Geplaatst door: yvonne
Datum: 03.01.2012 21:29
Er staat ook een discussie op het camperforum.
Geplaatst door: Miep Kniep
Datum: 03.01.2012 21:29
Ik heb dat foldertje wat ze bij de kaart geven ook nog eens doorgelezen.
Onder het kopje: "Legitimatie op de camping" staat letterlijk:
"Camping Key Europe is uw persoonlijk identiteitsbewijs op de aangesloten campings"
Het gaat dus echt alleen maar om die 2000 aangesloten campings in 32 landen. Deze kaart heeft dus inderdaad niets meer te maken met de CCI. Pas vanaf eind januari schijnt een boekje uit te komen met die campings.
Ik heb via de genoemde website van het FFCC een CCI kaart besteld. Nu nog proberen van die andere kaart af te komen, want daar heb ik niets aan. Als je bij de supermarkt na het afrekenen andere boodschappen in je kar geduwd krijgt door de winkelier, dan die waarvoor je betaald hebt, zou je het ook niet accepteren. Deze kaart gaat dus terug naar de afzender ;-)
Geplaatst door: rob
Datum: 03.01.2012 21:30
Ik heb zojuist (via het contactformulier van de ANWB) gevraagd mij alsnog de juiste kaart toe te zenden omdat ik in mijn ogen een abonnement heb op de CCI kaart.
Indien dat niet mogelijk is, heb ik gevraagd om terugbetaling van het geld voor deze kaart.
Geplaatst door: mijn reactie
Datum: 03.01.2012 21:48
ik heb net hetzelfde gedaan,ANWB gemaild. Ben benieuwd naar de reactie.CCI bestaat nog wel, is alleen via enkele clubs te koop in Nederland. Hoe kan ik de cci bij de ffcc bestellen? ik kom dan op een heel hoog bedrag uit, lid worden, anders verdwijnt de cci optie, en dan nog een flink bedrag voor de cci , en nog voor mijn kind dat ouder is dan 18.
Geplaatst door: tentkamperster
Datum: 03.01.2012 22:03
Oei, ik was er zo vanuit gegaan dat deze kaart hetzelfde was als de cci kaart.
Bedankt Sjefke voor het wakker schudden!
Geplaatst door: ® Rina
Datum: 03.01.2012 22:05
De brief doet inderdaad voorkomen alsof het alleen 'een ander jasje' is. Ik ga even mailen naar de ANWB.....
Geplaatst door: tja
Datum: 03.01.2012 22:31
misschien een idee als iemand hier een tekst plaatst en die door alle kampeerders die gewoon terug willen wat ze hadden naar de anwb gestuurd wordt? Worden ze daar wakker hoop ik....
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
Datum: 04.01.2012 07:35
Voor wie gewoon de echte Camping Card International wil, die blijft in Nederland gewoon verkrijgbaar, alleen dus niet bij de ANWB. Zie mijn blog van hedenochtend: http://www.hurktoilet.nl/weblog/wreageer.php?id=6838
Geplaatst door: ® Ina2
Datum: 04.01.2012 08:43
Is dit niet een item voor Radar v.d. Tros???? dit lijkt toch erg veel op misleiding en mag dat zomaar???
Datum: 04.01.2012 09:09
Ben ik met je eens, Ina. Ik zal eens kijken hoe ik Trosradar kan bereiken (mail of telefoon). Hoe meer mensen dat doen, hoe groter de kans dat zo'n item behandeld zal worden, denk ik.
Geplaatst door: mijn reactie
Datum: 04.01.2012 09:39
Heb net de anwb gebeld, krijg binnen paar weken mijn geld terug,moet dan de kaart ook terugsturen.
Maar: daarmee is het hele probleem niet opgelost, we hadden een betaalbare cci nu niet meer.
Geplaatst door: Henk
Datum: 04.01.2012 09:48
Dit onderwerp neemt rare wendingen. Sjefke begint ergens over en wordt in eerste instantie volledig afgebrand en een poster verzoekt zelfs de forumbeheerders hem aan te pakken.
Daarna gaat men meer nadenken en wordt beetje bij beetje duidelijk dat de ANWB wederom op slinkse wijze bezig is.
De ANWB lijkt een keurig pechhulpverlener, maar in werkelijkheid is het een geldmachine en een politieke machtsfactor die suggereert namens 3 miljoen leden te spreken.
