We zijn er bijna - TV programma (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® digi-oma 
, Datum:
01.08.2011 21:32
Op maandag 1 augustus (vanavond dus) begint op Ned. 1 om 22.10 uur een programma waarin een groep caravanners wordt gevolgd tijdens een kampeerreis naar Corsica en Sardinië.
Of je ervan houdt of niet... het zal mooie plaatjes van en herinneringen aan deze eilanden opleveren.
Geplaatst door: Yvonne2
, Datum:
01.08.2011 21:34
Digi-oma, bedankt voor de tip! Ik ben heel benieuwd, want we willen zelf ook nog een keer naar Corsica.
Geplaatst door: ® Bloempje1221 
, Datum:
01.08.2011 21:44
Digi-oma
Staat hier geprogrammeerd, ben benieuwd.
Geplaatst door: ® Marijke(andere) 
, Datum:
01.08.2011 21:47
Leuk, ik ga zo kijken.
Marijke.
Geplaatst door: Carly
, Datum:
01.08.2011 21:49
We gaan het opnemen, een groep van 40 samen op reis, dat is al een volksverhuis ;-)
Geplaatst door: ® Jan van I 
, Datum:
01.08.2011 23:02
Effe kort door de bocht:
- niks voor mij in een groep
- niks voor mij een voorgeprogammeerde reis
Mooie landschappen en kleinschalige campings.
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
01.08.2011 23:10
Tja, Jan, dat wist ik ook wel. Wij denken er net zo over, dat is bekend. Toch vind ik de dame alleen in de camper wel weer stoer; in haar plaats zou ik ook niet helemaal alleen een verre reis gaan maken.
Verheug me nu al op volgende week... even Corsica terugzien.
Manlief gruwde bij de controle van het oliepeil en het bijna verplichte pétanquespel elke dag op een soort grasbaan.
Geplaatst door: Carly
, Datum:
02.08.2011 06:39
Denk dat het toch niet altijd eenvoudig is in zo een grote groep met verschillende karakters, maar het voordeel is dat het mensen zijn die al hun pensioen bereikt hebben en die kunnen van het leven genieten en al meer weten hoe het leven in elkaar zit. Doe dit met hetzelfde aantal mensen tussen de leeftijd van 25 en 35, dat komt nooit goed ;-)Want hoe jonger je bent, hoe meer idealen je hebt, en deze zijn moeilijker te bereiken in zo een imense groep.
, Datum:
02.08.2011 08:04
Het was jammer genoeg een herhaling. Tja da's eigenlik met alles zo. Maar ik heb toch gekeken. lekker kneuterig! Zelf zouden wij er ook niet aan mee doen.
Geplaatst door: Loesol
, Datum:
02.08.2011 09:00
Marijke ik denk dat je in de war bent met een dergelijk programma van enkele jaren geleden.Dat was voor Omroep Max er was. Dit is helemaal nieuw en komt voor het eerst op tv.
Geplaatst door: RiannePp
, Datum:
02.08.2011 09:09
Nee Jan, maar je gaat (ws) wel uit van je situatie nu, wij zouden het nu beslist ook niet doen; we zijn ook nog nooit samen met vrienden op vakantie geweest, altijd alleen.
Maar àls je nog zou gaan met 73 jaar! en je bent alleenstaand, man of vrouw, en hebt een camper??
Nou...flink hoor die vrouw alleen. Gaat niet achter de geraniums zitten. Ik weet niet of ik het (als alleenstaande vrouw) zou doen op die leeftijd maar met zo'n techneut achter me aan rijdend zou ik het dàn wel durven.
