Geplaatst door: J
Datum: 05.01.2012 18:02
Quote Jan: "In principe is de Camping Key Europe uw vervangende legitimatie op de camping"
En als je wel de moeite had genomen om voorgaande stukken te lezen, zo je hebben gezien dat de ANWB in hun folder adverteert dat dat dus alleen geldt voor de aangesloten campings: http://sjefke.antiekje.nl/#0.1
Geplaatst door: huh?
Datum: 05.01.2012 18:30
Ik vind het allemaal erg verwarrend.
Gisteren had Hans Pijnenburg van de ANWB het volgende gezegd:
----De onduidelijkheid over de aantallen accepterende campings is waarschijnlijk ontstaan doordat de Camping Key Europe behalve een legitimatiepas ook een voordeelpas is. De aantallen die in eerdere bijdragen genoemd worden, gaan over campings die korting geven aan houders van een Camping Key Europe. Dat zijn er 2000 in heel Europa.
Op alle campings geldt bovendien de aansprakelijkheidsverzekering van Camping Key Europe;
OOK OP CAMPINGS DIE GEEN KORTING BIEDEN.------
Geplaatst door: ® Sjefke
Datum: 05.01.2012 19:12
Geplaatst door: huh?, Datum: 5-1-2012 18:30
Ik vind het allemaal erg verwarrend.
Gisteren had Hans Pijnenburg van de ANWB het volgende gezegd:
----De onduidelijkheid over de aantallen accepterende campings is waarschijnlijk ontstaan doordat de Camping Key Europe behalve een legitimatiepas ook een voordeelpas is. De aantallen die in eerdere bijdragen genoemd worden, gaan over campings die korting geven aan houders van een Camping Key Europe. Dat zijn er 2000 in heel Europa.
Op alle campings geldt bovendien de aansprakelijkheidsverzekering van Camping Key Europe;
OOK OP CAMPINGS DIE GEEN KORTING BIEDEN.------
@huh? Dank u voor uw aanvulling.
Reeds in een eerdere reactie van mij richting Hans Pijnenburg geef ik uitleg over de verschillen, en heb gevraagd om uitleg te geven waarom Dhr Pijnenburg andere dingen beweert dan er in de officiële ANWB-communicatie wordt weergegeven. Zie de door mij geplaatste foto's van het begeleidend ANWB-schrijven:
http://sjefke.antiekje.nl/#0.0
De door u in hoofdletters aangegeven zin waren mij ook reeds opgevallen, het geeft mij het idee dat alleen de WA verzekering op alle campings geldig is, en de Identificatie en korting alleen op de 2000 aangesloten campings, in tegenstelling tot wat Dhr Pijnenburg eerder in zijn reactie meldt.
Geplaatst door: jan
Datum: 05.01.2012 19:59
Zal allemaal best meevallen, lijkt een storm in een glas water.
Geplaatst door: Joep
Datum: 05.01.2012 20:27
Tja, Jan die gok kun je nemen. En sommige mensen lijken ondanks dat ze hebben betaald voor de spreekwoordelijke Mercedes, tevreden te zijn met het Trabandje (zie bijdrage digi-oma). Prima natuurlijk, maar zeg dan niet dat anderen dat ook maar moeten zien als een storm in een glas water. Of werk je ook bij de ANWB toevallig?
Geplaatst door: Loesol
Datum: 09.01.2012 17:43
Geplaatst door: rob
Datum: 09.01.2012 21:39
Naar aanleiding van mijn klacht bij de ANWB ("toezending onjuiste kaart"), heb ik van de ANWB een antwoord ontvangen dat het reeds bekende nog eens herhaalt. Ze gingen dus niet in op mijn verzoek tot toezending van de juiste (CCI-)kaart.
Hierop heb ik mijn Key-kaart opgezegd en volledige restitutie gevraagd. Weliswaar geldt er een opzegtermijn, maar daar acht ik mij niet aan gehouden.
Geplaatst door: ® Irene 1
Datum: 10.01.2012 00:10
En nog voordeliger ook Loesol. Dank voor je tip!
Geplaatst door: Leo11
Datum: 10.01.2012 08:45
Loesol, super tip. Ga ik aanschaffen via NKC en ik zeg mijn ANWB kaart op. Het gaat mij veel minder om allerlei kortingen etc want we gaan altijd in voor en naseizoen maar vnl om het principe dat men iets aanschaft en iets anders toegestuurd krijgt. Voor mij krijgt de ANWB een "koude douche" voor communicatie.
Geplaatst door: joost_k
Datum: 10.01.2012 08:52
Geplaatst door: ® JudithD
Datum: 10.01.2012 09:09
Ik heb net gebeld met de NKC en men zegt dat de CCI card pas vanaf 24 februari 2012 voor niet-leden te bestellen is via de webwinkel.
Verwachte levertermijn (niet gegarandeerd!): 14 dagen.
Link naar webwinkel:http://www.nkc-winkel.nl/N_frame.html?http://www.nkc-winkel.nl/
Geplaatst door: Mar
Datum: 10.01.2012 10:17
Misschien kan iemand het me uitleggen.