De harde waarheid is dat men alleen maar lid is vanwege de wegenwachtwacht. Voor velen is dat niet nodig, als je je auto bij de merkdealer laat onderhouden krig je er automatisch wegenwacht hulp bij.
Geplaatst door: ® Leegwater
Datum: 04.01.2012 10:06
'k Heb hetzelfde als Rob gedaan, misschien moeten we ook de ANWB bestoken met klachten?
Geplaatst door: digi-oma
Datum: 04.01.2012 10:59
Applaus voor Sjefke... en minachting voor de ANWB.
Ik heb betaald voor de CCI-kaart dan dan krijg je zoiets.
Je besteld een Mercedes en wordt afgescheept - zonder enige voorkennis - met een Trabantje.
Ik ga niet naar Duitsland of Scandinavie! Ik wil naar Frankrijk.
Zie deze bladzijde: http://pretwerk.nl/topnieuws/anwb-adac-en-svandinavische-partijen-introduceren-nieuwe-campingcard/4765
(Is geen tikfout van mij)
Geplaatst door: MAB
Datum: 04.01.2012 11:29
Ik heb iets anders gedaan dan Rob. Ik heb de ANWB gevraagd om schriftelijke bevestiging dat je je op alle campings waar je je met CCI kon identificeren, je dat ook met de CKE kunt. Als zij dan niet kunnen heb ik gevraagd om alsnog de CCI per ommegaande toe te zenden zonder extra kosten.
Ik verwacht er niet direct veel van hoor maar hoe meer mensen hierom of iets vergelijkbaars vragen, hoe groter de noodzaak voor de ANWB om iets te doen.
Geplaatst door: Deus
Datum: 04.01.2012 11:36
De ANWB is al eerder over de schreef gegaan met de "aanhanger repatriërings kwestie".
Nu weer dit CCI geneuzel waar ze je zomaar ongevraagd een andere kaart en dus andere voorwaarden door de strot duwen.
Andere voorwaarden is een rechtsgeldige grond om je abonnement (eant dat is het eigenlijk toch?) op de CCI cq CKE op te zeggen. Doen dus als het je niet bevalt!
Datum: 04.01.2012 11:50
In het linkje dat Digi-oma hierboven heeft neergezet, viel mij op dat campings alleen in aanmerking komen om mee te doen met deze kaart, als ze een vermelding in de ANWB-campinggids hebben.
Als je dan even kijkt wat het kost om in de ANWB gids te staan:
http://www.anwb-erkend.nl/campings/cam_publicatie%20tarieven_NL.htm
kan ik me voorstellen dat er heel wat campinghouders zijn, die er voor kiezen om niet in de ANWB-gids te staan. Er zijn immers ook nog vele andere campinggidsen.
Ik verwacht dat deze Key Europe kaart nooit een heel groot draagvlak zal krijgen onder campinghouders.
Geplaatst door: ® Sjefke
Datum: 04.01.2012 12:08
Nog een aanvulling op het verschil in voorwaarden tussen de CCI en de CKE:
De aansprakelijkheidsverzekering die de ANWB koppelt aan haar CKE is een aanzienlijk uitgeklede versie t.o.v. die van de CCI
CKE:
* maximaal 6 personen
* Alleen op de camping
* Alleen in Europa
CCI:
* Maximaal 11 personen
* Tijdens kampeerreizen, bij verblijf in gehuurde accomodatie en verblijf in hotel
* Werldwijde dekking m.u.v. Amerika en Canada
Bronnen:
http://www.campingcardinternational.com/nl/insurance/
http://www.anwb.nl/webwinkel/reisdocumenten-en-vignetten/camping-key-europe,/veelgestelde-vragen/wa-camping-key-europe.html
Geplaatst door: astrid
Datum: 04.01.2012 12:55
Sjefke, je hebt helemaal gelijk dat je het gemeld hebt, toen ik hem kreeg had ik er al een raar gevoel bij,en terecht blijkt nu.
Ik ben benieuwd wat de ANWB er aan gaat doen, en ook de gegevens op mijn kaart klopte ook in eens niet meer na 15jaar.Ik heb gebeld en ze zeiden verander het maar met pen, want je krijg geen nieuwe.
Geplaatst door: frank
Datum: 04.01.2012 12:59
Och grutjes, wij hebben helemaal geen kaart van niemand.
Hoe moet dat nu toch verder:-)