Geplaatst door: Claudia
Datum: 03.04.2013 11:20
Marit ik snap je gedachte gang echter onze combinatie met nieuwe Cabanon Vouwwagen a 8000 euro durf ik echt wel op ene bewaakte parkeerplaats neer te zetten van een B&B hotel..Ik was er eerder ook best wel huiverig voor en snap je gevoel hoor, maar voor ons is rijden snachts echt een nachtmerrie..Ook met oudere kinderen lijkt me..Ik bedoel ze gaan op vakantie!! Dat is toch het leukste wat er is? Vol van energie en enthousiasme, dan zal er van slapen neit zoveel komen denk ik..Of steeds kleine tukjes en je alsnog last hebt van te weinig slaap...
Maar goed, zoals ik al eerder schreef dit is mijn ervaring, ik kan me heel goed voorstellen dat jullie het willen proberen.
Geplaatst door: Marit
Datum: 03.04.2013 11:27
Hoe ze precies gaan reageren weet ik inderdaad niet, ik kan een heel plan hebben, maar het blijven toch kinderen, onvoorspelbaar in sommige situaties.
Het meest vervelende scenario is als wij als 2 vermoeide volwassenen met 4 oververmoeide en dreinende kinderen een tent op moeten zetten inderdaad.
Toch maar weer opnieuw alles tegen elkaar afwegen..
Ideeën blijven welkom!
Geplaatst door: Joke
Datum: 03.04.2013 11:34
Ik voel me een beetje schuldig over deze tip, maar was er altijd wel heel blij mee. Onze zonen zijn nogal gevoelig voor reisziekte en namen dus een half reispilletje. Een van de bijwerkingen is slaperigheid en blijkbaar zijn ze hier erg gevoelig voor. 's nacht vertrekken en voor vertrek een reistabletje nemen, door de opwinding zijn ze de eerste uurtjes nog wel wakker, maar vervolgens vielen ze altijd lekker in slaap. Zelf vonden ze het heerlijk om bij het ontwaken te ontdekken dat we dan al halverwege Frankrijk waren. Sterker nog, vaak vroegen ze dan weer om een tabletje om weer lekker verder te slapen.......
Spelletjes, zoals autobingo waren ook altijd een groot succes.
Geplaatst door: Nancy
Datum: 03.04.2013 11:35
Waar wil je ongeveer overnachten? Dan kan ik een poging wagen een ingerichte tent te zoeken.
Bij grotere organisaties moet je vaak voor meerdere nachten boeken maar kleinere campings hebben soms wel de mogelijkheid voor 1 nacht.
Datum: 03.04.2013 11:44
Ik heb geen ervaring, dus zou niet weten waar we dan zouden moeten overnachten.. Ik kan wel een plaats noemen, maar geen idee wat handig is, als het op de helft is dan is het ongeveer 400 km vanaf maastricht richting het zuiden, geen idee welke plaats daar ligt?
Joke, elke tip is er een, en ik kan me het zo voorstellen, maar ik ben zelf nogal huiverig om ze zomaar medicijnen te geven terwijl ze niet reis ziek zijn. Wat is autobingo?
Geplaatst door: ® jelijn
Datum: 03.04.2013 11:47
Ik zou voor de terugreis niet zo huiverig zijn. De avond ervoor al zoveel mogelijk inpakken; tasje met kleren voor de terugweg en toiletspulletjes bij de hand. 's ochtends 'rustig" de tent inpakken terwijl de kinderen al picknickend hun brood opeten en dan gaan rijden. Hoe gestrester jij bent hoe vervelender de kinderen worden ;-). Wij plannen de terugreis niet qua tijd. Staan wel om 7u op (of als we eerder wakker zijn eerder)De een bekommert zich iets meer om de kinderen de ander pakt de rest in en stappen gewoon in wanneer we klaar zijn. We stoppen als het op de achterbank jengelen wordt. Soms is dat na zo'n twee uur soms ook wel eens na drie kwartier al. Vaak is even een kwartiertje eruit op de parkeerplaats, balletje trappen/ overgooien of de speeltuin op de air, al genoeg. Daarna stappen we weer in en rijden verder. Het voordeel van naar huis rijden vinden wij dat je niet voor een bepaalde tijd ergens hoeft te zijn, je hoeft niets op te zetten enz. Dus om 23.00u of 2.00u aankomen maakt dan niet zo veel meer uit. Uitpakken kan ook de volgende dag.
