Geplaatst door: Ed
Datum: 11.03.2012 15:08
Om te voorkomen dat u nog aan een 1 aprilgrap denkt: de datum is verandert naar 1 juli. Ze zijn op het moment te koop bij de E.leclerc supermarkten voor € 1 per stuk. Er wordt na 1 november pas bekeurt bij het niet voorhanden hebben van een test en het boetebedrag is vastgesteld op € 11 zie http://auto.cyberpresse.ca/actualites/nouvelles/201203/01/01-4501271-france-alcootest-obligatoire-dans-les-voitures-a-partir-du-1er-juillet.php
Geplaatst door: Mowee
Datum: 11.03.2012 19:47
Jongens kom op zeg. tuurlijk is het 1 april, zo niet dan deugd de rechtstaat niet.
In Nederland is het zo dat zodra je als verdachte van een overtreding cq misdrijf, niet mee hoeft te werken aan je eigen verdachtmaking of veroordeling en de rest van de rechtsgang. Dit zou dus betekenen dat zodra je zo`n fluitje koopt je meehelpt aan je eigen verdachtmaking!
Sterker nog als je die dingen zelf koopt kun je ze manipuleren op wat voor manier dan ook. Je eigen flitskast in de auto werkt ook niet.
1 april.
Kom op zeg en wees es nuchter..
Gr Mowee
ik neem nog een wijntje
Geplaatst door: ® Wim
Datum: 11.03.2012 19:53
Ik heb ook zo mijn twijfels Mowee.
Als het een 1 april grap is dan is het wel een vreselijk goed uitgedacht iets.
de laatste tijd heeft iedereen het er over.
en anders zal de tijd het leren of we werkelijk moeten blazen.
iets soortgelijks bestaat trouwens al in de vorm van een alcoholslot. alleen moet je deze momteren na een veroordeling wegens drankmisbruik
Datum: 11.03.2012 20:24
Ja en dat is je straf na een overtreding, als het echt zo is `die fluit, dan staat het recht op z'n kop. Helm plicht autogordelplicht, gele hesjesplicht, zijn allemaal fysieke dingen die ze kunnen eisen in een auto evenals apk etc. en zon alcoslot is iets wat na een overtreding wordt toegepast en niet daarvoor en dat is het verschil.
Datum: 11.03.2012 20:33
Leuke topic overigens.
Wat ik als laatst nog even kwijt wil is, dat het niet raarder moet worden als samen met je gezinnetje onderweg naar je vakantiebestemming met sleurhut, opklaptent, bagagekar of zonder aanhang een potentieel gevaar op de weg vormt omdat je bezopen de route naar het zuiden neemt.
Goeie reis iedereen.
oja en eet vooral geen rumbonen onderweg
Geplaatst door: ® Caro
Datum: 11.03.2012 20:56
Ik vraag me nog wat af mbt de navigatiesystemen. Er mag dus geen waarschuwing voor flitspalen in zitten. Maar hoe wordt dat dan gecontroleerd? Gaat de politie een stukje met je rijden, om dan te constateren of er een waarschuwing op zit?
Het houd me wel bezig.
Geplaatst door: Forumvolger
Datum: 12.03.2012 08:14
Of het nu een 1 aprol grap is of niet,@Caro, wat dacht je van controle's vlak voor een flitspaal/radarcontrole? Zo gepiept.
@Mowee, waarom zou er alleen een alcoholcontrole na een overtreding plaats moeten vinden. Sterker nog, er hoeft helemaal geen overtreding te worden gemaakt.
