Geplaatst door: ® Rina
Datum: 20.01.2012 19:11
Binnen een week na telefonische opzegging had ik het geld van de CKE terug van de ANWB.
Geplaatst door: Frank
Datum: 20.01.2012 21:41
Naast Frankrijk ga ik ook regelmatig kamperen in Engeland. Op Camping and Caravaning Club sites heb je dan of een Overseas Visitor Pass (duur) of een CCI kaart nodig (goedkoop). CKE wordt niet ondersteund; blijkt na telefonische navraag met de Camping and Caravaning Club. Kortom morgen maar afmelden bij de ANWB.
Erg ontevreden hierover; kunnen we nog wel de andere ANWB produkten vertrouwen?
Geplaatst door: Evert
Datum: 21.01.2012 14:59
Gisteren bij ANWB winkel-balie geweest.
Baliemedewerker wist niet wat CCI of CKE betekend.
Na vragen aan collega is er gebeld naar ANWB hoofdkantoor.
Daar is na lang wachten de telefoon helaas niet opgenomen.
Ze hebben me aangeraden een brief/mail te sturen naar de ANWB.
Ik vroeg nog even of de nieuwe CKE al naar mij verzonden was.
Helaas konden ze ook dat niet in hun flut computer-systeem zien.
Omdat bij ons het ANWB kantoor gesloten is, heb ik helaas 40km
voor niks gereden. Zij doen aan kostenbesparing en laten mij extra kosten maken door verder reizen, helaas ook nog zonder resultaat. IK BEN ER EVEN HELEMAAL KLAAR MEE.
Geplaatst door: Silvia
Datum: 21.01.2012 15:46
Ook wij kregen gisteren het boekje, maar nog steeds geen kaart, was dus benieuwd of Evert al wat meer wist. Helaas.
Volgende week ook maar eens bellen, wij moeten ook 20 km. reizen voor het dichtsbijzijnde ANWB kantoor, dus om daar voor niks heen te gaan, doen we maar niet.
Geplaatst door: Loesol
Datum: 21.01.2012 16:59
@Sylvia, even een mailtje sturen, dat werkt het best. Ze nemen dan zelf telefonisch contact met je op. Dat was tenminste bij mij zo. Krijg het geld teruggestort.
Geplaatst door: Loesol
Datum: 21.01.2012 17:00
@Sylvia, even een mailtje sturen, dat werkt het best. Ze nemen dan zelf telefonisch contact met je op. Dat was tenminste bij mij zo. Krijg het geld teruggestort.
Geplaatst door: ® Rina
Datum: 21.01.2012 21:23
Gewoon bellen en aandringen op geld terug: binnen een week geregeld....
Geplaatst door: Gerard
Datum: 22.01.2012 12:50
N.a.v dit forum wat ik toch regelmatig bezoek, heb ik afgelopen maandag de ANWB gebeld.
Kreeg een dame van het callcenter aan de lijn die eigenlijk niet het verschil wist tussen de beide kaarten.Ze had dat niet gehad op de training. Er is afgesproken dat ze me terug zou bellen. Dit is dus niet gebeurd, vrijdag heb ik zelf maar weer gebeld.Kreeg toen een man aan de lijn die er wel wat meer van wist. Hij had ook wel in de gaten dat ik behoorlijk kwaad was over de gang van zaken. Ze zullen het geld van de Camping Key Europe kaart terugstorten op mijn rekening.Hij gaf zelf ook wel aan dat het niet handig was wat de ANWB nu gedaan heeft.
Men had beter hun klanten van te voren een keus moeten laten maken wat men wil en niet zomaar wat opsturen.Er zullen nu ook genoeg mensen zijn die op vakantie gaan en denken dat hun kaart een "ID "zoals ze voorheen gewend waren.
Wacht nu zelf wel tot eind februari en bestel de CCI kaart wel bij NCK, ook nog goedkoper.
Vind het wel jammer van de ANWB, afgelopen zomer hebben ze mij perfect geholpen in Frankrijk. Ik had pech met de auto en door hun tussenkomst meer dan € 300,00 bespaard op de reparatiekosten.