Als er ergens file staat kun je dan ook van de weg af en op dat moment bijvoorbeeld een eetmoment inlassen.
Voor onderweg hebben wij een ikeabak met speelgoedjes op de achterbank staan. Hier zit inderdaad allerlei "kneut" in. Van happymealfiguurtjes tot kleine spelletjes en speelgoedjes van action, wat duplo, (foam)stickertjes met een leeg tekenblok enz. Als je wat achter de hand houd kun je halverwege weer iets nieuws toevoegen wat weer even voor nieuw speelplezier kan zorgen. En ook hier heeft de draagbare dvd speler zijn intrede gedaan. Twee losse zodat ieder zijn eigen ding kan kijken. Al kijkt onze dochter er hooguit 10 minuten naar......dan heeft ze er weer genoeg van.
Datum: 03.04.2013 11:47
Wij rijden de 1e dag altijd zo ver mogelijk. Je kunt dan vroeg vertrekken en constant snelweg nemen.
De 2e dag ontbijten we rustig en hoeven dan niet meer zo ver. We nemen dan meer de binnenwegen en rijden op ons gemak. Begin van de middag op de camping waar we dan alle tijd hebben om de tent op te zetten.
Waar in de Provence gaan jullie heen?
Datum: 03.04.2013 11:50
Geplaatst door: jmm65
Datum: 03.04.2013 12:24
Wij hebben 2x overnacht in les pres aux anes:
http://www.frankrijkonderweg.nl/chambrehotes/Albon/Le_Pre_aux_Anes/
http://www.lepreauxanes.com/
Een familiekamer voor 5 personen kostte daar 91 euro incl. ontbijt. Er is genoeg plek voor een campingbedje op de kamer. Wij lieten daar met een gerust hart onze vouwwagen staan. Je zult dan ongeveer 2/3 van de reis erop hebben zitten. De volgende dag op tijd vertrekken, dan ben je rond de middag op de camping en heb je tijd genoeg om de tent op te zetten. Na een nacht rijden vermoeid aankomen en dan nog een tent moeten opzetten in combinatie met kleine kinderen is geen pretje!
Succes met je beslissing!
Geplaatst door: Bonasera
Datum: 03.04.2013 13:20
Mijn opinie.
KInderen van 9 en 7 gaan zomaar niet slapen op commando.
De stress van op vakantie gaan zal zeker toeslaan.
Om 2 uur s'nachts ,ik moet naar het toilet enz,
Neem een overnachting op een camping,koop een goedkope slaaptent jullie hebben toch een aanhangwagen.
Veiligheid voor alles en met kinderen nog meer.
Ipv van 150 euro te betalen voor een kamer huren zijn goedkope tentjes een pinut en die blijft U behouden.
Is louter een persoonlijke benadering (met ervaring 9 jarige)
Geplaatst door: J@nneke
Datum: 03.04.2013 13:32
Inderdaad, vermoeid een tent opzetten is geen pretje. Maar ach, moe zijn , zijn we wel gewend met kleine kinderen. Onderweg midden in de nacht pech krijgen lijkt me ook best eng. Wij hebben beiden gedaan, zowel overdag als snachts en ons beviel het snachts het beste. Overdag was echt een drama maar dat komt ook echt door onze kinderen die helaas niet lief op de achterbank spelen of naar buiten staren maar liever elkaar de auto uit ruzieen , ook als ik een tas met kleine kadootjes etc bij me had. De geirriteerdheid de je dan krijgt in de auto vinden we gevaarlijker icm druk verkeer dan het risico op pech snachts. Maar goed voor iedereen is dat anders. Ik zou zelf zonder kinderen ook liever op mn gemakkie overdag in 2 dagen rijden. Hoe dan ook zal het een flinke onderneming zijn om zo n stuk te rijden met 4 kleintjes, als je geluk slaapt de jongste veel en vermaken de oudsten zich met ds en ipad. bedenk welke manier het beste bij je gezin past. Heb je kinderen die bij een b&b of hotel keurig zich uren vermaken met een schommel of staan ze ( zoals bij ons) na een kwartier al te klagen dat het saai is. . ...
