Geplaatst door: mama van 3
Datum: 03.04.2013 17:16
Wij hebben al steeds in 1 keer naar het zuiden gereden, maar willen nu toch voor de eerste keer proberen met een vernachting. We kiezen voor de b&b-keten (2volwassenen en 3 kinderen 9 - 6 -0 voor 87.1 euro met ontbijt).
Hoe in 1 keer:
Wij sliepen eerst nog een aantal uurtjes, of mijn man en kinderen toch! We stonden op om 2u en vertrokken rond een uur of 3. De kinderen slapen in hun 'kleren', is een deel van de reis geworden voor hen. Binnenkort gaan we enkele daagjes naar centerparcs en ze vroegen ook al om in hun kleren te mogen slapen.
De rit op zich is altijd goed meegevallen, onze kinderen doen dit wel al van baby-af-aan 1 of 2 keer per jaar. Van slapen komt wel niet veel in huis vanaf een jaar of 4. Soms heb je je truckendoos wel een keer nodig natuurlijk. Zoals die keer dat onze zoon in Lyon wilde uitstappen en heel hard begon te huilen omdat dit niet mocht. Toen hebben wij hem gezegd dat het de stad van de 'bijtmensen' was (was toen een jaar of 2), hij is er nu 9 en vraagt nog altijd of we voorbij de 'bijtmensen' moeten. Verder is er in de wagen nitendo, v-tech, boekjes, lego's, een autotje, ...
Wat we ook altijd deden was voor elk kind kleine cadeautjes voor als we stopten (tijdens het jaar in zeeman, wibra, ... gekocht).
MAAR het probleem zit hem als we op de camping komen, wij moe, kinderen beginnen te vragen, boot opblazen, batminton spelen, zwemmen, ... en wij MOE ... willen eventjes zitten en dan als het echt moet die tent opzetten (thuis in een mum van tijd gedaan, maar na een vermoeiende rit altijd veel meer tijd nodig).
Daarom rijden we nu tot Valence en gaan we overnachten, hopen dat dit relaxter zal zijn, zeker met een baby erbij.
Geplaatst door: Ikke_76
Datum: 03.04.2013 17:36
Wij zijn vorig jaar voor het eerst naar Frankrijk geweest met de kids (2) en hoefden maar 650km (met vouwwagen).
Wij zijn 's nachts rond 2.30u vertrokken om zo - als alles vlot zou verlopen - rond het middaguur (uurtje of 9 rijden) aan te komen op de camping. Dit kwam redelijk goed uit, maar oo oo - wat viel het tegen om toen nog de vouwwagen op te zetten.
Je bent - hoe je het ook went of keert - toch aardig vermoeid. Dag van te voren druk met inpakken - ik kon natuurlijk de slaap niet vatten dus had maar 1.5-2 uur geslapen voor we vertrokken. In de auto slaap ik niet tot nauwelijks. Wij rijden ook allebei, maar ik vond het toch wel tegenvallen.... De reis zeker niet - dit ging super, maar 's middags alles opzetten - je bent zo een paar uur verder - en dan krijg je wat irritaties - het loopt niet helemaal lekker e.d.
Dit jaar gaan we verder (950km) maar gekozen voor een Chambre d'hote op zo'n 750km van thuis. Willen 's ochtends gaan rijden (op tijd) en dan hopelijk eind van de middag aankomen. De vouwwagen kunnen we daar op prive-parking plaatsen. Kostbare spullen uit de auto.... even lekker relaxen - hopelijk heerlijk slapen - en de volgende ochtend het laatste stukje van 200km. Ik denk/hoop/verwacht dat we dan in ieder geval een stuk uitgeruster aankomen op de camping en in alle rust de vouwwagen op kunnen zetten.
Wij hebben hiervoor gekozen omdat ik ook liever niet de vouwwagen voor 1 nacht opzet. Hotels hebben tegenwoordig ook steeds meer afgesloten parkeerplaatsen. Maar onze keuze is dus op een Chambre d'hote gevallen......
