Geplaatst door: ® Irene 1
Datum: 03.06.2011 23:11
@Jojo. Je kunt volop boeken op je pc bewaren en er enkele op een sd kaart zetten. Je reader en sd hebben allebei een behoorlijk geheugen. Maar een volle SD schijnt wat vertragend te werken. Ik heb nu 10 boeken erop staan (van de 4500) en daar kan ik mee vooruit. De bebook klikt lekker snel door naar de volgende pagina, ook een voordeel.
De Sony had een bijzonder eenvoudig menu, simpeler dan bebook. Maar het leesgenot waar het uiteindelijk om draait, vind ik persoonlijk bij bebook echt prettiger. (en de prijs ook). Bij allebei is het starten met lezen kinderlijk eenvoudig.
Geplaatst door: isa
Datum: 04.06.2011 00:40
Het ei is gelegd! Ik heb uiteindelijk een Bebook club gekocht. Recensies waren goed en de prijs was ok. Geen internetmogelijkheden, maar ik verwacht dat dat in e-inkt toch tegen zou vallen. Hij moet zich vannacht nog volladen, maar morgenochtend gaat ie in gebruik. Ik heb er reeds behoorlijk wat boeken op gezet.
Een echt boek blijft voor mij meer charme hebben, die zal ik nog steeds regelmatig kopen, zeker van mijn favoriete schrijvers. Maar de reader heeft ook heel veel voordelen, een belangrijke daarvan vind ik het leesgemak in bed.
Geplaatst door: ® daphne
Datum: 04.06.2011 12:44
Daar ga je veel plezier van hebben. Ik zit nu lekker op de camping en ondanks dat het flink waait (open weiland) kan ik heerlijk met de ereader lezen.
Heb nu ongeveer 4 weken dagelijks gelezen, en nu moet ik m'n bebook pas weer opladen.
Datum: 04.06.2011 22:14
Veel geluk met je aankoop. Vanmiddag stond ik op een vliegveld op een vertraagd toestel te wachten. Wat baalde ik dat ik mijn bebook was vergeten! Dat moet nog in mijn systeem groeien. Gelukkig viel de vertraging mee en heb ik vanavond weer heerlijk gelezen. Heeft iemand al ervaring met zo'n lampje op je hoofd i.c.m. een ereader in het donker? Ik heb er nog eentje.( Anders moet ik nog even achter een klemlampje aan. )
Geplaatst door: ® ina1
Datum: 04.06.2011 23:31
Heb bij zo'n opruimwinkel een ledlampje met klem gekocht voor 2 euro.
Past perfect op mijn bebook club.
Weet niet hoe lang de brandduur is.
Tijd zal het leren.
Geplaatst door: irmgard
Datum: 04.06.2011 23:38
Zou je kunnen proberen, Irene. De Action heeft zo'n hoofdlampje erg goedkoop en ze hebben trouwens ook goedkope klemlampjes maar ik weet niet of deze laatsten zouden voldoen.
Ik zit nu op Spotnet, heb filters ingesteld , heb ook het bestand 4518 gevonden en nu wil deze download (nog)niet lukken omdat mijn provider mogelijk traag is.. ? Ik heb UPC als nieuwsserver opgegeven:wie weet of dit een probleem is?
N.B ik heb al veel boeken via een andere weg (S.D kaartjes) maar zou graag zelf ook willen kunnen downloaden en ook steeds de nieuwere titels...
Geplaatst door: isa
Datum: 05.06.2011 00:48
Ik merk dat ik dwarslezen (in de breedte dus) prettiger vind. Zo'n kaft er omheen lijkt me dan niet handig. Of zijn hier ook oplossingen voor?
Irmgard, met upc kun je niet downloaden op usenet. Je krijgt wel toegang maar verder kom je niet. Dezelfde bestanden kun je vaak wel downloaden via bittorent. Als je op google zoekt op dezelfde naam (bv Usenet1)samen met de woorden epub en torrent, kom je een heel eind.
Geplaatst door: Jan
Datum: 05.06.2011 10:24
Als je wilt downloaden via nieuwsgroepen moet je een payserver nemen. Gaat vele malen sneller.
http://usenet.pro/
Geplaatst door: spottertje
Datum: 05.06.2011 12:06
Irmgard,
je kan direct uit spotnet downloaden, maar zorgt bij veel mensen voor problemen.
Heb of ken je het programma 'Grabit' ?
Freeware en gratis te downloaden (google), installeren en er staat ook een instructie hoe je e.e.a. moet instellen. vervolgens in spotnet wel aangeven dat je niet wilt douwnloaden via spotnet (dat doe je via tab 'bewerken' -> 'downloadknop' --> 'NZBopenen'
kijk ook op spotnetforum
succes
Datum: 05.06.2011 13:59
Dank je Ina!
