wat waren jullie kwijt deze vakantie??SCHRIK!! (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: chantal
, Datum:
19.08.2012 10:29
Ja hoor Mar, dat wil ik wel. Haha! Vanwege familieomstandigheden was het moeilijk om een vakantie te plannen. Op het laatste moment voor een camping gekozen niet te ver van huis.( Overigens was mijn reactie destijds niet als aanval bedoeld.)Vorig jaar hebben we door Azie gereisd, ik ga graag eilandhoppen of huur een mooi huis in Portugal. Wat ik er eigenlijk mee wilde zeggen is dat wij het liefst ieder jaar een ander land op zoeken en onze vakanties op verschillende manieren invullen en ik het heerlijk vind dat we dit kunnen doen, desondanks heb ik dit jaar ook een fijne vakantie gehad op de camping, maar om nou te zeggen dat dit het ultieme vakantievieren is????
Geplaatst door: ® Margot 
, Datum:
19.08.2012 10:49
Gert, ik ben wel benieuwd waar je je caravan verzekerd hebt? Ik betaal aanzienlijk meer dan 50 euro per jaar.
Geplaatst door: Eileen
, Datum:
19.08.2012 11:10
Wij waren, moeder, twee kids 17 en 11 jr, voor 15 dagen, inclusief alles, dus ook vervoer vanuit en naar Nld, camping ed. € 1150,-- kwijt. Daar zitten ook nog vijf paar schoenen en diverse kleding bij...wij kopen altijd kleding en schoenen in Frankrijk. We zaten op een viersterrencamping en hebben ook wat uitstapjes naar musea gemaakt.
Ik kijk van te voren wat ik kan uitgeven en bereken daarop een dagbudget. Als ik er een dag overheen ga, doe ik de volgende dag ff rustig aan. Ik spaar en gebruik mijn vakantiegeld.
Ijsjes koop ik in de supermarkt per pak, net zo duur als één ijsje los kopen, tanken bij een grote supermarkt. Verse croissantjes haal ik bij de Lidl in het dorp, ipv op de camping.
Juist in Frankrijk hebben ze heerlijke limonadesiropen, beter dan prik. Ik kook zelf, behalve de eerste en laatste dag.
Ik heb een inkomen onder bijstandsniveau, maar kan zo mijn kinderen toch een fijne vakantie geven.
Geplaatst door: mar
, Datum:
19.08.2012 11:27
fijn dat je het goed had chantal. je voelt je er duidelijk goed bij om je vakantie ieder jaar op een andere manier te vieren, prima. is je goed recht.
wij hebben in het verleden gevlogen naar verschillende bestemmingen, een caravan gehad, huisjes of stacaravans gehuurd daarna, weer gevlogen, en uiteindelijk bij een camper terecht gekomen. dat vinden wij je van het. voor ons niets anders meer, omdat een camper voor ons de ultieme vrijheid is. iets anders trekt ons niet meer. maar goed, dat is voor iedereen anders. en dat mag toch ? vakantie vieren hoe je het wilt, ongeacht je portemonnee ?
Geplaatst door: ® Marijke(andere) 
, Datum:
19.08.2012 11:41
Maar de topic startster reageerd niet meer? Jammer....
Geplaatst door: Chantal
, Datum:
19.08.2012 12:28
Dat is zo hoor Mar, misschien vind ik ook de rust over een aantal jaren. Nu wil ik graag de wereld ontdekken en ik ben heel blij dat ik mooie reisjes kan maken met mn gezinnetje. En je hebt gelijk, het gaat erom dat je doet wat je fijn vindt.
Geplaatst door: mar
, Datum:
19.08.2012 13:31
ja chantal is ook weer zo. wij hebben die dingen in onze jonge jaren gedaan, en nu wat ouder, rijper en bezadigder hihi. verder no hard feelings.. we doen waar we ons goed bij voelen. fijne zondag verder.
Geplaatst door: Mara
, Datum:
20.08.2012 21:04
Ik ga dat ook echt niet uitrekenen, want ik denk dat ik dan erg schrik ;-) Enfin, camping is van tevoren al betaald (1200,- voor 19 nachten met 4 personen). Boodschappen doen moeten we thuis ook, dus dat zal niet zo veel uitmaken. Blijft over: diesel, tol, uit eten en uitstapjes. Dat zal ongeveer tussen de 1500,- en 2000,- zijn, maar we krijgen vakantiegeld, dus dan is dat ook weer mooi besteed toch?!
Geplaatst door: Angelique
, Datum:
20.08.2012 21:52
Daar waar wij thuis met 100 euro per week aan boodschappen behoorlijk uitkomen, zijn wij op vakantie zeker 70 euro kwijt per 3 dagen. We kopen lekkere, leuke, bijzondere dingen. Wij kunnen dus de boodschappen niet wegcijferen:-)
Geplaatst door: jan v z
, Datum:
21.08.2012 14:04
Wat me het meest verbaast is dat TS schrikt van haar vakantie uitgave.
