Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
Datum: 22.02.2012 00:17
@jan v z: volgens mij valt het wel mee met het opzoeken van die grens. Die grens van 0,5 promille ligt namelijk niet al te hoog. Het gros van de mensen zal denk ik ook met 0,6 of 0,7 nog best veilig rijden, maar je moet ergens een grens trekken. Zie het meer als voorkomen van een boete: als je vooraf blaast weet je zeker dat je niet tegen een prent (of erger aanloopt).
Geplaatst door: petra m
Datum: 22.02.2012 06:55
Geplaatst door: Peter
Datum: 22.02.2012 08:39
Geplaatst door: Len
Datum: 22.02.2012 09:23
In dit krantenartikel van de Telegraaf,staat dat je zelfs een boete krijgt als de navigatie uitstaat,wij hebben een Renault en zit ie standaard ingebouwd,hoe zouden we dit dan moeten oplossen?
Geplaatst door: Nic
Datum: 22.02.2012 09:43
Len, toont jullie ingebouwde navigatie ook de locatie van camera’s ?
Onze auto heeft ook ingebouwde navigatie, maar toont niet de locatie van camera's.
Datum: 22.02.2012 10:44
ja,gaat piepen en telt de meters af waar flitspaal staat.
Geplaatst door: Guido
Datum: 22.02.2012 11:08
Moet je wel weten hoe zijn alcoholtest werkt. Deze man snapt een blaastest al niet eens :
http://www.youtube.com/watch?v=03OPcn80Uzs
Geplaatst door: vakantieganger
Datum: 22.02.2012 12:07
Onze navigatie vertelt dat er een gevaarlijk punt komt....
Geen alcohol drinken en je gewoon aan de snelheid houden dan hoef je niet "bang" te zijn dat je gecontroleerd wordt.
Geplaatst door: Elma
Datum: 22.02.2012 12:20
Geplaatst door: mar
Datum: 22.02.2012 16:56
Het blijft idioot die blaastest. Ik word aangehouden en dan kun je me een test laten doen of ik gedronken heb of niet. Of moet ik dan voortaan mijn eigen testje uit dashboard pakken??
Het idee dat je even gaat blazen voordat je auto gaat rijden is natuurlijk te achterlijk voor woorden. "even kijken of ik nog mag rijden"
Als je met de auto bent, drink je niet.
Als je met de auto bent en je hebt wel gedronken en je wordt gepakt dan moet je gewoon blazen door een setje van de politie. Wat is dit nou voor achterlijke "bezuiniging" cq bedachte beleidsmaatregel. Wegbezuinigen die ambtenaar.
Alcohol in het verkeer voorkom je echt niet met een zak van een euro ergens in je auto.
Geplaatst door: ® stn
Datum: 22.02.2012 20:38
helemaal mee eens mar, weer een typisch voorbeeld van "burgertje pesten"
Geplaatst door: rick
Datum: 22.02.2012 21:34
Vandaag ANWB gebeld en gevraagd wat zij van de alcoholtester wisten. Ze hadden het ook gehoord en de juristen zijn het aan het na trekken. Ze gaf het advies om af en toe even de anwb-site te testen. Zodra ze meer info hebben wordt het op de site geplaatst.
Geplaatst door: MIeke B
Datum: 23.02.2012 13:25
Het is gisteren officieel bevestigd geweest op het nieuws in België. Dus of we het nu fijn of absurd vinden gewoon zo'n testertje in je wagen leggen.
Naast de gele fluovestjes en al de rest ;-)
Mij maakt dat weinig uit eigenlijk, we leggen het er gewoon er zijn andere zaken waar ik me veel drukker over maak!
Datum: 23.02.2012 13:32
mee eens Mieke,maar moet ik nou mijn ingebouwde navigatie slopen???die fransen hebben 'm zelf in mijn Renault gebouwd,niet om gevraagt,zit er standaard in.
Geplaatst door: ® stn
Datum: 23.02.2012 16:28
Len, sloop die navi van je er maar uit, je bent het er tenslotte mee eens.
Datum: 23.02.2012 16:39
Mieke had het over de alcoholtesters,St
Geplaatst door: Jan52
Datum: 23.02.2012 18:32
De alcoholtester er de flitspaal waarschuwing zijn 2 verschillende onderwerpen die nu door elkaar heen beginnen te lopen. Deze gaat over de alcholtester. Wat ik me afvraag is wat er gebeurt als men er inademd met alcohol in zijn mik.. Zal het apparaatje dan de startmotor blokkeren?
Geplaatst door: yvonne
Datum: 23.02.2012 19:02
Ach ja dan liggen ze binnenkort wel bij de Action voor een euro naast de vestjes inderdaad. Vind het ook nergens op slaan, ik drink nooit voordat ik rij en degenen die dat wel doen laten zich niet weerhouden door een eigen test lijkt mij. Ik geloof niet dat de test het starten blokkeert want dan zou het een heel duur apparaat worden. Dat is een zogenaamd alcoholslot.
Geplaatst door: Jan52
Datum: 23.02.2012 19:58
Dat klopt, dus zou er niet zoiets aan ten grondslag liggen? Want iedereen die gedronken heeft en vervolgens blaast in dat ding stapt vervolgens in de auto en rijdt weg als hij/zij dat wil. Het heeft dan ook geen enkele betekenis voor de verkeersveiligheid. Toch een vroege 1april?
Geplaatst door: Bruno Legrand
Datum: 01.03.2012 09:13
Voor meer informatie:
Voorwaarde voor een ademanalyse naar zijn voertuig
De ontwerptekst bepaalt dat de verplichting om een ??blaastest hebben in zijn voertuig wordt onderzocht.
Deze verplichting treedt in werking op 1 juli 2012.
Het uitblijven van een ademtest te dienen tijdens een verkeerscontrole zal bestraft worden tot 1 november 2012 met een boete van 11 €.
Link voor informatie: http://www.ethylotest-alcootest.info/2012/02/alcootest-obligatoire-voiture-juillet.html
Vertaling van de website door te klikken op de banner rechts bovenaan