
Nu eens kijken waar de bebook club het goedkoopste is.
@Jan dank voor je tips, wbt het lampje ik neem aan dat wanneer je een hoes gebruikt je toch ieder leeslampje kunt gebruiken en niet alleen zo'n dure?