Geplaatst door: anke
Datum: 04.04.2013 06:25
Marit de tip die ik gegeven heb is voor 6 personen en vanaf daar is het nog 320 km naar je eindbestemming.
Geplaatst door: ® tineke
Datum: 04.04.2013 07:26
Op ongeveer 620 km vanaf Maastricht en ongeveer 5 km van af de afslag bij Tournus is een chambre d'hôtes met Nederlandse eigenaar.
Vanaf daar is het nog 340 km naar Camping Lou Comtadou.
Op hun website staat, dat de kamers ruim genoeg zijn om er een paar extra bedden bij te plaatsen en ook kan er een babybedje bij geplaatst worden.
http://www.frankrijkonderweg.nl/chambrehotes/Tournus/La_Montagne_Chambre_Hotes/
mening:
http://www.frankrijkonderweg.nl/chambrehotes/Tournus/La_Montagne_Chambre_Hotes/#page3
(ik ken de chambre d'hôtes niet uit eigen ervaring)
Geplaatst door: Marit
Datum: 04.04.2013 16:54
Ik had gister iets gevonden en dat was 190 Euro voor 1 nacht, dat vind ik echt te duur, het moet wel betaalbaar blijven. De max ligt toch op 100 Euro, dan is een opwerptentje toch aantrekkelijker.
Anke en anderen bedankt voor jullie aanbevelingen, ik ga ze even allemaal bekijken en nalopen.
Om eerlijk te zijn zoek ik wel iets waarbij het meteen duidelijk is dat er 6 mensen kunnen overnachten, mijn frans is niet al te best ;-)
Mar3tent, goed idee! Dat zou zomaar eens de gouden tip kunnen zijn!!
Geplaatst door: Marianne(junior)
Datum: 04.04.2013 19:02
Realiseer je wel dat 2 opwerptentjes een stuk minder leuk zijn als het regent. Vooral met 4 kinderen waarvan 2 kleintjes. Dan lijkt me een chambre een stuk prettiger.
Datum: 04.04.2013 19:27
Na veel wikken en wegen kan ik dan eindelijk melden:
WE ZIJN ER UIT!!
Wij gaan laat in de avond rijden, ZONDER tussen overnachting.
Als we dan de volgende dag op de camping aankomen zetten we 2 opwerptentjes op (10 minuutjes werk) daarna gaan we lekker relaxen, zwemmen, uit eten en op tijd naar bed. De volgende ochtend gaan we dan op ons gemakje onze grote tent opzetten en onze spullen uitpakken.
Ons grootste obstakel was niet de reis of het 's nachts rijden maar daarna vermoeid een tent op te moeten zetten, dat schrok ons behoorlijk af. Dat probleem hebben we nu opgelost.
Onderweg overnachten geeft toch een boel risico's, kosten en gedoe. Ook die hebben we nu uitgesloten. Het lijkt mij persoonlijk niets om 3 nachten achter elkaar op verschillende plekken te slapen (thuis, tussenovernachting, camping), dat kost ook veel improvisatie voor de kinderen, wij hebben 1 dochter met autisme, zij zal die wisseling van slaapplaats en camping/hotel waarschijnlijk zacht gezegd niet prettig vinden.
We hebben weloverdacht deze beslissing genomen.
Rijden in de nacht is voor onze kinderen fijner dan overdag, hen kennende gaan ze wel gewoon slapen, het zijn geen ruziemakers of zeurpieten, geen nachtbrakers of wc gangers, ze slapen vrijwel altijd, daardoor is het gemakkelijker dan overdag. We gebruiken een aantal van de tips die hier geschreven zijn en we laten ze op tot we gaan rijden. Wij hebben beiden een rijbewijs, zijn daarin goed op elkaar afgstemd. (ik ben een avond/nacht mens, mijn man een ochtendmens. Ik weet uit veel ervaring wat het is om lang en ver te reizen, ook 's nachts, bovendien heb ik de dagen daarvoor de tijd om me al op het nachtritme in te stellen. Het lijkt ons heerlijk rustig geen files en drukte voor tolpoorten. Heel vroeg in de ochtend bij licht nemen we een uitgebreide pauze, daarna wisselen we zodat ik nog kan slapen en mijn man verder rijdt. Mijn man is gehecht aan zijn nachtrust maar nu altijd al rond 6.00 wakker, dus dit zal geen punt zijn.
