Geplaatst door: ® Ri@
Datum: 13.04.2012 18:04
HAHAHAHAHAHA
Geplaatst door: ® Ri@
Datum: 13.04.2012 18:09
Als iedereen eigen foto's plaatst OF moeite doet de gezochte foto's eerst te bewerken (dan nog) , kan / hoeft niemand een truc toe te passen !
@ Ineke: "het" werkte bij beide foto's wel hoor !
Geplaatst door: Marianne(junior)
Datum: 13.04.2012 18:57
Ik vind het lijken op puzzelen met de oplossing bij de hand. Maar hoe kan ik het formaat aanpassen? Heb daar geen ervaring mee. Ik heb geen zelfgemaakte foto's en vind het toch leuk om mee te speuren hier.En misschien meerderen met mij?
Geplaatst door: ® Ineke
Datum: 13.04.2012 19:06
Jan hoe zoek jij dan? je gebruikt toch ook de mogelijkheden van internet met het zoeken en dit is er eentje van.Ik heb de truc via dit topic ontdekt en je kan niet voorkomen dat mensen op deze manier de foto's vinden, dus moet de fotoplaatser kreatief worden. Als je een printer/scanner hebt zou je ook oude foto's kunnen inscannen en die plaatsen.
Geplaatst door: ® Wim
Datum: 13.04.2012 19:44
via de link
http://picture-resizer.nl.softonic.com/
kan je een gratis resize programma downloaden.
foto's waarvan het formaat zijn veranderd zijn via de bekende trukjes veel minder makkelijk te vinden.
als je dan ook nog de naam van een foto( het nr of naam wat voor de punt staat)( bv 1234.jpg inplaats van 5678.jpg) veranderd word het nog moeilijker
men moet dan echt via een detail of een herkenning van een bepaalt punt gaan zoeken
het kost iets meer tijd om te plaatsen maar geeft een veel groter spel gevoel want je moet dan echt je best doen om achter het antwoord te komen
Geplaatst door: ® ina1
Datum: 13.04.2012 19:58
@ Ineke: "het" werkte bij beide foto's wel hoor
Zal wel maar bij mij niet.
Ik doe iets niet goed blijkbaar
Is wel jammer voor het spelletje
Datum: 13.04.2012 19:58
Bedankt voor de uitleg Wim. Ik ga het de volgende keer proberen. Overigens, zoals jij beschrijft,zo zoek ik dus nu. En dat is leuk.(vind ik)Je komt een heleboel tegen op die manier en leert veel van Frankrijk kennen.
Datum: 13.04.2012 20:01
Jan jij vind het spieken maar het is gewoon gebruik maken van de mogelijkheid. Als je doormiddel van het vertalen in het frans van hetgene je ziet moeite doed om achter het antwoord te komen ben je echt bezig maar als dan iemand binnen een paar sec het goede antwoord weet en dit vermeld kan je op je klompen voelen dat hij of zij gebruik heeft gemaakt van de zoekfunctie van google.
het word dan ook veel minder leuk om nog je best te doen om achter het antwoord te komen om dat je in de meeste gevallen weet dat je te laat bent.
door nu via wat werk de trukjes buiten spel zet word het hele spelletje weer een stuk aantrekkelijker voor iedereen.
Datum: 13.04.2012 20:06
Ina1 , dubbel klikken op de foto zodat hij loskomt uit het programma waar hij in geplaatst is en je alleen de foto in je beeld hebt.
webbalk kopieren in google en whalla daar is het antwoord.
niets meer aan en doodzonde van het spel
Geplaatst door: ® Ineke
Datum: 13.04.2012 20:30
Met die van Jan lukt het niet bij mij.
Het is echt jammer en sinds ik "het" weet heeft het spelletje een stuk van zijn charme verloren. Dus mensen komend jaar veel plaatjes schieten!
Datum: 13.04.2012 20:38
hier is nog een link voor een gratis resize programma
http://www.easyresize.nl/
deze gebruik ik zelf om foto's via mail te versturen
het is op dit moment het meest makkelijke en gebruiksvriendelijke programma dat ik ken
Datum: 13.04.2012 21:19
Geplaatst door: Jack
Datum: 13.04.2012 21:31
Geinige vent die Wim,eerst draait hij het spelletje de nek om,om zich vervolgens als de redder in de nood te profileren.
Geplaatst door: Jantje
Datum: 13.04.2012 22:55
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
Datum: 13.04.2012 23:15
@Wim: de inflatie gaat wel heel hard: dat gratis programmaatje van jou kost vijf euro...
Echt gratis, meer mogelijkheden (en bovendien van Franse makelij): Photofiltre, http://photofiltre.free.fr/
Geplaatst door: ® Jan van I
Datum: 13.04.2012 23:26
Waarom werkt die truc niet bij mijn laatste foto's?
Heb het formaat enigszins aangepast en het stomme systeem herkent die foto niet meer.
Komt op de proppen met alternatieven die er een beetje op lijken.
En, ineke, hoe ik zoek??
Kijken naar de foto en dikwijls herken ik 't meteen.
Les Baux de Provence herkende ik dus helemaal niet!
Had ook geen aanknopingspunten om 't vinden.
Een tijdje terug een foto van een bakstenen gebouw.
Baksteen dus het noordwesten. Picardie of zoiets.
Was een groot gebouw dus misschien een hotel.
Ik zoek dus op picardie + hotel en meteen raak.
Voor hetzelfde geld was 't geen hotel en lag het niet in de Picardie. Pech dus.....
Oh ja, Collioure herken ik op kilometers afstand!
Effe terug naar de truc.
We zijn bezig met een spelletje........
En voor mij is valsspelen bij een spelletje taboe!!
Dat probeer ik mijn kleindochters bij te brengen.
Hoewel, als 't toch stiekem wel lukt vind ik 't toch wel knap.
Kunnen we één ding afspreken??
Gewoon proberen de de plek te vinden door nadenken en zoeken.
Datum: 13.04.2012 23:31
excuses voor dat laatste Peter, Ik heb dat programma zelf via een downloadsite .
Ik heb er nooit voor hoeven betalen en het was me niet opgevallen dat dat via hun eigen site wel moest.
de eerste link is wel een freeware programma maar ik weet niet of dat net zo gebruiksvriendelijk is.
Datum: 13.04.2012 23:40
Even terug naar het spel.......
De eerste foto was een interieur van kerk.
Het barst in Frankrijk van die kerkjes dus....
http://imgur.com/jXsUH
We worden iets wijzer vind ik.
Zulke kerkjes tref je aan in zuidwest-Frankrijk.
Met zuidwest bedoel ik dus Lot, Gers, Tarn.....
Je kan dus nog alle kanten op.
Datum: 14.04.2012 00:06
Oh ja, heb nog geen flauw idee!
Ik zou dus kunnen valsspelen maar dat vind ik zo kinderachtig.
Datum: 14.04.2012 00:19
Oke, voor Jan, en alle andere echte speurders nog eentje erbij ( niet verknipt, wel de naam veranderd, als dat gelukt is )) http://i.imgur.com/XBjug.jp