Volgens mij zijn de grootste kosten van te voren bekend.
Wanneer ik na Spanje ga, en ik rijd 3000km met een verbruik van 1op 10 weet ik dat ik 300ltr benzine nodig heb.
Ook de kosten van de camping weet ik ook dus 300ltr x 1.7 + tol is ongeveer €650.00 camping plus overnachting €1000.00 totaal €1650.00.
Je gewone verbruik heb je zelf in de hand, maar dat zal doorgaans niet schrikbarend zijn tenzij je en gat in de hand hebt of klakkeloos blijft pinnen..
Geplaatst door: bolke
, Datum:
21.08.2012 15:25
Nou was ik toch even helemaal op het verkeerde been gezet door de titel van het topic!
Ik dacht echt dat Liana iets verloren was in haar vakantie.
Bljkt het over de vakantieuitgaven te gaan.
Geplaatst door: ® Thea 
, Datum:
25.08.2012 10:50
17 dagen 2 volw 2 kinderen incl alles 1800 euro Eigen caravan, lage prijs camping. Ik schrok ook even van de totale kosten maar lees nu dat dit zeker wel gemiddeld is. Belangrijkste we hebben heerlijk genoten.
Geplaatst door: ® Jellie 
, Datum:
25.08.2012 10:52
@Roger
Naar welke camping in Duitsland zijn jullie geweest?
Geplaatst door: Caroline 
, Datum:
29.08.2012 11:24
Ik heb het inmiddels ook op een rijtje gezet. Het is best veel, maar in vergelijk in dit topic valt het nog mee.
Totaal zijn we 16 nachten weggewees (juli-aug)t naar de Ardeche (bij ons vandaan 1050 km)
Aan tol en benzine: ca. 420 euro
1 overnachting: 35 euro
15 nachten op caming: 530 euro
boodschappen- en leuke dingen geld: 820 euro
Bij elkaar rond de 1800 euro, voor ons gezin van 2 volwassenen en 2 jongens van 4 en 5 jaar. We letten met boodschappen doen compleet niet op wat alles kost. Merk wel dat flink wat artikelen duurder zijn dan in Nederland en we kopen gewoon luxer in (babybell voor de kids, lekker kaasje en toch écht de verse melk van 1,75 voor 1 ltr!!! enz. enz)
We hebben genoten en ik schrik niet enorm van het bedrag (al mag het altijd goedkoper :D).
Geplaatst door: Lotte
, Datum:
29.08.2012 11:37
De totale vakantie met 4 personen heeft ons 4000 euro gekost. We zaten in een Luxe mobile Home. Het is ons super bevallen op een camping. Met kamperen met eigen kampeermiddel ben je natuurlijk goedkoper uit, maar dit was onze eerste camping ervaring en vandaar dat we gekozen hebben voor het huren van een mobile home op een camping.
Ik vind de prijzen wel erg meevallen, vorig jaar betaalden wij all inclusive in een mooi hotel in Turkije voor 4 personen voor 2 weken 7000 euro en dan heb ik de parkeerkosten en uitstapnjes nog niet meegerekend....ik moet eerlijk zeggen zit liever op een camping met eigen auto. Je doet nog wat, in een resort/hotel blijf je maar bij het hotel en dat gaat ook na een week vervelen.
Geplaatst door: bolke
, Datum:
29.08.2012 11:53
7000 euro voor 2 weken Turkije?? Daarvoor zit je in het hoogseizoen 4 weken in Florida met 4 personen (inclusief luxe resort, huurauto en tickets).
Geplaatst door: d.roog
, Datum:
29.08.2012 12:14
28 dagen uit en thuis, 3 volwassenen, ardeche, all-in (= eigen caravan, benzine, tol, uitstapjes, 4x uit eten, extra telefoonkosten, nieuw campingstoeltje, nieuwe tarp, caravanstalling +verzekeringen, etc) = E 2220 = ruim E 26 pppd)
Geplaatst door: Jack
, Datum:
29.08.2012 16:08
7000,- euro voor een hotelletje in Turkije en je na een week vervelen?
Dure hobby,je vervelen voor 3500,- euro.
4000,- euro voor twee weken mobilehome op een camping vind ik ook verdacht aan de hoge kant.
Neemhet dan ook niet serieus,eerder interessant doenerij.
Geplaatst door: Dre
, Datum:
29.08.2012 16:52
Bolke: vertel mij eens hoe je dat gedaan hebt.
en d.roog: en je boodschappen dan? die zie ik er niet bij staan
Geplaatst door: d.roog
, Datum:
29.08.2012 17:15
@dre: alle boodschappen zijn meegerekend in dat bedrag (zelfs de kleine kadootjes voor familie in NL, bedenk ik me nu; maar goed, dat maakt op dat bedrag niets uit).