Geplaatst door: frank
Datum: 08.05.2012 21:09
Gravelines
Geplaatst door: ® Wim
Datum: 08.05.2012 21:13
dat was wel een heel snel tussendoortje,
hij is goed Frank
Geplaatst door: frank
Datum: 08.05.2012 21:18
Geplaatst door: ® Jan van I
Datum: 08.05.2012 21:43
Datum: 08.05.2012 21:46
En het ruiterstandbeeld.....
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f4/Lille_statue_faidherbe.JPG
Gelukkig heb ik goede ogen of beter gezegd een goede bril.
Datum: 08.05.2012 22:12
Nog een snelle dan maar.....
http://imgur.com/a/XIliw#0
Geplaatst door: Jolanda
Datum: 08.05.2012 22:23
Ga gerust door met deze opgave, sorry geen tijd gehad een nieuwe te plaatsen....
Datum: 08.05.2012 22:24
Datum: 08.05.2012 22:26
de volgende snelle aub , ik heb nog niets klaar staan
Datum: 08.05.2012 22:42
Datum: 08.05.2012 23:00
Datum: 08.05.2012 23:03
hij is weer voor jou Jan
Geplaatst door: ® connie
Datum: 08.05.2012 23:09
Jullie herkennen het door opzoeken in google?Ik probeer te herkennen of ik ik er ooit ben geweest.
Datum: 08.05.2012 23:12
Saint Valery herkende ik meteen omdat ik er geweest ben.
Bij andere opgaven moet ik lang nadenken en weer bij andere zit ik te zwoegen op google.
Mijn nieuwe zou ik meteen herkennen als een ander 't zou plaatsen.
http://imgur.com/a/DpZ5L#0
Datum: 08.05.2012 23:23
@Connie , ik bewerk mijn foto's zou dat ze via google niet te trasseren zijn
je moet dus wel even je best doen om ze te vinden .
En Jan weet zijn foto's ook aardig te maskeren
Datum: 08.05.2012 23:29
net als deze laatste van Jan,
zoeken op de naam van de ruiter en je hebt hem zo in beeld op pagina 2
Ik laat hem lopen want ik heb morgen een paar vergaderingen dus kan ff niet online
Datum: 08.05.2012 23:58
Het gebruik van streetview heeft één groot nadeel.
Het lukt lang niet altijd om hetgeen dat je wil laten zien voor de lens krijgt.
De donjon van Niort bv is onvindbaar behalve op een klein plekje op een plein waar je net de contouren ziet.
Ik zocht iets in Meung sur Loire maar helaas de camerawagen was er niet langsgereden.
Maar voor Monpazier kreeg ik 4 doorkijkjes naar het plein. Hartstikke leuk!
En lekker even parkeren op de brug van Fontaine de Vaucluse.
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
Datum: 09.05.2012 01:16
Streetview mist soms hele stukken voetgangerszones en vaak zijn dat juist de leukste delen van een stad. In dat geval kun je door creatief een uitsnede te maken van een gewone foto vaak ook een originele plaat maken die niet terug te vinden is (vermits het echte origineel groot genoeg is). Andere optie: zoek filmpjes van een plek en neem daar een screenshot van. Dikke kans dat ook die niet te traceren is.
Het leukste is natuurlijk gewoon eigen foto's, maar die heb ik niet zo veel. Bovendien, als je lang meedoet raakt je voorraad een beetje uitgeput. En ik wil toch ook een beetje spreiden over het land.
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
Datum: 09.05.2012 01:59
@Connie: volgens mij lopen er nu twee zaken door elkaar heen. Jan reageerde eerst op jouw opmerking. Wim en daarna Jan en ik gingen in op het zoeken van nieuwe onderwerpen die niet goed traceerbaar zouden zijn.
Als ik jouw opmerking goed lees, doel je op je het zoeken naar oplossingen via google. Herkenning uit eigen herinnering is natuurlijk mooier. Via google zijn er twee mogelijkheden. De eerste is via vergelijkbare foto's zoeken, die vind ik persoonlijk wat erg flauw, maar als iemand er plezier aan beleeft, dan zij het zo. De andere is dat iemand kritisch kijkt naar een foto en dan een paar goede zoektermen bedenkt. Bijvoorbeeld: je ziet een kerk met amper een raam (lijkt wel een vesting) en het landschap doet je denken aan de Ardennen. Dan zoek je dus op "Eglise fortifié" en Ardennes. Als iemand zo een plek raadt, vind ik dat knap.
Geplaatst door: MAB
Datum: 09.05.2012 08:44
Zoals Peter als laatste aangeeft probeer ik het ook. Ik zie een foto met iets wat wel een oude vuurtoren lijkt. Mijn Frans is niet geweldig maar ik heb nu geleerd dat dat "Phare" is, en vergeet ik waarschijnlijk ook niet meer. Bovendien was het een oude vuurtoren dus ancienne (dat wist ik dan wel). Dat is de manier waarop ik prbeer te zoeken.