We zijn er bijna - TV programma (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Jan van I 
, Datum:
10.08.2011 22:19
Verdraaid, ja, die Martine!!!! Waar slaapt die eigenlijk???
Zullen we waarschijnlijk nooit achterkomen! Da's privé!
Eh, waarom laten ze het belangrijkste van de campings niet zien?
Hele Nederlandse volksstammen zeuren en zeiken maar over het sanitair dus.......
En op welke campings zijn ze geweest?? Dat is pas relevante informatie,
Maar daar het bij dit programma niet om natuurlijk niet om.
't Is om in goed Nederlands te zeggen: een "human interest story".
http://en.wikipedia.org/wiki/Human_interest_story
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
10.08.2011 22:45
Eens met vorige schrijver, maar ik heb zo 't idee dat deze serie past in het beleid de omroep die dit uitzendt. Omroep MAX dus en - hoewel voor iedereen bestemd - toch een beetje gericht op de oudere kijker. 't Is niet voor niets dat iedereen oude foto's bij zich heeft; daarom is de deelnemers voor vertrek al gevraagd.
Die verhalen kun je natuurlijk in de studio opnemen, daarvoor hoef je niet zo'n eind te reizen, maar of ze dan ook zoveel kijkers hadden getrokken.. Jammer dus dat de schoonheid van Corsica nog niet aan de orde is gekomen.
Geplaatst door: Jan Patat
, Datum:
10.08.2011 23:18
Dus de meesten hier vinden het niets :-)
Zelf denk ik dat het hele getrut van die groep identiek is aan wat ik 'zomers op de veel campings tegenkom en eerlijk gezegd ook hier op het forum bespeur, vakantie als een verplichte vorm van "ontspanning"
Niks geen avontuur, niks geen verrassingen onderweg, alles wordt vooraf gepland en besproken. Zelfs reisleider Tom-Tom wordt niet vergeten. En het verplichte oliepeilen is voor de meesten een dure servicebeurt, de auto die het gehele jaar zonder problemen start moet dan voor die 2500 kms naar de garage, want ja je weet maar nooit.
Er zijn hier kampeerders die al 20 jaar terugkomen op dezelfde camping met dezelfde buren, plaatsen voor elkaar reserveren, veertien dagen niet van de camping komen behoudens voor de boodschappen etc.
Mensen die het gehele jaar niet sporten staan in Frankrijk ineens balletje te gooien alsof je daarmee de franse cultuur opsnuift.
Het is voor velen van u ieder jaar weer een informele groepsreis al beseft u dit niet.
Geplaatst door: marion e.
, Datum:
10.08.2011 23:26
Geplaatst door: Annemarie
, Datum:
10.08.2011 23:46
Ik heb maandag, na de verhalen op dit forum, ook eens gekeken. Ik zit nu nog na te grinniken over de "groenteman" in dit programma. Hij loopt daar echt te glimmen en glunderen tussen allemaal groente en vindt het geweldig wat er allemaal te krijgen is. Maakt vervolgens prachtige salades voor de hele groep. Maar als de reporter vraagt of hij er zelf ook lekker van gaat eten is het antwoord: "nee joh, ik lust dat spul helemaal niet, ik moet er niet aan denken dat ik hiervan moet eten.." :-)))
Geplaatst door: jan52
, Datum:
11.08.2011 08:41
Onze kaasboer verkoopt de lekkerste kazen maar lust zelf geen kaas. Hij luistert goed naar wat zijn klanten zeggen.
Geplaatst door: henny
, Datum:
11.08.2011 09:32
Jan Patat,
Ik denk dat de kampeerders die al 20 jaar op dezelfde camping komen niet op dit forum zitten voor vragen!
Maar je hebt wel helemaal gelijk dat veel mensen geen eigen initiatief meer hebben, zelfs het zoeken naar een hotel voor onderweg lukt ze niet, raar denk ik dan, waarom vind ik het wel door gewoon een plaatsnaam + hotel in te typen?
Men wil precies weten welke winkel waar zit enz enz.
Je gaat toch op vakantie voor het onbekende, leuk alles uitzoeken.
Wat ik me wel kan voorstellen dat mensen met bv een handicap, baby of iets speciaals, zeker willen weten dat het een of ander ter plaatsen te krijgen is.
Maar goed, laat ieder maar genieten op zijn eigen manier, leve het vrije leven!!
Geplaatst door: Loesol
, Datum:
11.08.2011 09:57
Waar Martine slaapt? Samen met de opnameploeg in een gerieflijk hotel natuurlijk, net zoals die twee van Campinglife doen. En hoewel ik dat een flutprogramma vind en zelden kijk krijg je daar wel meer van de omgeving te zien doordat de mensen op stap gaan en dingen ondernemen. Hoewel ik wel tot de "doelgroep" van Omroep MAX behoor voel ik mij niet aangesproken!
