Hoe kan het toch zó vreselijk uit de hand lopen?! (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Bar
, Datum:
21.08.2011 21:11
Ik heb het idee dat sommige ouders, zodra de voordeur achter hen dichtvalt, de opvoedknop uitzetten onder het mom 'wij hebben vakantie'.
Dit jaar meerdere families meegemaakt met kinderen die bij het minste of geringste in alarmfase 1 schoten. Zodra de kinderen 'nee' hoorden zetten ze een keel op. Aangezien ze dan evenzovaak alsnog hun zin kregen bleef dit gedrag bestaan. Dit kwam trouwens helaas niet alleen overdag voor...
Ons buurmeisje (schat haar 2,5/3 jaar oud) krijste 's nachts om 3 uur alle buren wakker omdat ze geen limo kreeg en niet met de iPad mocht spelen. En de ouders gingen ook nog de discussie aan...zucht....
Pak dan tenminste je kind op en ga in de auto zitten, is het volume al wat gedempt...en ze de volgende ochtend even sorry tegen je buren. Maar doe IETS....
Helaas waren zij geen uitzondering. Wij merken dat deze houding in de laatste 2-3 jaar is ontstaan. Jammer want zo wordt een rustige kleine camping ineens toch een stuk minder rustig....
Geplaatst door: lisa
, Datum:
21.08.2011 21:29
Nou dit klinkt niet als campings waar ik zou willen staan,wij kozen ook met onze tieners voor gewoon Franse campings, dan moeten ze zich aanpassen aan de Franse jeugd en dat ging altijd prima. Gewoon met een groepje naar het strand, wat kletsen en drinken en zachtjes weer terug. Nooit overlast gehad. Wel kwam de gendarme regelmatig langs op het strand en vroeg dan naar id bewijzen en maakten een praatje. Ze waren daar helemaal geen toeristen gewend en dachten bij Nederland gelijk aan drugs.
Geplaatst door: mar
, Datum:
21.08.2011 21:34
Les rivages in Millau werd hier ook de hemel ingeprezen als een jongerencamping. VErvolgens in 2009 geloof ik tot de grond toe afgebrand zo verschrikkelijk het was, en is het er nu niet weer gewoon leuk??
Ik denk idd dat de vraag "jongerencamping" en dat er dan 10 genoemd worden, zeker meespeelt. Heeft niet zoveel met dit forum te maken, maar gewoon dat je alles in mum van tijd gevonden hebt op internet.
Misschien was.is les prades helemaal niet ingespeeld op zoveel jongeren die dergelijk vertier wilden...waren ze gewend om een leuke camping te zijn voor jongeren die sportief waren etc, niet specfiek jongeren die te jong zijn voor de disco maar wel gaan zuipen. Wellicht volgend jaar ander soort security daar, of een "complet" wanneer mensen de leeftijd van hun reisgenoten aangeven wanneer ze de camping willen reservern;-)
Geplaatst door: jeroen
, Datum:
21.08.2011 22:03
Daarom zoek ik een camping waar geen jeugd komt, en vervelende ouders.
Geplaatst door: ivo
, Datum:
21.08.2011 22:18
Ook op een gewone Franse camping gebeurt dit, zie eerdere posting van mij, was echt doodnormale Franse camping. Misschien hoeft er maar 1 raddraaier bij te zitten die de boel opjent, dan is het voor andere tieners niet stoer om te zeggen dat ze niet mee willen doen. Ik weet dat mijn zoon toen geen behoefte had aan stoer doen, en gewoon zijn eigen normen en waarden volgde ( lees afhaken als er gevloekt wordt)Dat dit elke nacht opliep tot geschreeuw en nachtelijk trampoline springen kon hij niet voorzien. Tieners vinden het gewoon erg moeilijk om niet mee te doen met de groep. Als wij als ouders niet ingrijpen dan kunnen dit soort excessen ontstaan.
Ik kies er altijd voor te observeren en te bespreken zonder andere tieners in de buurt, zo gaat hij niet af, meestal effectiever voor mijn kind.
