Geplaatst door: ® JudithD
Datum: 12.05.2012 14:35
Bedankt voor dit duidelijke en onthutsende verhaal. Ik wilde het ook even afwachten maar het lijkt me nu onontkoombaar voor de ANWB om hier maatregelen te treffen en de situatie eventueel terug te draaien. Ik meld me in ieder geval alsnog af voor deze kaart.
Geplaatst door: ® daphne
Datum: 12.05.2012 22:04
Wij hebben 2 weken geleden eindelijk het bedrag van de Keycard teruggekregen van de ANWB.
Vanaf half januari proberen op te zeggen. 5 x gemaild, waarvan de laatste 3 een minder vriendelijke toonzetting hadden.
Wij gebruiken voortaan de ACSI-idcard, die gratis is. En als deze niet wordt geaccepteerd, dan legitimeren we ons gewoon met een ID-kaart.
Geplaatst door: mar
Datum: 13.05.2012 12:58
ik heb alles jaren geleden al opgezegd bij de anwb, vanwege het versnipperen en duurder worden en minder service en een slechte ervaring bij pech. ben nu lid van de acsi ID kaart. en de pechhulp bij een ander afgesloten die de helft goedkoper was. voor mij heeft de anwb jaren geleden dus al afgedaan.
Geplaatst door: Irene1
Datum: 13.05.2012 13:12
Wil je ook delen welke pechhulp Mar?
Ik heb wel interesse in Bosch, zie tip Ellen.
Datum: 13.05.2012 13:51
hi irene, dat wil ik zeker wel.
voor de gewone auto bij Mondial assistance, en voor de camper hebben we een pakker all in voor alles bij Aveco, maar dis is een speciale camperverzekering met alles op en aan, ook pechhulp.
Datum: 13.05.2012 13:53
oo irene, de reisverzekering hebben wij doorlopend via de ziektekostenverzekeraar afgesloten voor 63 per jaar. erg handig als je meerdere keren per jaar, ook weekendjes, op reis bent.
het voordeel is dan dat je niet extra betaald voor medische kosten in geval van calamiteiten onderweg.
Geplaatst door: Irene1
Datum: 13.05.2012 17:50
Dank je Mar. Doorlopende reis hebben we ook.
Zoek nog vervanger voor ANWB ipv hun auto+caravan hulp in buitenland.
Geplaatst door: yvonne
Datum: 13.05.2012 18:03
Wij zijn overgestapt naar route mobiel, pas geleden stonden we met stukken en ze waren er zo en we zijn prima geholpen. Het grote voordeel is ook dat het op kenteken gaat. Mijn zoon reed nl en dan krijg je geen gezeur over dat de bestuurder niet klopt.
Geplaatst door: ® Irene 1
Datum: 05.07.2012 20:02
IPV ANWB heb ik onze doorlopende reis uitgebreid. Voor 2 euro/maand zit repatriëring of reparatie ter plaatse nu bij de verzekering in.
Geplaatst door: Rain
Datum: 05.07.2012 23:39
In februari heb ik de ANWB gemeld dat we geen abonnement op Camping Key Europe,ipv CCI, wilden hebben. Het betaalde bedrag ontvingen we binnen enkel weken terug. Vandaag een brief van de ANWB ontvangen met het aanbod dit jaar gratis Camping Key Europe te gebruiken!
Geplaatst door: d.roog
Datum: 06.07.2012 07:18
@rain: dat bevestigt maar weer eens dat de anwb super-commercieel is en vooral heel goed voor zichzelf zorgt. al het andere (de leuke plaatjes van ¨happy families¨ en ¨persoonlijke verhalen¨ in de kampioen willen jou doen geloven dat de anwb er voor de klant is. niet dus.
Geplaatst door: bob
Datum: 06.07.2012 10:51
Die brief heb ik ook gekregen. Ik heb ook de kleine lettertjes gelezen:
De gratis kaart geldt weliswaar voor de rest van het jaar, maar je verplicht jezelf wel om minimaal 1 jaar te betalen, namelijk voor 2013. Pas per 1 januari 2014 kan je opzeggen.
Je gaat dus weer een abonnement aan (nu vrijwillig en vanuit jezelf ge-initieerd), maar dat abonnement omvat dus minstens het jaar 2013.
Geplaatst door: Cees van Elderen
Datum: 26.08.2012 20:59
Heb lidmaatschap na 40 jaar bij ANWB opgezegt.
Gebruik al jaren de CCI kaart in Engeland en krijg dan tussen de 2 en 7 pond korting, en bovendien nog tussen de 2 en 7 pond leeftijdskorting.
Aflopen juli in engeland had ik gelukkig mijn oude CCI kaart van vorig jaar nog bij mij.
Mijn vriend had hem weggegooit en gebruikte de sg vervanger de CKE kaart. Hij heeft op de reis bij 3 campings 14 pond meer betaald, en bij 4 campings 4 pond en bij 5 campings was de prijs hetzelfde.
