Geplaatst door: H.Janssen
Datum: 14.01.2012 11:40
Ook ik heb na jaren CCI opeens een CKE-card ontvangen. Verder niet op gelet, vandaar ik nu pas in de gaten krijg dat het niet een nieuw jasje voor dezelfde kaart is.
De camping waar ik naar toe ga, geeft aan de CKE-card niet te accepteren, wel de CCI.
Heb vanochtend met de dichtstbijzijnde ANWB-winkel gebeld; werd eerst geholpen door een jongeman die echter strandde bij zijn poging om "mijn" camping in de Elzas te vinden op de computer, daarna nam een dame het gesprek over. Zij zei dat elke camping die op de ANWB-website staat de CKE gewoon accepteert; als ik echter op de ANWB-website kijk, staat er duidelijk: "Camping Key Europe: NEE"!!! En deze camping is ook niet via de ANWB te reserveren trouwens.
Ik zou per brief over de wijziging geïnformeerd zijn, maar ik kan me geen brief over het onderwerp herinneren?
Heb dan ook aangegeven dat, als de CKE-card niet gelijk is aan de CCI en ik geen CCI van de ANWB kan krijgen, ik mijn abonnement op de CCI als beëindigd beschouw en restitutie van het abonnementsgeld verlang.
De dame zei dat ze contact met de afdeling op het hoofdkantoor zou opnemen en ik word a.s. maandag teruggebeld. Dan hoor ik wat de verdere gang van zaken zal zijn.
Ik heb het gevoel nu gedwongen te worden om lid van een andere organisatie te moeten worden teneinde een CCI te kunnen verkrijgen. Mocht dat zo zijn, dan beëindig ik mijn lidmaatschap van de ANWB per direct en verlang mijn lidmaatschapsgeld terug; zij veranderen voorwaarden en onderdelen, waar ik niets aan heb.
Ik kan overigens NERGENS een lijst van bij CKE aangesloten campings vinden, noch nadere informatie over de CKE-card zelf. De website van CKE is erg summier en bevat weinig informatie...
Geplaatst door: Caravanman
Datum: 14.01.2012 22:04
Regelmatig lees ik de angst voor identiteitsfraude door de campingeigenaar, wat een onzin.
Lees eerst eens welke gegevens de ANWB over u verzameld, dat is pas beangstigend
https://www.anwb.nl/formulier,/camping-key-europe-aanvragen.html
Niet vermeld maar natuurlijk reeds ook opgeslagen uw banknummer en het nummer van de ANWB Creditcard.
Overigens is de ANWB natuurlijk niet de enigen die dol isop uw gegevens.
Voor het overige sluit ik mij aan bij de stelling dat de bij de card behorende WA verzekering niets toevoegd voor degenen die al standaard een WA verzekering en/of een reisverzekering heeft, volgens de voorwaarden moet je immers claimen bij de langstlopende vezekeraar. Ik denk niet dat men ooit veel heeft uitgekeerd, kijk en dat is nu bijna gelijk aan oplichting.
Geplaatst door: yvonne
Datum: 14.01.2012 22:14
Ik ben zelf overgestapt naar Route Mobiel, ik vind dat de ANWB teveel bezig is met andere zaken zoals de verkoop van auto's, het uitgeven van een duur tijdschrift etc etc. Daarnaast vind ik hun houding steeds arroganter worden.
Geplaatst door: Janneke
Datum: 16.01.2012 11:42
Dit zegt wikipedia er over:
De Camping Key Europe (CKE) is een internationaal erkende identiteitskaart voor kampeerders. De Camping Key Europe is het resultaat van een samenwerking tussen ADAC, de ANWB en de vier partners van Camping Card Scandinavia. De verwachting is dat meer partnerorganisaties zullen volgen. Per 1 januari 2012 wordt de kaart in gebruik genomen.
