Geplaatst door: Els
Datum: 24.03.2012 17:21
Ach Leo waar heb je het over, wij rijden altijd s' nachts naar onze vakantiebestemming. Ik ben bang dat er dan niet veel open is van wat jij noemt. 1 liter benzine is duurder, we gaan er niet voor omrijden.
Geplaatst door: Leo
Datum: 24.03.2012 18:59
Ach,Els,ik ben nog nooit gecontroleerd in al die jaren dat ik al in Frankrijk kom.
Net als Car2 al zei: ik doe wel een boterhamzakje in het dashboardkastje met 11 euro er in.
Geplaatst door: Janny
Datum: 24.03.2012 19:11
Waar moet je de testen bewaren? Bij temperatuur boven de 40 graden zijn ze niet meer betrouwbaar. In de koelkast van je tent?
Geplaatst door: lisa
Datum: 24.03.2012 19:22
Tot 2 november wordt er toch niet bekeurd? Dus waarom zou je je druk maken? En of ze het nog doen boven de 40 graden maakt mij ook niet uit want ik ga ze toch niet gebruiken. Ik zou me er niet zo druk om maken, op zo'n hesje zijn we ook nog nooit gecontroleerd.
Geplaatst door: jan v z
Datum: 24.03.2012 21:05
Echt weer een nederlandse opmerking "er word niet op gecontroleerd".
Dus maw. de boete is bepalend of we ons aan de wet houden ipv. je gewoon aan de wet te houden.
Ik ben het er ook niet mee eens, maar wanneer je te gast bent in een ander land zul je je aan de regels moeten houden.
Vind ook de opmerking over die hesjes kul, want wanneer je pech of een ongeval hebt zul je er ze toch moeten hebben.
Datum: 25.03.2012 00:19
Hesjes hebben we ook maar die test gaat me echt te ver, ik drink niet eens en ga hem dan ook niet aanschaffen voordat ze echt gaan bekeuren en wat je daarvan vindt mag je zelf weten.
Geplaatst door: MAB
Datum: 25.03.2012 07:57
@Lisa, wat je doet moet je natuurlijk helemaal zelf weten. Je brengt immers niemand anders in gevaar door zo'n test niet bij je te hebben. Maar...
Stel dat het in Nederland ook verplicht wordt, dan koop je er dus ook geen? Immers, het gaat je om het principe. Dus dat je maar kort in Frankrijk bent en heel lang in Nederland maakt niets uit.
Je hoeft niet te reageren hoor, ik wilde de gedachte alleen even meegeven.
Datum: 25.03.2012 13:07
Jawel, maar wij gaan maar een week en zijn nog nooit gecontroleerd en het is maar de vraag of we volgend jaar weer gaan. Dus daarom begin ik er niet aan.Misschien als ik ze daar voor een euro tegenkom in de winkel dat ik ze dan alsnog koop.
Geplaatst door: erik horn
Datum: 29.03.2012 13:23
ik ga dit jaar weer na Frankrijk en dit jaar moet ik dus een alcohol test kopen. ik heb voor 8,99 een alcohol test gehaald die je niet elke keer hoeft te vervangen je kan deze gewoon vaker gebruiken.
Geplaatst door: yvonne
Datum: 29.03.2012 13:25
Heeft iemand zich weleens afgevraagd hoe belastend dit is voor het milieu?? Al die testen die na gebruik worden weg gegooid maar ook als ze verlopen zijn na een bepaalde tijd? Wat een verspilling. Want het is toch maar een fractie van de bevolking die drinken voordat ze gaan rijden lijkt mij.
Geplaatst door: jan52
Datum: 29.03.2012 16:38
Je hebt gelijk hoor, maar ik heb ik in al die jaren dat ik in Frankrijk kom gemerkt dat het millieubewust zijn niet erg hoog bij hun in het vaandel staat.
Geplaatst door: henk
Datum: 26.04.2012 11:30
Net terug uit Frankrijk, maar ook daar zijn ze lastig te krijgen,en zeker niet gezien voor 1 euro. Ik heb er 1,50 per stuk voor betaald in een pharmacie
Geplaatst door: Hans
Datum: 14.06.2012 10:24
Het is geen grap. Per 1 juli 2012 zijn automobilisten, ook toeristen, verplicht 2 stuks wegwerpalcoholtesters mét keurmerk in de auto bij zich te hebben. Boetes worden er uitgedeeld vanaf 1 november a.s. De ANWB kan ze niet leveren, dus zul je ze gelijk over de grens in Frankrijk moeten kopen. Kosten: +/- 17,95 euro PER STUK, en ze zijn slechts 2 jaar houdbaar. Let op de houdbaarheidsdatum, want die mag niet verlopen zijn. Gaat Nederland een drugstester in de auto verplicht stellen? Boetes op drugsgebruik én een verplichting van goedgekeurde APK zou een mooie hoeveelheid aan extra inkomsten opleveren gezien de vele franse autokentekens in het grensgebied.
Geplaatst door: Bibi
Datum: 14.06.2012 11:32
Net weer bij de ANWB geproobeerd de testters te krijgen.
Maar helaas al weer op. Ze weten ook niet of ze nog binnen gaan komen. Iemand een tip waar ik ze dan wel kan krijgen? Ik vind het toch wel te ver gaan om 17.95 in Frankrijk zelf te gaan betalen voor 1. Anders maar niet dan. Als ze toch niet voor 1 november bekeuren.
Geplaatst door: Seth
Datum: 14.06.2012 12:05
@Bibi zoveel betaal je echt niet in frankrijk !!
Bij Le Clerc zijn ze te koop voor 1 euro en bij de apotheek voor 1.50 euro .
Geplaatst door: Milburn
Datum: 14.06.2012 13:32
Begin van deze week heb ik telefonisch contact gehad met de ANWB over de levering van de test op hun website. Zij vertelde mij, dat de aanvraag te groot is en dus te weinig besteld. Daarna gegoogled en vond een zaak in Houten. Dit bedrijf had genoeg op voorraad tegen de prijs van € 3,00 per stuk. Ik heb 4 stuks gekocht( 2 voor mijn vrouw en mijzelf). In ieder geval is de houdbaarsdatum tot in de zomer van 2014.
Mochten ze bij de grens steekproeven houden, no problem. Vertrouw nooit een overheid met geldproblemen, ze kunnen het zomaar wijzigen.
Geplaatst door: peter
Datum: 14.06.2012 14:01
tip:
Zojuist bij halfords in Venlo geweest.
2 alcoholblaastesters voor 5 euro.
Geplaatst door: Destemming
Datum: 17.06.2012 10:04
Volgens ambassade pas bekeuring op 1 nov 2012
Geplaatst door: André
Datum: 18.06.2012 15:24
De alcoholtester (éthylotest) is nu al verplicht in Frankrijk, twee stuks per voertuig.
Het niet aan deze verplichting voldoen wordt echter pas bekeurd vanaf 1 november 2012.
Een ethylotest kost maar weinig (1 euro per stuk in Frankrijk). In Nederland probeert men u graag bang te maken en hier worden ze per stuk verkocht voor 5-10 euro, trap hier dus niet in. Bovendien hebben de testers een houdbaarheidsdatum, het heeft dus geen zin om een grote voorraad voor jaren in te slaan.
Geplaatst door: Jolanda
Datum: 18.06.2012 17:31
Bij Big Bazaar alcoholtesten te koop voor 0,79 cent, maar hierop ontbreekt het verpichte Franse keurmerk NF.