Geplaatst door: Jen
, Datum:
02.08.2011 09:34
"Manlief gruwde bij de controle van het oliepeil"
Was dat verplicht dan??? Geestig. Aan de andere kant niet zo gek.Sommigen letten nergens op en denken dat de techniek het zelf wel oplost. Wanneer wij reizen/verplaatsen controleren wij de olie e.d. ook elke dag. Met flink doorrijden(berg op berg af) met caravan eracher gebruikt onze auto toch echt wel een beetje olie (ca 3/4 liter gedurende 3 weken vakantie(ca 3500 km in tegenstelling tot thuis).Dat kan je dus maar beter een beetje op peil houden c.q. controleren. Niets mis mee.
Geplaatst door: Henny
, Datum:
02.08.2011 09:46
Ook voor ons is het niets ( tenminste zo denken wij er als 60 ers er nu over)
Maar voor de vrouw alleen, daar heb ik bewondering voor!
Er waren erbij die al -tig keer mee zijn geweest dus voor die mensen is het prima!
Het zal wel een heel veilig gevoel geven!
Ik kijk er naar vanwege het landschap en de eilanden ( wil er nog steeds naar toe maar dan toch maar zonder groep.....)
Geplaatst door: Len
, Datum:
02.08.2011 10:25
Wij hebben wel eens naar zulk soort groepsreizen gekeken in folders,maar na het zien van dit programma,wat ik een heel leuk programma vind om te kijken,inderdaad ook vernomen dat dit niets voor ons is,maar wie weet over tig jaren wel.
Geplaatst door: bea
, Datum:
02.08.2011 10:36
heb gisteren ook gekeken ,en hoewel ik nog lang niet tot die doelgroep behoor ,denk ik dat het op een bepaalde leeftijd toch een veilig gevoel moet geven, als je met een groep gaat . Zeker als je op die leeftijd er nog met je eigen caravan erop uit wilt.
Ik kan me wel voorstellen als alleenstaande vrouw ,dat je zoiets niet alleen ,maar wel in groep durft te ondernemen . Je hebt dan toch steeds een back up ,waar je op terug kunt vallen . petje af hoor voor die vrouw ,
Geplaatst door: Silvia
, Datum:
02.08.2011 13:18
Ik zou er nu inderdaad niet aan moeten denken, maar wie weet hoe we daar over 20 jaar over denken. Al zou ik geloof ik ook de bergen ingaan, ipv meedoen aan alles gezamelijk. Zoals gezamelijk koffiedrinken, gezamelijk eten, gezamelijk jue de boules, of lekker aan de andere kant van mijn caravan een boek lezen!
Ik geloof dat die autocontrole inderdaad verplicht was, alle auto's moesten eerst goedgekeurd worden! Vond het soms ook een beetje kinderachtig, er was iets veranderd, van eind snelweg, dat die nu doorliep. Iedere keer vroeg ze hebben juulie? Alsof je op een kleuterschool zat.
Maar de plaatjes zijn prachtig!En daar kijk ik voor!
, Datum:
02.08.2011 13:31
okee Loesol, Maar het doet me dan wel aan dat andere programma denken. Dezelfde kneuterigheid.
Geplaatst door: Digi-Hans
, Datum:
02.08.2011 19:15
Voor geen goud! Zo een geprogrammeerde reis.
Je hele vrijheid lever je in!
Geplaatst door: ® stn 
, Datum:
02.08.2011 20:47
je moet er van houden,niets voor mij. maar ik vond het wel een vermakelijk schouwspel. Ik vraag me wel af of het ook zo leuk is als je als buitenstaander bij een dergelijke groep staat.....
volgende week kijk ik weer.
Geplaatst door: ® Hans030 
, Datum:
02.08.2011 21:18
Misschien over heel veel jaren dat we ook zo op vakantie gaan, maar nu zouden we toch liever thuisblijven dan met zo'n groep op vakantie te gaan. Inderdaad, het min of meer verplichte jeu-de-boulen, de verplichte controle van de auto's: (nu) niets voor ons in elk geval (maar zijn ook nog een stukkie jonger dan de gemiddelde leeftijd in de groep die wij op TV hebben gezien).
Wel genoten van de mooie plaatjes!