Hoe kan het toch zó vreselijk uit de hand lopen?! (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: jan
, Datum:
26.08.2011 19:17
@jeroen, Aan een dergelijke reactie heb je iets? Dan behoor je tot eenzelfde, verkeerde groep.
Ik vind wel dat een campingeigenaar het recht heeft om regels te stellen en te handhaven.
Op een camping waar wij eens stonden werden jongeren die veel geluid maakten zelfs bij de pingpongtafel weggestuurd na half elf "savonds. Overal hingen bordjes dat een heel gezin van de camping werd verwijderd als kinderen/jongeren zich niet aan de regels hielden. Nooit problemen gehad daar.
Geplaatst door: Bar
, Datum:
26.08.2011 20:09
Groepsgedrag is inderdaad een factor. En natuurlijk kun je er niet altijd bij zijn en op de hoogte van alles wat je kind doet. Maar als je hoort dat 'een groep' zich misdraagt/misdragen heeft en jouw kind(eren) waren die avond niet bij jullie tent/caravan dan kun je misschien op z'n minst even serieus navragen hoe of wat en zonodig actie ondernemen?!?
En dwingelanden van 2 á 3 jaar oud die bij het geringste in alarmstand gaan kun/moet je misschien nog bijsturen voordat ze gaan puberen...
@Jasper: geweldig!!!
Geplaatst door: esther
, Datum:
26.08.2011 20:18
Dat is waar Bar maar grote kans dat ze dan niet de waarheid vertellen. Als jij aan je kind vraagt: "Jij pest toch ook die jongen niet zeker"? Dan zal het altijd nee zeggen ook al hoort hij bij de pesters. Ik bedoel maar dat alle ouders hier meteen roepen dat hun kinderen nooit zoiets zouden doen en dat is helemaal niet zeker.Het grootste deel van die pubers heeft waarschijnlijk hele normale ouders die er normale normen en waarden op na houden. Want de meeste gezinnen die naar Les Prades gaan zijn heus geen Tokkie gezinnen.
Wat die peuters betreft heb je groot gelijk, ik zie het gebeuren bij mijn buren, peuter is net anderhalf en als hij zijn zin niet krijgt gaat hij heel hard gillen, zo'n hoog schril geluid en krijgt alsnog zijn ijsje, koekje etc etc. Als hij normaal eet gaat iedereen inclusief opa en oma heel hard klappen en goed zo roepen alsof het een wonder is. Het eerste kleinkind in de familie weet je wel en nu al verschrikkelijk verwend.
Geplaatst door: mar
, Datum:
26.08.2011 21:15
ha ha ha het zijn altijd mensen met oudere kinderen die roepen dat huilende peuters verwend zijn. Heb nu een tweejarige uk die gaat janken om ELKE "nee" die hij krijgt te horen....ik denk dat het bij zijn leeftijd hoort en dat het wel goed komt..is met zijn oudere broers ook gebeurt... en nee op de camping of hier thuis ga ik hem dan niet zijn zin geven om maar van het gehuil af te zijn. Het is ook de eerste die plat op de grond gaat liggen in supermarkt of waar dan ook als hij zijn zin niet krijgt...Het zal heus wel dat het gros denkt "wat een verwend rotjoch" Het zij zo...over een half jaar of jaar is het weer anders.
Waarschijnlijk roep ik over 10 jaar ook dat het verwende kinderen zijn, helemaal vergeten hoe de mijne waren.
Ik denk overigens niet dat ouders op vakantie stoppen met opvoeden "omdat het vakantie is" Je doet het of je doet het niet..dat zet je "niet even uit" als je op vakantie de boel de boel laat...doe je dat thuis ook..onder het mom "als het niet goed is dan horen we het wel"
" ja jongens we kamperen heel basic, heel de vakantie mogen jullie lekker met de handen eten, daarna gaan we wel weer opnieuw leren hoe je de vork gebruikt.." dacht het niet.
Geplaatst door: Bar
, Datum:
27.08.2011 07:21
@Esther: ons kind is enig kind en ook enig kleinkind. Dat is een niet geplande omstandigheid. Wij hebben nooit verwend en gaan daar ook niet mee beginnen. Natuurlijk is er meer aandacht voor dit kind dan wanneer we er twee of meer hadden gehad. Maar of dat door ons kind altijd als voordeel wordt gezien...
Als wij in onze wijk horen dat er iets is uitgespookt (categorie kattenkwaad) dan wordt door ouders aan kinderen gevraagd hoe het zit. En deze kinderen zijn niet roomser dan de paus, dus ook wij krijgen niet altijd de waarheid gelijk te horen. Maar...al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt 'm wel....en dan zal de 'straf' worden aangescherpt omdát er ook nog gelogen is.
@Mar: er is een verschil tussen een keertje 'een fit krijgen' of altijd.
Als een peuter/kleuter/puber/volwassene bij ALLES in de alarmmodus schiet dan is er gewoon sprake van aangeleerd gedrag. Ergens is het gekrijs een keer beloond...en daarna nog een keer....en dan weet hij/zij dat het werkt....
Niet consequent zijn is daarvan gewoon de oorzaak. Dat weer terugdraaien is een grotere klus!
Maar wasr mijn irritatie uit bestaat is dat de bijbehorende ouders doof/blind zijn voor de herrie en het smijten/slaan dat hun kind produceert/doet en gewoon niet ingrijpen. Als je kind 's nachts om 3 uur een half uur lang krijst omdat ze de iPad wil en het komt niet in je op om haar op te pakken en in je (geluiddempende) auto te gaan zitten...en de bolgende morgen even sorry te zeggen tegen de 6 gezinnen die het voorval meegekregen hebben....tja....