Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
Datum: 27.01.2012 23:49
@Frank: Volgens mij moet de dwaling bestaan op het moment dat de overeenkomst tot stand komt. Toen was daar geen sprake van: Ik nam een abonnement op de CCI en de ANWB leverde die jaar na jaar, precies zoals ik dat verwachtte.
Geplaatst door: conny
Datum: 28.01.2012 10:37
Ik wacht nu op de (positieve en negatieve) ervaringen ter plekke.
Discussie genoeg ?
Geplaatst door: frank
Datum: 28.01.2012 13:20
Ik ben geen lid van de ANWB, maar ik neem aan dat de overeenkomst van de beroemde kaart jaarlijks stilzwijgend wordt verlengd als men niet op zegt. Op dat moment komt, lijkt mij, artikel 228 in aanmerking als men wijzigd op de manier zoals de ANWB heeft gedaan.
Maar wederom ik kan het mis hebben.
Het is nogal vervelend dat de wetgever betreffende verzekeringen wel heel duidelijk is dat altijd het recht bestaat om bij wijzigingen in de voorwaarden op te kunnen zeggen (BWB 7) en dit bij andere overeenkomsten minder duidelijk is vastgelegd.
Geplaatst door: jan
Datum: 28.01.2012 14:18
Goed om komend seizoen eens af te wachten hoe het in de praktijk gaat worden.
Waarom zo moeilijk doen allemaal?
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
Datum: 28.01.2012 16:29
@Jan: Omdat de ANWB, zoals Pijnenburg ook schrijft, een ledenorganisatie is. Daarvan verwacht je dat die voor jou opkomt en je (op zijn minst) eerlijk benadert.
Als de ANWB mij gewoon eerlijk verteld had dat ze de CCI niet meer konden of wilden leveren en mij de keuze gegeven hadden tussen abonnement opzeggen of een kaart die in de ogen van de ANWB hetzelfde biedt of misschien zelfs wel beter is, had ik daar geen enkel probleem mee gehad. Maar de ANWB zegt daar niets over, doet alsof de CCI niet meer bestaat en schreef in de brief die je bij de CKE kreeg zelfs dat ze de kaart omgedoopt heeft. Niets is minder waar, ze heeft een andere kaart bedacht. Dat mag, maar vertel het dan gewoon.
Tot slot: de arrogantie waarmee de ANWB aanneemt dat de kaart geaccepteerd wordt omdat er nu eenmaal ANWB op staat...
Geplaatst door: Campingfreak
Datum: 29.01.2012 13:08
@Peter
Even voor de duidelijkheid, ik schermde niet met de wet, ik haalde deze alleen aan uit een vorig topic.
Als je een abonnement hebt dat stilzwijgend wordt verlengd, dan verwacht hetzelfde product en geen gelijkend of vervangend iets.
Dat is hetzelfde als je een Wegenwacht abo hebt en door een Routemobiel abo wordt vervangen !
De ANWB is wel zo netjes om in te gaan op de verzoeken het CKE abo te beeindigen, vermoedelijk om verdere problemen te voorkomen.
Geplaatst door: Theo
Datum: 29.01.2012 14:52
Heb dus gisteren het boekje van Camping Key Europe van de ANWB ontvangen en het valt mij op dat de kortingen waar de ANWB over praat heel erg veel geven wordt buiten het hoogseizoen waar ik met de CCI de korting ook wel in het hoogseizoen gekregen heb.
Eigenlijk heb ik een kaart ontvangen waar ik niet om gevraagd heb en dus eigenlijk een CCI daarvoor in de plaats wil ontvangen.
Ga dus ook kontakt met de ANWB opnemen en hopende dat je positief reageren
Geplaatst door: Texel
Datum: 29.01.2012 17:38
Gisteren mijn Camping Key Card bij de ANWB ingeleverd, samen met het boekje. Er werd niet heel erg moeilijk over gedaan. De dame achter de balie had kennelijk instructie gekregen om niet lastg te doen om zodoende verdere schade (lees opzeggingen) voor de ANWB te voorkomen. Mijn geld wordt binnenkort terug gestort. Mijn overige abonnementen bij DE ANWB houd ik aan, want ik heb ervaren dat bij problemen de ANWB goed werk levert.
Vraag nu de gratis ACSI-kaart aan en neem een stuk of wat kopietjes mee van mijn paspoort.
Geplaatst door: digi-oma
Datum: 30.01.2012 13:56
Zojuist onderstaand mailtje ontvangen van de ANWB (vestiging Hoorn):
Geachte heer,
Onlangs bent u bij ons in de winkel geweest nav een bericht over de CKE dat u op internet gelezen heeft. We hebben antwoord gekregen van het hoofdkantoor. Het advies is om nog even te wachten met het opzeggen van de nieuwe card. Het seizoen is net begonnen en het advies is om het nog even aan te zien.
We hopen u hiermee voorlopig voldoende geïnformeerd te hebben. Mocht u nog vragen hebben, aarzel dan niet om contact op te nemen.
Met HARTelijke groet,
Angelique de Groot
Vestigingsmanager
Geplaatst door: frans
Datum: 30.01.2012 14:01
Digi oma heb je nu nog wel een actie boekje nodig angezien er zeer vele campings in het boekje staat met goede kortingen.
Wel op de datums letten.
frans
Geplaatst door: ® Jan
Datum: 06.02.2012 09:38
Vorige week gebeld met de ANWB. Er werd een beetje gesputterd maar ze deden niet echt moeilijk over de opzegging. Het geld wordt terug gestort....