Geplaatst door: Jaap77
Datum: 22.01.2012 16:32
Even een reactie op de Zweedse kampeerkaart van SCR. In het verleden was het altijd zo dat de kaart gratis was maar dat ieder jaar het geldigheidszegel vernieuwd moest worden. Dat kwam neer op ongeveer 12 euro per jaar. Nu lijkt de CKE ook geldig op SRC-terreinen. Die kost ongeveer 10 euro en is 1 jaar geldig. In wezen verandert er dus niets.
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
Datum: 25.01.2012 09:27
Nieuws! Het Frans verkeersbureau meldt dat de Camping Key van de ANWB niet geaccepteerd wordt in Frankrijk: http://www.hurktoilet.nl/weblog/wreageer.php?id=6892
Datum: 25.01.2012 14:50
@Loesol, een mailtje hebben we weken geleden al gestuurd, maar geen antwoord op gekregen. Gisteren gebeld, en hoorden we dat de kaart al weken geleden naar hier was verstuurd. Wij hebben hem nooit ontvangen, ze zullen nu een nieuwe sturen.
Datum: 25.01.2012 14:57
Nou in het boekje staat, dat de keycard, te gebruiken is als de cci, als legitimatie, maar nu ook in de Scandinavische landen., Als ik het bericht van Peter zo lees, is dat toch wat anders. Wij nemen gewoon de keycard mee, + de best deal card, en zullen voor alle zekerheid, ook maar wat kopietjes van het paspoort maken! We hebben dit jaat vroeg vakantie, 1 juli, dus zullen ze in Frankrijk de kaart dan nogniet kennen. Ga je in augustus is die kans er wel!
Geplaatst door: Forumvolger
Datum: 25.01.2012 15:11
Och als de medewerkers van de instanties die Hurktoilet noemt net zo goed op de hoogte zijn van de materie als de ANWB medewerkers (en waarom zouden ze niet??) is deze mededeling net zoveel waard als dat je er waarde aan wilt toekennen.Voor wat het waard is dus..
Geplaatst door: jensen
Datum: 26.01.2012 11:29
Geen enkele ""card ""is een officieel legitimatiebewijs, maar campings zullen er alles aan doen om hun gasten te verwelkomen,ipv afwijzen bij een verkeerde card.De ANWB gaat wel heel voortvarend te werk. Je moet reageren als je de CKE niet meer wilt hebben. Maar ze zullen wel moeten willen ze meekunnen in de concurrenteslag.ADAC geeft voorlopig nog de CCI en haar eigen gele camping card uit. ( wel met het CKE bloemmotief) Vlgs Info ADAC start men in april met de uitgifte van de CKE .
Kortingslijsten ANWB en ADAC verschillen nog .
Geplaatst door: digi-oma
Datum: 26.01.2012 11:42
Echtgenoot is gistermiddag (25-01) naar de redelijk grote ANWB-vestiging in Hoorn geweest over hetzelfde onderwerp. Hij had beide kaartjes bij zich, dus de CCI-kaart van 2011 en de Key Card van 2012. Baliemedewerkster wist helemaal niets af van dit probleem "niet bekend; niets over gehoord". Kennelijk is er iets heel erg mis met de interne communnicatie naar de medewerkers toe bij de ANWB.
Mevrouw was zo vriendelijk met ANWB Den Haag te bellen. Duurde allemaal een tijdje, maar kwam toen met het volgende antwoord.
"De ANWB is er mee bezig. In Portugal en Spanje is al een accoord bereikt over acceptatie van de Key Card door de campings.
Met Frankrijk is men in overleg (wat via Peter bekend was)".
Mijn E-mailadres is genoteerd en zodra er nieuws is zal de medewerkster mij dat doorgeven. Wachten dus maar weer...
Geplaatst door: Sjaak
Datum: 26.01.2012 12:48
Per wanneer krijgen we voetbalplaatjes bij een overnachting?