Geplaatst door: Wendy
Datum: 03.04.2013 13:37
Bij Vacansoleil hebben ze een paar campings als "overnachtingscamping" aangewezen, en daar kan je dan een accommodatie voor 1 nacht huren. Deze campings liggen strategisch vlak bij de snelweg en halverwege Frankrijk. Ik heb momenteel geen gids bij de hand en even geen tijd om te zoeken op internet, maar mocht je bij nader inzien toch overwegen om een overnachting te nemen dan kan je dus even bij Vacansoleil kijken.
Geplaatst door: Wendy
Datum: 03.04.2013 13:40
O ja, bij Eurocamp kan het ook (vanaf 56 euro in hoogseizoen):
http://www.eurocamp.nl/extras/camping-overnachting.html
Geplaatst door: Lilian1
Datum: 03.04.2013 13:47
Op Camping Relais Des Hautes Cotes bij Beaune kan je een chalet huren voor één nacht.
Beaune ligt op ruim 700 km. van Utrecht.
http://www.camping-frankrijk.nl/campinginformatie.asp?CampingID=805981
In topic 37007 worden meer overnachtingstips gegeven.
Misschien zit hier iets voor jullie bij?
Succes!
Datum: 03.04.2013 14:45
Leuk weer om te lezen, en opnieuw weer bedankt voor alle ideeën en adviezen.
Ik moet even met mijn man bekijken wat het handigst is. Over het algemeen zijn onze kids geen ruziemakers, dus dat zal wel mee vallen. Voordeel is ook dat in onze auto (espace) alle stoelen achterin een stuk uit elkaar staan, ze kunnen niet tegen elkaar aan gaan hangen ;)
Tja Ipad en dat soort dingen hebben wij niet. Ik wil dat eigenlijk ook niet mee nemen, hoe meer kostbaar spul je bij hebt op vakantie, hoe meer gesleep als je de auto uit gaat omdat er anders de kans is dat het gestolen wordt enzo.
Ik denk dat wat we ook kiezen er sowieso voors en tegens aan vast zitten. Het hangt denk ik ook van de situatie en wensen af, en het ene gezin is het andere niet.
Ik moet er nog even over denken hoor.. ik ga in elk geval alle adviezen uitdenken.
Tips en ideeën blijven welkom!
Geplaatst door: Margreet
Datum: 03.04.2013 14:55
Wij hebben bij Valence een hotel geboekt 2 kamers met ontbijt voor 112,00 totaal,wij zijn met 6 personen. Misschien is dat een idee
Geplaatst door: Cs
Datum: 03.04.2013 15:21
Ik heb ook wel eens een tent ( bij Eurocamp) geboekt voor 1 nacht. Ideaal met kinderen. Konden ze bij aankomst lekker spelen, en als er ook een zwembad was nog lekker een duik nemen. Heerlijk vonden ze dat dan. Lekker slapen en dan weer de volgende dag verder.
Overigens zijn wij ook een keer laat in de avond gaan rijden, met het idee dat de kinderen wel zouden slapen...helaas ze zijn uren wakker gebleven, uiteindelijk zijn ze in slaap gevallen.... voor anderhalf uur. Daarna ging het feest weer lekker verder. Vermoeiend als je denk rustig te kunnen rijden.
Op zich ben ik ook een goede rijder ' s nachts, dacht ik... Tot mijn broer een keer achter me reed. Volgens hem zwabberde ik behoorlijk over de weg, terwijl ik daar zelf totaal geen erg in had. Overigens, komt bij mij de man met de hamer ' s morgens wel wat vroeger langs: rond 5-6 uur.
