Hoe kan het toch zó vreselijk uit de hand lopen?! (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Rob
, Datum:
21.08.2011 16:51
Zojuist las ik mening 54797 over camping Les Prades.
Hoe kan het toch gebeuren,dat jongeren zich zó misdragen en dat de campingeigenaar hier geen grip meer op heeft?
En hebben deze jongeren geen ouders?
Waarom worden jongeren die zich zo misdragen,niet gewoon met familie en al van de camping verwijderd?
Zodat de kampeerders die zich wél weten te gedragen en rustig zijn, nog een aangename vakantie zullen hebben?
Hebben jullie ooit wel eens zo iets meegemaakt en wat waren jullie ervaringen hiermee?
Spreken jullie de jongeren of hun ouders aan op hun gedrag of dienen jullie een klacht in bij de campingeigenaar?
Of zijn jullie bang voor wraakacties?
En meelezende campingeigenaren,wat doen jullie in zo'n geval?
http://www.camping-frankrijk.nl/campinginformatie.asp?CampingID=617655
Geplaatst door: Marianne(junior)
, Datum:
21.08.2011 17:12
Heb de meningen net gelezen. Ik lees dat er vanaf volgend jaar streng opgetreden gaat worden. Waarom niet nu direct? Als ik lees dat de stoelen verdwijnen en op een vuurtje terecht komen: het lijkt wel een Tokkie-camping. Tot 4 uur, half 5 herrie en een nachtwaker die om 2 uur vertrekt en alleen Frans spreekt. Ja, is niet handig, maar als er na 2 uur problemen ontstaan waardoor meerdere gasten boos vroegtijdig vertrekken zou je die nachtwaker langer kunnen laten blijven. Streng optreden inderdaad en de raddraaiers van je camping verwijderen zonder pardon(na een waarschuwing).Als mensen ervaren dat dit gedrag niet wordt gepikt dooft het vanzelf uit.
Geplaatst door: ® marie 
, Datum:
21.08.2011 17:22
Hebben jullie de twee voorlaatste meningen ook gelezen?
Daarin vindt men juist dat de camping te streng was voor de Nederlandse jeugd.
Geplaatst door: vaca
, Datum:
21.08.2011 17:33
nou dat klinkt verschrikkelijk,kan me voorstellen dat cam;pingeigenaren geen jongeren van die leeftijd op zijn camping wil. en ook dat zebij voorbaat al onaardig doen tegen nederlandse jongeren.
mijn kinderen van 18 en 14 jaar zittemn het liefst gewoon bij ons 's avonds ipv. bij leeftijdsgenoten,de reden is dit soort situaties.
Geplaatst door: jan
, Datum:
21.08.2011 17:48
Gebeurt hier niet hetzelfde als op La Sousta? Toch een negatieve bijwerking van dit forum waar steeds pubercampings worden vermeld? Triest dat alles zo wordt afgebroken.
Geplaatst door: ® Irene 1 
, Datum:
21.08.2011 17:59
Niet iedereen plaats direct een mening en de periodes zijn vrij lang (juli-augustus) Het kan dus zomaar dat de laatste mening daar eerder heeft gekampeerd dan de eerdere. Dan klopt het strenge regime weer wel tov het gedrag van betreffende jongelui.
Jammer dat wanneer een camping een paar jaar positief wordt aangeprezen, het daarna meestal tegen zich keert. En dan nog door je gasten. Erg triest.
Ook ik heb me onderweg weer meermaals geschaamd voor Nederlanders.Jammer, dat "ze" er steeds opnieuw uitspringen, in supermarkten, op terrassen en op de camping.
Geplaatst door: ivo
, Datum:
21.08.2011 18:09
Dit gebeurt volgens mij wel vaker: wij zijn op een camping in de pyreneen geweest , zijn daar weg gevlucht omdat de jongelui meenden tot 03.00-03.30 uur te mogen schreeuwen en trampoline springen. Wij hebben nooit begrepen waarom de beheerder hier niets mee deed. Onze zoon wilde in eerste instantie ( overdag) wel met de andere jongelui optrekken, maar kwam na een half uur bij ons, daar had hij geen zin in, ze leerden elkaar over en weer in elkaars moedertaal vloeken. Helaas, het was een prachtige camping, maar daar kom ik echt nooit meer.
Geplaatst door: yvonne
, Datum:
21.08.2011 18:12
Nee nooit meegemaakt, wel een paar keer gehad dat jongeren de toegang was geweigerd tot een camping en dat ze vervelend bij het hek rondhingen (Normandie). Die wilden met name dan gratis zwemmen en/of douchen.
Geplaatst door: Yvonne2
, Datum:
21.08.2011 18:38
Ik heb deze mening (en meerdere) ook gelezen en me verbaasd. Wij stonden hier in 2008 en destijds was het nog rustig. Natuurlijk was er toen ook oudere jeugd, maar er was helemaal geen overlast. En de campingeigenaren hoefden toen ook nooit in te grijpen. Misschien inderdaad het resultaat van populariteit van deze camping. Ik heb op dit forum deze camping ook meermaals aangeraden.
Geplaatst door: ® Jan van I 
, Datum:
21.08.2011 18:52
Ik zou stapelgek worden als campingeigenaar.
Maar hebben die lieve aardige puberkids geen ouders?
Geplaatst door: Loesol
, Datum:
21.08.2011 19:01
Vast wel, Jan. Maar die hebben vakantie!!
