Hoe kan het toch zó vreselijk uit de hand lopen?! (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: jan v z
, Datum:
23.08.2011 13:47
Ben het volledig met guido eens.
Toch moet het ook een keer kunnen dat een groepje jeugd het erg gezellig heeft, met de overlast die daar bij hoort.
Zelf in spanje gestaan naast een jong stel met jonge kinderen die echt om 7.00 de hele camping bij elkaar brulden maar s ávonds om 20.00uur in bed lagen.
En de moeder die om 8.30 na het ochtend ontbijt het nodig vond om de caravan te stofzuigen met de deur open.
Nee geef mij dan maar een groepje tieners die het versieren aan het ontdekken zijn.
Hier kan ik ook kostelijk om lachen en denk dan wel eens bij mij zelf heb ik ook zo gestunteld.
Geplaatst door: Marieke
, Datum:
23.08.2011 14:25
Ik vind het ook ergelijk dat er zoveel mensen klagen. De eigenaar heeft misschien 1 keer er iets van gezegd en dan zijn het gelijk onvriendelijke mensen en gaan we nooit meer naar die camping, etc...het sanitair was 1 keer iets minder en hup weer een 3 voor het sanitair, want het sanitair was zo vies. Pff altijd dat klagen....wees blij dat je lekker met je gezin nog op vakantie gaat en geniet er gewoon van en als iets tegenvalt is dat nou eenmaal zo, maar maak er wat van en niet altijd klagen.
Geplaatst door: Henk
, Datum:
23.08.2011 14:38
Titel van dit onderwerp klinkt alsof er een ramp heeft plaatsgevonden.
In de praktijk heeft een een deel van de kampeerders wat overlast van tieners/pubers gehad.
Dat velen anderen, waaronder die tieners en hun familie, het prima naar hun zin hebben gehad is misschien wel belangrijker dan die klagers.
Voor de rustzoekers onder ons, er zijn zat camping die wel rustig en stil zijn.
Ieder zijn ding.
Geplaatst door: Jan
, Datum:
23.08.2011 16:30
Marieke,over welke camping heb jij het?
Geplaatst door: Moi34
, Datum:
23.08.2011 17:34
@Jan, volgens mij bedoeld Marieke het over het algemeen.
, Datum:
23.08.2011 18:37
Over het algemeen ja, je leest het vaak. Maar ook op de camping hoor ik het vaak.
Geplaatst door: lisa
, Datum:
23.08.2011 23:42
jan v z, doet me denken aan de tijd dat mijn jongens pubers waren, ineens komen er allemaal giebelende meiden 1000 keer langs de mobilhome lopen en maar gapen en kijken en giechelen.
Daar moet je ook wel aan wennen hoor. Andersom denk ik ook wel als je dochters hebt en ineens hangen er allemaal van die ventjes rond die stoer willen doen. Een enkel meisje durfde met een vuurrood hoofd weleens te vragen: Ou est ...... ????
En dan diepe teleurstelling als hij er niet was.
Wel een vermoeiende tijd ook, vooral als ze 's avonds weggingen en je zat te wachten. Want als goede ouder ga je niet slapen vind ik voordat ze terug zijn. Mijn man ging ook weleens stiekum kijken hoe en wat. Misschien zouden meer ouders dat moeten doen.
Geplaatst door: Henk Jan
, Datum:
24.08.2011 08:21
@lisa, mijn vrouw is altijd snel ongerust. Hoera voor de mobiel, al stroor ik me wel vaak aan die dingen, maar ja het is niet anders. in de nacht even een smsje sturen en je weet waar ze zijn. Hebben onze kinderen geen problemen mee want ze weten dat ze ma gerust stellen. Maar wakker liggen doen volgens mij alle ouders. Dit hoort er ook bij alles de jeud nog mee gaat. En we vinden het fijn als ze mee gaan.
Geplaatst door: lisa
, Datum:
24.08.2011 11:49
Henk Jan, ik dus ook, je wilt niet weten hoe vaak ik smsjes heb gestuurd met de tekst : " waar ben je" ?? Ook thuis trouwens. Helaas gaan ze daar soms zo van balen dat ze niet meer reageren.
Heb 1 keer meegemaakt dat de jongste in de ochtend niet thuis was en hoop dat nooit meer mee te maken. Je nachtmerrie wordt dan werkelijkheid zeg maar. Gelukkig allemaal goed afgelopen.
Maar het is een periode met stress, binnenkort gaan de laatste twee op kamers, dat zal ook weer wel erg wennen zijn. Maar inderdaad leve de mobiel. De oudste is trouwens 9 maanden op wereldreis geweest en dan heb je nergens bereik, ook dat geeft enorme stress. Ik vind het ook fijn als ze nog steeds meegaan zoals dit jaar. Toen niet veel wakker gelegen want ze gingen niet meer uit, hooguit een paar uurtjes naar het dorp tot een uur of twaalf. We hadden een huisje in een Bretons dorpje,best levendig maar niet meer na 12 uur.