Bevalt het niet, dan niet, dan doen we het volgend jaar anders.
Ik denk alles in overweging genomen, en óns en ónze kinderen kennende dat dit het beste oplossing is. :-)
Er zullen vast mensen zijn die het anders doen, maar iedereen is anders, en alle kinderen zijn weer anders, iedereen heeft andere mogelijkheden en beperkingen, wat voor de een te doen is, lukt een ander niet en andersom.
Bedankt allemaal voor het meedenken, en vooral mar3tent, voor de gouden tip! Ik zal na de zomer laten weten hoe het ons bevallen is. :-)
Geplaatst door: Lilian1
Datum: 04.04.2013 19:39
Deze dan misschien Marit?
Le Vert Bocage.
http://www.frankrijkonderweg.nl/chambrehotes/St_Etienne_sur_Reyssouze/Vert_Bocage/#page1
Volgens de mening goed en goedkoop.
Op de site staat dat je voor 6 personen 95 euro betaalt.
Dit chambres d'hotes ligt een stukje van de snelweg, op 650 km. van Maastricht.
Via de site "vertalen nu zinnen" zou je een mailtje kunnen sturen met de vraag of ze eventueel plek hebben.
En misschien spreken ze ook wel wat Engels).
Geplaatst door: Lilian1
Datum: 04.04.2013 20:44
Sorry Marit, zie net dat je al een beslissing hebt genomen.
Fijne vakantie alvast straks!
Datum: 04.04.2013 20:51
Geeft niet Lilian, ik vind het erg fijn dat je voor me hebt mee willen kijken, dank je wel daarvoor!
En wie weet heeft iemand anders, of wij volgend jaar er nog wat aan.
Geplaatst door: Edith
Datum: 04.04.2013 21:00
Gaat goed komen Marit! Fijne reis alvast.
Geplaatst door: Uylenspiegel
Datum: 04.04.2013 21:41
Wij gaan laat in de avond rijden, ZONDER tussen overnachting...
- Gek zijn, doet dat pijn????
Als kind gedurende uren vastgegespt in een zetel oncomfortabel moeten slapen is mishandeling.
En dan wordt iedereen bedankt voor het meedenken met mensen die uiteindelijk toch hun zin doen.
Schandalig dat men dit doet. Gekkenwerk.
Men brengt zichzelf, zijn eigen kinderen en ook andere weggebruikers in gevaar.
Geplaatst door: mar3tent
Datum: 05.04.2013 00:44
wie zegt dat het oncomfortabel is? Heb een vriendin die de kindertijd al ruimschoots voorbij is maar nog steeds direct aansnurkt in een autostoel en dit heel de nacht volhoudt..(en ook overdag)
Hoezo is het overdag - wanneer je wilt spelen - minder erg om vast in een stoel te zitten voor uren dan in de nacht?
Moet het ook verboden worden om lang te vliegen in een vliegtuig met kinderen want dan kun je helemaal geen kant op.
Als het mishandeling is dan moeten we misschien de grenzen en toeritten van snelwegen sluiten voor mensen die na kinderbedtijd met kinderen de weg opgaan Uyl. Wat een kul. Belangrijkste is of je een goede nachtrijder bent. Deze mensen schatten in van wel. Dus wat let ze.
Marit succes met de reis. Als het goed is gegaan het nachtrijden kun je altijd besluiten een dag eerder te vertrekken: rustig inpakken, zwemmen, eten op de camping en na avondeten lekker vertrekken. Als het niet bevallen is, dan doe je het gewoon anders. Succes met slapen in kleine tentjes. Bij aankoop even belangrijk te kijken naar maten slaapmatten: de maat van onze slaapmatten was te breed voor 3 naast elkaar, dus hebben bij declathon een smalletje erbij gekocht zodat er wel drie naast elkaar pasten. we trekken er 1 groot twee persoonslaken over, lijkt het 1 bed.
Datum: 05.04.2013 12:59
Sommige mensen gebruiken forums om te provoceren en aandacht te krijgen, sommige namen zie je vaak in zinloze discussies terug komen zoals meneer/mevrouw hierboven..
