We zijn er bijna - TV programma (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Len
, Datum:
23.08.2011 08:33
Iedereen hier hoopt op alleen maar op mooie plaatjes van Corsica en Sardinie,ik denk dat het daar niet om draait,dit programma, Oh Oh Cherso,draait ook niet om Kreta.Koopt een dvd van Sardinie of Corsica dan kan je de eilanden bewonderen.Hier gaat het in eerste instantie toch om de groep en dat deze mensen hun vakantie anders vieren dan de meesten van dit forum is toch niet erg?Ik vind het geweldig dat een groep mensen van die leeftijd dit toch nog allemaal ondernemen,de meesten zijn toch tussen de 75 en 80 jaar.
Geplaatst door: mar
, Datum:
23.08.2011 08:53
nou nou Jan "hufter en zak" ????????? Je kent de goede man geeneens. Misschien wat vaker er rekening mee houden dat wat je thuis voorgeschoteld krijgt toch enigszins gemanipuleerde beelden zijn.
Geplaatst door: Henny
, Datum:
23.08.2011 09:24
Misschien valt die groenteman wel heel erg mee maar omroep MAX maakt dit er zelf van! Als je maar veel achter elkaar van dezelfde persoon laat zien dan lijkt het of hij de boventoon voert!
Zo'n omroep manupileert ook veel hoor, dat zie je bij al die programma's o.a.bij "ik vertrek"
Misschien kijk ik nog volgende week ( maar puur als "vervolgverhaal" ) maar ik weet nu dat ik van cultuur etc niets hoef te verwachten terwijl het daar toch de eilanden voor zijn.( En dat wilde ik graag zien)
Vraag me af of dit soort uitzendingen mensen over de streep terkt om zo'n reis te boeken........mij zou het afschrikken!
Geplaatst door: jan
, Datum:
23.08.2011 10:11
het leek me altijd best leuk met een groep, vooral in het voorseizoen als je wat ouder wordt.
Maar dit programma maakt me niet enthousiast. Een beetje truttig allemaal. Het lijkt bijna een zonnebloemreisje.
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
23.08.2011 10:13
Irene, gewoon doen die bouleclub. Sedert jaren hebben we hier een echte Petanquevereniging "De Bouledozers" (10 minuten fietsen vanaf ons huis) met een eigen grote hal met 16 binnenbanen en een mooie kantine met keuken, en daarbij 28 buitenbanen met diverse soorten gravel, zand, schelpen etc. plus perfecte terreinverlichting. Goedmakertje van de gemeente omdat het vorige - schitterend gelegen terrein - was "ingepikt" voor woningbouw. De hal is verwarmd en uiteraard verlicht. We kunnen dus het hele jaar door spelen. Martin en ik hebben inmiddels onze wedstrijdlicentie en we hebben dit voorjaar goede wedstrijdballen gekocht in Frankrijk. Hier spelen alle leeftijden; er is ook een jeugdafdeling die meedoet aan wedstrijden. Je speelt nooit met je eigen partner, dus leert heel veel mensen kennen. Er spelen toch heel wat dertigers mee.
Ben het helemaal met Jan eens dat het a-sociaal was om zoveel water te verspillen in een omgeving waar dat schaars is; dat doe je niet. Een volwassen kerel moet beter weten en dan een applausje van de anderen. Zielig gewoon. Zulke gasten kun je beter kwijt zijn als campinghouder.
Geplaatst door: Marieke
, Datum:
23.08.2011 11:48
Ik vind het een hartstikke leuk programma. Ik vind dat ik voldoende zie van de omgeving, maar vind het ook juist wel leuk wat meer te weten hoe de reis gaat, etc.
En Arie juist een hele leuke man (jammer dat haar eraf is, leek die veel jonger). Waarom moet hij alles leuk vinden?
Zo'n groepreis lijkt mij overigens ook wel leuk om een keer te doen als ik ouder ben, al hoef ik zoiets niet elk jaar!
En wat is Corsica toch mooi!
Geplaatst door: ® Jan van I 
, Datum:
23.08.2011 12:16
Onze vriend Arie is gewoon een aandachtorgel!!
Wil gewoon in het middelpunt van de belangstelling staan.
Geplaatst door: RiannePp
, Datum:
23.08.2011 12:25
Tjongejonge...wat een kommentaar! Ik ben het helemaal eens met Len: programma gaat niet om plaatjes kijken van Corsica en Sardinië, net zo min als bij Oh Oh Cherso. En de mevrouw van 80 jaar gaat ook nog lekker mee! Laat ieder toch zijn eigen manier van reizen maken, wel kijken allemaal en dan lekker achteraf kommentaar geven.