Geplaatst door: Dre
Datum: 12.03.2012 08:33
Ik kan me nog een 1 april herinneren zo rond 1980 denk ik. Het ging over de onzonlaag. Mijn ouders hadden 3 supermarkten en in het vakblad stond dat je verplicht was 1 meter vrij te houden voor een fles (inhoud weet in niet meer) dat was om de ozon laag te verbeteren. We lachen er nu om maar toen was het hot nieuws die zonzon laag. Alle vakbladen schreven er maanden erover. Mijn vader boos dat hij verplicht was om een meter schapruimte hiervoor vrij te maken terwijl je niets verdiende op die flessen.Want het was inkoop/verkoop prijs.De ondernemers hebben dit toen ook maanden bezig gehouden.Op menig vergadering van de organistatie kwam dit weer op de agenda. Geweldige grap.
Geplaatst door: Bonasera
Datum: 12.03.2012 17:03
Daar ik woon op 15 km van de Franse grens deze info.
Waar kopen in Frankrijk.
Wanneer men deze moet gebruiken onderweg staat men er zonder.
Kijk hier even.
http://www.ethylotest-obligatoire.org/boutique/ou-acheter-ethylotest/
Dat dit een aprilgrap is is dikke zever.
Datum: 12.03.2012 17:20
@Forumvolger, dat klopt wat jij zegt. Maar ik wil zeggen dat het een omgekeerde bewijslast is, jij moet met je fluitje bewijzen dat je niet gedronken hebt. En volgens mij mag dat niet.
Geplaatst door: loes
Datum: 12.03.2012 22:01
Volgens mij ook niet. Hoe ver kun je gaan, wat is het volgende, gaan bewijzen dat je geen drugs hebt gebruikt, of medicijnen?
Ik snap het hele idee ook niet, moet je altijd zo'n test gebruiken voordat je gaat autorijden?
Geplaatst door: Miriam
Datum: 13.03.2012 13:18
Bericht van de Anwb
Het is inderdaad zo dat de Franse overheid onlangs een wetswijziging heeft ingevoerd.
Ik geef u de informatie naar de volgende websites.
http://perso.nordnet.fr/herman.karper/huispag/insolite/insolite005.html
De tests zijn verkrijgbaar via www.thuistesters.nl Of bij een apotheek in Frankrijk.
ANWB heeft deze nog niet in het assortiment opgenomen.
Met vriendelijke groet,
ps. hier ook het nieuws mbt de TomTom
http://www.anwb.nl/binaries/pdf/over-anwb/rechtshulp/rechtshulpwijzers/navigatieapparatuur-met-flitspaalsignalering_jan_2.pdf
http://nl.support.tomtom.com/app/answers/detail/a_id/5567/?locale=nl_NL
Geplaatst door: yvonne
Datum: 13.03.2012 13:55
Haha het moet ook op de fiets!!! Echt ongelooflijk.
Geplaatst door: yvonne
Datum: 13.03.2012 16:12
Dus als je naar de bakker fietst, vergeet je alcoholtesten niet.
Wat een vreemd land.
Geplaatst door: Bonasera
Datum: 13.03.2012 16:25
Geplaatst door: Car2
Datum: 13.03.2012 16:31
Ik snap er niets meer van.
Was de bedenker van dit zakje zelf stomdronken toe hij dit bedacht?
Ik doe wel een boterhamzakje in het dashboardkastje met 11 euro er in.
Geplaatst door: Peter
Datum: 18.03.2012 19:29
Veel mensen weten dit nog niet, moet dit niet op de een of andere manier onder de aandacht gebracht worden?
Geplaatst door: forumvolger
Datum: 18.03.2012 20:12
Steeds nieuwe eisen maar aan de andere kant drie jonge meisjes die middenin de nacht om hulp vragen aan hun lot overlaten zodat ze worden dood gereden, hoe hypocriet!!
Geplaatst door: Car2
Datum: 18.03.2012 21:38
Verschrikkelijke gebeurtenis!
Maar volgens mij zijn ze niet dat aan hun lot overgelaten, als je hiermee de patrouille-dienst bedoeld.
Geplaatst door: Leo
Datum: 24.03.2012 09:21
Dat vind ik dan knap prijzig,Els! De tests zijn in Frankrijk voor 1 euro te koop bij de supermarkten,pharmacies,autoshops,en servicestations.