grappige -bijna genante- campingervaring (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® s@ndra 
, Datum:
20.08.2013 12:12
Zonder naam is het verhaal van de vouwwagen en de opa, toch dermate uniek te noemen dat het wel heel herkenbaar is! En op een leuk topic kun je toch ook schrijven wat voor genants je zelf hebt gedaan?
Uit respect voor anderen schrijf ik nooit iets over anderen op fora, wat ik slechts heb gezien. Alleen als er sprake is van interactie tussen mij en die persoon, en dan alleen wat er gebeurd is, geen aannames!
Geplaatst door: Charlotte
, Datum:
20.08.2013 12:23
Jaren geleden, op een terrassen-camping ( en veel trappen om van A naar B te komen) in Fiesole ( Italië). Naast ons kwam een jong stel aan in een Porsche. Afgeladen vol met koffers en een beautycase. Zij liep de hele dag op hoge hakken en dure jurken. Ze was vies van stof en insecten en steeds al die trappen op en af met haar hoge hakken viel ook niet mee. Ze liep de hele dag te puffen en te mopperen. Was duidelijk niet gewend om te kamperen.
Geplaatst door: Joan
, Datum:
20.08.2013 12:30
Ik moet eerlijk zeggen, wij vinden kamperen heel erg leuk, maar houden ook van luxe. Wij gaan ook elke dag uiteten en ik loop ook op hoge hakken soms. Ik zie overigens genoeg die dat doen. Wij houden van de gezelligheid van kamperen en ik vind het ook absoluut niet erg om in een caravan te slapen, graag zelfs met mijn eigen spulletjes. Dus mochten jullie mij ooit zien geloof mij dat ik een geweldige vakantie heb op de camping....heerlijk altijd.
Geplaatst door: Jurgen 
, Datum:
20.08.2013 12:35
Prima S@ndra, het is te prijzen dat je dat zo doet maar wij doen het anders. Je kunt nu beter stoppen met lezen en je bezig houden met topics die je beter bevallen.
Geplaatst door: Henk 
, Datum:
20.08.2013 12:59
Op onze camping in de Cantal stonden wij naast een ouder echtpaar waarvan de echtgenote gek was op onze oudste zoon van toe 8 jaar. Hij leek heel veel op haar kleinzoon die ze toch wel een beetje miste.
Op een gegeven moment gaan ze samen naar de receptie om wat informatie op te vragen en komt de buurvrouw terug met tranen in de ogen van het lachen. Wat was er gebeurt? Tijdens de wandeling naar de receptie was mijn zoon een "Frans"liedje aan het zingen en had de buurvrouw gevraagd wat een leuk liedje, waar gaat het over. Hierop antwoordde hij, ik zou het niet weten ik spreek geen Frans.
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
20.08.2013 13:47
Half juni op een camping in de Ardèche.
Het was er heerlijk rustig, totdat er een stel Franse jongens met veel kabaal in een auto het terrein op kwam 'scheuren', benen bungelden uit het achterraam en er werd luid getoeterd...
's Avonds klonk er een hoop kabaal in het sanitairgebouw en ik besloot eens te gaan kijken, wat zich daar afspeelde.
Buiten het sanitairgebouw stonden een paar tienermeisjes angstig naar binnen te kijken.
Binnen sprongen de Franse jongens in hun piemelnakie rond in de sanitaire ruimte.
Ik ging naar binnen en zei (in het Frans): "Jullie gedragen je als kleine jongetjes" en (wijzend op hun piemeltjes): "En ik zie ook, dat jullie nog heel kleine jongetjes zijn...!"
Met hun staart tussen hun benen (letterlijk en figuurlijk) vlogen de jongens de douchehokjes weer in en was de rust weergekeerd...
Geplaatst door: ® Doortje 
, Datum:
20.08.2013 14:16
Vorig jaar Millau - toiletdeur wagenwijd open - 2 kleuters op het toilet.
ca. 4 jarig jongetje zit op de wc en is bezig met de grote boodschap. Een ietwat jonger meisje staat dit aan achterzijde te bekijken en roept; Zoooooooh, JIJ hebt een grote poep gemaakt ........ !
Geplaatst door: ® muis 
, Datum:
20.08.2013 14:28
Heerlijk deze verhalen, en zo herkenbaar. Wij zouden er pagina's mee kunnen vullen en zijn ook zelf wel eens onderwerp van 'gegniffel' geweest. Wat jaren geleden in een gehuurd campertje op stap, het bed kraakte zo vreselijk dat we ons nauwelijks durfden te bewegen, zeker niet meer nadat men in de tent naast ons een aantal nachten de bloemetjes buiten had gezet.
Geplaatst door: Silvia
, Datum:
20.08.2013 14:28
Schitterend, wat een verhalen, ik lig hier in een deuk.....
Misschienm moeten we toch eens een heke dag op de camping blijven, dan zie en hoor je nog eens wat!!
Geplaatst door: Lisette.B
, Datum:
20.08.2013 14:30
niet erg grappig wel wat genant.
wij waren op een camping in de Vendee.
met onze kinderen, van 10, 7 en twee van 5. deze waren wat rondjes aan het fietsen, en ik was bij de caravan de afwas aan het doen (omdat er in de afwas ruimte geen warm water was) Ineens bedenk ik me dat ik de kinderen al een poosje niet meer langs had zien fietsen.
Toen ik de fiets pakte om te gaan kijken waar ze waren komt er 1 van 5 naar me toe en vraagt of de ander er al is. Ik zeg nee waar is hij dan?
Net op dat moment komt er een engelse dame aan en zegt ik denk dat 1 van jou kinderen op de wc aan het huilen is. Dus ik bedank haar en fiets hard daar na toe. nog buiten de hokjes roep ik de naam van mijn zoontje die al buiten te horen was. en wil ik w.c papier uit mijn tas pakken komt hij luid snikkend naar me toe gerend.
