Geplaatst door: Loesol
Datum: 11.02.2012 17:04
Geplaatst door: MAB
Datum: 16.02.2012 13:12
Had per mail schriftelijke bevestiging gevraagd dat de CKE als legitimatie gebruikt kon worden op alle campings waar dat ook met CCI kan. Uiteindelijk gekregen (hoewel ik het niet helemaal geloof).
Vandaag ineens een silvercard gekregen van moedertje ANWB zodat ik campingcheques kan kopen. Ga zo maar met de schaar in de weer want ik hoef deze niet.
Geplaatst door: Campanula
Datum: 16.02.2012 15:44
Door alle berichten zijn we toch huiverig geworden voor de nieuwe kaart. Toch maar de ACSI ID pas aanvragen (gratis)en dan kijken welke kaart het meest geaccepteerd wordt.
Wij trekken in het voorjaar door Frankrijk en
gaan zowiezo bijna altijd naar campings van de ACSI kortingscard. Geen gedoe met vooraf kampeer cheques/nachten moeten kopen!
Op overige campings gebruikten we de CCI,ook als de camping niet van de ANWB was.
Dit jaar even uitproberen welke kaart het meest op de overige campings geaccepteerd wordt.En blijkt dit de ASCI ID pas te zijn, dan wordt de Camping Key Europe opgezegd!
Vanmorgen ook de "gratis" silvercard van de ANWB ontvangen.
Gaat het zo slecht met dat vooraf bestellen/betalen dat ze de kaarten nu gratis weg gaan geven met 1 nacht gratis?!Wel nog even 3 euro betalen als je het boekje erbij wilt. Het wordt tijd dat de ANWB meegaat met de tijd en in gaat zien dat als ze zo doorgaan met dit systeem (en nu weer die nwe kaart!)dat anderen bv ACSI en campingwijzer het over gaan nemen.
Ik weet niet of het iemand opgevallen is, maar steeds meer campings maken de overstap van campingcheques/silvercard etc naar ACSI en campingwijzer.
Geplaatst door: astrid
Datum: 16.02.2012 16:21
Ik heb deze aanbieding ook gekregen van cke. Ik heb een goldcard,en heb deze aanbieding van de campingcheques op m,n goldcard gezet, dat kon ook. ik heb wel even gebeld. Ik ben verder wel tevreden, want je hoeft ook geen administratiekosten te betalen.
Geplaatst door: Henny
Datum: 16.02.2012 19:10
Je kunt de nieuwe kaart in ieder geval niet gebruiken in GB als je op campings wilt staan van The Camping and Caravanning Club.
Op de campings van deze club kon je eerst met je CCI kaart staan alsof je lid was dus tegen een kleiner tarief!
Hebben contact gehad met die club en het blijft alleen de CCI !!!
Wij gaan meestal om het jaar naar GB dus wij gaan overschakelen. In Frankrijk gebruiken we de ACSI kaart omdat we in voor/naseizoen gaan en dat voor ons daar het voordeligste is.
Geplaatst door: Leegwater
Datum: 16.02.2012 20:15
Ik heb inderdaad ook een "klacht" ingedient bij de ANWB, werd binnen zeer korte tijd terug gebeld met de mededeling dat mijn verzoek werd behandelt, en een week daarna had ik het geld terug op de rekening.
Ik begrijp niet dat de ene er meer moeite voor moet doen dan de andere!!
Geplaatst door: juulke222
Datum: 17.02.2012 07:58
Na mijn klacht ben ik deze week gebeld door een medewerkster. Op mijn antwoordapparaat stond dat ze me niet konden spreken omdat ik er niet was en dat ik nu een brief thuis ging krijgen. Ben benieuwd!
Geplaatst door: jan
Datum: 17.02.2012 09:49
Wij hebben inmiddels een reactie ontvangen. Daarin geven ze aan dat er onrust is ontstaan door verkeerde berichtgeving op een aantal fora. Ze verzekeren ons dat de kaart, net als de CCI, op vrijwel alle campings in frankrijk geaccepteerd gaat worden. Kortingen ed gelden alleen voor aangesloten campings.
Wij wachten dit seizoen dus af, nemen ook acsi kaart mee.
Geplaatst door: Irene1
Datum: 17.02.2012 13:57
Verkeerde berichtgeving op diverse fora.....ja, zo lust ik er ook nog wel eentje. De berichtgeving via ANWB was niet helder en bovendien incompleet.
Geplaatst door: ® JudithD
Datum: 24.02.2012 22:26
Sorry voor de kick. Maar vanaf vandaag, 24 februari 2012, kan de CCI-card bij de NKC besteld worden.
http://www.nkc-winkel.nl/index.php?item=cci-card&action=page&group_id=24&lang=NL
Kost voor niet-leden NKC inclusief verzenden € 13,33.
Geplaatst door: Leo11
Datum: 16.03.2012 21:37
Ik heb de CCI kaart 26 feb besteld bij de NKC en vandaag heb ik de kaart ontvangen. Ik heb een abonnement genomen. Factuur is €6.95 . Bij de ANWB is dat geloof ik duurder.
