Geplaatst door: loes
Datum: 01.03.2012 09:54
Volgens het AD gaat 66% om die reden niet meer naar Frankrijk dat blijkt uit een enquete.
Geplaatst door: Slimpie
Datum: 01.03.2012 12:51
Eerst maar eens afwachten waar het allemaal op uitdraait... Voorlopig is er sprake van een waarschuwingsperiode die de aankomende vakantie overbrugt (waarschijnlijk ivm het toerisme). Even aankijken in hoeverre er op gecontroleerd wordt en dan kunnen we voor volgend jaar twee van die dingen á € 2,-/stuk aanschaffen en jaren laten verteren in de auto. Maar dan heb je ze i.i.g wel!
Geplaatst door: ik
Datum: 01.03.2012 13:27
Denk dat de Franse politie echt niet iedere automobilist aan zal houden om naar die stomme zakjes te vragen, alhoewel ik er wel 2 zal kopen om gezeur te voorkomen, voor die paar euro. Wel een uiterst belachelijke maatregel, bovendien nog vervelend ook als je zelf nooit drinkt voor je moet rijden. Wij drinken hoogstens 's avonds een glaasje als we echt niet meer weg hoeven. Gebeurt er iets bijzonders daarna? dan nemen we een taxi, maar er wordt gewoon geen drup gedronken voor het rijden.
Nog steeds: is dit echt geen grap?
Geplaatst door: jan v z
Datum: 01.03.2012 13:33
Mis ik soms iets.
Waarom twee, je hebt toch maar één stuur, dus één chauffeur om te rijden.
Of moet de bijrijder ook zo,n zakje hebben?
Geplaatst door: yvonne
Datum: 01.03.2012 14:14
Wat leuk trouwens een Franse gast die meeleest via de vertaalmachine Bruno Legrand.
Geplaatst door: pup
Datum: 01.03.2012 14:38
Stond vandaag in de Franse Staatkrant: er wordt tot 1 november 2012 geen boete uitgedeeld als je zo'n test niet hebt.
Maar ik blijf het een gek verhaal vinden, moet iedereen (dus ook geen brildragers) een bril in de auto hebben liggen om te voldoen aan een ogentest?
Een beetje de ongekeerde wereld.
Datum: 01.03.2012 15:51
Maar hoe werkt zo'n test? Is het de bedoeling dat je die gebruikt voordat je instapt als je alcohol hebt gedronken of altijd? Werkt zo'n test meerdere keren en zo'n goedkoop ding kan toch nooit betrouwbaar zijn?? Ik snap het idee erachter helemaal niet.
Geplaatst door: gerry
Datum: 01.03.2012 17:11
kan ik die alcoholtesters ook in nederland kopen en waar zijn die te koop?????
Geplaatst door: ® Wim
Datum: 01.03.2012 17:47
Jan, die tweede heb je nodig als de eerste meld dat je nog niet genoeg gedronken hebt
Geplaatst door: bas
Datum: 01.03.2012 21:10
Volgens mij moet je er twee hebben want na gebruik kun je hem weggooien, vaag allemaal hoor. Ze snappen het zelf ook niet volgens mij.
Geplaatst door: mar
Datum: 02.03.2012 09:47
Ha ha die AD krant: 66% gaat dan niet meer naar frankrijk??
Ik denk eerder dat 66% van de frankrijkgangers geeneens weet heeft van deze maatregel voordat ze in de auto stappen op weg naar Frankrijk...
"nee we gaan niet meer naar Frankrijk want dan moeten we voortaan een blaaszak van een euro in de auto hebben liggen, het wordt echt te gek daar"
"tjonge jonge we gaan niet meer naar Frankrijk, je kunt tegenwoordig nergens meer bezopen achter het stuur zitten"
Zoiets dacht de doelgroep die het AD "bevraagt" heeft...????
Geplaatst door: Uylenspiegel
Datum: 03.03.2012 10:51
Geplaatst door: digi-oma
Datum: 07.03.2012 21:48
Vandaag contact gehad met vrienden in Lyon... 't is ECHT waar van die alcoholtester, maar m'n apotheek weet nog steeds niets. Wij kopen (behalve de Albelli-fotoalbums omdat het niet anders kan) nooit iets via Internet, dus ik zal toch op zoek moeten gaan in de regio.
DA-drogist misschien?
Geplaatst door: Dik Trom
Datum: 07.03.2012 23:19
Digi-Oma voor 1 juli hoef je die dingen niet in je auto te hebben. Ik neem aan dat jullie ergens in april naar Frankrijk toe gaan dus kan je naar mijn idee die dingen gewoon in Frankrijk aanschaffen. Toch?????????????????????.
Geplaatst door: ® tineke
Datum: 08.03.2012 13:29
Datum: 08.03.2012 17:01
Ach ja als ze je aanhouden en je doet alsof je helemaal geen Frans spreekt zal het nog niet meevallen om met gebaren uit te leggen dat je twee alcoholtesten moet hebben en dat je navigatie aangepast moet zijn, ik kan me voorstellen dat de politie daar nu niet zo'n zin in heeft en al helemaal niet op drukke zaterdagen in juli en augustus.
Geplaatst door: Nootje
Datum: 08.03.2012 17:12
Ach, geen zin om alles uit te leggen of te vragen? Gelet op de drukte wordt er dan gewoon geschreven. Beetje naïef om te veronderstellen dat je zo de dans kunt ontspringen. Willens en wetens......En maar mopperen op die gekke Fransen etc.
Geplaatst door: Jan52
Datum: 08.03.2012 17:17
Ik meen ergens gelezen te hebben dat er dit jaar nog niet bekeurd zal worden.
Geplaatst door: dre
Datum: 11.03.2012 12:47
Frankrijk verplicht alcoholtest in auto
Vanaf internet gehaald. Let even op de datum wanneer het ingaat.
U bent verplicht vanaf 1 april 2012 twee alcoholtesters in uw auto te hebben in Frankrijk. Alcoholtest moet u zelf aanschaffen.
Gaat u op vakantie naar Frankrijk of rijdt u door Frankrijk heen, dan bent u vanaf 1 april 2012 wettelijk verplicht twee stuks alcoholtesters in uw auto te hebben. Alcohol is namelijk de grootste oorzaak van verkeerongevallen in Frankrijk.
http://nieuwsuit.com/2012/frankrijk-verplicht-alcoholtest-in-auto/
Geplaatst door: bolke
Datum: 11.03.2012 14:46
Misschien kun je ze wel bij de ANWB kopen, doen die ook eens iets nuttigs...........