grappige -bijna genante- campingervaring (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Jan van I 
, Datum:
20.08.2013 00:02
't Moet niet gekker worden!!
Onze vakanties zijn wel heel erg saai!
Geplaatst door: karinjanette 
, Datum:
20.08.2013 00:09
Niet in Frankrijk, maar in Italie afgelopen vakantie..op de camping arriveerde een mega-grote camper. Vrouw achter het stuur. De achterklep ging open en er kwam een mini cabrio uit. Met veel moeite werd de camper op een plek aan het meer gemanoeuvreerd, stak aan alle kanten over. Toen kwam de man. Die had de vrachtauto met boot ( jacht) nog op de parkeerplaats staan. De volgende dag ging de boot de haven in en het stel verdween elke morgen met de mini richting boot. In de camper werd alleen geslapen. De camper had ook nog een uitschuifbare slaapkamer. Het ding is heel wat keren op de foto gezet. Van alles wat ze bij zich hadden kon je makkelijk een villa aan het meer kopen, maar ze "kampeerden"denk ik liever.
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
20.08.2013 00:18
Ze kunnen veel zeggen over kamperen, maar zulke dingen maak je toch niet mee tijdens een hotelvakantie. Alleen daarom al is dat zo leuk!
Geplaatst door: Petra
, Datum:
20.08.2013 00:30
@ Digi-oma, helemaal gelijk. Wij geven bepaalde mensen die langslopen of op de camping staan ook een naam die erg lijken op bijv. een familielid of buurman...zijn van die kleine dingen waar je de gehele vakantie lol van kunt hebben.
Geplaatst door: koen
, Datum:
20.08.2013 00:41
misschien niet grappig, maar wel frappant. Wij Nederlanders praten het hele jaar over de vakantie, en zijn al volop bezig met boeken en voorpret voor het volgend jaar. Maar als we eenmaal op de plaats van bestemming zijn praten we toch vooral weer over het naar huis gaan. Ook dit jaar kwamen we ze weer tegen. Hoe lang blijven jullie nog? "We vertrekken op donderdag, maar het is zo warm, we beginnen zondag alvast langzaam in te pakken." En dan de legio mensen, die de dagen voor vertrek de kleine tent uit de auto toveren. Ook dit jaar weer. Mensen vertrekken op vrijdag. Maar woensdag wordt de kleine tent al opgezet. Want stel voor dat het donderdag regent, dan kunnen we die dag niet droog inpakken. Dan denk je nog die mensen zullen vrijdag wel heel vroeg willen vertrekken. Maar uiteindelijk vertrekken ze pas omstreeks 10 uur of nog later onder een stralende zon. En wat hebben we uiteindelijk bereikt: 2 dagen heel veel ongemak, een hoop stress over het inpakken, 2 dagen alleen maar met vertrekken bezig geweest, en warempel op de vrijdag dat ze vertrekken hebben ze een half uur tijdwinst. Kennelijk geldt ook hier "het bezit van de zaak, is het einde van het vermaak".
Geplaatst door: Coby
, Datum:
20.08.2013 00:59
Heel erg herkenbaar Koen. Nederlanders zitten vol stress. Ik heb al zo vaak gehoord dat ze toch een dag eerder of 2 dagen eerder vertrekken dan gepland en ze hebben het altijd alweer over de terugreis. Wij pakken overigens altijd een dag van te voren al wel vast de voortent van de caravan in, zodat we dat de ochtend van vertrek niet allemaal meer hoeven te doen en vertrekken vervolgens op ons gemak rond 09.00uur van de camping. We gaan ons niet haasten en gaan ook niet al dagen van te voren inpakken, ik kan mij dat ook niet voorstellen dat door sommige dat gedaan wordt.
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
20.08.2013 00:59
Dit is dus echt een gevalletje grappig/genant en het was notabene mijn schuld. We staan met kennissen op een bekende camping in de Ardeche en het had die nacht en de dag erna akelig hard geregend. Overal behoorlijk diepe plassen en vooral onze overbuurman had daar veel last van en deed z'n beklag bij ons.
