Geplaatst door: ® tineke
Datum: 06.01.2012 11:05
Eric, wij hebben afgelopen zomer gedeeltelijk (in juni en eerste helft van augustus) op de bonnefooi gekampeerd, zonder kortingspassen.
We waren van plan al veel eerder naar Frankrijk af te reizen, maar vanwege het mindere weer in Frankrijk en het erg mooie weer in Nederland, zijn we dus veel later weggegaan.
Ik had wel heel wat campings van tevoren uitgezocht met het idee 'we zien wel wat het gaat worden', zijn inderdaad van 1 camping na 1 nacht vertrokken vanwege slecht weer en kwamen daarna op een behoorlijk volle 'ACSI-kortings-kaart-camping' terecht, waar zeer veel 60-plussers kampeerden, die de ACSI-gids als een soort heilig boek bij zich droegen... Van de FFCC-gids hadden zij nog nooit gehoord, laat staan, dat ze onze website kenden ;)...
Ik denk, dat het erg moeilijk zal worden om deze mensen te bereiken met een website, zoals jij die voor ogen hebt...
Het verbaast me ook steeds weer, dat het op de diverse vakantie- en kampeerbeurzen in Nederland ook altijd erg druk is bij de ACSI-stand.
Geplaatst door: Jen
Datum: 06.01.2012 11:15
""Nog nooit meegemaakt dat er dan campings VOL zijn.""
Aan bijv. de zuidkust zijn er campings tijdens de ""Acsi-campingcheque-tijd""(dus na zo'n beetje 23 augustus of later) wel degelijk vol Ina en zou je moeten reserveren als je zeker van een plek wilt zijn.
Wij gaan ons hele leven al op de bonnefooi. 1x gereserveerd , kregen we een plek aan de toegangsweg van de camping tussen de mobilhomes. Nooit meer dus.
Geplaatst door: ® ina1
Datum: 06.01.2012 11:21
Wij zijn mensen die in het voor en naseizoen op vakantie gaan.
Als ik op de site iets zie van acsi cheques etc. dan ga ik daar zeker NIET naar toe.
Hoe rustiger een camping is hoe liever het mij is.
Gewoon betalen wat een camping waard is.
Bovendien krijg je sowieso al korting in het voor en naseizoen op de meeste campings.
Dan zijn al die kaarten toch helemaal niet nodig?
Tenminste op
Geplaatst door: Carly
Datum: 06.01.2012 16:43
Zou het echt niet weten wie Eric is ;-) maar hij is recht voor de raap en die heb ik het liefst ;-)
Geplaatst door: ® Leegwater
Datum: 06.01.2012 18:13
Ook wij gaan in het voorseizoen 3 weken naar Frankrijk.Ik noteer alle campings waarvan ik denk die wij leuk of mooi vinden{vooral kleine campings, van die pareltjes zoals Digi-oma ze omschrijft} in een oud michelin-boek, omcirkel ze en dit boek, wat ik mijn vakantie-bijbel noem, gaat ALTIJD mee,hierin staan dus alle parels van Frankrijk,en wordt onderweg diverse keren geraadpleegd!!Voor ons van onschatbare waarde!!De meeste van deze campings komen van de site www.camping frankrijk.nl
Bedankt dus, alle mensen de hier hun meningen op vermelden!!
Wij maken nooit gebruik van deze kaarten die hier worden omschreven,de CCI-kaart gebruikten wij alleen bij het inschrijven op een camping.
Geplaatst door: ® kea
Datum: 06.01.2012 18:40
Dit jaar voor de tweede en laatste maal de ACSI kaart gebruikt.