Mijn zoon leest mee en vult aan: het probleem is dat sommigen alles mogen van hun ouders, ze worden losgelaten en dat leidt tot dit gedoe. dat gebeurde ook op die camping in de pyreneen.
Op een andere camping ging hij 's avonds met een groepje naar de speeltuin in het dorp, ik heb hem gevraagd of dat geen overlast kon veroorzaken, en ben zelf gaan kijken of er problemen zouden kunnen ontstaan. Bovendien gevraagd wat ze daar deden, dat bleek hangen te zijn zonder alcohol oid. Gezien het feit dat er geen dorpsjeugd was en kinderen 's avonds niet buiten speelden hebben we er geen probleem van gemaakt. De jeugdleiding van de camping heeft geen klachten uit het dorp gekregen, en vond het allemaal goed verlopen.
Geplaatst door: Marianne(junior)
, Datum:
21.08.2011 22:23
Nou @Bar, bij het beeld dat jij schetst van de camping en je buren zou ik zelf in alarmfase 1 schieten.Opvoeden is soms moeilijk en consequent zijn kost wat moeite, maar daar pluk je na verloop van tijd de vruchten van.Het buurmeisje met de Ipad en de limo, grijns.... tijd voor de Nanny?
, Datum:
21.08.2011 23:18
Hahaha Marianne dat zou wat zijn...naar de camping met nanny :-)
Maar het is wel een feit dat opvoeden, of 'voorleven' zoals wij het noemen, al van baby af aan inzet vergt en ook tijdens vakanties gewoon door gaat....
Als je ze zo klein al met alles hun zin geeft en ze daarmee grenzeloos maakt moet je je dus niet verwonderen over t feit dat ze als puber overlast veroorzaken.
Voor de goede orde, wij stonden niet op een zgn pubercamping/megacamping.
Wij hebben zelf wel een (pre)puber van 12 maar bezoeken nog steeds kleine campings zonder animatie. En prijzen ons gelukkig dat zij dat nog steeds leuk vindt: met boek, trampoline, pingpongen, zwembad (zonder glijbaan) en beperkt wifi. Bij regen doen we een spelletje bij/in de tent, gaan shoppen bij Decathlon of super of bezoeken stad(je) en/of andere bezienswaardigheden. En -heeeeel ouderwets- vinden het simpelweg waardevol om als gezin tijd met elkaar door te brengen. Soms apart (dochter speelt, moeder bij zwembad, vader in hangmat) maar vaker samen.
Geplaatst door: ® marie 
, Datum:
22.08.2011 08:33
Zo doen wij het ook , Bar. Die van ons is 13 en we staan nog steeds op eenvoudige campings, en dat gaat ongeveer net als bij jou.
Het heeft natuurlijk ook wel met genen te maken, niet elk kind is hetzelfde, maar vooral met hoe je daar als ouders mee om gaat.
Ik zie het wel eens om me heen, sommige ouders lijken wel bang voor hun kinderen. Eerst en vooral moeten alle fasciliteiten voor het kind in orde zijn en pas dan komen ze zelf aan de beurt.
Bij ons is het altijd andersom gegaan. We zoeken een camping die we zelf leuk vinden, om het uitzicht of de plek. En zoonlief past zich gewoon aan.
Geplaatst door: ® Eliza1 
, Datum:
22.08.2011 08:47
@Bar,
Opvoeden valt niet mee, en zeker niet op een camping met veel 'kritische' toeschouwers.
Ons jongste zoontje heeft altijd wat moeite met veranderingen door vakantie. Hij schiet nogal snel in de 'schreeuwmodus' en natuurlijk probeer je als ouders dat te voorkomen, maar dat lukt niet altijd. Tja, en dat kan dan ook wel eens midden in de nacht zijn.... (om van alles en nog wat)
Maar of het dan aan onze manier van opvoeden ligt? Het lijkt mij meer een combinatie van van alles bij elkaar.
Geplaatst door: Bolke
, Datum:
22.08.2011 09:17
Dat zou voor mij dan een reden zijn om niet te gaan (tent)kamperen maar een huisje oid te nemen als ik zou weten dat mijn kind snel in de schreeuwmodus gaat zitten op vakantie.