En kan niet wachten tot het zover is.....
Succes met ideeen verzamelen!
Geplaatst door: Nancy
Datum: 03.04.2013 17:40
Omdat ik vanmiddag al aan het snuffelen was op internet voor leuke overnachtingsadressen meteen voor onszelf de overnachting geregeld.
Wij hebben een kamer met ontbijt gereserveerd bij een echtpaar die een gite en een kleine camping hebben.
Meteen ook het avondeten gereserveerd. Heerlijk! Aankomen, lekker douchen, eten en slapen in een goed bed. De volgende ochtend na een lekker ontbijtje weer verder.
Vorig jaar hebben we overnacht in zo'n soort formule 1 hotel. Op zich niets mis mee maar ik verwacht dit jaar bij de overnachting toch al meer vakantie gevoel te hebben!
Geplaatst door: Linda
Datum: 03.04.2013 18:17
Lijkt me een ramp om de hele nacht te rijden en 's middags aan te komen en dan nog de tent op te zetten.
Wij vertrekken gewoon 's morgens rond 08.00uur en stoppen dan om 17.00uur en hebben dan met bagagewagen 800km gereden en de volgende dag komen we dan redelijk fris aan en kunnen dan nog prima de tent opzetten.
Terug hebben we weleens in 1 keer teruggereden, maar dan hoeven we geen tent meer op te zetten en het maakt verder niet uit hoelaat je 's avonds thuis komt. Als we meer dan 1000km moeten rijden we terug ook met een overnachting. Overigens onze kinderen slapen heel vaak gewoon overdag ook in de auto. Verder hebben wij eigenlijk nooit last van onze kinderen.
Geplaatst door: Ineke
Datum: 03.04.2013 18:28
Terug moet geen probleem zijn, mocht het dan toch te zwaar worden kun je altijd nog overnachten.
Heen vinden wij het altijd wel fijn om te overnachten, vinden wij ook leuk. We rijden zonder aanhanger en vertrekken gewoon rustig rond 08.00/09.00uur en zijn dan om 17.00/18.00uur 850km verder in Macon. Dit gaat eigenlijk altijd uitstekend. Maar wij houden dan ook niet van 's nachts rijden. Vroeg vertrekken om 05.00uur vinden we dan niet heel erg (liever ook niet), maar om 22.00uur vertrekken en dan de hele nacht doorrijden is niets voor ons.
Geplaatst door: Marit
Datum: 03.04.2013 19:02
Ik begin steeds meer te twijfelen.
Hoe weet ik of wat ik boek een afgesloten/bewaakt gedeelte heeft voor onze spullen, waar moet ik dan op zoeken?
Of dan toch maar beter een tent nemen?
Pfff lastig lastig. Ik wil toch wel graag overnachten, maar dan wil ik wel 100% zekerheid voor onze spullen, graag advies!
Geplaatst door: Loesol
Datum: 03.04.2013 19:06
Geplaatst door: Karin
Datum: 03.04.2013 19:10
Marit wij hebben overnacht in Auberge Malo, en ook onze wagen stond volgeladen, maar het is in een piep klein dorpje en dat was echt het laatste waar ik over in zat. Dus als je zoiets dergelijks zoekt dan hoef je daar minder bang voor te zijn dan in een stad of langs de snelweg.
Je kon daar ook het avond eten bestellen, werd geserveerd in de voortuin.
Ben er van overtuigt dat er meer van dat soort plekjes zijn.
Kijk maar eens bij de link van deze site, overnachten onderweg.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
Datum: 03.04.2013 19:35
Karin,
wil jij zo vriendelijk zijn een mening te plaatsen over Auberge Malo ?
http://www.frankrijkonderweg.nl/chambrehotes/Etrigny/Ferme_Auberge_de_Malo/
Alvast bedankt!
