Geplaatst door: ® Ina2
Datum:
20.11.2011 12:45
Zonder ervaring in Frankrijk zou ik zeker in het hoogseizoen NIET op de bonnefooi gaan. En liever wat langer blijven op een
wat eenvoudiger camping. Op de leeftijd die genoemd wordt vermaken ze zich al snel. Dan is er tot max. €35 keus genoeg.
Zou wel voor Ned. eigenaren kiezen als je geen woord Frans spreekt en voor de 1e keer gaat.
Geplaatst door: ® plaisier
Datum:
20.11.2011 22:37
Mijn sport is om voor 19 nachten met 6 personen onder de 900 euro te kamperen. Wij kamperen met een tent en willen graag een zwembad en een rivier en een GROTE plek. Het is me nu al 3 jaar gelukt. Les Gorges de l'aveyron ( supermooie omgeving, wel veel fransen, klein zwembad, rustige rivier), Les bords du Tarn ( snelstromende rivier, leuk zwembad,mooi kiezelstrand) en camping brantome peyrelevade (rustig riviertje, lekker zwembadje, speelterrein, veel nederlanders)
Wij spreken slecht frans, maar hebben nog nooit problemen gehad. Qua weer is niets te garanderen, zomer van 2011 was prut in de dordogne, andere jaren ook wel een beetje wisselvallig weer gehad, maar ook hele warme dagen.
Geplaatst door: ® Herma
Datum:
21.11.2011 10:44
@ Plaisier, zo is het maar net. Ook wij met 6 pers waarvan 4 en soms 5 in volwassen tarief. 25 nachten voor € 920. Gewoon goed je limiet stellen. (Liefst € 30.- p.n. en(dicht) aan de Mid.zee € 42.-) Er vallen dan al snel veel campings af maar er blijven genoeg leuke campings over.
Met het budget van Annelies met 4 pers. ben je beslist niet beperkt.
Geplaatst door: sonja
Datum:
30.11.2011 22:18
ook wij houden ongeveer 30 à 35 euro voor 4 personen aan als budget, dat lukt voor een camping met zwembad. maar meestal : hoe zuidelijker je gaat, hoe duurder. ga zo vroeg mogelijk in juli weg, dat scheelt ook, niet wachten tot na 15/7. verder qua kostprijs van je vakantie : eten doe je thuis ook, dus daar reken ik maar beperkte meerkost voor - terrasjes en uitstapjes moet ieder voor zich zelf bepalen, die zijn vrij duur (in nederland ook) - maar uiteindelijk is kamperen voor een gezin de meest betaalbare vakantie, belangrijk om weten in tijden van crisis en hier op het forum kan je massa's tips vinden om je budget binnen je grens te houden. gewoon doen ! veel plezier
Geplaatst door: jan
Datum:
30.11.2011 22:28
@herma, sorry, foutje!
Geplaatst door: hani
Datum:
01.12.2011 09:11
Ik zou ook niet op de bonnefooi gaan in de vakantieperiode.Denk dat het voor dat budget zeker mogelijk moet zijn.
Wel even lekker rondzoeken op bijv dit forum.Wij gaan ook altijd 19 nachten en hebben meestal een camping gehad tussen de 700 en 900 euro totaal.Dit jaar een duurder exemplaar en omdat onze puber van volgend jaar 17 graag mee wil als we hier weer heen gaan , ook komend jaar een duurdere vakantie dan we normaal hadden.