Er zijn genoeg campings in Frankrijk die ook lage tarieven hanteren. We hebben ook 3 weken in het hoogseizoen gestaan voor 14 euro per nacht. We zoeken liever de kleine rustige campings op. Op de ACSI (vaak afgelegen)campings teveel Nederlanders met verhalen over het lage pensioen, de heupoperaties, de omleidingen en spierzwaktes. Bij een camping stond vermeld dat er een Nederlandstalige verpleegster aanwezig was! We willen geen zwembad, geen kantine geen winkel, gewoon een plek waar de caravan kan staan en meer is niet nodig. Volgend jaar gewoon weer drie maanden op de bonnefooi rondtrekken. De ACSI gids gaat mee om te zien, waar we niet willen zijn. In de tijd dat we met de kinderen gingen, hadden we om dezelfde reden de ANWB gids bij ons. We hebben dus ook nooit gebruik gemaakt van een kampeercarnet of lidmaatschap van de ANWB. En we kamperen al meer dan 35 jaar.
Geplaatst door: ® ina1
Datum: 06.01.2012 20:42
Gelukkig er zijn er nog meer die zonder kaart of wat dan ook rondtoeren
Ik krijg af en toe het gevoel of we een uitstervend ras zijn.
Ik heb een eigen campinggids samengesteld wat voor ons campings zijn die ons aanspreken.Daar wordt ook driftig in geschrapt. Campings die er mee ophouden of dermate tegenvallen dat er meteen een dikke vette streep doorgaat bijv. campings die 5 jaar geleden leuk waren en nu vol worden geplempt met mobil homes.
Gelukkig ontdekken we ook nog steeds nieuwe adresjes.
Geplaatst door: Forumvolger
Datum: 06.01.2012 20:59
Kea, je bent wel heeel erg stigmatiserend....
Datum: 06.01.2012 21:40
Tja forumvolger ik heb een eigen mening en die verpak ik niet in een wollige omschrijving. Ik ben soms erg direct, wat veel mensen niet waarderen.
Dit is een citaat uit de ACSI gids op een camping waar ik niet wil staan
"Ideaal aan de rand van het bos, vlakbij het dorpscentrum gelegen. Er heerst een gezellige sfeer. Honden welkom op hoger gelegen plaatsen van de camping. Bridge in het naseizoen. Jeu de boules. Goed contact met arts, wijkverpleger en tandarts. Behulpzame, vriendelijke Nederlandse leiding. WiFi punt. "
Geplaatst door: yvonne
Datum: 06.01.2012 21:55
Ik kan me er wel iets bij voorstellen, ga maar eens buiten bij de buurtsuper staan en luister naar de gesprekken over kwaaltjes.
Hele ziektegeschiedenissen komen voorbij. Daar moet je van houden. Ook wij hebben altijd gekozen voor campings met overwegend Fransen.Je ziet ook bij veel meningen staan dat en in het voor en naseizoen overwegend Nederlandse senioren staan,niet iedereen zoekt dat.Dat is toch niet stigmatiserend?
Geplaatst door: ® marie
Datum: 06.01.2012 23:07
Van mij mag Kea het zo zeggen. Idd, heel direct, maar op een manier waar in mijn ogen niks mis mee is. Wel grappig dat je dan toch zo'n gids bij je hebt, om te controleren of de camping van je keus er toch niet per ongeluk in staat.
Gaat wel ver, denk ik, maar joh, als dit voor jullie het beste resultaat op levert moet je het vooral niet laten.
Wat ik me afvraag, uit belangstelling, waar halen jullie dan wél je campings vandaan?
Wij zijn ook ras bonnefooiers, maar alle mooie thuisgemaakte lijstjes ten spijt, je komt toch altijd weer ergens anders uit dan je gedacht had, en dan hebben wij dus ons campingboek, maar hoe komen jullie dan aan je info?
Datum: 06.01.2012 23:40
Die ACSI gids heb ik nu, omdat ik toch die kortingscard had gekocht !
Onze manier van kamperen is het volgende:
Ik zoek een gebied uit dat ik wil verkennen bv de Queyras.
