We zijn er bijna - TV programma (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Jen
, Datum:
09.08.2011 15:16
We gaan al jaren, ook toen de kinderen nog meegingen, meestal met een groep(je)variërend van 2 tot 5 stellen kamperen
= gezellig(ger) Zo'n georganiseerde reis leek ons dus ook wel eens leuk maar na twee afleveringen gezien te hebben krijg ik toch mijn bedenkingen. Het is wel erg popie jopie. Heel anders dan onze eigen ervaring.
Wel vermakelijk als tv-programma. Maar meegaan???????Ik weet het niet.
Geplaatst door: Car2
, Datum:
09.08.2011 15:18
Heb niet gekeken.
Maar ik begrijp dat de oudjes de bomen zaten te slopen??
Misschien was dat een opname voor Benidorm Bastards?
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
09.08.2011 15:33
Ach Jen, zo'n programma is maar een stukje van de werkelijkheid en wordt gemaakt door de mensen achter de monitoren van de montage-afdeling.
Ooit is de tuin van de naaste buren opgepimpt door RLTL4; wat je in pakweg een half uurtje te zien kreeg duurde in werkelijkheid een week, met veel vrachtwagens en extra werkmensen... de presentator (ben de naam even kwijt; schijnt momenteel in Spanje te wonen) ging alleen met z'n vingers in de aarde als de camera aanstond; voor het echte werk had hij z'n "mannetjes". De handige bouwwerken(kasten voor de vuilniscontainers) vielen na de winter uit elkaar en zijn al lang verdwenen.
De discussie over het "spontane" Campinglife op dit forum kun je je vast nog wel herinneren.
Gewoon op maandagavond lekker verder kijken...
Geplaatst door: Jen
, Datum:
09.08.2011 15:51
Da's ook weer waar Digi. De meeste deelnemers zijn ook een stukje ouder dan wij, misschien is dat het wel.
Geplaatst door: Henny
, Datum:
09.08.2011 16:34
"gewoon verder kijken"
........maar waarnaar....alleen maar rijdende caravans, schotelantennes en een praatje.....ik zie weinig waar ik wat aan heb. Is er ook maar iemand die hier naar kijkt en nu denkt...JA, DAT WIL IK OOK !!!!
Geplaatst door: jan52
, Datum:
09.08.2011 16:41
Ja, ik zie genoeg caravans en campers die ik ook wel zou willen...
Geplaatst door: d.roog
, Datum:
09.08.2011 16:47
zo'n programma wordt minstens een jaar van tevoren voorbereid, dus er lag waarschijnlijk een getekend contract met de snoeiende campingeigenaar dat hij plaatsen zou verschaffen aan de campinggroep. ik wed dat de eigenaar dacht dat de eerste grote groep campinggasten van het tv programma waren, en dat hij zich lam schrok toen de camera's pas tevoorschijn kwamen bij de tweede groep.
Geplaatst door: frank 
, Datum:
09.08.2011 20:35
Geweldig programma! Minimaal 3 categorieen beter als het aloude "het is hier fantastisch" of "de vakantieman".
Je moet niet kijken voor de natuur maar voor het groepsproces, volgens mij is dit voer voor sociologen.
Ik kijk mijn ogen uit hoe dat allemaal gaat op de camping. Ook leuk om de campings te zien. Wat die mensen te vertellen hebben nemen we maar op de koop toe. En wie gaat er nou op gras staan te boulen?? Ik heb het werkelijk nog nooit eerder gezien, heel bijzonder.
Gisteravond werd voor het eerst door de presentatrice een toch tamelijk kritische vraag gesteld aan de man die de muziek verzorgd: "We zijn de overige kampeerders toch niet tot last?". Als ik dan dat happy hour gedoe zie dan ben ik bang dat ze iedere dag andere mensen tot last zijn.
Ik was vorige week ook aangenaam verrast door een mevrouw die alleen met een camper meereed en melde dat er, vrij vertaald, 's avonds geen zak aan was omdat iedereen in zijn caravan tv zit te kijken. Iets wat ons ook al jaren opvalt.
En dan de halve paniek als de reispapa en -mama even niet als eersten op de camping komen en we als deelnemer een heel klein beetje moeten gaan improviseren.
Of als er wat takjes in de weg zitten, de heisa, heerlijk. Wat ook opviel dat de reispapa eigenlijk een klein beetje geiirriteerd was omdat een andere groep Nederlanders de mooiste plekken al in beslag had genomen.