De CCI:
Is een ID kaart
Is een WA verzekering voor tijdens de reis
Geeft je korting op campings.
EEn ID kaart heb je toch al? WA verzekerd ben je toch ook? Alleen die korting op campings is dan handig..tenminste als je buiten het hoogseizoen gaat, want ik neem aan dat je op de meeste campings die korting niet krijgt in het hoogseizoen.
Maar iedereen die in hoogseizoen op vakantie gaat schaft die kaart aan voor vooral als ID bewijs??
Dat is toch eigenlijk raar? En dan vooral vanwege de "terreur" dat campingeigenaren met je paspoort er vandoor gaan in hun "kluisje" (als je dat toestaat)
Geplaatst door: ® Ina2
Datum: 10.01.2012 10:23
Als beginnende kampeerders 35 jaar geleden daar mee begonnen en eerlijk gezegd altijd gebruikt bij het inschrijven op een camping. Maar na al dit gedoe, ben ik er ook eens serieus naar gaan kijken en ga hem ook opzeggen. Neem een paar kopieen van mijn paspoort mee (schrap mijn burger serv nr. eraf) en klaar is Kees.
Geplaatst door: ® yeoman
Datum: 10.01.2012 14:26
Ik heb middels een email een klacht ingediend bij de anwb " Waarom stuurt u mij ongevraagd een cke toe ipv de cci?
Ik ben hierover niet geïnformeerd en wens hier niet op geabonneerd te zijn.
Verzoeke mijn lidmaatschap van cke ongedaan te maken en het geld over te maken op mijn rekening." Zojuist een mailtje ontvangen van de anwb om de cke terug te sturen, en het abonnemenstgeld zal worden teruggestort. Dus voor degene die dit ook wil, dit voorbeeld volgen.
Succes gewenst.
Geplaatst door: jan v z
Datum: 10.01.2012 15:05
We hebben tegenwoordig meer kaarten dan bankbiljetten in de portemonee zitten.
Zelf ooit op een camping gestaan die in het hoogseizoen de cci kaart accepteerde maar de bijbehorende korting niet gaf.
Dure vorm van legitimatie vond ik zelf.
Maar toen ze mijn paspoort in wilden nemen heb ik ze in mijn boeren engels wel heel snel duidelijk gemaakt dat ik van die onzin niet gediend was en ze tevreden moesten zijn met een copy.
Geplaatst door: ® Rina
Datum: 10.01.2012 19:11
Vandaag de klantenservice van de ANWB gebeld en gezegd, dat ik mijn CKE-kaart niet wil en dat ik voor dit jaar mijn geld terug wil. Tenslotte accepteer je het ook niet, dat je als je abonnee van Libelle bent, ineens de Margriet krijgt (of iets dergelijks). Eerst wilde de desbetreffende dame het niet erg snappen, maar ik kreeg aan het eind van het gesprek toch de toezegging dat ik m.i.v. dit jaar van de kaart af kan en dat ik mijn geld terugkrijg.
Geplaatst door: ® Rina
Datum: 11.01.2012 08:59
Ik heb even een mailtje naar Tros Radar gestuurd. Het klopt natuurlijk van geen kant.
Geplaatst door: niet elke verandering is een verbetering
Datum: 12.01.2012 16:52
Zojuist ANWB gebeld ,kreeg alleraardigste meneer aan de telefoon die de gang van zaken betreurde hoe een en ander met de key card naar de klanten is verlopen , maar de 9,95 euro zou worden terugbetaald (1 maand opzegtermijn).
Nu nog even kijken hoe ik voor 9,95 euro een losse CCI card ergens kan bemachtigen of heeft iemand suggesties ?.
Ik heb samen met deze medewerker dit forum vluchtig doorgelopen
om te laten zien wat er speelt.
Hij ging dit doorgeven aan zijn manager.
Geplaatst door: ® Irene 1
Datum: 12.01.2012 18:12
Geplaatst door: eric
Datum: 13.01.2012 09:17
In snap echt niet wat de toegevoegde waarde is van deze kaart afgezien van een korting op de aangesloten campings. En zelfs dan heeft het nog geen toegevoegde waarde in de markt. Iedereen is WA verzekerd, veel hebben een reisverzekering, iedereen heeft een paspoort of id kaart bij zich en die hoef je echt niet af te geven op een camping. Je kan altijd een paar kopietjes meenemen.
En ik zou er maar niet vanuit gaan dat deze kaart overal geaccepteerd wordt als ID. De communicatie naar de kampeerders was beroerd en niet eerlijk en naar de campings geldt hetzelfde.
Ook het verhaal naar de campings was niet eerlijk en veel campings zullen verbaasd zijn dat ook gasten met een CCI kaaart aankomen, want die was er toch niet meer.
Mijn advies schaf nergens zo'n ID kaart aan, niet bij de ANWB, Acsi of CCI. Het aantal campings wat nu op de CCI kaart korting geeft zal ook fors zijn teruggelopen. Die zijn nu over naar de Camping Key.