Geplaatst door: juulke222
Datum: 06.02.2012 12:57
Heb via het contactformulier een tijdje geleden een berichtje hierover gestuurd, krijg gewoon geen reactie. Zoals ik al vaker heb bemerkt bij de ANWB als je een bericht stuurt.....
Geplaatst door: jan
Datum: 06.02.2012 14:22
Ik heb ook al 2x een bericht verstuurd, krijg ook geen enkele reactie!
Geplaatst door: Henny
Datum: 06.02.2012 15:37
....ik heb net een 2e mail gestuurd...ben benieuwd..
Geplaatst door: ® Sjefke
Datum: 06.02.2012 15:56
Op 1 februari heeft de ANWB zoals aangegeven het geld retour gestort. Het duurt soms even voordat je reactie krijgt. Zelf heb ik mijn melding via de website gedaan als een "klacht", en na een aantal weken kreeg ik reactie, en vrij snel daarna ook het geld op mijn rekening.
Geplaatst door: Henny
Datum: 09.02.2012 16:54
Vandaag maar zelf naar de ANWB winkel gegaan en de mevrouw daar heeft ons goed geholpen.
Het blijkt dat wij deze kaart niet kunnen gebruiken om , zonder lid te worden, op bepaalde campings te staan in GB. We kunnen hem terug sturen en krijgen dan ons geld terug. Wel heel teleurstellend want "er zou niets veranderen, u krijgt zelfs nog meer voordeel"....dus niet !!!!
Geplaatst door: ® daphne
Datum: 10.02.2012 14:37
Wij hebben gisteren een nette mail van de ANWB ontvangen:
Hartelijk dank voor uw bericht.
Wij hebben zojuist geprobeerd u telefonisch te bereiken maar helaas was u niet in de gelegenheid ons te woord te staan.
De CCI kaart is door ons vervangen door de CKE kaart. Voor u als lid van de ANWB veranderd er eigenlijk niets, vandaar dat is besloten de overgang zonder aankondiging te laten plaatsvinden.
Er zijn wel voordelen die wij hebben kunnen realiseren door een eigen kaart te ontwikkelen.
De kaart is nu ook bruikbaar in Scandinavische landen en u kunt nu gebruik maken van een loyaliateitsprogramma; korting wanneer u de kaart afneemt.
Wij hebben de productinformatie als bijlage bij deze mail gevoegd. Wanneer u na het lezen van deze informatie nog altijd liever de CCI afneemt (niet via de ANWB) zullen wij uw abonnement voor 2012 annuleren en het door u betaalde bedrag naar u overmaken.
Met vriendelijke groet,
Koninklijke Nederlandse Toeristenbond ANWB
Waar ik me nu zo aan stoor, is ten eerste, de betutteling. ANWB bepaalt nu wat goed voor ons is? Wat voor kaart we wel of niet hebben, zal me een worst wezen. Wat je bij de één meer hebt, heb je bij de ander minder, maar mogen we aub zelf bepalen welk product we afnemen?
En ten tweede, dit is natuurlijk wel een hele slinkse manier om eigen product "succesvol" aan de man te brengen.
Geplaatst door: ® Peter2
Datum: 10.02.2012 15:54
Op 26 januari telefonisch via het hoofdkantoor opgezegd en inmiddels het afgeschreven bedrag netjes terug gestort gekregen.
Geplaatst door: ik
Datum: 10.02.2012 16:07
Ze proberen zichzelf goed te praten. Dit voelt echt niet goed, betuttelend en niet open. Ik maak zelf wel uit of ik wil weten of ze mij iets anders leveren dan ik besteld heb. Dit is gewoon arrogant.
Het soepel geld teruggeven duidt er al op dat ze weten dat ze fout zitten. Zie alle fora over opzeggen lidmaatschap anwb daar doen ze nooit soepel mee.
Ik heb mijn geld teruggekregen, vind het alleen sneu voor degenen die de komende zomer pas ontdekken dat dit een heel ander type kaart is dan de cci. Nog erger; de wa verzekering is geheel anders. Je zult dat maar achteraf ontdekken.
Door dit veranderen , wat ook gebeurd is met de data kluis, maar minder ingrijpend, overweeg ik mijn lidmaatschap op te zeggen, neem wel ander type pech hulp.Ik ben mijn vertrouwen helemaal kwijt.
Geplaatst door: Miranda
Datum: 11.02.2012 15:13
Wij waren daarnet bij de ANWB ook voor de CCI kaart om mee te nemen voor toch 10% korting in Kroatie maar vooral om niet ons paspoort af te geven. Ook ons werdt een Camping Key Europe aangeboden en op de website staan de aangesloten campings......nou die kan ik niet vinden dus paniek heb ik nu wel de juiste kaart? Als ik dit forum lees twijfel ik daar ten zeerste aan, maar wil ik uit voorzorg ook de cci kaart bestellen, dan kom ik al gauw uit bij de website van cci en kan ik nergens vinden waar ik deze kaart nu kan bestellen. Na in de contact gegevens te hebben gekeken zie ik contact gegevens die mij minder bekend in de oren klinken als de ANWB, hierdoor krijg ik als leek het gevoel dat ik toch beter af ben met de Camping Key Europe van ANWB en is het een kwestie van tijd dat iedereen in Europa weet dat de ANWB een andere weg is ingeslagen. Ik kan na mijn idee nergens de CCI bestellen zoals ik dat bij de ANWB gewoon aan een loket kan. Ik wil wel als nog op safe en twee kaarten mee nemen (alhoewel ik ook wel vaak ga zonder kaart) dus wie weet waar ik de cci koop?
Fijne zomervakantie allemaal !