Geplaatst door: ® Campingfreak
Datum: 05.01.2012 19:55
Ik ben het volledig met @Eric eens.
Ik wil de website wel maken.
Eric kunnen wij daar over brainstormen ??
Geplaatst door: Jasper
Datum: 05.01.2012 20:17
Doe nou niet, jongens! Laat die man z'n ding doen zonder lastig gevallen te worden met alle uitleg die hij zou moeten(?) geven.
Straks zit ie in één van de vele kantoorpanden die tegenwoordig niet meer waard zijn dan de grond eronder. Hoeft hij niet eens zo'n griekse timpan met kolommen voor de deur te zetten om herkend te worden.
We wachten vol verwachting af!
Geplaatst door: Campingfreak
Datum: 05.01.2012 20:27
Ik snap direct welk pand je bedoelt !!
Geplaatst door: ® Johan (webmaster)
Datum: 05.01.2012 20:44
Om een overzicht te maken van campings die in het voorseizoen niet meer dan Euro 15.- kosten en geen kortingkaart gebruiken, is idd veel werk, kost dus veel tijd. Als die informatie beschikbaar zou zijn, dan is het een fluitje van een cent om een overzicht van de campings op camping-frankrijk.nl te publiceren, dan heb je gelijk ook veel bezoekers die de informatie (en alle andere gegevens) kunnen vinden. En een POI-bestand voor de routeplanner is ook zo gemaakt. Ook een APP maken is mogelijk, maar heeft de doelgroep een smartphone of tablet?
frankrijkgek.nl maakte een overzicht van "goedkope" campings, maar het bleek te veel werk om die informatie up-to-date te houden. Die website bestaat inmiddels niet meer. Je zou kunnen denken aan een wiki-pagina, waar iedereen informatie op kwijt kan, maar dan zit je weer met het probleem dat er altijd "grappenmakers" zijn die de zaak verzieken.
Dus de hamvraag is: hoe pak je zoiets aan, zorg je voor kwaliteit, en hoe kom je uit de kosten?
Geplaatst door: eric
Datum: 05.01.2012 21:02
Ik heb dit bericht niet geplaatst om reclame te maken voor mijn camping, maar ik vind wel dat men eens mag weten hoe het echt zit. In het begin sloot ik mij aan bij zo'n gids, omdat het een goed alternatief was op het wurgsysteem van de campingcheque. En zie daar, de tijd heeft het geleerd. De campingcheque is inmiddels bijna van de markt af en heeft dat volledig aan zichzelf te danken. Het was ook te triest voor woorden wat je als campingeigenaar nog ontving bij het inleveren van de cheque. En dan hebben we het nog niet over de tijd, dat je op het geld moest wachten. De campings verkochten op hun camping deze cheques weer door aan andere kampeerders en kregen zo nog enig rendement. Er was dus een secundaire handel in campingcheques, maar inmiddels is het aantal voerende campings zo terug gelopen, dat je de cheques bijna niet meer aan de straatstenen kwijtraakt en ze dus wel moet inleveren. En een gids als ACSI is er destijds ingesprongen met een bepaald ideaal om een tegenwicht te bieden aan dit dominerende systeem in de markt. En dat is hun gelukt. Maar ja, zoals bij zovele succesverhalen verliest men daarna de idealen uit het oog en gaat het plaatsmaken voor groei dus de doelstelling om groter te worden en meer winst te gaan maken. Daar zetten ze vervolgens grote gebouwen van neer en moeten ze aansluitend nog groter worden tot het moment, dat ze bedenken dat ze de markt in handen hebben. Ze verliezen hierbij de campings volledig uit het oog, die jaarlijks te maken krijgen met hogere advertentiekosten en een verwatering van het klantenbestand. Want iedere 100 klanten erbij is minimaal 100.000 euro omzet. Vervolgens zien anderen ook het "gat in de markt", hebben geen enkel ideaal maar passen het verkooppraatje aan, zodat het een ideaal lijkt. En beginnen ook nog te vissen in dezelfde vijver. Zoals ik al eerder schreef betekent dit nog meer verwatering en nog minder interessant voor de campings. Helaas wordt dit systeem gevoed door alle kampeerders, die deze gidsen blijven kopen tegen steeds hoger wordende prijzen. Men doet dat natuurlijk met als doelstelling, zo goedkoop mogelijk te kamperen en ze verliezen dus