Met een fransman achter hem aan die me uitlegde dat ze elkaar niet begrepen, Maar dat hij alleen helpen wilde.
Bleek mijn zoontje zeer nodig te hebben moeten poepen, maar op deze camping was geen papier en moest je zelf meenemen, Nooit aan gedacht. Had hij al een hele poos MAMA geroepen. tja dat hoor je niet.
Ik vind het een zielige ervaring voor hem. Maar wel blij dat er nog zoveel mensen zijn die de moeite nemen ondanks de taal barriere toch te helpen.
daarna was het steeds als hij een rondje ging fietsen, Mama als ik naar de wc moet roep ik eerst jou hoor!
Geplaatst door: Ellen
, Datum:
20.08.2013 14:38
Wij worden altijd bekeken als we aankomen en soms wordt er ook wel gelachen denk ik.
Wij hebben als auto een pick up en een aardig grote caravan en zoals afgelopen jaar aan zee kregen we maar net alles op onze plek. Vervolgens hadden we een dartbord opgehangen om eens een keer te darten....je zag de mensen toen al kijken en toen kwam mijn schoonzusje met haar man en kinderen ook nog op de camping een week en zij houden van Nederlands talig muziek en dat hadden we rustig aan staan bij onze caravan....je snapt het wel, mensen keken ons aan of wij heel asociaal waren, haha en dat valt best mee, echter kan mij het wel voorstellen dat men dat denkt. Wij moesten er zelf ook lachen om ons gedrag.
Overigens moest ons zoontje een keer heel nodig naar de WC en heeft toen gewoon tegen een boom aan geplast, je kunt je voorstellen als je zo'n klein mannetje de broek uit ziet doen en gewoon gaat plassen lig je dubbel, wij kwamen niet meer bij. De buren keken ons aan of wij wel 100procent waren....maar ach om dit soort dingen kunnen wij wel lachen en vind ik niet heel erg.
Geplaatst door: Jurgen 
, Datum:
20.08.2013 14:44
Klopt Ellen, op een camping hoor je muziek niet zo hard te zetten dat je buren het ook kunnen horen. Dus allemaal een koptelefoon of heeeeeeeel zachtjes!
Geplaatst door: Ellen
, Datum:
20.08.2013 14:49
@ Jurgen voor eventjes is dat net erg om aan te zetten vind ik persoonlijk. Wij deden het ook een beetje expres. Als het maar niet de gehele middag of avond is.
Geplaatst door: Wendy
, Datum:
20.08.2013 15:00
nou sorry Ellen, maar ik zou niet gaan lachen als één van mijn zonen op de campingplaats tegen een boom aan gaat plassen. Al moeten ze nog zo nodig, dat horen ze op de camping toch echt op de wc te doen. Zou wat worden als iedereen maar een boom opzoekt in plaats van de wc.
Geplaatst door: connie
, Datum:
20.08.2013 15:02
Je moest eens weten hoe vaak dat gebeurd ook door volwassenen ;-)
Geplaatst door: Bob
, Datum:
20.08.2013 15:33
Leuk topic, maar ik denk eigenlijk dat minstens de helft van de verhalen hier is verzonnen ...
Geplaatst door: m.
, Datum:
20.08.2013 15:33
Op de camping naast de tent connie?? Lijkt me stug.
Zie ze wel regelmatig in de berm langs de weg.. ook niet netjes maar nog altijd beter als bijna tegen mijn kampeermiddel.
Geplaatst door: connie
, Datum:
20.08.2013 15:45
wees eens eerlijk?Wie wel?
Geplaatst door: ® Marijke(andere) 
, Datum:
20.08.2013 15:47
Om hier even "lachend" op in te haken, heel veel Franse mannen doen hun piesje liever buiten dan binnen en zeker als ze op visite zijn. En dat geld ook als ze kamperen denk ik. Geloof het of niet. Natuurlijk niet in straten met rijtjes huizen, maar wel als er tuin rondom is.
Geplaatst door: Jetje
, Datum:
20.08.2013 16:25
We stonden jaren geleden op een camping aan de Ardèche. Hadden het ontbijt op en pakte nog lekker een kopje koffie toen er nieuwe mensen naast ons kwamen staan. Het was een terrassen camping en zij stonden een etage lager dan wij. Twee Franse echtparen waarvan er een een kind hadden. De tunneltent werd opgezet door de mannen en de vrouwen gingen op het terras zitten. Na afloop werd er gezamenlijk van die ene tent gebruik gemaakt. Na een paar dagen was er s ochtends ineens een enorm kabaal. Omdat wij de Franse taal niet machtig zijn, wisten we niet wat er werd gezegd maar dat er ruzie was dat begrepen we wel. Na over en weer ruzie tussen een man en vrouw werd er ineens een koffer de tent uit gesmeten, waarop de vrouw naar binnen liep en ook een koffer eruit gooide. De man doet al schreeuwend de kofferbakopen gooit er een koffer in stapt in en zet de auto teruguit ,laat daar nu net een waterkraan staan. Een enorme deuk in zijn auto, waterkraan helemaal krom en de man kwam nu helemaal pissig zijn auto uit. Na nog een kwartiertje over en weer schelden pakt de vrouw haar mobiel en kind en loopt al schreeuwend naar het terras waarbij wij nog net konden horen dat ze een taxi nam. De gehele dag heeft ze op het terras gezeten en de anderen bij de tent. S avonds laat kwam ze weer terug naar de tent, en ging daar tot onze verbazing toch in slapen. Ze hebben zo uiteindelijk nog bijna een week gekampeerd, moet volgens mij heel gezellig zijn geweest inde tent!