Een klacht bij de ANWB gaf als enige reaktie, ja de engelse clubcampings wilde niet mee doen.Dat de ANWB in zijn onmetelijke wijsheid voor mij heeft beslist om de kaart te vervangen, en zelfs niet bereid is deze fout te erkennen
Geplaatst door: S.R.Mulder
Datum: 27.06.2013 09:55
Key card is in Portugal op Orbitur campings niet geldig!
Portugal heeft precies dezelfde groene key card alleen is het logo van de ANWB vervangen door het woordje "orbitur" . Je kunt deze kaart daar aan de balie op orbiturcampings bestellen en hij is inderdaad bij thuiskomst bij de post.Met het inschrijfbewijs kun je dan op de Orbiturcampings voor €90.- een boekje kopen met 10 overnachtingen op Orbiturcampings kopen. Dus € 9.- per overnachting! Dus aan de anwb key card heb je niets!is niet geldig!!!wij waren mei in Portugal en en hebben enkele boekjes kunnen gebruiken.
Ier is één maar aan verbonden, ze zouden alleen te kopen zijn van 1 Jan tot 1 juni maar het hele jaar te gebruiken zijn behalve de maand augustus,want dan is het in Portugal massaal vakantie.dus ga je later op vakantie naar Portugal, dan moet je eerder via iemand de 10 rittenkaart zien te krijgen.overigens krijg je wel korting met de anwb kaart op aangesloten campings,maar dat wisten wij al.vreemd blijft dat de CCI kaart zomaar ongevraagd wordt vervangen.
Geplaatst door: bob
Datum: 27.06.2013 13:15
Dit topic zal waarschijnlijk ieder jaar blijven terugkomen, dus daarom een tip:
Wij kopen al sinds twee jaar de CCI-kaart gewoon online bij nkc-winkel.nl, van de Kamper Club.
Kost je maar 7.50 euro, inclusief verzendkosten !
Die anwb-kaart hebbne we destijds teruggestuurd en - eerlijk is eerlijk - we hebben netjes ons geld teruggekregen en het abonnement is stopgezet.
Geplaatst door: Ina2
Datum: 27.06.2013 14:43
Hebben al 2 jaar de korting Acsi kaart en de ID van de Acsi,
en hebben in Frankrijk tot nu toe nog geen enkel probleem gehad. Als je maar een kaart geeft met je gegevens erop is dat steeds voldoende geweest. Zelfs op niet Acsi-korting campings werden de
gegevens van dat kaartje overgenomen en gewoon geaccepteerd.
Geplaatst door: ® Irene 1
Datum: 27.06.2013 14:54
Op veel campings kun je zomaar een willekeurig pasje laten zien. Als je naam en een adres oid er maar opstaan.
Heb me eens moeten legitimeren voor een agent (had een camera gevonden). Die slimmerik vulde bij mijn achternaam keurig het woordje "woonplaats" in ;-)
Geplaatst door: Silvia
Datum: 28.06.2013 01:19
In de meivakantie hebben we in Frankrijk op 4 of 5 campings gestaan, en overal konden we de ANWB keycard gebruiken!
Geplaatst door: jan
Datum: 28.06.2013 15:25
Bijna overal wordt elke kaart geaccepteerd, maar in Spanje werd de acsi niet geaccepteerd en de ANWB kaart weer wel. We nemen ze gewoon allemaal mee.
Geplaatst door: anne
Datum: 23.07.2013 08:47
Hallo medekampeerdees,
Eerlijk gezegd heb ik alleen maar voordeel ondervonden van de nieuwe kaart. We zijn net terug van een vakantie in Frankrijk, waar we op de bonnefooi meerdere camoings aandoen. Op al die campingsl werd de kaart als legitimatie gebruikt (let op: ook bij de CCI moest je altijd een geldig legitimatiebewijs meenemen op reis, de kaart gold ALLEEN als legitimatiebewijs op de camping zodat je je IDkaart of paspoort bij je kunt houden, in het buitenland wil men die nog weleens innemen is ook mijn ervaring).
Daarnaast, en dat was nieuw voor mij, kreeg ik een fikse korting per nacht!!! De ANWB campingcheques hadden we niet bij ons, maar met deze kaart betaalden we hetzelfde als met die cheques. En dat in juli!
Mij hoor je niet klagen en ik zie geen enkel probleem in de verandering, integendeel. En als het je niet bevalt om wat voor reden dan ook, dan neem je de kaart volgend jaar toch niet? Volgens mij is er echt niets veranderd t.o.v de CCI, en ik heb ook geen problemen met een samenwerking met ADAC of andere kampeerclubs.
Iedereen veel kampeerpleziet, met of zonder kaart, maar laat dat plezier niet vergallen door van een mug een olifant te maken ;)