Mijn advies niet reageren, ik doe dat verder ook niet, anders wordt er weer een nieuw topic 'vervuild'.. lekker negeren. :-)
Geplaatst door: emmy
Datum: 05.04.2013 13:09
Wij hebben ook vier kinderen,inmiddels wat groter maar zijn altijd gaan kamperen , veelal in zuid frankrijk.
Verschillende jaren hebben we de afstand in een keer overbrugt, maar zijn daar op een gegeven moment van teug gekomen.Iedereen kwam vermoeid of sjagreinig aan en wij moesten de tent nog opzetten .En keken de kinderen hun bed in bij wijze van spreken.
De oplossing was voor ons om 2 puptentjes mee te nemen .
We reden de eerste dag tot een uur of 4 s middags zetten 2 pubtentjes op , de kinderen konden rennen en zwemmen .We sliepen met zijn zessen in 2 tentjes .Pa met 2 kids en ma met 2 kids. De volgende ochtend weer weg en rond een uur of 12 ben je dan uitgerust op bestemming. Wij vonden dit ideaal en hebben het zo 15 jaar gedaan.Terug wel altijd in een keer omdat je dan toch thuis aankomt en de kids in bed legt. Groetjes
Geplaatst door: digi-oma
Datum: 05.04.2013 13:12
Nou Marit, je laatste commentaar is wel heel erg bot. Zo'n 70 mensen hebben de moeite genomen om te reageren op jouw vraag en hebben allerlei tips aangedragen waarvan veel uit eigen ervaring.
Nu blijkt dat je al die tips gewoon negeert en je eigen zin doet. Prima maar het had wat vriendelijker gekund.
Het zou aardig zijn om naderhand eerlijk je bevindingen met ons te delen; dus nooit meer doen omdat het met vier jonge kinderen toch lastiger was dan ingeschat ofwel dat het is meegevallen.
Succes
Geplaatst door: ® @ndrea
Datum: 05.04.2013 13:30
Ik denk dat Marit haar opmerking alleen bedoeld is voor Uylenspiegel die natuurlijk ook weinig subtiel is in zijn bewoordingen... Daarnaast is het toch niet verplicht om de tips die gegeven worden op te volgen? Marit wilde gewoon zoveel mogelijk opties kunnen overwegen en vroeg ons naar de ervaringen.
Zij heeft nu haar beslissing genomen, tijd zal het leren of dat de juiste was. Mij lijkt het helemaal niets, de eerste nacht/avond in popup tentjes, je hebt toch altijd meer spullen nodig dan je denkt en die moet je dan elke keer na gebruik weer in de auto zetten aangezien je in je pop-upje geen ruimte hebt... Dat is precies de reden waarom wij onderweg ook geen pop-upjes doen, maar gewoon relaxed in een hotel overnachten. Toilettasje en schonen kleren bij de hand en slapen, volgende dag uitgerust weer verder. No stress!
Geplaatst door: pup
Datum: 05.04.2013 13:32
Ben het echt helemaal eens met digi-oma.
Je vraagt tips over 1000 km in één keer rijden met 4 kindjes, je vraagt tips over in de zon staan op de camping, je vraagt tips over de omgeving waar je gaat kamperen....Je krijgt een heleboel tips, en dus ook van mensen met veel ervaring die het misschien niet zo verstandig vinden om in één keer die afstand 's nachts te rijden. Als je dat niet leuk vindt, moet je niet gaan vragen om tips. Je doet er toch niets mee, blijkt nu. En dan niet boos worden op de tipgevers. Dat is niet aardig.
Veel plezier in de Vaucluse! Is echt een prachtig gebied.
Datum: 05.04.2013 13:32
Beste digi-oma,
Tips en adviezen geven is iets anders als iemand voor 'gek' uitmaken toch, WIE is er dan bot?
Iemand maakt je voor gek uit, ik reageer daar 'niet' op en dan ben ík bot?
Los daarvan ben ik iedereen die hier een serieuze 'tip' of 'eigen ervaring' heeft gegeven dankbaar voor het meedenken.