Als je quote:...''op boule-club gaat,speel je nooit met je eigen partner, dus leert heel veel mensen kennen''....Nou deze mensen leren elkaar ook kennen en spelen ook met elkaar, lekker truttig hè?
Ik begrijp het niet mensen, je hoeft toch niet met alles mee te doen? Wij zouden van z'n lang zal ze leven niet mee boulen, houden wij weer niet van.
Het programma wordt door Max gemaakt dus zij bepalen wat wij zien. En ze hebben toch een paar keer ook een echtpaar laten zien dat alleen ging wandelen (of dat steeds hetzelfde paar is weet ik niet, ik heb maar korte stukken van t programma gezien)en een stel dat bij de lokale bevolking werd uitgenodigd.
Ik hoop echt dat wij met 80 jaar nog zulke reizen kùnnen maken; en als dat niet meer alleen kan, dan is dit toch een leuker alternatief dan thuis te moeten blijven zitten achter (vandaag weer verschrikkelijk nat) raam.
Mss heeft omroep Max met dit programma de bedoeling te laten zien dat oudere mensen toch op reis kunnen/kamperen als ze niet meer alleen willen of durven.
Geplaatst door: Supermuts
, Datum:
23.08.2011 12:33
Mag ik dan zeggen dat ik dit programma echt helemaal niets vind?
Ik zie vooral een slechte reclame voor Corsica (zoals velen hier), caravannen en groepsreizen.
Bovendien iriteert het dat de presentatrice op het bekende MAX-toontje (wat ik ook ken van de andere programma's van deze omroep)de bejaarde mede-kampeerder wegzet als een stel stumpers die duidelijk niet meer zonder hulp hun weg kunnen vinden.
Ik ontgaat mij geheel waarom er gesproken moet worden over persoonlijk leed, ziekte en het niet meer mee kunnen op de werkplek. Viel er niets te lachen, niets te vertellen over het plezier van kamperen, de jarenlange ervaring en de handigheidjes daaruit opgedaan, of de avonturen uit eerdere reizen.
Het tonen van irritaties binnen de groep, die er dus duidelijk zijn (leggen of liggen, nee zo'n opmerking getuigt van algemene ontwikkeling), wordt opvallend vermeden. Mag waarschijnlijk niet van de sponsor.
Zo als het programma wordt gepresenteerd is het wachten op een gesprek over de "laatste reis" je wordt er naar toe geluld.
De presentatrice is i.i.g. een geboren uitvaartleidster.
Omroep MAX, ik heb de leeftijd maar zal er nooit lid van worden,
Geplaatst door: mar
, Datum:
23.08.2011 12:36
Nee Jan, wat je ziet is dat de programma makers telkens Ari in beeld zetten. Dat maakt hem geen aandachtstrekker. Want daar weet je in werkelijkheid niks van. Nee het zal heus geen muurbloem zijn, maar tjemig beetje jus mag toch wel over het programma of liever toch allemaal even gezapig en zuinig? Gewoon discovery of national geographic channel kijken als je iets van een bepaald werelddeel wilt zien, maar niet dit programma.
Geplaatst door: Els
, Datum:
23.08.2011 13:02
Als je er niets aan vindt kan je ook gewoon niet kijken ipv zoveel commentaar leveren. Er zijn zat mensen die het wel leuk vinden.
Geplaatst door: Trees S.
, Datum:
23.08.2011 14:03
Moet zeggen dat het progamma mij behoorlijk tegen valt, al wil jij dat niet horen.
Zoals deze reis is geoganiseerd nodigt niet uit om het zelf te proberen. Waarom in hemels naam liep die reisleidster het aantal wasbakken te turven? Wordt dat niet vooraf gecontroleerd? Of moest er interessant gedaan worden."Ojee een echte wc bril die hebben we nog niet gezien."
Dan kijk ik nog liever campinglife.
Geplaatst door: els
, Datum:
23.08.2011 14:14
Beetje vreemd antwoord "al wil jij dat niet horen"dat is het probleem niet denk ik, maar altijd maar afgegeven op een ander is toch ook niet nodig. Laat iedereen gewoon in z'n waarde.Wie weet hoe wij zijn als we dik in de zeventig zijn en toch nog graag met de caravan weg willen gaan. Super mooie oplossing vind ik dan zo'n reis.
Geplaatst door: Marieke
, Datum:
23.08.2011 14:22
Ze vinden het allemaal niks, maar toch kijken we allemaal er naar.
Ik ben blij dat ik het wel een leuk programma vind. Je ziet mooie stukjes van Corsica en verder tenminste ook nog eens wat anders er tussendoor. Als ik puur alleen het programma ga kijken voor Corsica dan is dit inderdaad niet het goede programma, maar daar heb ik internet voor om alles uit te zoeken en te bekijken van Corsica en voor de mensen die dat niet hebben kunnen boeken lenen.