Voor de ANWB vervangt de Camping Key Europe de Camping Card International.[1] De Camping Card International is nog steeds verkrijgbaar als afzonderlijke kaart, echter niet meer bij de ANWB.
De pas is een concurrent van de ACSI Club ID en de Camping Card International.
Geplaatst door: eric
Datum: 16.01.2012 14:12
Als campingeigenaar wil ik wel even kwijt dat er geen enkele commerciele organisatie mij kan verplichten hun kaart te accepteren als identiteitskaart. En met al deze nieuwe kaarten, die verder niets toevoegen vraag ik mij dus ook af of de 11000 andere campings hier wel van op de hoogte zijn en ze deze kaart zullen accepteren. Neem gewoon het paspoort mee en eventueel enkele kopieen. Dan hoef je het nooit achter te laten. En dan ook nog moeten betalen voor deze kaarten! Het is gewoon een strijd om marktaandeel, verkopen van gidsen etc.
Geplaatst door: Jo
Datum: 16.01.2012 14:25
@ campingeigenaar.
Dat dachten wij ook een aantal jaar geleden, maar mijn man moest toch mooi zijn i.d kaart afgeven met een kopie o.i.d namen ze geen genoegen.En aangezien we iets voor 2 weken hadden gehuurd zat er niets anders op.Vervelend.
Wij zijn helemaal geen lid van de ANWB en maken dus ook geen gebruik van kaarten met voordeel etc. maar een paar weken geleden las ik iets in de Telegraaf een advertentie van de ANWB over een ACSI kaart die je als lid gratis kreeg en als niet lid voor 4,95.Heb het vluchtig gelezen en dacht da's de oplossing om niet je id af te geven.Moet wel zeggen dat ik de advertentie vluchtig gelezen heb en jammer genoeg niet bewaard.Ging naar de ANWB voor zo'n kaart maar dat meisje vertelde me dus dat er nu een andere kaart is die je alleen kunt verkrijgen al je lid bent of gaat worden.En aangezien mijn man niet lid wil worden zijn we weer weggegaan.
We gaan maar een kopie maken van de id o.i.d maken.
Geplaatst door: IDeetje?
Datum: 16.01.2012 14:28
CFKK (Camping Frankrijk Korting Kaart) klinkt ook wel aardig.
Ideetje voor Johan?
Geplaatst door: Jeanne
Datum: 16.01.2012 15:10
Wij hebben het vorig jaar nog meegemaakt dat mijn man bij het inchecken zijn id-kaart moest afgeven als borg voor de gehuurde mobilehome. Wij hadden nota bene copietjes van de id-kaart bij ons, maar die werden niet geaccepteerd. De id-kaart werd weggelegd in een open vak bij de receptie en kon daar dus makkelijk door iemand meegenomen worden. In mijn beste Frans heb ik verteld, dat wij nooit en te nimmer onze id of pasport af mogen geven en dat bij vermissing daar veel narigheid voor ons zou komen. Om het kort te houden: we hebben een heleboel stampij moeten maken voor we hem terug kregen. Ter vervanging werd nu het bedrag voorlopig van onze bankpas gereserveerd. Het is verder goed afgelopen en het bedrag is niet van onze rekening afgeschreven. Wij hebben zo iets nog nooit megemaakt; al de vorige keren werd er een copie van de creditkaart gemaakt, die bij vertrek in ons bijzijn werd verscheurd en weggegooid. Maar het is niet leuk om zo je vakantie te moeten beginnen.
Geplaatst door: ® Irene 1
Datum: 16.01.2012 15:19
Zo'n "voorval"zou ik bij je mening over de camping zeker eventjes erbij zetten. Het zou voor mij reden genoeg zijn om deze camping over te slaan. Gelukkig reserveren wij niet, anders sta je aardig machteloos.
Geplaatst door: Loesol
Datum: 16.01.2012 15:37
Naar aanleiding van mijn mailtje naar de ANWB met het verzoek mij alsnog de CCI card toe te zenden kreeg ik zojuist van hen telefonisch de toezegging dat mijn abonnement op de nieuwe Key Card wordt geannuleerd en het betaalde bedrag wordt geretourneerd. Dat is +1 voor de ANWB!