Tegen de avond werd het wat droger en terwijl buurman weer langsloopt vraagt m'n vriendin "buurman, hoe is het nu met uw plasseN?"
Ik kon het niet laten en reageerde: "Anita, dat kun je toch niet zomaar vragen... buurman hoe is het nu met uw plasseR?"
Vriendin woest "Dat zei ik helemaal niet!" en buurman keek me ook nogal vreemd aan; de dagen erna trouwens ook. Oeps, foutje!
Geplaatst door: vb
, Datum:
20.08.2013 07:35
@Digi Oma ben vaak genoeg in hotels en appartementen geweest met de vakantie en daar maak je ook genoeg mee waar over je in een deuk lig als je er aan terug denk Dus dit is niet alleen een kampeer ervaring
Geplaatst door: ® Doortje 
, Datum:
20.08.2013 09:39
Hebben dit jaar eigenlijk een beetje met een grote grijns naar onze buurtjes zitten gluren. Gezin met 3 stuks kroost tussen de 12-17 jr.
Ma deed NIKS. Liet zich elke ochtend op haar uitgestoken hand, het gesmeerde boterhammetje aanreiken door manlief. Pa liep de rest van de dag met de pies-emmer, de afwas en de was, en deed de boodschappen.
(De centrale kraan/afvoerputje zat bij ons naast de plek .....)
Pa zat trouw elke dag om 16.00 piepers te schillen.
Als hij er weer aan kwam lopen met z'n pan om de boel af te gieten, dan zaten wij al te gniffelen wat de pot vandaag weer zou schaffen .... want we hebben 14 dagen lang elke dag kunnen genieten van BLOEMKOOL-lucht.
Niks mis met bloemkool, maar in zuidfrankrijk met temperaturen van 32-34gr elke dag aan de piepers met jus en bloemkool ?!?!?!? En natuurlijk om 18.00 ........... ETEN !!!
Om 19.30 koffie, en daarna werd er met het hele gezin "ge-kwartet" onder de luifel, om vervolgens om 22.00 allemaal op 1 oor te gaan.
Kan er niets aan doen - maar heb toch soms met enig 'leedwezen' deze gang van zaken gadegeslagen. Hoe avontuurlijk kan je zomervakantie in Frankrijk zijn .....
Geplaatst door: ® Nic
, Datum:
20.08.2013 09:45
Oordeel niet te snel, Doortje!
Wij stonden ook eens naast mensen, waarvan de vrouw niets deed.
Later hoorden we van haar man, dat zij kanker had in een terminaal stadium en dat hij haar nog zo graag een prettige vakantie wilde geven....
Geplaatst door: RobR
, Datum:
20.08.2013 10:27
Onze zoon had de leeftijd dat hij 's nachts nog opgenomen moest worden voor een plasje. Meestal deed mijn vrouw dat, maar tijdens ons kampeeravontuur bood ik aan dat ook eens te doen. Ik werd gewekt en dan ben ik, zuinig gezegd, niet op m'n best. Maar goed, het ventje opgenomen, op de plasemmer gezet die hij met een gezonde kletterende straal deels vulde. Bij het opstaan krijg ik kramp in m'n been en schop de plasemmer om. Mijn eega wacht op wat gaat komen waarop mijn zoontje met een helder stemmetje zegt: "Wat is kamperen toch fijn, he pap". Ik bulderde wel, maar van het lachen en nog altijd als er iets niet helemaal goed gaat, herhalen de opmerking van onze Tom.
Geplaatst door: Henny
, Datum:
20.08.2013 10:31
Op een camping komt een 55+ echtpaar, ik denk dat ze voor het eerst romantisch samen op vakantie gingen, met een tentje, verder NIETS !!! Ja, wel luchtbedje en slaapzak , zoooooooooooo romantisch !!! Geen stoeltje om op te zitten maar WEL de FOHN voor de haren en een koffer mooie kleertjes......elke avond naar het dorp lopen om uit eten te gaan want werkelijk, ze hadden verder niets bij zich!!!! Stokbrood haalde ze s'morgens bij de receptie en aten ze al staande op......