daarbij eigenlijk de andere campings uit het oog. Je ziet ook steeds meer campings, en dan met name Franse campings, die in het voorseizoen gesloten zijn. Maar ja, dit noemen ze marktwerking en dat kan je alleen doorbreken met bijv. zo'n website. De reden, dat die er nog niet is, is dat het heel veel werk is om op te zetten als je wilt voorkomen, dat alle campings er op komen die ook in de gidsen staan. Want dat is iets wat je absoluut op zo'n site niet moet hebben. Daarbij komt ook nog, dat veel campings niet bepaald communicabel zijn en dan hebben we het helemaal nog niet over het up-to-date houden van hun gegevens. Je zal als beheerder van zo'n site echt moeten zorgen dat dat goed geregeld is. Als de site gretig aftrek vindt bij het publiek, dan wordt die vanzelf ook commercieel om de kosten te dekken en dan ben ik ervan overtuigd, dat zo'n site veel adverteerders trekt die zich richten op de "seniorenmarkt". Want veel mensen gaan op vakantie in het voor- en naseizoen, zoeken dus een camping en in het ideale geval bestaan de gidsen niet meer en concentreert zich dat op zo'n soort site. Daar kan je als adverteerder dan weer opvallen. Maar het is veel werk en in tegenstelling tot wat veel kampeerders denken, heb je als eigenaar van een kleine camping, die alles zelf moet doen in de winter echt wat meer te doen dan DVD's te kijken. Want er is altijd onderhoud, er wordt immers tijdens het seizoen steeds meer gesloopt, je bent iedere dag bezig met reserveringsaanvragen en de correspondentie daarvan. In het voorjaar begint alles te groeien en dat vereist ook onderhoud, om zomaar een paar voorbeelden van bezigheden te noemen en dan staat gauw genoeg de kampeerder voor de deur en dan ben je zomaar weer een jaar verder. Kortom, je moet het echt leuk vinden om te doen en het ideaal waarmee je de camping begonnen bent niet uit het oog verliezen. Maar voordat er commentaar op komt, ook de camping is een commercieel bedrijf. Je moet er per definitie je brood mee verdienen. Maar nog veel belangrijker, het moet vooral leuk blijven om te doen en dat vind ik nog steeds zoals eerder gezegd. Dus helaas, ik heb ook geen tijd om te brainstormen. Maar dit is één van de dingen die wel bovenaan mijn verlanglijstje staat. Natuurlijk heb ik het goede idee hierbij weggegeven, maar er zijn ws. maar weinig mensen die er zoveel tijd in willen en kunnen steken, de diverse talen machtig zijn en het als ideaal zien en niet als commerciële kans. Want dan gaat het ook weer de verkeerde kant op, dan moet de site groter worden, dan moeten de advertentiekosten betaald worden, dan gaan er grote gebouwen neergezet worden en begint het circus van voren af aan.
P.S. ik denk dat Dik Trom wel weet wie ik ben... en ik hoop, dat hij het stil houdt.
Geplaatst door: ® tineke
Datum: 05.01.2012 21:03
Eric, ik weet het ook.....en zal het niet verklappen ;)
Datum: 05.01.2012 21:08
Nog even een kleine aanvulling. Tijdens het schrijven zijn er wat reacties geplaatst en ondere andere die van Johan. En laat ik eerlijk zijn, ik heb nooit begrepen waarom jij dit niet aan deze site gekoppeld hebt. Maar zoals je zelf al schrijft het is heel veel werk en met name het up-to-date houden is het grootste probleem. Want als er onjuiste informatie op staat, dan rijdt de kampeerder wellicht kilometers voor niets en dat nemen ze je niet in dank af. Qua doelgroep met App's zal ik mij maar geen zorgen maken, want bijna iedereen heeft tegenwoordig een Iphone of Ipad of andere smarttoestand. Niet dat ze die voor de goede dingen gebruiken, zoals het zoeken van campings, maar ook zakelijk voor mails, skype en vergeet vooral de weersvooruitzichten niet. Wellicht dat daar de App dan toch verandering in kan brengen. Maar we dromen gewoon nog even verder, betalen jaarlijks de advertentiekosten en gaan gewoon door met de dagelijkse dingetjes.
Geplaatst door: Dik Trom
Datum: 05.01.2012 21:20
Maak je geen zorgen Eric.