Geplaatst door: ® Hans030 
, Datum:
24.08.2011 16:22
Het zijn overigens niet altijd alleen jongeren die luidruchtig zijn in een groep, ook sommige volwassenen kunnen er wat van.
Ik begrijp echt niet dat een campingeigenaar niet ingrijpt als mensen overlast veroorzaken (of het nu jongeren zijn of volwassenen). Als je weet dat je veel pubers op de camping krijgt kun je daar rekening mee houden door een soort hangplek te maken op een zodanige plek dat anderen er geen last van hebben. En dan nog met een bepaalde eindtijd. Willen de jongeren daarna nog rondhangen? Prima, maar niet op/ nabij de camping. Maar op het strand bijvoorbeeld.
En als er regels worden bedacht: zorg er dan ook dat ze nagekomen worden (geen slappe hap, regels zijn regels).
Geplaatst door: yvonne
, Datum:
24.08.2011 16:33
Op het strand heeft ook zijn nadelen want ze moeten dan weer wel terugkeren naar de camping, soms dwars door een dorp en daar zijn de bewoners dan weer niet blij mee. Zo hoorden wij in Normandie dat jongelui van de camping op auto's hadden staan dansen. Het blijft een probleem dat niet zo eenvoudig is op te lossen. Ook in Nederland heb je beruchte plaatsen zoals Renesse. Gewoon dat soort campings vermijden als je er niet mee te maken wilt hebben.
Geplaatst door: Leen
, Datum:
24.08.2011 17:21
Meestal is het toch wel zo...... als je de ouders kent neem je de kinderen niets kwalijk!!!
Geplaatst door: ® Wim 
, Datum:
24.08.2011 17:26
Ik heb mijn kinderen altijd vrij gelaten op de camping
er waren wel wat regels waar ze zich aan diende te houden maar voor de rest konden ze doen wat ze wilden
ten eerste mochten ze de camping niet verlaten
ten tweede hoe vroeg het ook in de morgen werd dat ze naar bed gingen maakte me niet uit maar wel gezamelijk ontbijten.
en ten derde als ik ook maar een klacht kreeg van wie dan ook was het gelijk uit met de pret
dit heeft altijd prima geholpen om ze in het gareel te houden
van af dat ze de camping mochten verlaten gelde de laatste twee regels
Geplaatst door: Marike
, Datum:
24.08.2011 17:42
"Ook waren er een aantal jongelui voor wie normen en regels absoluut niet schijnen te gelden. Met eigen ogen zagen wij hoe lege limonadeflesjes en blikjes werden weggegooid op kampeerplaatsen van anderen, hoe een wasrekje omver werd gelopen en niet eens werd opgeraapt. De wifi zone en later ook het receptiegebouw, werd hele dagen bevolkt door pubers die aan het gamen waren op hun blackberries en tablets waarbij de muziek vooral hard moest staan en iedere zin die onderling gewisseld werd minstens 1 vloek en/of schuttingtaalwoord bevatte. De stoelen bij de wifi zone waren in korte tijd gesloopt of verdwenen, we hebben zelfs de restanten op het kampvuur zien liggen. Over wat er nog meer 's nachts gebeurde op het strandje mag de lezer zelf nadenken."
WAT ZOU Ú DOEN,ALS UW KIND ZICH ZÓ ZOU MISDRAGEN?
Dit gaat toch alle perken te buiten, ik heb het ook gezien:jongeren van nog geen 16 jaar die zo dronken zijn,dat ze amper op hun benen konden staan!En totaal geen respect voor andermans spullen!
Dit kan en mag een campingeigenaar toch niet toestaan?Werden deze jongeren dan niet van de camping verwijderd?
Ik snap dit echt niet,hoor,deze jongeren hebben toch ouders?Of hebben die ouders oogkleppen op en dopjes in hun oren?
, Datum:
24.08.2011 18:03
Ik laat mijn kinderen ook gewoon vrij op de camping. Ik ga er vanuit dat ze zich goed gedragen en als ze toevallig een keer worden aangesproken door de security of door de eigenaar lijkt mij dit terecht. Hij zal dan wel teveel lawaai of iets dergelijks hebben gedaan en dan is het terecht dat hij hierop wordt aangesproken en dan hoef ik niet van hem te horen dat het onterecht was, want daar geloof ik nooit zo in.
Geplaatst door: Jack
, Datum:
24.08.2011 19:13
Krijg het idee dat uitwassen hier weer sterk overbelicht worden.
