Geplaatst door: Uylenspiegel
Datum: 26.02.2013 17:39
Geplaatst door: Uylenspiegel
Datum: 26.02.2013 21:14
Ik ga mijn aankoopbewijs van de alkoholtesters doorsturen naar het Ministerie van Verkeer in Frankrijk met het verzoek om terubetaling. ;-)
Zouden we met z'n allen moeten doen.
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
Datum: 26.02.2013 23:08
En het allerlaatste nieuws: afschaffing van het nooit echt ingevoerde verbod zou 1500 banen kosten... http://www.hurktoilet.nl/weblog/wreageer.php?id=7741
Geplaatst door: ® Marijke(andere)
Datum: 27.02.2013 08:35
Blaaspijpjes waren overal uitverkocht.....maandenlang hebben wij gezocht. Nu staan in alle winkels dozen vol!!! En niemand koopt ze meer. Wat een verspilling.
Geplaatst door: willie
Datum: 27.02.2013 09:01
Wow Uijl, je begint op een Nederlander te lijken.... ;)
Geplaatst door: Werner
Datum: 27.02.2013 14:32
Uyl, laten zeggen, ik heb dat al dikwijls te horen gekregen, alhoewel er tot in de 17de eeuw geen Hollanders in mijn familie voorkomen. En dan dat alcoholblaasgedoe...je moest die dingen hebben, maar ik zag niets over (verplicht) gebruiken. En zijn degenen die het wel gebruiken dan ook zo gewetensvol om hun auto te laten staan? Er zullen er zijn, maar ik twijfel ernstig over hun aantal. Er zal wel ergens een politieker en een bedrijf zijn dat daar behoorlijk zijn zakken mee gevuld heeft, anders maak je niet zulke idiote wetten...Frankrijk lijkt soms wel, net als hier al lang, Absurdistan te worden, dus NL, pas op, het zit in de lucht en is blijkbaar besmettelijk...
Geplaatst door: ® Wim
Datum: 27.02.2013 17:31
Absurdistan is het hier al jaren.
Hier vult de regering zijn zakken om vervolgens sinterklaas te kunnen spelen naar de rest van Europa op onze kosten.
Geplaatst door: Gerrit O
Datum: 01.03.2013 21:28
Bij de ANWB winkel bevelen ze als je naar Frankrijk ga ze te kopen
Datum: 01.03.2013 23:53
Tja, de ANWB, zucht...
hoe dan ook, sinds vandaag is het officieel: je moet die dingen formeel wel hebben, maar er staat geen enkele straf op als je ze niet hebt. Dus laat de ANWB maar lekker kletsen.
Geplaatst door: pup
Datum: 03.03.2013 13:51
Afeglopen vrijdag waren wij bij bij het bedrijf die onze caravan in onderhoud heeft om een onderhoudsbeurt af te spreken. We gaan volgende maand al weer heerlijk naar Frankrijk. De iegenaar zei dat we dan van hem ook twee blaaspijpjes zouden krijgen, hij had er honderden voor zijn klanten besteld!
Naar aanleiding van deze berichten zei ik hem dat dat waarschijnlijk niet meer nodig was. Hij heeft toen direct naar de ANWB gebeld en daar zei men dat het nog steeds verplicht is en blijft om die blaastesten bij je te hebben.
De caravanmijnheer weer helemaal blij, want hij had er nog meer op voorraad besteld!!
Geplaatst door: tineke
Datum: 03.03.2013 16:05
Dit bericht stond donderdag 28 februari 2013 op de website van de ANWB:
VOORLOPIG GEEN BEKEURINGEN:
===============================
28 februari 2013 - In Frankrijk moet sinds 1 juli 2012 een alcoholtest (éthylotest) in uw auto aanwezig zijn. Dit geldt dan ook voor Nederlanders die met de auto op vakantie gaan naar Frankrijk of door Frankrijk heenrijden. Gebruik van de alcoholtest is niet verplicht.