Geplaatst door: racc
, Datum:
11.08.2011 10:22
Het is geen "reisprogramma" maar volgt mensen die aan deze reis meedoen. En of je het programma nou leuk vind of niet, daar mag je best je mening over geven. Maar laat die mensen een beetje in hun waarde. Ze zitten hier niet om een kunstje te vertonen (Idols)Geweldige man die groenteboer, hij doet het toch maar.
Zo volgende keer maar weer kijken. Ja wat moet je anders doen hé.
Geplaatst door: ® marie m 
, Datum:
13.08.2011 08:19
We gaan al jaren met zo'n Vlaamse groepen op reis. Nog steeds vind ik het leuk om te doen. Het is een heel andere manier om op vakantie te gaan. Je zit in groep maar toch bepaal je zelf hoever je hier in wil gaan. Daar naast kamperen we nog steeds 'alleen'. Wij zijn niet zo'n types die direct iedereen aanspreken of hoe je het ook doet om contacten te leggen. Op deze manier leg je toch sneller contact.
, Datum:
15.08.2011 14:41
Vanavond om 22.05 uur (Ned.1) starten we in Corte....
Geplaatst door: mar
, Datum:
15.08.2011 16:34
heb gelezen dat martine idd in een hotel slaapt en niet zelf in een caravan omdat ze tijdens de reis "wendbaarder" wil zijn, dus snel met auto heen en terug wil rijden. Gaat minder soepel met caravan aan de trekhaak natuurlijk...
Geplaatst door: max
, Datum:
15.08.2011 22:06
, Datum:
15.08.2011 23:05
Corsica blijft schitterend!!!
Les Calanches!! De kerkjes van Cargèse!! Maar 't gaat wel erg snel!
Zag ik het goed?? Rookworsten??
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
15.08.2011 23:10
Eindelijk, eindelijk toch nog wat zinvolle plaatjes van Corsica.
Was bijna vergeten hoe mooi de rode rotsen bij Piana zijn en grappig om te weten dat je daar zelf ook hebt gelopen. Corte (in het centrum van het eiland) is gewoon een schitterend stadje bij de Restonica-vallei.
Ik hoop toch dat er mensen zijn die nieuwsgierig zijn geworden naar de schoonheid van Corsica.
En voor de rest... ach, de mevrouw kon werkelijk mooi schetsen, een mattenklopper heb ik niet bij me, de man die niet wist dat Corsica bergachtig is heeft z'n huiswerk niet gedaan en de groenteman is een stukje in m'n achting gedaald... je kunt ook lachten NA het helpen. Leuk dat de reisleiding de bandenspanning controleert, maar als je in de bergen gaat wandelen zijn regendichte kleding en goede schoenen een must... net als de verdere basisuitrusting (water, petje, anti-zonnebrand). Misschien had men daarop meer de nadruk moeten leggen. De gezamenlijke soep? Tja.
Geplaatst door: Cora
, Datum:
15.08.2011 23:50
Corsica is inderdaad geweldig mooi, ik ken het alleen maar van het eroverheen vliegen. Maar dan zien alle bergen er hetzelfde uit. Tja Arie de camingburgemeester heeft zich niet van zijn goede kant laten zien, op z'n minst gaat ie even helpen, i.p.v. staan lachen. Daarom ga je denk ik ook mee met een groepsreis dat je mekaar kan helpen niet waar? Maar die mevrouw dan die in de caravan bleef zitten toen hij van zijn plaats geduwd moest worden. Prachtig. deed zelf ook niets en ging er vanuit dat ze wel geholpen zouden worden. Ik vind het steeds leuker worden.
Echtgenoot nog wel een keer toegesproken dat ik echt niet met zo'n reis meewil, zolang we het nog zelf kunnen gaan we echt toch wel op onszelf. Met in de toekomst ook de uitbreiding van een mover enz.
Maar volgende week naar Sardegna.
Geplaatst door: ® Marijke(andere) 
, Datum:
16.08.2011 08:26
Ik ben helaas in slaap gevallen tijdens het kijken............
Geplaatst door: ® Theo Aalten 
, Datum:
16.08.2011 08:30
Weer genoten tijdens de uitzending van maandagavond,kijk weer uit naar volgende week,gewoon leuk..
Houd je er niet van,of heb je commentaar,gewoon de afstandsbediening pakken,het is niet verplicht om te kijken..
Doe ik ook niet bij Goede Tijden Slechte tijden!!
Gr Theo
Geplaatst door: Dre
, Datum:
16.08.2011 08:31
@cora, de mevrouw die was blijven zitten was over de 80 jaar hoor. En de meneer die lachte dat er een caravan vast zat, ach het is tv hoor en wordt in geknipt en geplakt. Ik hoef nu niet mee maar hoop als ik tegen de 80 loop dit nog kan doen want dan ga ik echt wel mee. Ik vind het prachtig dat je als oudere dit kan doen. Helaas hebben mijn ouders de leeftijd van 70 niet bereikt.
Geplaatst door: Joop
, Datum:
16.08.2011 08:38
Voor het eerst met een groep gaan kamperen (wandelen in Zwitserland ) met de asci en is ons heel goed bevallen.
Wij waren met 10 caravans en 19 personen.