M.a.w.een enkel incident wordt beeldbepalend voor een hele leeftijdscategorie.
Koren op de molen van bepaalde beroepszeikerds wier kinderen nooit zoiets zouden doen,neem van mij maar aan dat de kinderen van deze laatste groep de ergsten zijn.
Geplaatst door: esther
, Datum:
24.08.2011 19:36
Wim, dat gezamenlijk ontbijten heb ik opgegeven hoor, als kinderen pas laat in de nacht thuis zijn hoeven ze van mij niet om 10 uur aan het onbijt te zitten, vakantie is tenslotte ook uitslapen en bijkomen. Ik ontbijt zelf rustig met mijn man of alleen want ook manlief slaapt graag lang uit en wie er dan later uitkomt pakt zelf zijn ontbijt. Dat kan op een regenachtige dag best weleens 12 uur zijn en op een stralende dag veel vroeger. Ik heb dat liever dan dat iedereen heel vroeg slaapdronken en chagrijnig aan tafel zit. Dat moet thuis al door de week.
Geplaatst door: Jasper
, Datum:
26.08.2011 12:08
Hoe kan het toch zo vreselijk uit de hand lopen?
Nou......
Pedagogie
Kent u meneer en mevrouw Van der Gart?
De pedagogie ging hun zeer aan het hart.
Zij vonden de kinders van anderen krengen
en wilden hun eigen kroost beter grootbrengen.
Zij luisterden daartoe naar alle programma's
met nuttige wenken voor pappa's en mamma ‘s.
Om negen uur sprak over Hilversum 1
mevrouw Van der Meulen-van Pinkeleteen
en hield een betoog met het ernstig vermaan:
gij ouders, o moedigt uw kinderen aan!
Om zeven uur vijf, over Hilversum II
beluisterden zij doctor J.H. Verbree,
die sprak over ‘t zelfvertrouwen der kleinen
als iets wat men stellig niet mag ondermijnen.
Om tien uur begon iemand anders te emmeren:
o laten wij nooit onze kleintjes belemmeren!
De Vara, de Avro, de NCRV:
wat dit aangaat deden ze allemaal mee,
want hoevele zuilen er ook mogen zijn,
zij trekken wat dit betreft allen één lijn
en geven de ouders hetzelfde bevel:
belemmert uw kinderen niet in hun spel!
Dus waren meneer en mevrouw Van der Gart
ten slotte zo diep overtuigd in hun hart
dat men de kinderen nimmer mag remmen
en men hun vitaliteit niet moet stremmen,
dat zij verrukt om hun lieverdjes lachten
toen ze elf ratten de kamer in brachten,
al de matrassen de vijver in mepten,
emmers met cokes in de voorkamer schepten,
op straat vaders autopapieren uitdeelden
en met de baby crematie'tje speelden
gedachtig aan Vara en KRO,
riepen zij: Toe maar, vooruit! en: Bravo!
Riepen ze ... Ja, maar ze roepen niet meer,
want het is uit met mevrouw en meneer.
Gisterenmiddag om kwart over drie,
tijdens een V P R O-causerie,
namen de kinders hun ouders gevangen.
Mevrouw is vermorzeld, meneer is gehangen.
Annie M.G. Schmidt
Huishoudpoëzie (1957)
Intussen zijn die kindertjes de volwassen ouders van nu.
Vreemd toch, dat zelfs wilde beesten hun kindertjes er met de lurven bij slepen als ze zich misdragen.
Geplaatst door: esther
, Datum:
26.08.2011 12:37
Zo moeilijk is dat niet, dat heet groepsgedrag. En denk maar niet als ouder : mijn kind zou dat nooit doen, er zitten gewoon kinderen tussen van keurige ouders die geen idee hebben. Je puber vertrekt met een groep en je weet gewoon niet hoe of wat. Je kunt er moeilijk naast gaan staan. Dus vingertje wijzen naar andere ouders en roepen dat die niet opvoeden op vakantie slaat nergens op. Het is precies hetzelfde als met pesten. Ouders denken altijd dat hun kind zulke dingen niet doet. Ook de ouders van degenen die het doen. Je kunt het beste campings met zulke grote groepen jongeren vermijden want gegarandeerd dat het uit de hand gaat lopen. Heeft niets te maken met tokkies of asociale mensen.
Geplaatst door: jeroen
, Datum:
26.08.2011 17:24
Waarom word er altijd gezegd dat de camping eigenaar moet optreden, dit heeft te maken met normen en waarden die sommige ouders aan hun laars lappen.
Als ik zo, n type tegenkom die loopt te gallen kan die een klap voor zijn hersens krijgen. Als die ze heeft natuurlijk.