Geplaatst door: Trees S
, Datum:
23.08.2011 15:14
Draaien we het even om Els ik kijk graag naar een programma als Campinglife omdat:
1. De presentoren uitstralen dat ze het leuk vinden en met de aktiviteten meedoen;
2. Er nieuwe producten worden gepresenteerd, reclame weet ik ook:
3. Je info krijgt over de camping;
4. De omgeving wordt verkend;
5. De kampeerders het zichtbaar naar hun zin hebben;
6. Lokale producten worden aangeprezen.
7. etc etc
Dat alles mis ik in dit programma en in die zin is het negatieve reclame voor de kampeerder/caravanner. De enige die daar lol lijkt te hebben is die Rotterdammer (Ari?) en dat mag van sommigen in de groep en ook hier dan weer niet.
Tja als je als omroep het programma negatief prsenteert krijg je ook negatieve reactie's. Moet kunnen toch?
Geplaatst door: Loesol
, Datum:
23.08.2011 15:43
Ik denk niet dat dit programma is gemaakt om het kamperen te promoten. De gedachte erachter is om de kijkers deelgenoot te maken van het wel en wee van de deelnemers, de verhalen die ze te vertellen hebben. Naar Boer zoekt Vrouw kijken we toch ook niet om iets van het boerenleven te zien? Het gaat om de mensen en hun belevenissen, wat er zoal in hun lange levens op hun pad is gekomen.Stereotypen als Arie worden natuurlijk flink uitvergroot voor de vrolijke noot in het programma. Ik zit nog te wachten op het Grote Leed. Of is dat inmiddels al langs geweest, ik heb nl niet alle uitzendingen gezien.
Geplaatst door: Sara
, Datum:
23.08.2011 16:12
Normaal gesproken vind ik dit soort programma's erg leuk. Ik hou wel van het "gluren bij de buren" principe, dus ik was er echt voor gaan zitten.
Maar wat is het saaaaaai....! Ik viel echt bijna in slaap. Je ziet niks van het
land, maar ook niet van het campingleven van de reizigers. Je ziet niet anders dan dat er iemand zit te lezen en dat Martine dan komt vragen wat ze zit te doen. Niks van onderlinge verstandhoudingen, de "hiërarchie" binnen de groep, wie met wie omgaat en wie zich dood aan elkaar ergert, etc.
Maar ook geen campingtips van al die oude rotten in het vak.
En dat soort dingen maakt zo'n programma juist leuk om naar te kijken. Een beetje meer pit, dus!
Geplaatst door: isa
, Datum:
23.08.2011 16:55
Jaa leuk! En dat ze er dan elke week eentje uit stemmen, die moet dan naar huis;)
Geplaatst door: frank 
, Datum:
23.08.2011 20:26
Ik breek al 4 avonden mijn hoofd over wat voor soort programma het nu is, dit zegt MAX er van:
http://www.omroepmax.nl/?waxtrapp=ilsyeKsHnHUVONeKbK
Kan ik niet zo veel mee:
Een avontuurlijke reis haal ik er niet uit, alles tot in de puntjes geregeld wat ik er zo van zie. De bijzondere verhalen en bewogen geschiedenissen heb ik nog niet zo mee gekregen. Het lief, leed en lol delen met elkaar ontgaat me, het enige wat gedeeld wordt is het happy hour.
MAX probeert er gewoon meer van te maken als er is en heeft denkelijk met enige sponsoring van de ANWB een programma voor haar doelgroep willen maken. Misschien willen we er zelf ook wel meer van maken als er is?
Op "uitzending gemist" noemen ze het amusement. Kijk dat klinkt me al beter in de oren. Gisteravond toch weer een paar keer vreselijk moeten lachen. En zo langzamerhand wel dezefde ergernis als Jan ervaren bij onze groenteman met zijn puberale gedrag. Typisch geval van iemand die het inderdaad heel erg interessant vind om zo veel mogelijk op tv te komen en daar dus ook alles voor doet, tja daar wordt je dan ook op afgerekend.
Geplaatst door: ® ina1 
, Datum:
23.08.2011 20:29
Tjonge wat een commentaar .
Hoeveel van al die criticasters zijn met caravan naar Sardinie en Corsica geweest.
Prachtige reis. Ben best jaloers.
Ik ben niet van het type om met zo'n reis mee te gaan.
Maar het is relaxed om zo te toeren.
En ja je kan overal commentaar op leveren.
Ik weet niet of ik met 75 of ouder uberhaupt nog met caravan op stap ga.
Trouwens die reizen deed de ANWB al 50 jaar geleden.
Niks nieuws dus zoals alle georganiseerde reizen per bus vliegtuig of wat dan ook.