Geplaatst door: digi-oma
Datum: 16.03.2012 23:29
Even iets anders... Ik zat laatst het boekje eens door te bladeren dat bij de Key Card Europe hoort en waarin de deelnemende campings vermeld staan. Ook maar even de intro doorgenomen; wie weet wat je tegenkomt... Nou, wanneer je de groene Key Card hebt kun je het boekje van - jawel - de Camping Cheque voor 3 euro bij de ANWB ophalen in plaats van de normale 6 euro. Nog meer verbaaasd was ik dat op de pagina's 124 t/m 136 alle aan de Camping Cheque deelnemende campings in Frankrijk keurig bij elkaar opgesomd staan. En dat terwijl alle andere campings via de bijgeleverde landkaart gezocht moeten worden.
Kan toch geen toeval zijn...
Geplaatst door: rob
Datum: 17.03.2012 13:54
Heb de CCI-kaart ondertussen ook binnen via NKC. Inclusief verzendkosten voor niet-leden: zo'n 13 Euro.
De prijs vond ik geen probleem; ik gun het de NKC wel. Ze hebben me immers een mooie alternatieve oplossing geboden !
Geplaatst door: Dolf
Datum: 18.03.2012 09:00
Ik heb een account aangemaakt voor "Mijn ANWB". Hiermee kun je op simpele wijze veranderingen aanbrengen in je abonnement, bijv. de CKE-kaart opzeggen. Als je dit doet kun je een invulbrief openen. Deze stuur je samen met je CKE-kaart terug naar de ANWB onder antwoordnummer. Het abonnementsgeld krijg je terug naar rato van de al verstreken tijd van het abonnement.
Een perfecte service van de ANWB lijkt me na de "misser" om ongevraagd een andere kaart te sturen dan men tot nu toe gewend was.
Geplaatst door: ® Angela
Datum: 18.03.2012 09:14
Kwam er nu pas achter en heb dus ook meteen actie ondernomen.
Geplaatst door: Jack
Datum: 08.04.2012 16:58
Ik heb de kaart ook teruggestuurd en om volledige restitutie gevraagd, maar de ANWB houdt zomaar 2 maanden in op het bedrag. Het gaat me hier niet om het geld (€ 1,66) maar om het principe. Er is sprake van een wanprestatie en dan toch nog het lef hebben om maar een gedeelte van het bedrag terug te storten.
Dit is dus voor mij echt einde ANWB, ik ga dus nu mijn abonnement opzeggen, deze ooit zo fijne organisatie is verworden tot een commercieel gedrocht.
Geplaatst door: bernadette
Datum: 08.04.2012 21:06
Ik was eerst naar het ANWB kantoor gegaan en kon daar alleen het abonnement per 1-1-2013 opzeggen.
Vervolgens heb ik met de klantenservice gebeld en heb ik aangekaart dat een abonnement niet eenzijdig veranderd mag worden. Ik heb daarna het hele bedrag terug gestort gekregen. (3à4 weken geleden)
Het lijkt erop dat de ANWB niet erg consequent reageert op klachten.
@Jack, ik zou er gewoon nog een telefoontje aan wagen en die 2 maanden terug eisen.
Sinds deze week heb ik de CCI kaart in huis, besteld via de NKC.
Geplaatst door: Ellen
Datum: 16.04.2012 13:21
Hallo allemaal,
Vroeger ben ik jaaaarenlang lid geweest van de ANWB. Maar nadat ze alles gingen versnipperen en apart gingen berekenen vonden wij het wel erg duur worden. Dus al een hele poos lid af. Mijn reisverzekering sluit ik nu bij mijn zorgverzekeraar af. Daar heb ik 2jaar geleden flink gebruik van moeten maken helaas, maar is fantastisch afgehandeld en heeft mij niets gekost. Autohulp heb ik bij Bosch Car Service, stuk goedkoper ook. Ik heb een ACSI card, dus voordelig kamperen in voor-en naseizoen. Het enige dat ik kan bedenken om geen lid meer te zijn v.d. ANWB is dat ik veel geld bespaar.
M.vr.gr. Ellen
Geplaatst door: Irene1
Datum: 16.04.2012 19:23
Goede tip Ellen, ziet er netjes uit!
Geplaatst door: Olthoff
Datum: 12.05.2012 14:14
De CKE- ongevraagd- ontvangen in januari 2012 en besloten de bruikbaarheid als legitimatie in praktijk af te wachten. Heb de hele commentaarreeks hierboven gevolgd en sluit me bij de 2 hoofdbezwaren aan. Welnu , na inmiddels 12 campings , vnl. in België, Frankrijk en Zwitserland bezocht te hebben , het volgende : GEEN van de 12 kende zelfs maar de KCE, 7 weigerden categorisch,ook na aandringen, 3 werden onhebbelijk en 2 accepteerden de kaart "voor één nacht.."
Daar sta je, als een schooljongen....met 55 jaar kampeerervaring.
Ik heb dus de vertrouwde CCI bij de NKC aangevraagd en inmiddels ontvangen. Een club die kennelijk wèl weet wat een kampeerder wil.