DE HANDHAVING VAN DE WET IS ECHTER DOOR DE OVERHEID VOOR ONBEPAALDE TIJD UITGESTELD.
GEEN ALCOHOLTESTEN AANWEZIG ? : BEKEURING UITGESTELD !
Update 25 januari 2013:
De Franse overheid heeft wederom besloten om de datum waarop er bekeurd gaat worden indien er geen NF gekeurde alcohol blaastest in de auto aanwezig is in Frankrijk, uit te stellen. Nadat de datum eerst was verschoven van 1 november 2012 naar 1 maart 2013 is deze datum opnieuw opgeschoven. Er is echter nog geen nieuwe datum bekendgemaakt.
Update 28 februari 2013:
De Franse minister van Binnenlandse Zaken staat niet achter de wet van de alcoholtests en wil deze innemen. De Franse overheid heeft op 21 februari een persbericht hierover geplaatst op haar website. Vooralsnog blijft de wet echter van kracht en blijft de handhaving voor onbepaalde tijd opgeschort.
http://www.anwb.nl/verkeer/nieuws/buitenland/2012/februari/nieuwe-verkeerswet-alcoholtest-frankrijk
.
Datum: 03.03.2013 16:22
Zullen we de ANWB er buiten laten?
Dit zegt de officiële Franse verkeersveiligheidsdienst: http://www.securite-routiere.gouv.fr/connaitre-les-regles/le-vehicule/ethylotest :
[quote]
Un nouveau décret, paru au Journal officiel le vendredi 1er mars 2013, maintient l'obligation de posséder un éthylotest mais en supprime la sanction en cas de défaut de possession de l'éthylotest : les conducteurs doivent continuer à posséder un éthylotest dans leur véhicule, mais en son absence ils ne seront pas sanctionnés.
[unquote]
Vertaling: Een nieuw decreet, gepubliceerd in de Staatscourant van 1 maart 2013, handhaaft de verplichting om over een blaastest te beschikken, maar schrapt de bepaling die afwezigheid strafbaar stelt: automobilisten moeten nog steeds een blaastest in hun auto hebben liggen, maar worden bij gebrek daaraan niet gestraft.
Geplaatst door: K@rin
Datum: 03.06.2013 12:48
Ik heb ze gekocht bij Action voor nog geen euro. Ach kun je ze zelf eens uitproberen na een feestje, of gewoon kijken wat doet 1 glas, 2 glazen enz. Maak er een spelletje van. Het voelt voor mij of ik in een 1 april grap ben getrapt. Zolang je je druk kan maken om dit soort dingen heb je het echt nog niet zo slecht.
Geplaatst door: Hans030
Datum: 03.06.2013 18:21
Het wordt steeds belachelijker: je moet ze bij je hebben, maar krijgt geen boete als dat niet zo is... Ben blij dat we ze niet hebben aangeschaft vorig jaar.
Geplaatst door: Rob
Datum: 03.06.2013 20:00
Maak je er niet druk om. Als je niet zeker van je zaak bent en je wilt geen moeilijke discussies met oom agent: wij hebben er 2 gekocht bij een Franse drogist: Euro 1,20 per stuk, en goed tot november 2014.
Dan hoef je je bij dit topic ook niet druk te maken, of te gaan uitzoeken wat er nu precies in die wet staat.
Geplaatst door: Rob
Datum: 03.06.2013 20:01
Ik heb geen auto en ik drink niet, wat nu?
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
Datum: 03.06.2013 20:14
oom agent kan aan jouw buitenkant niet zien dat je niet drinkt (en als hij aan jouw buitenkant kan zien dat je wel drinkt is minder drinken het beste advies :-) ) Maar serieus. Die verplichting geldt voor jou dus net zo goed, alleen krijg ook jij geen boete als je je er niet aan houdt. Dus ook aan jou de keuze: houd je je aan de wet, of riskeer je een bekeuring van nul euro?