Op een andere camping het andere uiterste.......strijkplank en strijkijzer bij zich en elke dag strijken tot aan de theedoeken toe.........
het is heerlijk om eens een dagje op de camping te blijven, een goed boek, beentjes op de andere stoel en over je boek heen het een en ander zien gebeuren van het kampeerdersleven.
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
20.08.2013 11:13
@Doortje: misschien was die bloemkool een stil protest: dat zijn vrouw op een dag opstaat, de pan pakt en roept "nu kook ik wel een keer.. want die bloemkool komt me de neus uit"
Superleuk om te lezen allemaal.. en ocharm die familie uit de Ardeche met die (schoon)vader die de vouwwagen zet in 3 dagen. Ik hoop dat die mensen genoten hebben in die 10 dagen dat opa en oma weg waren!
Geplaatst door: Willie
, Datum:
20.08.2013 11:14
Inderdaad fijn om een dagje je medekampeerders gade te slaan maar als je weet te vertellen dat IEDERE dag om zo laat piepers werden geschild en ZO laat werd gegeten bij de overburen..... Tjee, wat voor vakantie heb jezelf als je dat ziet gebeuren. Waarschijnlijk schrijven zij binnenkort op dit topic over hun overburen.
Geplaatst door: ® s@ndra 
, Datum:
20.08.2013 11:36
Wat een genant topic zeg! Normaal vind ik dat als het je niet aan staat dan reageer je maar niet, maar vandaag kan ik dat echt niet.
Waarom schrijven zovelen weer op wat ze gezien hebben bij anderen. Leuk om je eigen vakantie hier belachelijk gemaakt te zien worden door anderen.
Wie weet wat voor ellende er schuil gaat achter het verhaal van de vouwwagen en de dominante opa, welke ellende er achter het verhaal zit van de man die sloofde voor zijn vrouw!
De buurman/vrouw doet het fout! Mensen kijk naar je zelf, en bedenk wat andere over jou vakantie zouden kunnen zeggen! Niemand is perfect, maar zet hier nu niet de vakantie van een ander in de etalage. Wees discreet en houd wat je gezien hebt voor jezelf.
Zelf heb ik me ook wel eens verbaasd over de gang van zaken bij anderen. Soms waren het gewoon heel andere mensen dan ik zelf. Soms ging er inderdaad een diep triest verhaal achter schuil, waarin de hoofdrolspelers stuk voor stuk hele sterke mensen waren die op hun manier vakantie vierden. Kijk nu eens niet alleen met v e r w ondering maar ook eens met b e w ondering! Veel van deze mensen verdienen het niet om hier belachelijk te worden gemaakt.
Geplaatst door: ® And®ea 
, Datum:
20.08.2013 11:48
Een gezin in een werkelijk prachtige Cabanon vouwwagen. Hadden vorig jaar een tent gehuurd op dezelfde camping en waren voor dit jaar te laat met reserveren, dus maar op zoek naar een eigen kampeermiddel. Ze hadden eerst een tent in hun hoofd, totdat ze erachter kwamen dat ze daar dan geen "gewoon" bed voor zouden kunnen meenemen... Uiteindelijk gekozen voor een vouwwagen, maar wel zonder keuken want "ik kook elke dag al, we gaan gewoon elke avond in het restaurant eten". Elke ochtend werd een dienblad met ontbijtspullen opgehaald bij de receptie, en na het ontbijt werd deze weer teruggebracht. 's Avonds gingen ze met de auto naar het restaurant want "Het is toch wel een flinke klim (4 trappen naar boven) naar het restaurant, dan komen we zo bezweet aan!". Het dochtertje besloot na 1,5 week patat in het restaurant dat ze geen patat meer kon zien en heeft de rest van de vakantie alleen stokbrood met kruidenboter als avondeten genuttigd. De dame van het gezin liep rond in de prachtigste kleding, op en top verzorgd. Toen ze naar huis gingen stonden we even te praten en verwonderde ze zich erover dat een ander stel op de camping had aangegeven dat ze hen niet bepaald het prototype kampeerder vonden. Ik zei maar niets...