Dit jaar met peuter baby van 6 maanden op vakantie geweest en mede om die reden een huisje geboekt. De rest van de camping heeft er tenslotte geen boodschap aan dat onze baby om 6 uur 's morgens graag een fles wil en dat laat horen.
Huis met dikke muren is minder gehorig dan een tent.
Onze peuter weet ook al dat schreeuwen uit den boze is om dat pappa en mamma daar een ****hekel aan hebben en dat ze rekening met andere mensen moet houden.
, Datum:
22.08.2011 09:21
@Eliza: ik val niemand aan mbt opvoedwijze.
Ken genoeg mensen die een kind met een (gedrags)stoornis hebben.
En aanpassen aan nieuwe omgeving moeten kinderen nu eenmaal altijd even, ouders trouwens vaak ook :-)
Waar het mij om gaat is dat het opvalt dat een groot deel van de ouders, met name tijdens de vakantie, hun kind laat brullen en er niets aan doet om de overlast voor anderen te beperken.
Tuurlijk kan een kind 's nachts een nare droom hebben/niet lekker worden en dan gaan huilen, maar krijsen en een iPad eisen om te stopoen met huilen als je 2,5/3 jaar bent lijkt mij toch wat anders hoor...
Of ouders die op het terras eten en hun kind dat gaat brullen omdat het op zijn beurt moet wachten voor de trampoline...sorry...daar kun je echt wel wst aan doen. De overige gadten eten ook graag gezellig samen en zouden elkaar graag gewoon willen kunnen verstaan!
Ik snap dat kinderen soms even protesteren maar dan kun je als ouder wel IETS doen toch??
Geplaatst door: jan
, Datum:
22.08.2011 10:38
Een van onze kinderen krijste vroeger. als baby en peuter, elke nacht of vroeg in de ochtend. Dat heeft ons toen laten besluiten om een pension dat we hadden geboekt, af te zeggen.
We vonden dat we dit andere mensen niet konden aan doen.
Geplaatst door: Henk Jan
, Datum:
22.08.2011 10:44
Opvoeden begint thuis, de kinderen die jullie beschrijven zijn in hun thuis omgeving precies zo. Ouders laten dit gedrag toe. En daar kun je weinig aan doen. Mensen die bij ons op een kleine afstand stonden daar hoorde je de kleine kinderen (2/4 jaar)gewoon gillen. Ze spaken niet nee ze gilden op wat ze wel en niet wouden en pa en ma reageren daarop om het hen naar de zin te maken. En dat om 7 uur al, het is dan nog echt stil op de camping.
Geplaatst door: jan
, Datum:
22.08.2011 10:47
Deze negatieve ervaring is van dit jaar:
Geplaatst door: gonnie, Datum: 10-8-2011 19:03
La Sousta kan heel leuk zijn voor jullie oudste zoon. maar.....
Dit jaar was er een grote jongerengroep die de ontspannen sfeer aardig naar beneden haalde. Meer vandalisme, zeer grove taal en overal lieten ze hun afval liggen. Ze werden de 'Maaskantjes'
genoemd. Hoe jammer is dat!! Zoek een plek achteraan op de camping en niet langs de weg, daar loopt elke nacht de jeugd terug naar de camping
, Datum:
22.08.2011 10:51
Lijkt me dat de eigenaar/beheerder hier ook niet blij mee is?
Werd er vanuit de camping dan ook niets gedaan daar?
Geplaatst door: Henk Jan
, Datum:
22.08.2011 11:14
@jan, Maaskantjes lieten inderdaad veel rotzooi achter, schandalig! Onze kinderen hebben het er over gehad maar we hebben maar 2 dagen met hun op de camping gestaan.Toen waren ze al vertrokken.
Geplaatst door: ® guido
, Datum:
22.08.2011 13:49
Er wordt hier vrij algemeen over "de jongeren" gesproken. De verhalen van Les Prades en Sousta zullen zeker waar zijn. Jammer genoeg betreft het hier waarschijnlijk een vrij kleine groep waarop dit soort meningen betrekking heeft. Het is natuurlijk voor een campingeigenaar vrij moeilijk om te achterhalen wie de rotzakken zijn.