Er waren wel 20 verschillende ideeën en meningen en die zijn niet allemaal op te volgen. Of ben ik daar verplicht toe, omdat ik hier een vraag stel? Daarbij stonden er genoeg adviezen waarin werd geadviseerd om een 1 nacht te rijden, of tellen die minder zwaar? Ik heb een vraag gesteld en elk antwoord gelezen en serieus afgewogen, en uiteindelijk een beslissing genomen, niet iedereen zal het er mee eens zijn, maar door alle antwoorden heb ik wel een goed beeld kunnen vormen, over wat bij ons en ons gezin zou kunnen passen.
Datum: 05.04.2013 13:47
Oh ja die ene opmerking sloeg inderdaad alleen op uylenspiegel. Niet op alle anderen die eerder hebben gereageerd. Ik ben blij met elke andere reactie, daar heb ik veel aan gehad. Zoals ik al meerdere keren heb aangegeven, daar ben ik erg blij mee doordat ik daarmee goed heb kunnen nadenken en alle voors en tegens tegenelkaar heb af kunnen wegen. En wat het advies ook was, elk advies was hardstikke welkom.. maar schelden omdat ik een ander idee heb, en niet alle 20 ideeën op kan volgen, vind ik erg laag.
Geplaatst door: kc
Datum: 05.04.2013 13:57
@Uyl.
Mishandeling?? Mijn kinderen vragen ieder jaar of we savonds vertrekken. Dit vinden ze geweldig, lekker opblijven en dan als het bijna donker wordt vallen ze in de auto gelijk in slaap tot een uur 8. Ze balen ervan als we terug wel vaak overdag reizen.
Marit heeft zeker ook positieve reacties gehad op deze manier van reizen.
Zij heeft haar keuze gemaakt, dat jij hier je vraagtekens bij hebt okay maar reageer normaal zou ik zeggen
Geplaatst door: Uylenspiegel
Datum: 05.04.2013 14:51
Zolang iedereen een antwoord geeft die in de lijn ligt van de verwachtingen, is er niets aan de hand, maar o wee als één iemand daar negatief op reageert, opzettelijk wat hard, om de mensen eindelijk eens wakker te schudden en te wijzen op hun verantwoordelijkheid tegenover hun eigen kinderen en ook andere weggebruikers.
@Marit:
Ik kan me moeilijk voorstellen dat je kinderen comfortabel kunnen slapen in de wagen (op voorwaarde dat de wegcode gerespecteerd wordt natuurlijk): vastgeklikt en rechtop zittend gedurende 1.000 km. Zijn ze niet vastgeklikt en liggen ze neer, dan ben je in overtreding en zijn je kinderen onbeschermd. Die stelling laat ik dus in het midden.
Mensen zijn niet gemaakt om 's nachts te rijden, zelfs al beweren ze van wel en wisselen ze mekaar af. Velen vinden van zichzelf dat ze een goede bestuurder zijn en er kan hen niks overkomen.
Jullie rijden met 4 kinderen naar de vakantiebestemming op een snelweg die niet is verlicht, er kan om het even waar een obstakel op de snelweg liggen die je in het donker absoluut niet ziet en dus onmogelijk kan ontwijken. Op een onverlicht weg rijden is zeer vermoeiend en slaapwekkend, zeker over zo'n lange afstand. Jullie zouden de eersten niet zijn die in slaap vallen. Kinderen mogen ook niet het slachtoffer zijn van het onverantwoord gedrag en koppigheid van hun ouders. Elk jaar geven organisaties zoals ANWV, VAB, enz. de mensen de goede raad niet 's nachts te rijden, en toch doet men meestal zijn eigen zin. Ikke, ikke, ikke en de rest kan stikke!
Er zijn onderweg naar het zuiden genoeg chambres d'hôtes met afgesloten parking en ook Formule 1-hotels, eveneens met afgesloten parking.
Je vroeg ideeën Marit, die heb je gekregen van velen, ook van mij. Je doet ermee wat je wilt. En dat doe ik ook, ik neem geen blad voor de mond.
En ja KC, kinderen vinden dat natuurlijk geweldig en avontuurlijk om 's nachts te rijden. Dat kinderen zo denken kan ik begrijpen, maar dat ouders zo denken gaat er bij mij niet in.