Geplaatst door: ® marie
Datum: 05.01.2012 21:56
Sorry Eric, maar iemand die een heel klein beetje doordenkt weet nu ook van welke camping je de eigenaar bent. En aangezien deze voor zover ik het kan nagaan zeer goed bekend staat, is dat in jouw geval bepaald geen schande.
Ik hoop van ganser harte dat je wens in de vorm van die website waarheid wordt, want al ben ik zelf nog even een hoogseizoenkampeerder, je verhaal snijdt heel veel hout.
Nu ben je nog onbereikbaar voor bonnefooiers als mijn gezin, maar over een jaar of 4-5 sta ik bij je in de poort, of je kaarten accepteert of niet.
Geplaatst door: ® Johan (webmaster)
Datum: 05.01.2012 22:18
Eric, net zoals jij heb ik het druk. Ik werk momenteel in Zwitserland aan een project voor gas transport door de Zwarte Zee. In de weekends ben ik in Nederland, en dan is er heel veel aan de websites te doen. Camping-Frankrijk.nl is nog steeds een hobby, maar kost wel veel tijd. Gelukkig helpt Tineke flink mee om het forum, de meningen en de e-mail bij te houden. Misschien komt er een periode dat ik meer tijd heb, maar de wensen lijst is lang....
Datum: 05.01.2012 22:45
En zo is het maar net Johan, jij weet als geen ander hoeveel tijd erin gaat zitten en na al die jaren nog steeds een hobby. En dat zal met die andere site net zo zijn.
En voor Marie, ik schaam me er ook niet voor maar dingen moet je nu eenmaal gescheiden houden. En diegene die de camping kennen zullen het dus ook vast herkennen. Je bent natuurlijk altijd welkom met welke kaart dan ook als ze er nog zijn. Misschien wel weer met een ouderwetse wegenkaart, want als het zo doorgaat bestaat TomTom ook niet meer, de beurswaarde is nagenoeg verdampt. Moest ook groter en dachten dat ze alles onder controle hadden in de markt en toen dook iedereen erop en is er niets meer te verdienen. En kaarten up to date houden dat kost ook veel geld en tijd. Maar nu dwaal ik af.
Geplaatst door: ® Irene 1
Datum: 06.01.2012 00:24
Gewoon een verhaal met 2 voeten op de grond. Fijn!
Enne Eric, je bent vindbaarder dan je denkt hoor ;-)
Geplaatst door: mar
Datum: 06.01.2012 00:37
ja idd als het "de" camping van Dik Trom is dan weet elke trouwe forumlezer toch over welke camping het hier gaat..
En uuhh ja jammer idd dat hij niet beschikbaar is voor de bonnefooiers in het hoogseizoen ;-)
Mocht de zon ooit genadig schijnen in de meivakantie dan kom ik dan zeker eens kijken!
Geplaatst door: ® marie
Datum: 06.01.2012 01:09
Vlgs mij gaatie pas na de Meivakantie open,Mar :(
Geplaatst door: digi-oma
Datum: 06.01.2012 02:35
Ooit werd mij op deze site kwalijk genomen dat ik aan een bij de Camping Cheque aangesloten eigenaar vroeg wat hij liever wilde... de ingevulde campingcheque of het bedrag in contanten.
Raden wat de meeste eigenaren kozen... zeker nu je het betoog hiervoor (hopelijk) gelezen hebt. Wat zou je zelf gekozen hebben.
Met een beetje zoeken zijn er voldoende campings die in geen enkel "kortings"boekje staan maar die ook normale prijzen in het laagseizoen hanteren. Ik heb er afgelopen voor- en najaar toch zo'n veertien en misschien wel meer bezocht; zonder hanggeraniums in de bloemenbakken; wel heel schappelijke prijzen en vriendelijke gastvrije eigenaren.
De ACSI-gids is vooral gemakkelijk in het najaar om even na te gaan welke campings onderweg en niet in de buurt van de tolwegen toch nog open zijn (eind oktober). Er waren pareltjes bij. Gewoon via deze site, het FFCC boek en de gele Michelingids; komen we overal mee en het is nog leuk ook.
Net als Irene1 hebben we naast de groene - ons door de ANWB toegestuurde - kaart ook nog de gele CCI-kaart van vorig jaar bij ons; daar kan ik me zeker bij campings mee inschrijven.
Johan, succes met je werk en deze site...
Oh ja... bij de ACSI kun je nu ook zo'n legitimatiekaartje kopen (moet je wel via Internet ontzettend veel privégegevens doorgeven.. ik peins er niet over).