Als je vanuit zuid-oost Brabant zou gaan rijden met een overnachting, dan zou ik proberen om tot net voorbij Lyon te rijden. Dan hoef je de volgende dag nog zo'n 400 km. schat ik, dus dan ben je rond het middaguur op plaats van bestemming en heb je nog de hele middag om je tent op te zetten.
Geplaatst door: sonja
Datum: 03.04.2013 16:07
ivm de tip om bij vacansoleil ofzo een overnachtingscamping te boeken : ben je wel zeker dat dit kan als de rest van je vakantieverblijf niet bij vacansoleil er op volgt ? de chalet voor 1 nacht/yourt op camping relais des hautes côtes is dik in orde, daar kan je de vouwwagen kwijt vlak naast de chalet, geen veiligheidsprobleem ondervonden. camping ligt op platteland. is ook een goede optie als stop voor een verregende terugreis. met 4 kinderen van die leeftijd(ik ben ook met 4 kids op stap geweest) zou ik toch een overnachting inlassen, je hebt vakantie, bespaar desnoods op ander dingen, uitjes, eten...
Geplaatst door: anke
Datum: 03.04.2013 16:19
Hoi Marit,
Misschien heb je iets aan deze tip.
Wij hebben hier een aantal jaren geleden overnacht. Prima adres, geen zwembad helaas. Je zou kunnen kiezen voor kamer Gamay, daar kun je met zijn zessen slapen met ontbijt komt dat op 135 euro.
Het avondeten zou ik daar niet doen met kleine kindjes, dat was best een zit, maar dat zou je onderweg bij bv MCDonalds kunnen doen. Ben je de volgende dag weer fit voor het laatste stuk.:
http://www.frankrijkonderweg.nl/chambrehotes/Cruzille/La_Vigneronne/
http://lavigneronne.net/en/rooms.html
meningen:
http://www.frankrijkonderweg.nl/chambrehotes/Cruzille/La_Vigneronne/
groet, Anke
Geplaatst door: Karin
Datum: 03.04.2013 16:57
Hoi Marit,
Voor mij telde en is nu nog steeds een ding, dat ook de rit een feest moet zijn.
Je kunt de heenrit in een keer doen, dan kom je aan en moet je nog een 6 persoons tent opbouwen,
ook dat zal best zwaar zijn, en ben je toch gesloopt, en kost het je vaak de volgende dag,ook om uit te rusten.
Je kunt ook bv een overnachting doen bij een camping met verhuur, en staat je auto toch veilig.
Zelf hebben we overnacht bij
http://www.frankrijkonderweg.nl/chambrehotes/Etrigny/Ferme_Auberge_de_Malo/
http://www.aubergemalo.com/chambres/ch.d%27hotes%20hollandais.htm
Die heeft een familie kamer met een 2pers bed, stapelbed, en ’n een pers bed, misschien hebben ze een camping bedje te leen, of kun je eigen slaapplek voor baby uit auto pakken.
Kinderen kunnen heerlijk buiten spelen en na een lange rit moe hun bedje in, in de ochtend het ontbijt en je trekt verder,zelf ook uitgerust en geen stress.
Aankomen op de camping, ben je niet zo moe om nog een tent op te bouwen, en kun je ook van die dag nog genieten.
Zelf kocht ik door het jaar heen kleine dingetjes die ze kregen als ze even in een dipje zaten, verder kom je tegenwoordig ook een eind met DVD en voorleesboekjes die zijn ingesproken op bv CD
Zelf had ik de Harry Potter op CD, heerlijk voor onderweg, met een koptelefoon op.
Voor de terug rit eigenlijk het zelfde, want dan moet je die tent en je spullen allemaal opruimen in de auto en als je dan na een aantal uren gereden hebt en de kinderen kunnen dan lekker even zwemmen en spelen bv, dan gaan ze in de avond lekker slapen.
Na ontbijt de volgende ochtend weer uitgerust op pad, en veilig op weg naar huis.
Succes met je keuze.