Geplaatst door: Jurgen 
, Datum:
20.08.2013 11:50
Enige jaren geleden onze laatste overnachting richting huis op een camping net ten zuiden van Parijs. Tijdens opzetten van de vouwwagen zag ik dat 1 band aan de zachte kant was, deze bleek lek dus ben ik gelijk voorbereidingen gaan treffen om die de volgende ochtend voor vertrek te wisselen. Na het eten behoorlijk moe maar voldaan aan een rood wijntje. Achter ons stond een gezin, caravan en 2 dochters in een bijzettentje. Deze 2 dochters kregen in hun tent ruzie over het gebruik van slechts 1 zaklamp, verbaal en lichamelijk geweld werd niet geschuwd. Mijn vrouw en ik keken elkaar veelbetekenend aan, hopelijk duurt dit niet al te lang. Na een minuut of 5 kwam pa de caravan uit om te bemiddelen, hij werd volledig stijf gescholden door de 2 dames die daarna gewoon verder gingen met hun onderlinge ruzie (inmiddels is het na 22.00u). Ik haal mijn schouders op en besluit naar bed te gaan om de volgende dag lekker fit te zijn. Vlak naast mijn hoofdeind in het bijzettertje van de buren flakkert de ruzie aan en uit terwijl buurman af en toe tot stilte maant (wat hem weer een scheldkanonnade van zijn schatjes oplevert). Op een gegeven moment begint het gekrijs weer en schrik ik lelijk wakker. Ik besluit zelf in te grijpen, stap de vouwwagen uit, buig mij over het koepeltje en bedank de dames op luide toon voor het feit dat mijn hele gezin klaarwakker is. Pas op dat moment zie ik dat ma vanuit de caravan onderweg is om te bemiddelen, deze staat stijf van schrik, krijst in paniek 'hebben jullie nou je zin'en verdwijnt schielijk weer haar caravan in. De rest van de avond en nacht is het doodstil geweest. Volgende dag vouwwagen ingeklapt en lekke band vervangen. Toen ik na het douchen stond te scheren kwam 'pa' naast me tanden poetsen. 'Zo buurman, had je een lekke band?' Ik heb hem alleen geringschattend aangekeken. De dames liepen die ochtend alleen met gebogen hoofd langs ons. En ma? Die is in de caravan gebleven tot wij op pad gingen, we hebben alleen een gordijntje in de caravan af en toe zien bewegen ;-)
Geplaatst door: Jurgen 
, Datum:
20.08.2013 11:53
S@ndra, stel je niet zo aan. Er worden geen namen genoemd, niemand wordt persoonlijk te kakken gezet, dit is gewoon leuk bedoeld.
Geplaatst door: Susan
, Datum:
20.08.2013 12:07
Een aantal jaren geleden stonden we op een camping aan het gardameer. Terrassencamping met olijfbomen.
Daar kwam een protserige duitse familie aan.
Spliksplinternieuwe auto met nieuwe caravan. Zie ons aankomen.
De beste man stapt uit en gaat demonstratief de caravan met zijn mover op de plek zetten. Let alleen niet op de takken van de olijfbomen.
Hij schuurt dus met het dak langs zo'n laaghangende tak. Moeders van slag. Dak kapot. Vaders helemaal van de kook en spinnijdig ook op zijn vrouw, die hier niks aan kon doen.
Schade werd bekeken en caravan werd net zo snel weer aangekoppeld en de mensen zijn weer vertrokken.
Geplaatst door: Marc
, Datum:
20.08.2013 12:08
@S@ndra,
Dan lees je het toch niet. Ik vind het wel vermakelijk en zie sommige situaties voor me. LOL