Geplaatst door: Bonasera
Datum: 06.01.2012 08:46
Ook bij mij was ACSI een leidraad voor onderweg.
U vergeet één zaak mIjnheer Eric,ik ga meestal op de bonnefooi.
En een laptop heb ik niet mee in de auto.
Vooraf campings noteren via internet is gebruikelijk,maar men weet nooit vooraf waar men uitkomt(verkeer,moeheid enz.)
Dus een gids in de auto is raadzaam.
En kortingen nog gebruik van gemaakt,daar wij toch nooit langer dan 3 weken camperen is dit zinloos.
Geplaatst door: Jen
Datum: 06.01.2012 10:07
Mijn hemel, kamperen begint een echte wetenschap te worden. Het wordt nog een heel gepuzzel om uit te zoeken welke card ik nodig heb,en met welke card, cheque of andere kortingsvehikel ik moet betalen. Heb ik eindelijk een (voordelige?)bestemming gevonden.......camping complet.
Wat nu?
Geplaatst door: Seth
Datum: 06.01.2012 10:19
Wij zijn ook 50 plussers en niet seizoensgebonden.
We zoeken net GEEN campings waar ze met cheques werken .
Deze campings worden "overspoeld" door vooral Nederlanders .
Wij gaan liever naar een kleine air naturelle of gewoon een kleine campings met Franse eigenaars waar een mix van kampeerders komen uit verschillende landen en geen Nederlandse enclave .
Wij betalen ook niet meer dan kampeerders betalen met een cheque en ook altijd prima campings .
Datum: 06.01.2012 10:46
In het voor- en naseizoen gaat bijna iedereen, die met een eigen kampeermiddel op pad gaat, op de bonnefooi. Sommigen maken een soort planning en anderen rijden van huis af met een begin bestemming en zien daarna wel waar ze uitkomen. Vaak geleid door het weer. Wat alleen jammer is, is dat veel van deze vakantiegangers blijven kiezen om de kortingskaartgidsen als leidraad te gebruiken en niet de complete gidsen met alle campings van Frankrijk, daardoor blijven veel campings uit beeld. Er zitten er genoeg tussen, zoals digi-oma al aangeeft, die ook de moeite waard zijn om te bezoeken. Maar kennelijk is de prijs van het verblijf erg belangrijk, sterker nog wij ervaren zelfs dat mensen voor één nacht er speciaal voor omrijden. Tel uit je winst. Om even terug te komen op zo'n speciale website, je zou natuurlijk daarvan een lijst kunnen printen van de streek waar je naartoe gaat en die langs een "normale" gids kunnen leggen. Maar ja, de site is er nog niet, dus de lijst is er ook nog niet, dus er zal nu nog weinig veranderen. Misschien opent dit een keer de ogen van alle bedrijven, die zichzelf zo belangrijk vinden, roepen dat ze de belangen van hun klanten behartigen, campingeigenaren en kampeerders, maar eigenlijk alleen maar bezig zijn om zoveel mogelijk geld te verdienen en marktaandeel te verwerven. Waarbij, zoals vorig jaar gebleken is, juridische processen niet worden geschuwd. Want over de naam Best Deal is bij ACSI erg veel commotie ontstaan en deze hebben meerdere malen daarover in het nieuws gestaan. Maar de tijd zal het leren en nu ga ik weer verder met de dagelijkse dingetjes.
P.S. Bonnefooi-gangers, natuurlijk zijn veel campings gereserveerd voor het hoogseizoen, maar het is toch altijd raadzaam om eens een keer te bellen/mailen naar deze campings, want ieder jaar blijkt dat er om wat voor reden dan ook, mensen niet komen opdagen of annuleren, waardoor er plaats vrijkomt. Een telefoontje/mail is snel gedaan en wellicht heb je dan toch geluk.
Geplaatst door: ® Ina2
Datum: 06.01.2012 10:50
Bonesera en Jen@ ga ook altijd op de bonnefooi. De kortingskaarten zijn alleen te gebruiken in het voor- naseizoen.
Nog nooit meegemaakt dat er dan campings VOL zijn. Municipals en andere kleinere campings zijn vaak ook heel leuk, maar ik wil
graag bij 25-30 graden kunnen zwemmen en dan verval je als je
binnen een bepaald budget wilt/moet blijven toch al snel bij de Acsi campings. Woon zelf 5 min fietsen v.h. strand, dus kies ik
in mijn vakantie voor het zwembad.