Geplaatst door: Dik Trom
Datum: 19.12.2012 16:43
Begijp ik het nu goed dat je die dingen dus wel in je auto moet hebben.????????????????
Geplaatst door: Loesol
Datum: 19.12.2012 17:16
Voorlopig nog wel, er is nog niets definitief besloten. Maar nog geen bekeuringen tot 1 maart, geloof ik.
Datum: 20.12.2012 21:18
Geplaatst door: Slimpie
Datum: 22.12.2012 08:38
TJ, je zou wellicht eerst eens kritischer kunnen lezen, alvorens meteen conclusies te trekken en stellig veroordelingen uit te schrijven. Volgens mij wordt er alleen maar een mening gegeven door iemand die aangeeft het risico te willen lopen op een boete in plaats van te voldoen aan de wetgeving. Dat is dus zijn keuze... Verder acht ik het ronduit verwonderlijk dat men zich altijd druk maakt om de te nemen maatregelen en niet om de achterliggende gedachte en oorzaak. Het is de zoveelste keer,en dat geldt ook voor NL, dat overheden met iets komen om hun eigen problemen te verdoezelen en in de schoenen te schuiven van particulieren en bedrijven.Heel simpel uitgelegd,net als in NL hebben ze in FR een chronisch te kort aan handhavers (op alle fronten), dus ze leggen een stukje verantwoordelijk neer bij de maatschappij en zij zijn er weer vanaf.
Rijden onder invloed is, vandaag de dag met alle voorlichting en kennis die daar over bestaat, voor mij gelijk aan een poging tot doodslag met voorbedachte rade (moord)! Dat klinkt hard, maar zo zie ik dat. Ik drink graag een biertje en/of een wijntje, maar laat of het glas of de auto staan! Ik geef in mijn omgeving ook ongezouten kritiek (zelfs naar mijn werkgever) over het al dan niet nemen van die verantwoordelijkheid. HET IS ALTIJD EEN BEWUSTE KEUZE! Dus mensen die daarin hun (foute) keuze maken zullen daar ook hun verantwoordelijkheid voor moeten nemen...en de bijpassende straf in ontvangst moeten nemen. Helaas is die naar mijn mening nog altijd veel te laag!
Geplaatst door: dubbel slimpie
Datum: 22.12.2012 10:06
Beste Slimpie weer dat tipische Nederlandse belerend vingertje Maar ik vraag me af wat dit te maken met het al of niet in bezit hebben van een blaas pijpje ?? Want dat was toch de simpele vraag hier ?? Maar ja zoals gewoonlijk ontaard het onderwerp weer in een totaal andere discussie. Ik wil alleen weten hoe de stand van zaken is, niet meer en niet minder en al dat andere geneuzel zal me een worst zijn !!!!!
Geplaatst door: Slimpie
Datum: 24.12.2012 09:30
wees dan i.i.g zo 'eerlijk' om met je regulieren forumnaam/nick te reageren... Held!
Geplaatst door: ® Dick
Datum: 30.12.2012 13:52
http://infofrankrijk.com/archieven/9908
Alcoholtesters zullen wellicht uit de markt worden genomen
Geplaatst door: ® Dick
Datum: 25.01.2013 09:40
Weer uitstel Franse boete alcoholtester
PARIJS -
De beoogde boete voor automobilisten die in Frankrijk geen alcoholtester bij zich hebben, is opnieuw uitgesteld. Dit heeft minister van Binnenlandse Zaken Manuel Valls donderdag bekendgemaakt.
Geplaatst door: Henny
Datum: 25.01.2013 10:03
...hebben er 2 in de auto...straks zijn ze verlopen.....Gaan er in Frankrijk proberen nog 2 te kopen en deze oudere eens uit proberen, willen weleens zien hoe en wanneer het werkt.
Geplaatst door: ® ina1
Datum: 26.01.2013 12:05
Ze werken echt wel.
Heb er al 1 uitgeprobeerd.
Zat over de grens wat ik ook wel verwachtte.
Datum: 17.02.2013 14:20
Het laatste nieuws:
http://www.hurktoilet.nl/weblog/wreageer.php?id=7707
Hopelijk is dit echt het aller- allerlaatste wat wij er over zullen horen.
Geplaatst door: Hans030
Datum: 17.02.2013 15:25
Gelukkig maar! Nu zijn we van dit onzinnige gedoe af. Ik ben voor maatregelen die het verkeer veiliger maken, maar deze maatregel sloeg gewoon de plank mis.
Geplaatst door: ® Wim
Datum: 17.02.2013 17:18
zonde van het geld voor diegene die ze reeds aangeschaft hebben.
ik vraag me alleen af of je nu ook iets hoort van de forumgangers die zo afgaven op die mensen die niet aan deze onzin ( en dus nu gelijk hebben gekregen van de franse overheid)wilden meedoen
Geplaatst door: ® Marijke(andere)
Datum: 18.02.2013 08:37
een van de redenen om de blaastest af te blazen (hihi) is omdat er gebleken is dat het niet haalbaar is. De pijpjes waren nl niet aan te slepen. En in Frankrijk ken ik ook heel wat mensen die ze niet aan hebben (kunnen) schaffen. Pas nu zie je ze overal te koop in de winkels, terwijl ze voor die tijd constant uitverkocht waren.
Geplaatst door: leegwater
Datum: 18.02.2013 22:33
En hoe zit het met de melding op de navigatie van flitspalen......is dit ook afgelast??
Datum: 18.02.2013 23:29
Helaas nee, Leegwater, die wet blijft gewoon bestaan. ;)
Geplaatst door: ® Marijke(andere)
Datum: 19.02.2013 08:22
Ja, maar naar alle waarschijnlijkheid komen wel de waarschuwingsborden weer terug die aangeven dat er een flitspaal langs de weg staat.
Geplaatst door: Sandra
Datum: 19.02.2013 11:28
Of het nou wel of niet doorgaat; als je in een land op vakantie gaat hoor je je aan de regels van het land te houden. En als die veranderen dan is dat zo. Gebeurt in Nederland ook regelmatig toch?
Hou je verder als Nederlander bezig met het veroordelen van Nederlandse wetten. Daar zijn ook genoeg achterlijke regeltjes...
Geplaatst door: ® Saskia1959
Datum: 19.02.2013 11:47
Afgelopen zaterdag was ik bij de ANWB en toen de mevrouw achter de balie hoorde dat we naar Frankrijk op vakantie gaan, wilde ze meteen 2 alcoholtesters aan ons verkopen. Gelukkig heb ik toen gezegd dat ik het tegen die tijd pas ging kopen omdat we toch pas in juni gaan.
Geplaatst door: Dick
Datum: 25.02.2013 15:52
@Saskia
het is afgeschaft...lees enkele topics naar boven....