Geplaatst door: Geert
Datum: 16.01.2012 16:12
Ik snap iets niet. Als de CKE een samenwerkingsverbannd is met oa de ADAC, waarom heeft de ADAC de CCI nog steeds in de webshop?
(1 jaar geldig € 9,00 3 jaar geldig € 19,00)
Ik ben het spoor nu helemaal kwijt, Lang leve verenigd Europa of heeft hier ook de grote tegenstellingen tussen het noorden en het zuiden van Europa zijn intrede gedaan zoals bij vele europese overkoepelende organisaties
Geplaatst door: Evert
Datum: 20.01.2012 12:53
Ik heb hedenmorgen het boekje CampingKeyEurope ontvangen.
Heb een abonnement bij ANWB op de CCI-Kaart.
Die heb ik nog niet ontvangen. (de nieuwe groene CKE ook niet)
Vanmiddag ga ik naar een ANWB kantoor om uitleg.
Wordt vervolgt.
Geplaatst door: conny
Datum: 20.01.2012 13:09
Zou het geen idee zijn een (voorbeeld)brief (in het Frans)bij je paspoort te bewaren (waarin staat, dat je je paspoort niet af MAG geven), zodat je die met copie paspoort op een camping af kan geven ?
Ik heb vorige week de ANWB en Camping Key Europe gemaild om uitleg, maar van beide nog geen reaktie.
Geplaatst door: digi-oma
Datum: 20.01.2012 13:19
Zon'in het Frans vertaade brief met de Nederlandse regels inzake eigendom en afgifte paspoort en/of ID-kaart lijkt me nu echt een superklus voor de heren Uylenspieghel en Bonasera.
Even op dit forum plaatsen... daarvoor zullen we onze Zuiderburen heel erg dankbaar zijn!
Geplaatst door: Christina
Datum: 20.01.2012 15:35
Aan de binnenkant van de kaft staat achterin het paspoort in 3 talen (NL, EN en FR) dat het pp eigendom is van de NL staat en slechts ter beschikking van derden gesteld mag worden indien daartoe een wettelijke verplichting bestaat.
Dat zou genoeg moeten zijn.
Ik vraag me af of ook in de andere EUlanden niet dezelfde regels gelden t a v afgeven van het paspoort of id-kaart......
Geplaatst door: ® Campingfreak
Datum: 20.01.2012 16:24
ID kaart of paspoort afgeven of in bewaring geven bij een camping of hotel is volgens de Nederlandse wet verboden.
Wat als je aangehouden wordt in het buitenland en je kan je niet legitimeren ?
Als een campinghouder je paspoort niet wil teruggeven, wat wij 1 keer hebben meegemaakt, ben ik naar de plaatselijke gendarmerie gereden en in handen en voeten Frans uitgelegd wat er aan de hand was.
De agent ging direct mee naar de camping en na een korte doch zeer hevige discussie gaf de campingeigenaar het paspoort terug.
Geplaatst door: yvonne
Datum: 20.01.2012 16:49
Vast wel, ook in Frankrijk moet je gewoon je ID bij je hebben en kun je het dus niet afgeven.
Geplaatst door: ® daphne
Datum: 20.01.2012 17:26
Is het mogelijk om ergens een CCI te kopen zonder van één of andere club lid te worden?
Geplaatst door: ® tineke
Datum: 20.01.2012 18:25
Geplaatst door: ® leegwater
Datum: 20.01.2012 18:37
Ben vanmorgen gebeld door een medewerker van de ANWB, naar aanleiding van mijn mailtje: Geld van de groene kaart wordt terug gestort, kaart niet meer geldig uiteraard, geen CCI kaart meer, alleen de oude, DUS: kopy van het paspoort voortaan mee op vakantie!!