Geplaatst door: ® Jan van I
Datum: 20.09.2012 00:41
Eh, d'r worden wel eens goede hints geplaatst maar het goede antwoord geven heb ik nog niet meegemaakt.
Ik heb trouwens dat pont Canal gevonden zonder hulp.....
Datum: 20.09.2012 01:07
Deze opgave is speciaal bedoeld voor Eileen.
http://imgur.com/a/CFpkT#0
Een paar maanden geleden heb ik deze haven ook al eens geplaatst maar ik ben benieuwd naar de kennis van die streek van Eileen.
Iedereen mag meedoen uiteraard.
Geplaatst door: Eileen
Datum: 20.09.2012 11:41
Oké Jan van I., dat is dus Port Racine, de kleinste haven van Frankrijk.....Op Cotentin, het Normandische schiereiland.
Vlakbij omonville, waar Jacques Prevert begraven ligt...
En zélf het goede antwoord geven? Dat hadden jullie nog niet gedaan bij Calais bedoel je? Ahh, ik zag dat als een duidelijk antwoord, een beetje om mij te plagen :-)
@Jan (zonder I, uit Den Haag die Connie goed kent) sorry dat ik dacht het goede antwoord te hebben.omdat er geen antwoord kwam, dacht ik dat ik moest posten. Een beetje te gretig mss.
Vandaar....
Ik hoop dat niemand zich stoort aan mijn informatietic? Ik ben opgeleid als toeristisch informatrice, gaat er niet meer uit, vrees ik.
Geplaatst door: ® Wim
Datum: 20.09.2012 12:21
@Eileen, sommige onder ons plaatsen zo vaak dat we soms niets meer hebben klaarstaan.
vandaar dat we wat hints geven om aan elkaar te laten weten dat we het antwoord wel weten maar de kans aan een ander laten om ook eens aan het spel deel te nemen
Geplaatst door: ® Eileen
Datum: 20.09.2012 13:04
Aha, dat waren hínts.......
Ik heb ook geen onbeperkte voorraad hoor. Dan geef ik nu de beurt aan iemand anders, oké? Wie heeft een leuke opgave?
@Jan van I, Cotentin hoort eigenlijk niet meer bij mijn 'thuis'gebied, dat ligt echt rondom Bayeux en de stranden.
Datum: 20.09.2012 13:09
Dat kleinste haventje van Frankrijk klopte.
Datum: 20.09.2012 18:41
Hallo?
Geplaatst door: Erik
Datum: 20.09.2012 19:01
Hallo!
Datum: 20.09.2012 20:16
Ehhh, nu wil niemand anders iets plaatsen?
Nou ja, ik heb nog wel iets dan:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-L4QMD7BE-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MWG6OFKA-D.jpg
@Jan van I.Waarom dacht je eigenlijk, dat ik Port Racine ook wel zou kennen? (ben er wel geweest overigens).
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
Datum: 20.09.2012 22:28
Hm, vaag kerkje, mogelijk romaans, ik vermoed ergens in het zuiden, maar heb verder geen flauw benul...
Datum: 20.09.2012 22:46
Eh, ik ging er vanuit dat iemand die in Normandië heeft gewoond wel meer zou kennen dan haar/zijn woonplaats plus directe omgeving.
Goh, wat heb ik dat mooi geformuleerd ;-)
Datum: 20.09.2012 22:48
Ik vermoed ook het diepe zuiden....
Geplaatst door: connie
Datum: 20.09.2012 23:13
La Sainte Barbe?
Datum: 21.09.2012 00:29
La Sainte Barbe? Is dat een plaats in Frankrijk? Kon 't niet vinden.
Maar een paar extra foto's met duidelijk herkenbare of traceerbare objecten zou wel prettig zijn.
Geplaatst door: Jack
Datum: 21.09.2012 00:54
Ik heb niets met kerkjes,kappeltjes en abdijen,etc,dus wat foto's van de omgeving zouden welkom zijn.
Het is niet in Normandie,waarmee we allebei een sterke band schijnen te hebben.
Eileen is overigens een typisch Anglo Saksische naam,wat is het verhaal daarachter?
Datum: 21.09.2012 01:17
mijn boodschappen lukken niet
Datum: 21.09.2012 01:18
Morgen verder,slaap ze
Geplaatst door: joost_k
Datum: 21.09.2012 08:42
Bormes les Mimosas
Datum: 21.09.2012 11:42
Joost heeft het goed, de kapel van Notre Dame de Constance in Bormes-les-mimosas. Of eigenlijk erboven, het ligt heel hoog op een bergtop in het Massif des Maures, en je kunt er alleen te voet komen. Er woonde vroeger een kluizenaar.
Datum: 21.09.2012 11:45
P.s. Jan, ik had toen ik daar woonde geen eigen vervoer.....Dan is de punt van Cotentin heel ver van Bayeux. Maar dat heb ik later ingehaald hoor :-)
Ik ben benieuwd naar de opgave van Joost!