Opmerkelijke foto's [spelletje] vervolg 4 (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Cora
, Datum:
06.07.2011 00:51
Even een vraagje, wil wel mee doen maar ik weet niet hoe ik foto's moet toevoegen. Tja een beetje digibeet.
Geplaatst door: ® Jan van I
, Datum:
06.07.2011 01:12
Ik persoonlijk pluk de foto's overal vandaan: van mezelf, google, flickr, panoramio...... En ik upload ze dan naar picasa. Ik kan even niet zo snel uitleggen hoe ik voor de eerste keer op picasa terechtkwam. Het lukt me niet om zomaar in picasa te komen: ik kom automatisch terecht op "mijn foto's". Ik ben dus lid van de club en kan dus niet zomaar op picasa komen als nieuweling. Maar je kan ook foto's plaatsen rechtstreeks uit flickr. De handleiding: We beginnen uiteraard zo:http://www.flickr.com/ Trefwoord invullen zoals bv bierstraat Rotterdam (daar woon ik) Er verschijnt een rij foto’s en je klikt jouw keuze aan.http://www.flickr.com/search/?q=rotterdam+bierstraat Ik heb de 1e foto van boven genomen:http://www.flickr.com/photos/faceme/417354657/ NB De volgorde van de foto’s wil wel eens wisselen. OK, keuze staat op het scherm Klikken op het pijltje van “Actions”. Kies voor: “View all sizes”. Als je de volgende kreet ziet: Download the Original size of this photo ..dan kan je verder. Maar lees je: The owner has disabled downloading of their photos …dan heb je pech gehad en moet je een andere foto zoeken. Dus als boven de foto Download the Original size of this Photo staat dan gaan we als volgt verder. Cursor op foto zetten en rechter muisknop aanklikken. Er verschijnt een rijtje mogelijkheden. Klikken op: Eigenschappen Er verschijnt een extra veldje. Cursor op Adres (URL) zetten. Rechter muisknop aanklikken. Klikken op: Alles selecteren Adres (URL) wordt blauw. Cursor op dat blauwe veldje zetten. Rechter muisknop aanklikken. Klikken op: Kopiëren Even op Annuleren klikken om dat veldje weg te krijgen. Cursor naar boven waar URLs van de website hoort te staan. Rechter muisknop aanklikken. Klikken op plakken. Enter. Et voila……hopelijk de foto zonder tekst of wat dan ook.http://farm1.static.flickr.com/123/417354657_e7b4bba0c7_o.jpg Dit is dus zomaar een voorbeeld van een foto!
Geplaatst door: Marianne
, Datum:
06.07.2011 01:12
Je hebt al een foto in je computer, of je gaat er een paar downloaden; die geef je een naam zoals 1, 2, 3 of a, b, c, of CoraB, CoraC, CoraD, (verzin maar wat), zodat wij later in ieder geval niet de plaatsnaam in de link kunnen lezen. Dan ga je b.v. naar www.imageshack.us waar je zonder inloggen gewoon een foto kunt uploaden; na eventjes wachten, verschijnt de foto in beeld met daarbij verschillende linken, dan kies je de Direct Link, selecteert en kopieert die link (b.v. met de rechter muisknop, de link blijft in de muis totdat je 'm ergens in plakt). Dan ga je naar dit forum en plak je de link gewoon in een bericht. Deze uitleg klinkt misschien ingewikkeld, maar er is echt geen kunst aan.
, Datum:
06.07.2011 01:15
, Datum:
06.07.2011 13:02
Er bestaan meer hosting sites, maar Imageshack vind ik de makkelijkste. Bij tinypic.com moet je steeds een code overtypen, maar dat is ook nog wel te doen.
, Datum:
06.07.2011 15:29
Geplaatst door: Emmy
, Datum:
06.07.2011 21:21
Salon, Alpes- Côte-dAzur. Als het goed is mag iemand anders voor mij plaatsen, ik moet zo weg.
, Datum:
07.07.2011 14:54
Het was inderdaad Salon-de-Provence
, Datum:
07.07.2011 15:23
Geplaatst door: ® Niteke
, Datum:
07.07.2011 21:19
, Datum:
07.07.2011 21:53
, Datum:
08.07.2011 23:58
, Datum:
09.07.2011 00:04
Misschien wel in Frankrijk......
Geplaatst door: Niteke
, Datum:
09.07.2011 16:31
Nee dit jaar helaas weer geen Frankrijk of andere vakantie meer. Ben een beetje ziekjes, dus als iemand anders wil plaatsen
, Datum:
09.07.2011 19:12
Geplaatst door: ® ina1
, Datum:
09.07.2011 20:27
Magertjes hoor 1 plaatje. Een van de vele bastides?
, Datum:
09.07.2011 20:56
, Datum:
09.07.2011 23:48
Niemand??? Verbaast me hogelijk!! Is het bekendste pleintje van dat stadje. Een paar weken geleden heb ik daar nog rondgelopen tijdens de marktdag. Je kon toen bijna over de hoofden lopen zo druk was 't. Gezien de meningen over de diverse campings moet het nu stikken van de Nederlanders.
Geplaatst door: Jolanda van der Velden
, Datum:
10.07.2011 00:56
Het is niet moeilijk Jan, maar ik zie de foto's nu pas voor het eerst. Ik ben er geweest en herken het uiteraard gelijk. Maar er zullen nu waarschijnlijk ook wel veel mensen met vakantie zijn
, Datum:
10.07.2011 01:10