Iemand die aankondigd dat hij een saladebuffet gaat maken en dus de hele dag niemand een praatje mag komen maken. Sorry maar dikke tranen van het lachen hier toen mijn vrouw vroeg "Waar gaat dit over? Is dit nou de bevestiging dat kerels echt geen 2 dingen tegelijk kunnen?"
Beetje tussen de regels doorkijken en goed luisteren en er gaat een wereld voor je open. Zoals iemand hiervoor al zei worden de eerste barstjes al zichtbaar en zullen er nog wel veel meer komen. Blijven kijken dus!
Het is dat mijn vrouw pertinent niet aan dit soort reizen mee wil doen, heeft ze al 2 avonden geroepen, maar zelf zou ik wel mee willen. Volgens mij kom ik 6 weken niet meer bij van het lachen op zo'n reis of ik wordt verzocht voortijdig te vertrekken, dat zou ook nog kunnen. We hebben alleen geen camper of caravan, da's wel een beetje jammer:-)
Oh ja ik vraag me ook al 2 avonden af wat nou het doel van dit programma is. Moet het reclame zijn voor groepsreizen of juist niet? Kom er niet uit.
Geplaatst door: Silvia
, Datum:
10.08.2011 00:48
Haha, lachen is het inderdaad ja! Jammer dat er zo weinig van de omgeving te zien is. En wat de lol ervan is om langs de weg te gaan zitten en de ander caravans voorbij te zien komen is me ook een raadsel! Nou ja, misschien bang de weg kwijt te raken, als je verder van de weg gaat!
't Is bijna jammer dat ik de volgende 3 afleveringen niet zal zien. Ga nl op vakantie. Lekker zelf toeren met de caravan, en nee, niet in groepsverband....
Geplaatst door: Cora
, Datum:
10.08.2011 01:15
Tsja, en weet je wat ergste is dat mijn lieftallige echtgenoot eens geopperd heeft"is zo'n groepsreis niets voor ons?. Haha, kom op zeg ik ben "pas"51, maar manlief is 62. Vind het heel vreemd dat die groenteboer, volop in het leven zo te zien en ook pas 67 er zo'n plezier in heeft.En er ook al zoveel van die reizen op heeft zitten. Ieder zijn ding hoor maar dat getut, en met 41 vreemde mensen?
Geplaatst door: ® Jan van I 
, Datum:
10.08.2011 01:21
Ik ben een beetje tweeslachtig.......
Moet ik nou lachen of moet ik me ergeren?
Sommige situaties zijn inderdaad lachwekkend maar 't wekt bij mij alleen maar irritaties op.
Zoals onze saladaman: hij maakt ze maar lust ze zelf niet.
Alleen andijvie met een bal gehakt gaat er bij hem in.
Is volkomen lachwekkend maar bij mij gaan m'n tenen krom staan.
Een volwassen vent die dingen niet lust......
Ze zitten nu in Corte en misschien dat ons nog een blik gegund wordt van de citadel.
Een schitterende filmpje...
Let op de wilde varkens!
http://www.youtube.com/watch?v=ZhfvUv9VRLA
En uiteraard de vallei van de Restonica!!!
http://www.youtube.com/watch?v=MPHJ_yMA-68&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=KTgpwXdB9Tg&NR=1
Wat zal hun volgende doel zijn? Ze moeten in ieder geval naar Bonifacio als ze willen oversteken naar Sardinië.
Rechtstreeks door het binnenland daar naar toe lijkt me onwaarschijnlijk.
Ik gok erop dat ze richting Ajaccio gaan.
Geplaatst door: Cora
, Datum:
10.08.2011 01:48
Ja Jan, ik las op de ANWB site,vluchtig hoor, dat er een caravan was met 1000kg overbelading was, zijn natuurlijk al die gehaktballen en kroppen andijvie en niet te vergeten de aardappels natuurlijk.Dit tussen aanhalingstekens natuurlijk.
Corsica ken ik niet alleen van het overvliegen maar ik hoop dat ze in Sardinie naar het zuiden trekken via de westkust,aantal mooie campings en ook mooie stranden en zeker ook oude opgravingen en meer bijzondere bezienswaardigheden.
Geplaatst door: Marjo
, Datum:
10.08.2011 09:01
Ik vind het een heerlijk programma en het gaat er helemaal niet om of ik het zo zou doen, vind het leuk om te kijken hoe andere de dingen doen.