Geplaatst door: Anke
Datum: 03.04.2013 19:52
Overnachtingshotels dichtbij snelweg zijn vaak gewoon bewaakt. Kijk maar eens bijv bij een Etap hotel of B&B hotel.
Geplaatst door: mama van 3
Datum: 03.04.2013 19:57
Had ook dat probleem met de parking, wij hebben een campingcar met afdekzeil, dus niet te sluiten.
b&b-keten heeft meestal een afgesloten parking. Je kan hen mailen, ook in het engels, kreeg diezelfde dag nog antwoord. Onze jongste (°dec 2012 kan ook gewoon in haar campingbed op de kamer).
Geplaatst door: Lydia
Datum: 03.04.2013 19:57
Met mijn voorganger eens, bijna elk overnachtingshotel heeft wel een bewaakte parkeerplaats.
Wij hebben afgelopen jaar onderweg naar Spanje overnacht in Novotel Macon Nord in Macon. Goed overnachtingshotel met heel goed ontbijt + parkeerplaats achter hek.
Geplaatst door: mar3tent
Datum: 03.04.2013 20:16
100% zekerheid voor je spullen bij overnachting heb je nooit. Maar de kans dat er wat met je spullen gebeurt op grote parking terwijl je net even naar binnen loopt voor wc of lekkere snack is groter denk ik eigenlijk
Wij halen de belangrijkste spullen eruit (audio/geld/paspoorten) en die dure tent en al die spullen: op hoop van zegen.
Tot nu toe nog altijd gelukt met die zegen.
Want een afgesloten parking daar kunnen nog wel gewoon mensen op en aflopen.
Ik denk dan maar: beter iets met mijn spullen, dan iets met mijn gezin omdat een van ons 's nachts niet meer helder is.
Mijn kinderen vinden het ook leuk om te stoppen voor een overnachting. En als ik ze hier voorbij zie komen met zwembad enzo.. nou dat ziet er wel lekker uit! (als je niet kiest voor camping).
Geplaatst door: Lilian1
Datum: 03.04.2013 20:22
In het verleden in verschillende hotels van B&B overnacht.
Inderdaad afgesloten parkeerterreinen.
Je zou ook voor een chambres d'hotes kunnen kijken.
Vaak parkeren op het terrein van het chambres d'hotes (liggen meestal wat buitenaf).
Wanneer je er 1 of 2 hebt gevonden die je wat lijken, even mailen i.v.m. parkeren.
Een chambres d'hotes geeft (vinden wij) net iets meer vakantiegevoel dan een hotel langs de snelweg en qua prijs hoeft het geen verschil te maken. Ze zijn er in alle prijsklassen.
Datum: 03.04.2013 22:20
Even aan het kijken geweest, maar de meeste aanbevelingen liggen rondom Lyon, ik heb even gekeken maar dan zijn we dus al op 4/5e van de rit.. dat laatste stukje maakt dan ook niet meer uit. In dat geval kunnen we net zo goed 2 opzettentjes op onze eindbestemming neer zetten, zodat we de dag er na de grote tent uitpakken, of zeg ik dan iets raars?
Datum: 03.04.2013 22:27
Inmiddels een heel aantal dingen bekeken, veelal maar voor 2 a 3 personen, in een enkel geval tot 5 personen, bijna niets voor 6, bovendien kan ik niet vinden of het afgesloten/veilig is of niet, en mijn frans is niet zo best om het te vragen. Morgen maar weer verder zoeken.
Geplaatst door: Lilian1
Datum: 03.04.2013 22:58
Wij overnachten dit jaar op de terugreis bij Mirage.
http://www.frankrijkonderweg.nl/chambrehotes/Frecourt/Mirage/
http://bb-mirage.eu/
Dit is een B&B op een kleine 450 km. van Maastricht.