Geplaatst door: ® Sjefke
Datum: 26.01.2012 17:45
Net het volgende bericht gehad van de ANWB op de door mij ingediende klacht:
Geachte heer,
Allereerst bieden wij u onze verontschuldigingen aan voor het feit dat wij door grote drukte uw e-mail niet eerder in behandeling konden nemen.
Het spijt ons van u te vernemen dat u het niet eens bent met de vervanging van de Camping Card International door de Camping Key Europe Card.
De CKE is een samenwerkingsverband met het Duitse zusterbedrijf ADAC en een aantal Scandinavische Camping Verenigingen.
De vervanging heeft dan ook niet plaatsgevonden omdat de CCI niet meer bestaat, maar omdat de CKE het voordeel heeft dat deze ook in de Scandinavische landen geaccepteerd wordt. Voor de rest biedt de CKE dezelfde mogelijkheden als de CCI.
Uiteraard vinden wij het bijzonder jammer dat u besloten heeft om zowel uw ANWB lidmaatschap als uw CKE te beëindigen. Uit coulance hebben wij deze opzegging alsnog in laten gaan per 1 januari 2012. De reeds geïncasseerde contributie ten bedrage van Eur. 26,95 wordt binnenkort aan u gerestitueerd.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Conclusie:
Als de ANWB van mening was geweest dat ze in haar recht staat had ze niet de CKE en het ANWB lidmaatschap met terugwerkende beëindigd, en de contributie geretourneerd.
Geplaatst door: Forumvolger
Datum: 26.01.2012 18:06
Jou conclusie hoeft niet direct de goeie te zijn Sjefke. Er staat duidelijk: uit coulance....dus ze zijn inschikkelijk en doen geen beroep op..... Voor hun kan het ook gewoon een rekensom zijn wat het hun opbrengt en nog meer gaat kosten om van de voorkomende gevallen een xzaak te maken. Hoop tijd, enegie, geld etc. Op een totaal aantal leden gaat het hier denk ik niet om een massal ledenaantal.Ze hebben op dit piunt een misser gemaakt naar de betreffende leden toe. Dan kan dit een weloverwogen coulance zijn. Daarmee zegt men niet dat ze ongelijk hebben. Maar wat maakt het uit, jij hebt je resultaat die je wilde. Geen CKE en geen lidmaatschap van de ANWB.
Trouwens...wat had je gedaan als ze niet inschikkelijk waren geweest? Had je er een zaak van gemaakt? Had je een advocaat in de armen genomen, totaan de kantonrechter toe?
Geplaatst door: Aad
Datum: 26.01.2012 18:49
Ik snap dit gedoe eigenlijk niet helemaal Ik denk dat we er op vooruit gaan met deze kaart. Ben het wel eens dat ze het wel wat netter hadden kunnen doen maar als de ANWB zegt dat ze 2000 campings hebben waar deze kaart wordt geaccepteerd is dat veel meer als met de CCI kaart kijk maar op hun site !!
http://www.campingcardinternational.com/nl/the-cci/ 1500 campings maar Dus hou ik lekker die kaart
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
Datum: 26.01.2012 19:53
@Aad: je moet twee dingen uit elkaar houden. Waar de CCI het over 1500 campings in Frankrijk en CKE het over 2000 campings (waarvan 570 in Frankrijk) wordt gedoeld op campings die aan de houders van deze kaarten kortingen verstrekken. Iets anders is dat beide kaarten pretenderen dat hun kaart gebruikt kan worden als legitimatiebewijs, dat je zelfs bij een receptie van de camping achter kunt laten als borg ipv je paspoort. Daarvan weten we uit ervaring dat de CCI inderdaad op alle ruim 10.000 campings in Frankrijk (van andere landen weet ik dat niet). De ANWB claimt dat campinghouders de CKE ook zullen accepteren, maar kan dat op geen enkele manier garanderen.
@Sylvia: Bij mijn weten is de Best Deal Card alleen een kortingkaart en pretendeert ze niet een alternatief voor de CCI te zijn.