Maar als je je eisen goed op een rij zet kun je best leuke plekken vinden binnen jullie budget.Ik kan je geen tips geven voor zuid frankrijk daar wij dit jaar pas voor het eerst het zuiden hebben bezocht.Wel wat anders, ik haal het hele jaar wat langhoudbare dingen extra bij mijn wekelijkse boodschappen, denk aan macaroni, rijst, saus mixen, bbq sauzen,toiletspullen e.d. Elke week iets merk je dus niet maar tegen de tijd van de vakantie heb je een grote voorraad.En voordat mensen roepen, ja hoor daar heb je die zuinige nederlanders met hun hollandse boodschappen mee nemen, franse supermarkten bezoeken is juist leuk enz enz enz.Ik hou in nederl al niet van boodschappen doen, laat staan op vakantie dus waarom is een franse supermarkt wel leuk? Bovendien, op vakantie eet je toch , althans is onze ervaring, net wat vaker wat luxe, een ijsje, chips, frans kaasje, wijntje,doordat je de basis boodschappen al mee heb heb je hier dan ook wat meer ruimte voor in je budget.Dat is iets wat wij al jaren zo doen.Ik heb ook eens een jaar elke week een tientje in een potje gedaan....lekker zakgeld gespaard op die manier...Ik vind je vraag over een budgetcamping eigenlijk ook wel een aanverwante topic waard.Geheel in de stijl van deze crisistijd, een topic met tips hoe andere extra ruimte hebben gecreeerd voor hun vakantiebudget...Succes met het uitzoeken van een leuke camping!
Geplaatst door: herja
Datum:
01.12.2011 09:48
http://www.camping-municipal.org/index.htm
Via deze link krijg je een kaart van Frankrijk met de municipal campings, dus budget campings.
Zoek een gebied, zoek een meer of rivier en klik op de bijbehorende camping.
Voor sommigen kan het een nadeel zijn dat er veel fransen komen, dus taalproblemen.
Succes, en ga gerust op de bonnefooi als je niet naar de a*** glijbaancampings gaat. Al jaren probleemloos in schoolvakanties zo op vakantie gegaan.
Geplaatst door: herja
Datum:
01.12.2011 09:58
Als tip nog een camping in Cahors
http://www.camping-frankrijk.nl/campinginformatie.asp?CampingID=620113
We zijn er zelf geweest en alle lovende recensies kloppen. Verder sluit het aan op jullie camping budget en cultuurwens.
Probeer er tijdens het bluesfestival te zijn 14 tot 21 juli. Enorm leuke sfeer en gratis concerten in de straten van Cahors.
Dan wel reserveren.
Geplaatst door: ® inekefr
Datum:
24.12.2011 12:39
Bij ons kost een plek voor een gezin als dat van jullie € 28.50 inclusief elektriciteit. We hebben een zwembad, avonturenbos, en beesten om te verzorgen. 10 minuten lopen en je zit bij een riviertje. Er is volop cultuur in de buurt en voor de jongens Cap Découvert: een soort pretpark op sportief gebied. Onze Nederlandse gasten vinden de toegangsprijs daarvoor altijd erg laag en zijn verbaasd dat het parkeren er gratis is en dat de euro uit de kluisjes gewoon terug komt.
http://www.camping-frankrijk.nl/campinginformatie.asp?CampingID=214752
Geplaatst door: sonien68
Datum:
25.12.2011 21:25
ik vind het een soort van onzin om ned eigenaars aan te raden, mijn ervaring is dat deze over het algemeen duurder zijn dan de fransen, en wat meot het voordeel zijn, makkelijker, de meesten spreken een goed woord engels, en anders kom je met handen en voeten een heel eind. genoeg keus voor budgetcampings, veel plezier de eerste keer i n frankrijk
Geplaatst door: ® marie
Datum:
25.12.2011 22:07
Ik zou niet weten waarom Annelies niet op de bonnefooi zou kunnen gaan. Er zijn altijd, overal, meer dan genoeg campings met plek. Juist in het minder dure segment.
Niets is leuker dan Frankrijk op deze manier te ontdekken, het campingboek en de michelingids als " bijbels" op schoot en zien waar je terecht komt.
Een door iemand anders aangeraden camping is echt niet altijd leuker dan de camping die je helemaal zelf ontdekt hebt. En valt het toch tegen, dan pak je je spullen en reis je door.
Zo leer je Frankrijk kennen!