Deze chambres d'hotes is onder Belgisch beheer, dus het contact verloopt in het Nederlands.
Wij hebben prettig contact gehad via de mail.
Wij betalen met 3 personen (1 zoon van 14) 65 euro incl. ontbijt.
Zij hebben ook een kingsize kamer.
Wanneer je met meer personen wilt overnachten, vragen ze om even contact met ze op te nemen (zie hun site).
Wij hebben gereserveerd. Een aanbetaling was niet nodig.
Het enige wat zij vragen is om voor 19.00 uur bericht te doen wanneer je uiteindelijk niet bij ze komt overnachten.
Zij hebben een bewaakte parking en de kamer is al beschikbaar vanaf 12.00 uur.
Misschien ook iets voor jullie?
Groet,
Lilian
Geplaatst door: Henny
Datum: 03.04.2013 23:12
..we hebben dan al 4/5 van de reis gehad....dus die laatste km maken ook niets meer uit??? Jullie gaan voor het eerst, alles is nieuw ook het rijden in Frankrijk neem ik aan, het gaan kamperen, je hebt 4 kinderen bij je, hoogseizoen dus druk..ook al heb je airco in de auto toch warm als je even uit stapt.....
Neem een wijs besluit en overnacht dan verlies je ook niet de dag van aankomst door op te zijn van vermoeidheid.
Geplaatst door: mar3tent
Datum: 03.04.2013 23:32
nee het is niet raar om 2 opgooitentjes neer te zetten als je op bestemming bent en pas de volgende dag je tent.
Maar eigenlijk wilde je nog niet meer bagage ;-)
Als je twee snelle tentjes meeneemt ben je flexibel: of je stopt onderweg omdat je het rijden beu bent of het tegenzit en zoekt een lekkere camping. Of je komt aan op bestemming maar hebt geen zin in heel opzetgedoe en gaat lekker zwemmen met de kinderen en je rolt je mat uit in opzettent.
In beide gevallen ben je optimaal flexibel. Wil je doorrijden omdat het goed gaat dan kan dat. Kom je laat aan en geen zin om de grote tent op te zetten kan dat ook. Als het je bevalt, kun je dag voor vertrek de grote tent opruimen en slapen in die tentjes, ben je voor terugreis ook vroeg weg.
We hebben ook een keer wel de grote tent opgezet, maar niks geen binnententen in gehangen of de luifel vastgemaakt. Gewoon de basis dat ie niet omvalt en daarin geslapen. Geen idee of dat bij jullie ook kan.
Succes, ideeën te over inmiddels.
Geplaatst door: diana8
Datum: 03.04.2013 23:44
Ik denk dat ik twee tentjes in de auto zou leggen en zorgen dat de spulletjes voor de nacht voor het grijpen liggen. En dan maar gewoon zien hoe ver je komt. Jullie rijden met zijn tweeën, dus 500 km per persoon. Ik meen gelezen te hebben dat jullie uit de buurt van Maastricht komen.Er schijnen campings te zijn, waar je ook 's nachts aan kunt komen.
Mocht je familie of vrienden in Groningen hebben, dan rijdt je deze afstand ook op een dag.
Maar ook ik zou niet kiezen om in de nacht te rijden. Komt misschien omdat ik alleen met de kinderen rijdt en het picknicken en de verandering van omgeving niet wil missen. En mocht er in de nacht wat gebeuren, dan voelt dat in het donker zwaarder dan bij daglicht.
Wij rijden altijd in twee keer. De eerste dag ongeveer 600 km en dan de volgende dag de rest. 2 pop up tentjes, de volgende morgen vroeg uit de veren en en na een uurtje, ontbijten langs de weg. Maar mijn kinderen zijn inmiddels pubers, geven geen kik onderweg en jongste was 5 toen we voor het eerst richting Frankrijk reden. Ze mopperen alleen, wanneer ik 's ochtends het luchtbed leeg laat.