Geplaatst door: yvonne
Datum: 09.06.2011 13:53
Mijn schoonzusje heeft een Sony en is er zeer tevreden over en er passen duizenden boeken op volgens haar.
Geplaatst door: ® Irene 1
Datum: 09.06.2011 13:58
Formaat en gewicht zijn geen punt. De Sony viel voor mij echt af vanwege de schittering op het scherm. Heel vervelend was dat. Het menu was wel erg duidelijk.
In de praktijk zet ik slechts een aantal boeken op mijn reader, ik hoef op vakantie echt niet te kunnen kiezen uit 100 titels. 20 is al heel veel voor 2 weken.En dat past met gemak op het interne geheugen.
Succes met je keuze!
Geplaatst door: Jojo
Datum: 09.06.2011 14:23
@ Irene1: En dat terwijl de sony prs350 en 650 juist een pearl scherm hebben. De oude sony's, 300 en 600 zouden wel schitteren. Heb jij de 350 bekeken?
En je hebt helemaal gelijk hoor, ik hoef echt geen 100-en boeken er op ben al blij als ik er een paar uit krijg. Nu met 2 kleine kids is echt lezen toch wel een zeldzaamheid geworden. Voor de kinderen verslonden wij op vakantie 10-tallen boeken.(had toen een reader moeten hebben haha)
Geplaatst door: Isanne
Datum: 09.06.2011 14:56
De Sony 650 schitterd echt niet, daar heb ik hem op gekocht :-)
(dat ie dat dus niet doet hahhaa)In de volle zon, geen centje pijn!
De 600 (zijn voorloper) inderdaad wel...
Geplaatst door: yvonne
Datum: 09.06.2011 15:57
Volgens mijn schoonzusje schitterd de Sony echt niet hoor, ze was er in de volle zon erg tevreden over juist.
Datum: 09.06.2011 16:47
Zal vast de voorloper zijn, zal straks even op de site van de bieb kijken.Het verschil met mijn bebook was echt behoorlijk (in de zon) daarbuiten prima.
Geplaatst door: ® daphne
Datum: 09.06.2011 17:02
@jojo,
een bebookclub is niet zwaar hoor. Het houdt lekker vast, vooral met een cover heb je toch nog het boekgevoel. De gemiddelde (hand)tas van een vrouw is ruim, dus ook een bebook past er in.
Persoonlijk zou ik voor een 6inch scherm kiezen maar dan komt omdat ik zonder leesbril wil lezen. Ik zet de letters nl groter en met een 5inch scherm heb je dan al veel minder tekst.
Datum: 09.06.2011 17:55
Het was een sony touch edition volgens mijn leenhistorie. iig niet met pearl scherm.
Geplaatst door: Car2
Datum: 09.06.2011 19:18
Heeft iemand nog een tip voor een goedkoop hoesje/omslagmapje (sony 650prs)?
Ik heb geen zin zo'n dure van Sony aan te schaffen.
Geplaatst door: Roger
Datum: 09.06.2011 20:10
Gwen,
Die entourage Edge van jou is dat het pocketmodel of de grotere variant.
Hoe bevalt hij verder? Hoe is het i gebruik? Het is een e-reader met e-ink en een tablet met volwaardige gebruik. Dat bevalt me wel.
Datum: 09.06.2011 20:13
@Car: google eens op geckocovers, allerlei hoesjes voor diverse readers. En op bliinq.com heb je keus uit heel veel stoffen.
Geplaatst door: Isanne
Datum: 09.06.2011 20:21
Hoesje Sony:
Inderdaad geckocovers.nl
Heb zelf inmiddels de originele, maar ik heb de cover van gecko voor hun getest toen ze hem net nieuw hadden op de site.
Past prima, wel opletten dat elastieken kunnen gaan lubberen, dus niet te vaak erin en eruit halen. Cover is verder afgesloten met een magneet waardoor hij erg goed beschermd is (dat heeft die van sony niet! )
Datum: 09.06.2011 20:40
Ik heb onze covers voor € 19,95 bij easereader gekocht. Ze hadden door mij gewenste witte cover. Geen verzendkosten en volgende dag al binnen.
http://www.easereader.nl/Sony-PRS650-covers
Geplaatst door: Car2
Datum: 09.06.2011 22:19
Alle cover-tipgevers, bedankt, ik ga er eentje bestellen
Geplaatst door: isa
Datum: 09.06.2011 23:10
Tot nu toe bevalt de bebook club heel goed. Het scherm voldoet echt veeel beter dan de sony600. Wat ik wel een klein beetje mis in vergelijking met die sony is het touchscreen. Bij het bladeren niet, maar bij het selecteren van het boek en het maken van de instellingen zou het best prettig zijn.
Ook ik ben nog driftig op zoek naar een hoes. De kaftachtigen vind ik echt niet mooi (het model niet en ook die elastieken niet) en lijkt mij toch echt storend daar ik overdwars lees. Ik ben op zoek naar meer een hoesmodel met ritsluiting. Je ziet die wel vaak voor de sony aangeboden maar niet voor de bebook.
Datum: 09.06.2011 23:19
Persoonlijk vind ik mijn hoes voor de Neo spuuglelijk, al is ie wel erg praktisch. Ik heb nog een oude leren jas liggen en wil nu eens kijken of ik mogelijkheden zie om zelf een hoes te knutselen. Aangezien dit een luxe wens is, zal het voorlopig niet heel urgent zijn ;-) iemand anders nog creatieve oplossingen?
Datum: 10.06.2011 09:22
Er zijn inmiddels op internet al een aantal creatievelingen die hoesjes op bestelling maken en je zou ze altijd kunnen mailen of ze iets aan kunnen passen naar je wensen. Bliinq maakt ze ook zelf.
Zo en ik heb besloten om de bebook club te bestellen :-) mijn man mag voor zichzelf voor de vakantie als ie wil de sony wel kopen. Anders moeten er nog steeds zware boeken mee op vakantie,en dat was nu juist niet meer de bedoeling.
En inmiddels de boeken uit een eerder bericht binnen gehaald en in calibre gezet, helemaal super, dank!
Datum: 10.06.2011 11:36
Jojo, als je de Bebook Club binnen hebt zou ik meteen een softwareupdate doen. Je kunt deze hier vinden: http://mybebook.com/a61/bebook-club-may-2011-firmware/article_info.html
De makers Bebook luisteren goed naar de gebruikers en brengen updates uit indien nodig.
Datum: 10.06.2011 13:35
Isa: Op eas e reader ( ff googlen daarop) vind je heb ik net gezien heel veel hoezen voor de club ook met rits.
Update zal ik zo gauw ik de eraeder heb direct doen.
Geplaatst door: K@rin
Datum: 10.06.2011 20:16
Roger mijn idee hoe meer je met 1 apparaat kunt des te beter het is qua hoev spullen meeslepen. Ik vind het een sport om uit te zoeken zo goed en compleet mogelijk voor zo min mogelijk geld. Ereader moet bijv ook buiten goed te lezen zijn.