Geplaatst door: Henk Jan
, Datum:
21.08.2011 19:07
@jan, wat bedoel je met la sousta?
Geplaatst door: Leon
, Datum:
21.08.2011 19:20
Verschrikkelijk om dan te lezen dat ouders dan weer zeggen het lawaaioverlast van de jeugd (van hun eigen kinderen) viel best wel mee. Altijd maar weer voor hun eigen kind opnemen. Voor sommige is het gewoon storend als er lawaai is. Als het stil hoor je alles gelijk, iemand die zachtjes praat hoor je dan zelfs. En iedereen weet best dat een grote groep jongeren vaak voor veel lawaai zorgt. Voor de eigen ouders misschien niet erg, maar voor mensen die wel willen slapen kan het storend zijn. Ik heb nog een voorbeeld van een moeder die het voor haar kind opneemt.
Een vrouw uit ons straatje ging iedereen af om te zeggen dat haar zoon was geslagen door de security en ze wilden met het hele straatje naar de receptie om een klacht in te dienen bij de receptie over de security. Ik ben (met vele anderen) niet mee geweest, want ik hoorde het echte verhaal van mijn zoon die met hem omging. Hij had heel aanrakelijk gedaan bij meisjes en wilden zelfs seks op het strand. Toen hebben er een aantal de security erbij gehaald en die heeft hem meegenomen en op de camping gezet en mocht niet meer buiten de poort komen (die avond uiteraard). Hij had veel te veel gedronken en zocht dus steeds de confrontatie weer op en het barste toen uit met geschreeuw, maar er is niets geslagen. Later bleek ook nog dat die wiet bij zich had en heb ik tegen mijn eigen zoon ook gezegd hier ga je niet meer mee om en heb vriendelijk tegen de vrouw (moeder) gezegd dat ze maar eens eerst het echte verhaal te horen moet krijgen en niet weer gelijk naar de receptie moet gaan. Hij wordt niet voor niets als enige van het strand gehaald.
, Datum:
21.08.2011 19:26
Lees de meningen bij camping La Sousta. Ook daar veel negatieve ervaringen met nederlandse jongeren. daar was enkele jaren geleden geen sprake van.
, Datum:
21.08.2011 19:32
Wij komen al jaren op la sousta en de overlast valt enorm mee. Ik zou zeggen als hier niet kampeert ga er dan ook geen mening over geven. En dat de jeugd veranderd dat klopt maar dat ligt naar mijn inziens aan de ouders en niet aan de kinderen.Maar echt wij staan al vele jaren hier en ik slaap s nacht altijd heerlijk en we hebben overdag ook geen last van de jeugd. Ga la Sousta hier niet in mee nemen.
Geplaatst door: vakantieganger
, Datum:
21.08.2011 19:37
In de midi libre stond een verhaal over een camping in Millau waar een handgemeen was geweest en 2 nederlandse jongens een nacht vast hebben gezeten. Waar franse jeugd op een muur hadden geschreven: Toeristen ga naar huis.
Gaat dit over hetzelfde verhaal of is er nog een 2e?
Wij zaten op een camping waar basisschoolkinderen ook al een soort oorlogje speelden met elkaar, fransen tegen nederlanders.
We kregen het idee dat het niet zo'n leuk spelletje was.
Omdat deze kinderen op een gegeven moment naar bed moesten was het afgelopen. Maar ook op deze camping moesten de kinderen zich zelf vermaken en ik heb de indruk dat dat een probleem aan het worden is.
, Datum:
21.08.2011 19:37
Wij hebben zelf ook positieve ervaringen op La Sousta, maar dit jaar staan er veel negatieve reactieop. Dat is een feit, daar kun je toch niet omheen.
Geplaatst door: Hek Jan
, Datum:
21.08.2011 19:42
@Rob, wij hebben het er nu zo even over met het gezin. Wij denken met zijn allen dat het misschien een goede oplossing zou zijn om in overleg met de ouders de jeugd 3 ochtenen de wc te laten schoonmaken. Dit wil je als ouders toch niet van je kinderen die vernielerij. Ouders draag je verantwoordelijkheid.
, Datum:
21.08.2011 19:50
@jan, ik heb het forum even doorgelezen van la sousta. En wat ik tegenkom is alleen wat lawaai overlast en geen geschreeuw of gebonk in de toiletruimtes. Zowel overdag of in de nacht niet. En ja er is muziek voor, hoeft voor mij ook niet maar voor sommige mensen wel en dit is om 24 uur altijd afgelopen. Wat je ook hoort is dat kleine kinderen om 7 uur al staan te schreeuwen dat ze geen ei of brood willen. Ja dat heb je op een camping. verder vind ik dat de jeugd zich moet gedragen zowel overdag als in de nacht.
Geplaatst door: Yvonne2
, Datum:
21.08.2011 19:59
Misschien hebben wij in het verleden wel met onze aanbeveling voor deze camping verkeerde verwachtingen gewekt. Onze kinderen vermaken zich prima zonder disco of iets dergelijks. Als het een keertje slecht weer was (wat niet veel voor kwam), kwamen ze met een heel stel bij ons onder de luifel kaartspelletjes doen. Wij vonden dit prima en genoten van de jeugd.
Misschien waren wij hier ook niet duidelijk genoeg in en komt er nu jeugd die wel verwacht vermaakt te worden. Feit blijft wel dat de ouders altijd verantwoordelijk blijven en toch een oogje in het zeil moeten houden (deden wij ook wel stiekem).