Dan ga ik een route uitzoeken van hoe ik daar naar toe wil. Dit jaar via de Jura en de Hautes Alpes naar Guillestre.
Ik plan dan een route van ongeveer 300 km per dag. Zijn we in de Jura en is het daar mooi en goed weer, dan blijven we daar een week of twee. De campings zoek ik op in de FFCC gids, met aantekeningen die ik gemaakt heb aan de hand van deze site. Ik kijk bij voorkeur naar municipals en boerderijcampings. We komen dan langs Geneve, misschien is het daar mooi weer en een interessante stad, dan blijven we daar weer een tijdje hangen.
Onderweg misschien nog Besancon of Belfort we zien wel. Voor ons is de camping niet belangrijk, maar wat er in de omgeving te zien is. We gaan overdag wat bekijken, musea, kerken architectuur, of wandelen, markten e.d.
We zijn overdag niet op de camping. Voor ons is de ligging daarom belangrijk. De reis gaat gemiddeld in 4 etappes dus maar 4 campings en dan zijn we bij het doel. Ja en dan staat onze dochter met kleinkinderen ook ergens te kamperen en dan gaan we daar dus ook op bezoek en dan komen we dus ook op campings met zwembaden e.d. Maar daar is altijd nog wel een plaats vrij en anders gaan we in de buurt staan.
Geplaatst door: digi-oma
Datum: 07.01.2012 00:17
Wij reizen in grote lijnen net zoals Kea... belangrijkste is het gebied waaar we heen willen om zaken te bezoeken. Dan kijk ik op deze site en kies een camping ongeveer in de buurt van de plek waar we denken te zullen stoppen. Daarbij kijk ik ook in de optie "campings in de buurt in een straal van 15 kilometer". De voorkeur gaat uit naar campings met geen of hoogstens 4 meningen en maximaal 2 sterren; bij voorkeur geen Nederlandse eigenaren Ik bekijk de satellietfoto en foto's van de omgeving en kijk bij Google.
Soms zien we onderweg opeens in een mooie omgeving een bordje langs de weg "camping ouvert.." Gaan we gewoon kijken; is 't niets dan rijden we door en anders blijven we een paar dagen. Zo zijn we afgelopen oktober aan de camping in Attigny gekomen. Aardige jonge vrouwelijke beheerder en 11,80 p/n betaald voor caravan/auto/2 pers./elektra en douchen. Netjes, mooi gelegen simpel, maar schoon. Leuke omgeving ook. In Joigny betaalden we voor dezelfde faciliteiten 8,15 euro per nacht. Staan beiden niet in de "voordeelgidsjes".
Geplaatst door: ® connie
Datum: 07.01.2012 01:48
Ja in Joigny stonden wij ook, op Uw aanraden heel fijn.Helemaal onze smaak en prachtig sanitair.Één van de vele pareltjes op onze reizen en alle leuke municipal-campings keurig en voor weinig geld.Maar zochten ook nooit naar animatie of zo.En natuurlijk op de bonnefooi en dan ineens een bordje met camping.Kan heel vaak zo mooi zijn en prachtig gelegen.
gr.connie
Geplaatst door: yvonne
Datum: 07.01.2012 12:18
Ik zou in het voorseizoen niet kijken op een paar euro verschil per nacht, wij moeten in het hoogseizoen en huren en dan let je wel een beetje op, maar het blijft vakantie. Ik betaal liever iets meer voor een camping helemaal naar mijn zin. Zo wil ik alles op loopafstand maar een zwembad is weer niet nodig, ik zwem in zee. Aan benzine spaar je dan die extra euro's weer wel uit als je alles te voet kunt doen. ANWB campings hebben wij ook altijd vermeden, hoe Franser hoe liever. Buiten het seizoen zou ik het belangrijk vinden dat er toch wel vertier is, helemaal uitgestorven zodat iedereen op je let lijkt mij helemaal niets. En dan kom je al snel bij de luxere campings uit.