Daarnaast is het zo dat jongeren in het algemeen gewoon luidruchtiger zijn; zeker in een groep. Je kunt niet altijd verwachten dat ze stil zijn.
Dit jaar hadden we in de eerste week 5 Franse jongeren naast ons staan. Praten, lachen, wat muziek maken; een heerlijk prettig gestoorde groep jongeren. De tweede week een groep Nederlandse jongeren. Op een avond wat last gehad toen ze tot een uurtje of 3 voor de tent hebben zitten gekken maar verder prima gasten. Wel wat muziek, praten maar verder prima jongens.
Overlast??? sommigen vervaren dat wellicht als overlast. Ik heb het hoogstens een keertje "lastig" gevonden dat ik om 2 uur s'nachts wakker werd. Dan denk ik maar even terug aan mijn eigen jeugd en weet zeker dat ik dat ook wel eens gedaan zal hebben.
Grappig is wel dat we op een camping (we waren al op de terugreis) om 22.02 uur een verzoek kregen van een Nederlandse buurvrouw of we a.u.b. stil wilde zijn. Ik dacht bijna dat ik van mijn stoel viel en moest eerlijk gezegd op mijn lip bijten om niet onvriendelijk te worden. Dit was dus een groot voorbeeld van mensen die nooit op een camping moeten gaan staan. Want als je vindt dat je buren niet om 22.00 uur wat mogen kletsen voor de caravan???
Veel schrijvers in dit topic kunnen dus gelijk hebben:
-rotzakken moeten zeker van de camping afgeknikkerd worden;
-ouders moeten zeker opletten dat hun pubers geen verkeerde
dingen doen;
-misschien ervaren sommigen een beetje last wel erg snel als
overlast.
Ik heb overigens eens op een camping gestaan in Vernioz (le Bontemps). De vormalige eigenaar was behoorlijk streng en als je hier als "tokkie" gedroeg, dan werd je zonder pardon van de camping geknikkerd. Bij de meningen op deze site werd de strengheid ook wel eens als negatief ervaren. Ik kon deze man altijd wel respecteren want hij had het wel goed in orde op de camping.
Geplaatst door: nicole
, Datum:
22.08.2011 19:52
Onze kinderen hebben het nog steeds over de leuke tijd in les Prades een paar jaar terug. Ze konden boogschieten,klimmen,kanootje pakken en 's avonds aan het kampvuur zitten met leeftijdgenoten.
Het was een simpele camping met een simpel zwembad,maar de sfeer was zo relaxed en prima. Wat zonde van deze leuke camping!!
Ik wens de eigenaar veel sterkte toe.
Geplaatst door: Toon
, Datum:
22.08.2011 20:22
Weekendje op Duinrell geweest en allerlei leuke dingen gedaan. Onze dochter en schoonzoon zijn in het Tikibad geweest. Ik neem aan dat de meesten weten wat dit is; een groot binnenzwembad met allerlei soorten glijbanen, golfbaden etc etc.
's morgens om tien uur is het er leuk. In de avonduren is het een getto met opgeschoten jeugd die er de dienst uitmaken. Zij bepalen de volgorde op de glijbanen, de stromende rivier, of jij er wel of niet door mag. Grote groepen jeugdigen die ondanks een continu geschreeuw van fluitjes van de badmeesters de sfeer bepalen. Ook gewoon hier in Nederland.
Geplaatst door: Mara
, Datum:
23.08.2011 13:27
Wij stonden op RCN La Bastide en Ardeche en daar hebben ze een supergoed beleid mbt jongeren. Nooit overlast van deze groep gehad. Wij hadden juist last van hele kleine kinderen die om 7 uur de halve camping wakker maakten. Ouders die daar niets aan doen, moeten niet op een camping gaan staan, maar ergens in een hutje op de hei. Volgens mij was dit ook de 1e keer dat ze kampeerden; ze waren vast nog niet op de hoogte van de campingetiquette.