De man en vrouw met dat saladebuffet, geweldig veel plezier hadden zij daarin. Ik heb me verbaasd waar ze al die schalen en bakken laten tijdens het reizen.
Ben benieuwd of een van deze mensen hier op het forum leest, zou wel leuk zijn als hij/zij zich dan bekend maken:))
Geplaatst door: ® marion e. 
, Datum:
10.08.2011 13:00
Leuk om te kijken, maar (nog?) niet om er zelf aan deel te nemen.
Ik denk dat degenen die aan een dergelijke reis deelnemen, (de meesten zijn toch al wat ouder) zich in groepsverband veiliger voelen.
Bovendien ben je verzekerd van hulp in geval van nood, of dat nu ziekte of technische mankementen aan caravan of auto zijn.
Als je erg gesteld bent op je vrijheid lijkt het me niks, maar ieder zijn meug.
Ik zou er b.v. niet zo happy mee zijn om op mijn verjaardag om 7 uur 's ochtends door de reisbegeleiders toegezongen te worden.
Maar de bedoeling was goed :-)
Zou liever ook wat meer mooie beelden van de omgeving zien, maar de programmamakers hebben er een mix van persoonlijke achtergrondverhalen, campingleven en mooie plaatjes van gemaakt.
Dat is nou eenmaal hun concept. Het is geen reisprogramma.
En het langs de weg stoppen? Waarschijnlijk gewoon een rustpauze speciaal voor het afnemen van een interview.
Geplaatst door: racc
, Datum:
10.08.2011 15:59
Het zeur en ik ben beter gehalte is weer erg hoog. Als ik iedereen ga filmen die op een camping staan dan krijg je ook de gekste dingen te zien. Het is echt niet anders dan u en ik op de camping.Ik zie gewoon mensen in hun doen en laten.
Geplaatst door: pup
, Datum:
10.08.2011 16:11
Ik ben het wel met racc eens. Ook wij zitten wel eens op de camping voor de caravan te kijken naar wat andere kampeerders aan het doen zijn. Dan zie je ook de vreemdste dingen.
En waarom moet je deze mensen zo belachelijk maken? Natuurlijk zie je niet alles, het zijn maar korte fragmenten. Ik heb eens op de vakantiebeurs met een reisleider van de ANWB staan praten naar aanleiding van een eerder uitgezonden programma. En die was van mening dat het televisieprgramma een totaal verkeerd beeld geeft van zo'n reis. Het grijsgehalte is in ieder geval wel erg hoog, maar als je in de zeventig bent of tegen de tachtig en je doet dan nog mee, daar neem ik wel mijn petje voor af. Laat ieder mens zichzelf zijn en oordeel niet zo snel.
Geplaatst door: de Cock
, Datum:
10.08.2011 18:55
Er schijnen plannen te zijn dat Frits Bom weer terug komt met de Vakantieman. Verheug me er nu al op.:-)
Geplaatst door: Yvonne2
, Datum:
10.08.2011 19:51
hahaha, en dan de vakantiegangers op een kaart aan laten wijzen waar ze zijn. Hilarisch!
Geplaatst door: frank 
, Datum:
10.08.2011 20:14
Hoezo het zeur en beter gehalte?
Deze mensen doen met hun volle verstand mee aan een programma waarbij ze op tv komen. Dat ze vervolgens hun hele of halve hebben en houden laten zien, leidt er uiteraard wel toe dat mensen geprikkeld worden om er iets van te vinden. Dat kan dan inderdaad wel eens niet zo positief zijn.
Is niet anders als bij idols of weet ik veel wat, maar daar mogen we kennelijk wel met zijn allen in een deuk liggen als mensen er niets van bakken of worden afgezeken door Gordon of weet ik veel wie er daar in de jury zit.
Vak tv-recensent zeker ook maar afschaffen?
Geplaatst door: gonnie
, Datum:
10.08.2011 22:07
Het programma lijkt leuker dan het is. Het ligt niet aan de leeftijd van de deelnemers, maar aan de opnamen. Martine die nauwelijks iets toevoegt, het is zo'n inhoudsloos vraaggesprek, waarbij je haast niets van de omgeving of camping ziet. Dan liever: het is hier fantstisch!! met Ursul en vooral het thema: de Bakkertjes. [ wie kent het nog]? Een zeer bejaard stel die met zo'n klein vwbusje naar Zuid-Spanje reden en voor 2 maanden aardappelen meenamen. Jammer,een gemiste kans.