Isa, de kaft is geen belemmering voor dwarslezen. En wel een bescherming voor je apparaat! Ik ben wel op zoek naar een leren hoesje, of zo'n spul wat je ook om laptops ziet. Mijn kunstleren hoesje is nl spuuglelijk. Maar het beschermt wel goed!
Irmgard, hoofdlampje heb ik, maar was benieuwd naar klemlampje. Zag op internet zelfs een hanglampje dat je om je nek hangt en kunt richten.
Downloaden van 4518 duurde hier ook enkele uren. Via KPN (planet). Verwerken was een fluitje van een cent. Spotnet is dan echt simpel!
Ook zoek ik via piratebay en verwerken kan met bittorrent. Zo ook aardkinderen deel 6 al binnen. Toch ga ik ook via de boekhandel of bol.com wat binnenhalen. Ik wil af en toe ook wel een boek vers van de pers kunnen lezen.
Zo zoek ik nu: Gordon Reece, muis. Loes den Hollander, zielsverwanten. Martin Bril, au revoir. Zijn daar al links van??
Geplaatst door: K@rin
Datum: 08.06.2011 14:57
Wat zijn jullie ervaringen om een tablet pc (geen ipad maar goedkopere variant) ook als e-reader te gebruiken? Lijkt mij handig om 1 apparaat te hebben die ook als pc kan functioneren. Met wifi kun je er dan tevens op internetten.
Geplaatst door: Isanne
Datum: 08.06.2011 15:10
Tablet (ipad oid) kun je wel op lezen, maar is net zoals lezen op de computer .... vermoeiend voor de ogen omdat het licht geeft, glinsterd enz.
Als je echt digitaal wil lezen (niet alleen af en toe een keer) zou ik voor een ereader gaan.
Ik heb de Sony 650 en deze bevalt zeer goed. Zelfs in vol zonlicht perfect te lezen.
Ik heb een losse klem lapmp van Mighty bright (met 2 led standen).
Bewust voor een losse gekozen en niet de geintergreerde in de hoes van de sony.
Geplaatst door: ® Gwen
Datum: 08.06.2011 15:53
Met de entourage is beide mogelijk. De linkerkant is een e-reader met een e-ink scherm, de andere kant is zoals een tablet waar je mee op internet kan. Er zit zelfs een camera in. Ben er zeer tevreden over.
Geplaatst door: Andrea
Datum: 08.06.2011 17:00
Even een vraagje over dat klemlampje: geeft dat bij jullie ook zo onregelmatig licht? Ik heb net een heel goedkope gekocht bij de Action maar da's niks, allemaal lichtvlekken op mijn reader. Zijn duurdere ook echt beter?
Datum: 08.06.2011 18:00
Ik heb een hoofdlampje van Xenos en dat heeft diverse standen: 3 leds, 5 leds, 2 rode lichtjes en knipperende roder lichtjes. De 3 en 5 leds voldoen prima met lezen.
Datum: 08.06.2011 19:10
Ik heb een duurder lampje van Mighty Bright (na goede recensies op een ereader forum).
Hier heel gelijkmatig ligt, zelfs met maar 1 lampje aan.
Ik heb deze, maar ze zijn goedkoper te vinden...Geloof dat Bol.com ze ook heeft.
http://www.ebookreaderstore.nl/mighty-bright-xtraflex-2-silver.html
Datum: 08.06.2011 19:10
Mhmmm licht dus ipv ligt! :-)
Datum: 08.06.2011 19:59
Geplaatst door: ® ina1
Datum: 08.06.2011 20:49
Ik ga straks alles uitproberen op vakantie
Be book club en mijn goedkope led lampje.
Ik houd jullie op de hoogte.
I pad leest ook heel goed.
Manlief heeft een samsung.
Leest goed. Zo kwam ik op mijn E reader.
Zijn wel heel verschillende apparaten.
E reader is in principe alleen lezen.
Geplaatst door: jojo
Datum: 09.06.2011 13:21
Was het ei bijna gelegd komt mijn man met een ander idee.....
Ik had zelf de keuze voor de bebook club gemaakt mijn man zegt doe toch de sony prs 350, deze is een stuk kleiner scheelt bijna 6 cm in hoogte, 2cm in de breedte en is dunner en toch behoorlijk lichter ( scheelt 120 gram)
Op de camping was iemand met de prs350 en die stak hem gewoon in de broekzak. Nu zullen wij hem voornamelijk in een tas hebben.
Er zijn hier een aantal bebook club lezers, hoe ervaren jullie je reader mbt grote en gewicht en het meenemen.
Heb je over het algemeen genoeg aan 1,5 mb aan opslagruimte? De sony kan je nl niet uitbreiden met extra geheugen in de vorm van een sd kaart. En volgens mij ook nog eens gebonden aan de hoesjes van sony ipv een ander goedkoper merk.